BMW Oktoberfest

Met de gloednieuwe WR450F viert Yamaha 20 jaar productie van haar viertakt enduro. Met een volledig herzien ontwerp en meer vermogen biedt deze veelzijdige, licht bestuurbare motorfiets nu nog meer wendbaarheid. Het gloednieuwe 2019 model is niet alleen lichter, slanker en sneller, maar de kenmerken die ervoor hebben gezorgd dat dit wereldwijd een van de populairste 450cc enduromodellen is, zijn ook behouden, namelijk rotsvaste stabiliteit, legendarische betrouwbaarheid en uitmuntende prestaties bij hoge toerentallen. In de twintig jaar sinds de eerste WR-F viertakt de endurowereld op z'n kop zette, heeft deze een reputatie opgebouwd dankzij zijn lineair en handelbaar vermogen, hoogwaardige kwaliteit en robuuste constructie. Dit zijn de belangrijkste elementen die de WR450F tot een vaste favoriet van zowel snelle terreinrijders als rasechte racers hebben gemaakt. 

Sinds de oorspronkelijke introductie in 1998 is de motor van de WR-F in omvang toegenomen van 400cc tot 426cc, en de nieuwste generatie motoren met omgekeerde cilinderkop heeft een inhoud van maar liefst 450cc. Het nieuwe 2019 model is verder ontwikkeld aan de hand van geavanceerde motor- en chassistechnologie die is afgeleid van het nieuwste, uiterst succesvolle YZ450F platform - een agressief ogende motocrossmachine die waanzinnig vermogen combineert met absolute controle.

WR450F: gebouwd om onder alle omstandigheden te winnen
In een scala aan off-road competities over de hele wereld is bewezen dat de winkans wordt vergroot met WR-F enduromotoren van Yamaha. In het FIM Enduro wereldkampioenschap hebben de coureurs van het Outsiders Yamaha Official Enduro Team, Jamie McCanney (E1) en Loïc Larrieu (E2), dit jaar hard gestreden om de hoogste plaats op het podium. Larrieu won daarnaast overtuigend in de ISDE 2017. Dankzij de deelname van de Manxman Jamie McCanney en de Fransman Loïc Larrieu op WR-F enduromotoren heeft Yamaha zich weten te vestigen als een belangrijke rivaal in het EWC en is de betrokkenheid nog eens extra benadrukt.

In de 2018 Dakar Rally van 2018 behield coureur Adrien Van Beveren van het Yamalube Yamaha Official Rally Team gedurende 5 dagen de algemene leiding in het klassement op zijn WR450F Rally, totdat een crash in de tiende etappe helaas het einde van de race voor hem betekende. Met één podiumplaats en nog drie vierde plaatsen demonstreerde Van Beveren de winnende capaciteiten van de WR450F onder de allermoeilijkste omstandigheden.

Naast de legendarische Dakar Rally hebben de coureurs van het Yamalube Yamaha Official Rally Team gedurende het hele seizoen deelgenomen aan rally's over de hele wereld en de ervaring die daarbij is opgedaan, heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van de nieuwe WR450F.

Snellere en stevigere 450cc motor met omgekeerde cilinderkop
De gloednieuwe WR450F is uitgerust met een motor met een geavanceerde omgekeerde cilinderkop, met een achterwaarts gekantelde cilinder die bijdraagt aan een geoptimaliseerd centraal zwaartepunt. De nieuwe, uiterst krachtige viertaktmotor van 450cc is ontwikkeld op basis van de winnaar van de MXGP, de YZ450F crosser. Deze is voorzien van speciaal voor enduro ontwikkelde inlaat- en uitlaatsysteem, brandstofinspuiting en mapping voor ontstekingsvervroeging en produceert een breed en lineair gespreid bruikbaar vermogen. De WR450F heeft een uitstekend gevoel voor tractie en levert stevigere prestaties voor winnende tijden op speciale onderdelen van enduro.

De sterkere motor produceert een breder gespreide trekkracht en biedt een soepelere gasregeling voor technische gedeelten. Deze verbeteringen, samen met het lichtere en slanker aanvoelende chassis, zorgen ervoor dat de coureur op de WR450F de hele dag een hogere snelheid kan aanhouden.

Nieuwe Power Tuner app voor afstellen met smartphone
Dankzij de ingebouwde WiFi kan de nieuwe WR450F worden aangepast aan verschillende circuits en wisselende weersomstandigheden, met behulp van een smartphone in combinatie met de communicatie regeleenheid (CCU) die verkrijgbaar is in de optionele racekit*. Met de nieuwe Power Tuner app heeft elke WR450F coureur de mogelijkheid om brandstofregeling en ontstekingstiming in een handomdraai af te stellen en de informatie te uploaden/delen voor ultiem gemak bij het afstellen op het circuit.

Eigenaren kunnen met de gratis Yamaha Power Tuner app ook informatie opslaan en een reeks gegevens bewaken, zoals onderhoud en systeemdiagnose, motoruren en meer.
(* Racekit afzonderlijk verkrijgbaar)

Verstelbare schakelaar voor motormodus
Er is nu een dubbele motormapping schakelaar op het stuur gemonteerd, naast de koppelingshendel, om het geleverde motorvermogen tijdens de race te wijzigen. Met deze schakelaar kan de coureur, als de omstandigheden tijdens het racen veranderen, met één druk op de knop een van de twee motormappings kiezen. Samen met het breder gespreide koppel van de nieuwe motor onderstreept deze motormodusschakelaar de veelzijdigheid en het aanpassingsvermogen van de nieuwe WR450F, waardoor dit een perfecte enduromotor is voor zowel professionele coureurs als vrijetijdsrijders.

Aluminium wiegframe voor scherpere besturing
Het gloednieuwe aluminium wiegframe is afgeleid van de YZ450F crosser en is slanker en lichter, waardoor het veel lichter en wendbaarder aanvoelt op technisch terrein met veel bochten en stenen. Mede door het nieuwe chassis en het gewijzgde balhoofd biedt de 2019 WR450F optimale wendbaarheid, precisie en tractie.

Toonaangevende wielophanging vóór en achter
De WR450F is uitgerust met een geavanceerd veersysteem dat onder de meest extreme omstandigheden ruim voldoende feedback geeft. De toonaangevende KYB Air Oil Separate upside-down voorvork zorgt voor een stabiele demping op allerlei soorten ondergrond en draagt bij aan een veilig gevoel van contact met het terrein. Deze voorwielophanging wordt over het algemeen beschouwd als een van de beste en reageert met name goed bij de overgang tussen compressie en 'rebound'.

De schokdemper achter is ook op de YZ450F gebaseerd en heeft, net als de voorvork, speciaal voor enduro ontwikkelde instellingen. De nieuwe schroefveer met een diameter van 11,5 mm is 350 gram lichter en heeft een betere sterkte dan die van het huidige model. Voor een betere koeling en een stabielere demping is de inhoud van het schokdemperreservoir met 30cc vergroot.

Grotere tankinhoud van 7,9 liter
De 2019 WR450F is uitgerust met een nieuw ontworpen, grotere brandstoftank van kunststof met een inhoud van 7,9 liter en een compacte brandstofpomp, zodat er minder vaak gestopt hoeft te worden om te tanken. De inhoud van de brandstoftank is vergroot door het onderste deel van de tank ter verlengen naar het midden van de motorfiets. Deze verplaatsing zorgt er ook voor dat het zwaartepunt centraler ligt en dat de carrosserie slanker en compacter wordt, waardoor het comfort en de bewegingsvrijheid van de coureur worden vergroot.

Lichter, slanker en scherper ontwerp van carrosserie en koplamp
De eigenaren van de huidige WR450F zullen direct opmerken hoezeer de motorfiets veranderd is voor 2019 en degenen die nog geen kennis hebben gemaakt met de Yamaha viertakt enduro zullen onder de indruk zijn van de comfortabele ergonomie. Dankzij het nieuwe frame heeft Yamaha een veel slankere carrosserie kunnen toepassen, die meer lijkt op een 250 en ook zo aanvoelt, waardoor dit een van de meest compacte 450cc enduro's is. De centralisatie van het zwaartepunt is ook verbeterd, en de algemene indruk van lichtheid en wendbaarheid wordt versterkt door de nieuwe koplampconstructie die lager en dichter bij de bestuurder is geplaatst, voor een strakkere race-uitstraling.

De WR450F is ook uitgerust met nieuwe en compactere radiateurs waardoor smallere en strakkere radiateurkappen zijn aangebracht, die bijdragen aan de bewegingsvrijheid van de coureur en die zorgen voor een betere bestuurbaarheid in de rechtopstaande positie. De nieuwe kappen zijn voorzien van slijtvaste, ingegoten graphics die de sportieve lijnen van de slanke nieuwe carrosserie benadrukken.

Beter beschermende beschermplaat en nieuwe snelheidssensor
Het nieuwe model krijgt een grotere en lichtere kunststof beschermplaat die is ontworpen om het frame, de motor, de slangen en waterpomp tegen diepe geulen en rondvliegend vuil te beschermen. De strak aangesloten voorzijde voorkomt dat modder en steentjes zich ophopen in de openingen rond het carter en zo extra gewicht veroorzaken. De nieuwe Yamaha enduro is uitgerust met een nieuw soort snelheidssensor om het voorwiel sneller en gemakkelijker te kunnen verwijderen.

Luchtfilter met vrije doorstroming
Voor eenvoudig onderhoud krijgt de WR450F een gloednieuw luchtfilter, waarvan het filterelement zonder gereedschap kan worden vervangen. Het nieuwe filterelement beperkt de weerstand van de luchtstroom op betrouwbaardere wijze en het heeft rubber afdichtingen rond de middelste bevestigingspen voor een nog grotere filtercapaciteit. 

Lichtere, sterkere koppeling en wide-ratio vijfversnellingsbak
Om zware enduro omstandigheden beter aan te kunnen, is de duurzame nieuwe koppeling voorzien van een uiterst hittebestendige frictieplaat en een nieuw ontwerp waardoor trillingen worden voorkomen. De veer is aangepast zodat de hendel veel gemakkelijker kan worden ingedrukt voor een beter gevoel en meer controle.

De nieuwe WR450F is uitgerust met een wide-ratio vijfversnellingsbak met gewijzigde interne onderdelen voor sterke off-roadprestaties op uitdagend en technisch terrein, evenals hoge snelheden op vlakke delen. De vorm van de tandwielen is ook herzien.

Lager en smaller zadel
Of er nu staand of zittend wordt gereden, met het slankere ontwerp van het nieuwe zadel kan het lichaamsgewicht gemakkelijker worden verplaatst. De voorzijde is 2 cm smaller en het midden en de achterzijde zijn ook lager, waardoor er eenvoudiger naar voren of achteren kan worden bewogen voor een hogere mate van controle in bochten of bij versnellen of remmen.

Belangrijkste kenmerken van de 2019 WR450F

Gloednieuwe 450cc motor met geoptimaliseerde instellingen
Optionele racekit met CCU voor werking van Power Tuner app
Nieuwe schakelaar op stuur voor afstellen motormodus
Nieuw, van YZ450F afgeleid lichtgewicht wiegframe
Herziene KYB wielophanging voor stabiele en soepele besturing
Smalle brandstoftank met inhoud van 7,9 liter en gecentraliseerd zwaartepunt
Nieuw licht, slank en scherp ontwerp van carrosserie en koplamp
Stevige nieuwe beschermplaat en nieuwe snelheidssensor
Nieuwe radiateurkappen en luchtfilterontwerp voor eenvoudige toegang
Duurzame nieuwe koppeling, wide-ratio vijfversnellingsbak
Nieuw smal, lager en gemakkelijker toegankelijk zadel
Sterke, nieuwe slijtvaste ingegoten graphics

2019 Yamaha wr450f eu dpbse

Off-road competitiemodellen 2019
Het uitgebreide aanbod off-road competitiemodellen van Yamaha, met de WR250F enduro, de TT-R110E viertakt en de PW50 tweetakt zijn voor 2019 allemaal leverbaar met nieuwe kleuren en graphics.

Originele Yamaha accessoires
Met originele Yamaha accessoires en GYTR Performance producten kan elke coureur zijn productie-Yamaha transformeren in een unieke, op maat gemaakte racemotor. Het assortiment is ontworpen voor verbeterde prestaties, functionaliteit en stijl en omvat titanium uitlaten en slip-on dempers, billet koppelingsbeschermers, remschijven, wielen, beschermers en meer.

Yamaha werkt nauw samen met erkende leveranciers om nieuwe producten te blijven ontwikkelen, het assortiment originele Yamaha accessoires wordt dus continu uitgebreid. 

Beschikbaarheid
De nieuwe 2019 WR450F, evenals de WR250F, TT-R110E en PW50 modellen zijn vanaf eind oktober 2018 beschikbaar bij Yamaha-dealers. De 2019 WR450F en WR250F zullen alleen beschikbaar zijn in een competitie specificatie. Dus zonder een EU4-homologatie en alleen geschikt voor gebruik op afgesloten circuits, privéterreinen en specifieke evenementen waarbij deelname met niet-geregistreerde voertuigen is toegestaan. 

 

Precies 20 jaar geleden gaf de eerste Yamaha YZF-R1 het supersportsegment een compleet ander gezicht. Deze baanbrekende motorfiets, gebouwd volgens de hoogste specificaties, zonder concessies te doen, met een sensationeel vermogen, een uitstekende wendbaarheid en een dominante aanwezigheid op de weg, was de pionier van de R-wereld. Hij plaveide de weg voor de ontwikkeling van de huidige R-serie. Met misschien wel het grootste aanbod aan high-performance modellen van 125cc tot en met 1000cc, is de Yamaha's R-serie nog immer toonaangevend. Elke supersportmotor uit R-serie is gewoonweg gemáákt voor de sensatiebeluste motorrijder die de allerhoogste prestaties in deze klasse zoekt, zowel op de weg als op het circuit. Deze machines zijn altijd weer goed voor een adembenemende rit en gebouwd om uw realiteit opnieuw vorm te geven.

Met de meest dynamische en opwindende stijl die werd gecreëerd met het DNA van de R-serie, is de geheel nieuwe YZF-R125 de meest geavanceerde 125cc supersport die ooit door Yamaha werd ontwikkeld. Het geheel nieuwe hightech motorblok zorgt voor krachtigere acceleratie en een veel bredere spreiding van vermogen van lage tot hoge toerentallen. Het nieuwe chassis en de ergonomische vormgeving bieden een soepele wendbaarheid en een grote stabiliteit, waarbij tevens het alledaags comfort en gebruiksgemak is verbeterd. Een gestroomlijnde racekuip en een door MotoGP beïnvloed cockpitontwerp dragen bij aan het agressieve door de YZF-R1 geïnspireerde uiterlijk. Daarmee straalt de YZF-R125 uit dat hij zijn mannetje staat op het circuit. Met daaraan toegevoegd zijn sublieme afwerking en de hoogwaardige motor en chassiscomponenten, vormt de geheel nieuwe YZF-R125 de ultieme 125cc Supersport van Yamaha.

2019 yamaha yzf r125 eu bwcm

Gloednieuwe 125cc motor met een Variable Valve Actuation systeem (VVA)
De Yamaha YZF-R125 staat alom bekend als een van de sterkst presterende modellen in de 125cc supersportklasse. Voor 2019 werd de vloeistofgekoelde motor met vier kleppen geheel opnieuw ontworpen met het oog op meer koppel en een bredere, soepelere vermogensafgifte en tegelijk een lager brandstofverbruik. Een van de sterkste staaltjes technologie is het Variable Valve Actuation systeem (VVA), dat zorgt voor een optimale kleppositie bij verschillende motortoerentallen. Het Variable Valve Actuation systeem zorgt voor de ideale bedrijfskarakteristiek voor de inlaat- en uitlaatkleppen bij alle motortoerentallen, zodat de bestuurder van de YZF-R125 een krachtiger koppel en een betere acceleratie ervaart vanuit een laag tot middelhoog toerental evenals hogere prestaties bij hogere motortoerentallen.

De nieuwe krachtbron profiteert bovendien van een opnieuw ontworpen brandstofinjectiesysteem, voorzien van een gasklephuis dat soepeler aanspreekt voor een betere doseerbaarheid. Ook is er een verfijnd koelsysteem voor een kortere opwarmtijd van de motor en een grotere koelefficiëntie bij hogere motortemperaturen. En dankzij deze verbeterde koelefficiëntie kon de radiateur lichter en compacter worden gemaakt.

Hogere verbrandingsefficiëntie
Naast het prestatieverhogende Variable Valve Actuation systeem kreeg de nieuwe motor een geheel nieuwe vierkleps cilinderkop met grotere en kortere in- en uitlaatkleppen. De verbrandingskamer werd door de technici van Yamaha verkleind, met als resultaat een veel hogere brandstofefficiëntie waardoor een betere spreiding van het nuttig vermogen van de nieuwe YZF-R125 mogelijk werd en tevens de brandstofefficiëntie kon worden verbeterd. Deze ontwikkelingen dragen tevens bij aan het opwindende uitlaatgeluid.

Nieuw Deltabox frame met geoptimaliseerde geometrie
Alle modellen uit de R-serie staan bekend om hun lichtvoetige wendbaarheid op de weg en het circuit, en het 2019 YZF-R125 chassis heeft een reeks belangrijke wijzigingen ondergaan om de status van dit model als de absolute 125 Supersport te onderstrepen.

De geometrie van het chassis, zowel voor als achter, is geoptimaliseerd voor soepelere rijeigenschappen en verbeterde wendbaarheid. Dat levert een opwindender rijgedrag op, en samen met de hoogwaardige Ø 41 mm upside-down voorvork biedt dit nieuwe chassis meer comfort, zelfs op hoge snelheden.

Nieuw ontwikkelde, lichtgewicht aluminium swingarm
Het verfijnde chassis is nu uitgerust met een nieuw ontworpen lichtgewicht aluminium swingarm. Deze kortere swingarm, die werd geproduceerd met behulp van Yamaha's geavanceerde giettechnologie, zorgt voor geoptimaliseerde stijfheid met een laag onafgeveerd gewicht voor een sportieve, wendbare en comfortabele rit.

Verfijnde Assist en Slipper (A&S) koppeling
Om elke berijder van een YZF-R125 de hoogste mate van controle te laten ervaren tijdens het remmen en accelereren, is het nieuwste model uitgerust met een verfijnde Assist en Slipper (A&S) koppeling. Dankzij nieuwe koppelingsveren voelt de hendel beter aan en is deze comfortabeler en nauwkeuriger te bedienen. Het ontwerp zorgt voor een goede doseerbaarheid bij het accelereren en voorkomt tevens dat het achterwiel blokkeert bij het afremmen.

Slank en agressief kuipontwerp, geïnspireerd door de YZF-R1
Het uiterlijk en het karakter van de nieuwe YZF-R125 zijn gevormd door hetzelfde dynamische DNA van de R-serie dat de YZF-R1 tot een van de meest gerespecteerde motorfietsen op de weg en op het circuit maakt.

De twee nieuwe twee LED-koplampen en een kuip van het type YZR-M1 onderstrepen dat deze motorfiets integraal onderdeel uitmaakt van de iconische R-serie. En de premium afwerking komt duidelijk naar voren in de hoogwaardige onderdelen zoals de kroonplaat en het gelakte voorspatbord. Zelfs de achterzijde is onderworpen aan de volledige YZF-R1 metamorfose; het volledig vernieuwde achterdeel is voorzien van uit de racewereld afkomstige luchtkanalen en een achterlicht met 12 LED's.

Nieuwe brandstoftank met 11 liter inhoud
Het ranke en sportieve ontwerp van de nieuwe YZF-R125 wordt aangevuld door een nieuwe brandstoftank met 11 liter inhoud. Deze kan gemakkelijk worden verwijderd als er toegang is vereist bij gepland onderhoud. Samen met de prachtig afgewerkte, strak aansluitende panelen zorgt de vorm van deze stijlvolle nieuwe tank voor een uitstekend houvast voor de knieën en kan de berijder verschillende posities aannemen, voor rijden met lage en hoge snelheid.

Nieuw vormgegeven cockpit, afgeleid van de MotoGP
De 'roots' van ieder model uit de R-serie leiden onmiskenbaar terug naar het racecircuit. De YZF-R125 beschikt niet alleen het zuivere DNA dat afkomstig is van de YZF-R1 maar ook over het nieuwe kroonplaatontwerp dat is geïnspireerd op de Yamaha YZR-M1 MotoGP motorfiets. Ook is er een remhendelbeschermer in MotoGP stijl, en de hele 'look and feel' van de nieuwe cockpit illustreert zijn eersteklas 125cc wedstrijdgenen.

Nieuw, duidelijk afleesbaar LCD-instrumentenpaneel
Ter versterking van de band tussen de motorfiets en de rijder, verschijnt op het nieuw ontworpen instrumentenpaneel een persoonlijke begroeting zodra het contact wordt ingeschakeld. Naast de gemakkelijk afleesbare toerenteller met indicatiebalken en een grote digitale snelheidsmeter, is dit stijlvolle en sportieve multifunctionele LCD-display tevens voorzien van een schakelindicator, een versnellingsindicator en een display met de Variable Valve Actuation status.

Optimale zitpositie
Belangrijke wijzigingen voor 2019 zijn bedoeld voor meer comfort voor de bestuurder en passagier. Nieuwe stuurgrepen met een meer open en horizontale positie zijn ontworpen om een ideale balans tussen sportief rijgedrag en alledaags comfort te bieden, en beide zittingen zijn opnieuw ontworpen en beschikken nu over een dikkere schuimvulling. Deze aanpassingen en de nieuw vormgegeven brandstoftank en nieuwe aluminium voetsteunset achter maken de nieuwe YZF-R125 comfortabeler en praktischer, zonder concessies te doen aan zijn opwindende supersportkarakter.

Net als de brandstoftank kan ook de vergrendelbare zitting makkelijk worden verwijderd als toegang tot de motor vereist is, waardoor gepland onderhoud snel en makkelijk kan worden uitgevoerd.

Nieuwe, bredere achterband met breedtemaat 140
Voor optimale algehele prestaties van de nieuwe motor en het verbeterde chassis, is de YZF-R125 uitgerust met een bredere achterband van breedte 140. Deze nieuwe 140/70-17 achterband, die werd ontworpen voor een goede balans tussen grip en duurzaamheid, biedt meer stabiliteit en een beter rijgedrag. Het brede profiel accentueert de agressieve uitstraling van deze 125cc Supersport.

Verbeterd remgevoel
De Ø 292 mm schijfrem vóór en de Ø 230 mm schijfrem achter bieden krachtige prestaties en zijn uitstekend doseerbaar. Voor 2019 werd dit eersteklas systeem nog verder verfijnd met een herzien remslangontwerp en een nieuwe achterremklauw met andere remblokspecificatie, voor een nog beter remgevoel en nog meer controle.

Hoofdkenmerken
• Nieuwe 125cc motor met Variable Valve Actuation systeem (VVA)
• Verbeterde verbrandingsefficiëntie voor soepelere vermogensafgifte
• Nieuw Deltabox frame met uitmuntende stijfheid
• Nieuwe aluminium swingarm voor wendbaarheid en stabiliteit
• Lichtere en nauwkeurigere Assist & Slipper koppeling,
• Slank, nieuw R-serie frame, 'twin-eye' LED-koplampen
• Nieuw ontworpen brandstoftank met 11 liter inhoud
• Geheel nieuwe op de YZR-M1 MotoGP motorfiets geïnspireerde cockpit
• Geavanceerd, goed afleesbaar LCD-instrumentenpaneel
• Verbeterde ergonomie voor betere zitpositie
• Bredere achterband voor scherpere besturing en optimale wegligging
• Verfijnd en verbeterd remgevoel
• Ultieme 125 R-serie Supersport

Beschikbaarheid
De nieuwe YZF-R125 is vanaf begin 2019 beschikbaar bij de Yamaha-dealers. Neem voor meer informatie en de adviesprijs contact op met de Yamaha-persvoorlichter in uw land.

Kleuren: Yamaha Blue - Tech Black - Competition White

 

Originele Yamaha accessoires
Met originele Yamaha accessoires kan elke coureur zijn Yamaha transformeren tot een unieke motorfiets. Het assortiment onderdelen voor de modellen uit de Yamaha R-serie is ontworpen voor betere prestaties, functionaliteit en stijl en omvat titanium uitlaatsystemen en slip-on uitlaatdempers, billet koppelingsbeschermers, en nog veel meer.

Yamaha werkt nauw samen met erkende leveranciers om nieuwe producten te blijven ontwikkelen, het assortiment originele Yamaha accessoires wordt dus continu uitgebreid.

2019 Supersport Pro Tour
Yamaha gaat opnieuw 'On Tour' door Europa en verschillende circuits bezoeken waar potentiële consumenten een scala aan modellen uit de R-serie kunnen testen, ervaren en beoordelen. De professionals van de Supersport Pro Tour adviseren berijders over de eigenschappen van elke motorfiets en geven daarnaast informatie over het originele Yamaha accessoires assortiment.

Goedhart Motoren in Bodegraven is sinds kort ook dealer van Husqvarna Motorcycles straatmotoren. Met 4000 m2 aan vloeroppervlak en 10 verschillende motormerken behoort deze dealer tot één van de grootste motordealers van Nederland. Met de toevoeging van Husqvarna Motorcycles biedt de dealer een geheel nieuw straat segment aan. Als je in totaal 4.000 m2 tot je beschikking hebt voor tien motormerken, dan past daar het officiële dealerschap van Husqvarna Motorcycles als elfde motormerk nog wel bij. Toch beschouwt Joost Goedhart het Oostenrijkse merk allesbehalve als opvullertje.

‘Toen de Svartpilen en Vitpilen nog in de conceptfase zaten, trokken ze al onze aandacht. Bij iedere update in het prototypestadium bleven ze op ons netvlies hangen. Ook in de uiteindelijke versie blijven de 401 en 701 nog altijd opvallende machines met een vleugje retro. Maar waar je vooral een wat oudere doelgroep op retro’s ziet stappen, raken de Svartpilen en Vitpilen meer de jongere garde, rijders onder de pakweg veertig, vijftig. Omdat we bovendien al jarenlang ervaring hebben met de techniek van de Husqvarna’s en het echt een serieus merk is met veel potentie, vonden we het helemaal een goede aanvulling op ons assortiment.’Toen Husqvarna nog in Duitse handen was, konden we er niets mee, zat er niet echt toekomst in. Maar rol deze motoren op een drukke zaterdagochtend de parkeerplaats op en ze trekken direct veel aandacht. En het mooie is, ze maken benieuwd om ermee te rijden, hongerig. Nou, bij ons kan dat dus omdat we ze beide uiteraard in ons demopakket hebben zitten. Als je er dan nog vanuit mag gaan dat een gave V -twin in de steigers staat, dan bevestigt dat hoe serieus Husqvarna de zaken aanpakt. Dus voor ons is het merk niet zomaar iets, maar echt een aanvulling.’

Proefrit maken?
Benieuwd naar de nieuwe Husqvarna Motorcycles street bikes? Via onderstaande contactgegevens kun je contact opnemen met Goedhart Motoren en informeren naar de mogelijkheden voor proefrijden.

Goedhart Motoren
Europaweg 1D
2411 NE Bodegraven
+31 172 650 005
www.goedhartmotoren.nl 

Goedhart Motoren Husqvarna dealer 2018

Husqvarna Motorcycles Nederland heeft recent MotoPort Rockanje, Motor Center Venlo, JTX Racing, Motor Centrum Eibergen en Van Gerven Motoren toegevoegd aan haar dealernetwerk voor straatmotoren. Om de dit jaar gelanceerde 401 Svartpilen, 401 Vitpilen en 701 Vitpilen in het hele land beschikbaar te hebben heeft nu ook Vos Oss Motoren het dealerschap voor Husqvarna Motorcycles street bikes.

Remco Vos van Vos Oss Motoren 
In de huidige vorm bestaat het legendarische Vos Oss Motoren inmiddels tien jaar en sinds enige weken heeft Remco Vos ook Husqvarna Motorcycles in het assortiment. ‘Het is echt heel vers dat we dealer zijn, we zitten nog een beetje in de opstartperiode.’
Maar hoe ziet Remco de komst van Husqvarna Motorcycles in zijn assortiment?

‘Ik had het nooit gedaan als ik er geen groot vertrouwen in had gehad. Natuurlijk kost het tijd om een merk dat net weer terug is bekend te maken, logisch. Maar Husqvarna is zulke serieuze dingen van plan dat ik graag vroeg wil instappen. Natuurlijk hebben wij als Vos Oss meer een link met de racerij dan met noppen, maar de komst van de Svartpilen en Vitpilen zie ik echt als een aanwinst dankzij de huidige populariteit van café racers en zo. Een beetje veertiger uit die hoek zie ik wel op een Svartpilen rijden, ja. En die Supermoto 701 is ook echt een gaaf ding natuurlijk.’

‘Weet je wat het is met die Vitpilen en Svartpilen? Je vindt het alles of niks. Ik vergelijk het met Vespa tien jaar geleden; toen werd dat als een, tja, sorry voor het woord, ouwelullending beschouwd. Maar op een goed moment heeft de jeugd Vespa ontdekt en verkoop je geen enkele andere meer. Zo ook met die Husky’s; dat moet groeien. Toch ben ik er echt enthousiast over, ook krijgen de motoren meer aanloop in de randstad, dat weet je gewoon. Maar dat merk gaat alleen maar groeien en zijn assortiment verbreden, dus moet jij opletten: die gaan de markt veroveren. Net als wij dat gaan doen in de regio Brabant, Gelderland en omstreken; Den Bosch, Nijmegen, dat werk.’

Proefrit maken?
Benieuwd naar de nieuwe Husqvarna Motorcycles street bikes? Via onderstaande contactgegevens kun je contact opnemen met Vos Oss Motoren Motoren en informeren naar de mogelijkheden voor proefrijden.

Vos Oss Motoren
Obrechtstraat 23
5344 AT Oss
+31 412 667 722
info@vos-oss.nl

Vos Oss Husqvarna dealer

Kawasaki komt in 2019 met twee opvallende nieuwkomers in de populaire 125 cc-klasse, Daarmee maakt Kawasaki het de A1-rijder best lastig: wordt het de supersportieve Ninja 125, of de lekker agressieve, naakte Z125? De nieuwe Ninja 125 en de Z125 zetten nieuwe maatstaven in de A1-klasse als het gaat om design en styling. En dat is niet voor niets: volgens een Europees onderzoek van Kawasaki’s R&D-afdeling stellen potentiële klanten hoge eisen aan het uiterlijk van hun machine, terwijl betrouwbaarheid en de reputatie van het merk eveneens hoog scoren. En dus heeft Kawasaki alles op alles gezet om de nieuwe A1-motoren een uitstraling mee te geven, die dezelfde, blijvende indruk op het netvlies achterlaat als de topmodellen van Kawasaki. 

DNA
De Ninja 125 en Z125 zijn de perfecte keuze voor jonge motorrijders, die een motorfiets boven een scooter prefereren, en voor meer ervaren motorrijders, die vinden dat een 125cc-machine voor hen de perfecte balans biedt tussen vermogen, prestaties en de fysieke afmetingen. De beide nieuwelingen bieden dan ook een sterk middengebied en een opwindend eindschot in de hoge toerentallen. Dat is niet zo vreemd, want ze hebben hetzelfde technische DNA, dat bestaat uit een 11 kW sterke, watergekoelde eencilindermotor in een slank trellis frame van stalen buizen, dezelfde technologie als bij de Ninja H2, het iconische supercharged topmodel.

Sugomi
De nieuwe Z125 biedt vrij zicht op de technologie dankzij het unieke Sugomi design. Dat verleent de Z125 biedt de kenmerkende, compromisloze uitstraling waar de Z-serie om bekend staat, maar met volwassen afmetingen en een zeer toegankelijke zithoogte van 815 mm. Daarmee is de Z125 de ideale opstap in het zo populaire naakte segment dat door de Kawasaki Z-familie wordt gedomineerd.

Wereldklasse
Het silhouet en de graphics van de nieuwe Ninja 125 zijn een directe verwijzing naar de Ninja ZX-10RR, waarmee Jonathan Rea de wereldtitel in het WK Superbikes maar liefst driemaal in de wacht wist te slepen. In het zadel merk je ook direct dat deze machine de afmetingen en het gevoel van de grotere inhoudsklassen bieden, gekoppeld aan een prettige, lage zithoogte van slechts 785 mm. Zo biedt de Ninja 125 een fantastisch totaalpakket om je sportieve aspiraties waar te maken.

De volledige informatie en specificaties worden op 2 oktober bekend gemaakt op de Intermot in Keulen, Duitsland.

2019 Kawasaki Ninja125 Z125 action

Dankzij de KTM PowerWear-collectie van 2019 kunnen trouwe KTM-motorrijders hun passie uiten en tonen dat motorrijden in hun bloed zit. De collectie biedt een gevarieerde keuze aan casual kleding en essentiële accessoires voor wanneer ze niet op hun motor zitten – Ready to Race is immers een manier van leven! De nieuwste collectie casual kleding en accessoires van KTM PowerWear is al even divers als de reeks motorrijproducten uit onze oranje fabriek. Zo omvat deze collectie alles van miniatuurmotoren tot handtassen, hoodies tot hoeden, mokken tot matten, zonnebrillen tot schoenen en horloges tot portemonnees. Deze producten zijn stuk voor stuk ontworpen voor fanatieke KTM-fans voor wie het leven niet snel genoeg kan gaan. De catalogus bevat meer dan 160 items verspreid over meer dan 100 pagina's en is bedoeld voor alle motorrijders, motorcoureurs en fans, ongeacht leeftijd en geslacht. De catalogus is ingedeeld in negen aparte collecties om perfect aan te sluiten bij de houding en ambitie van de beoogde gebruiker: Radical, Pure, Unbound, Emphasis, Replica, Orange, Mechanic, X-BOW en Kini-RB. Probeer zelf de collectie KTM 2019 PowerWear Casual & Accessories bij een KTM-dealer bij jou in de buurt en neem meteen een catalogus mee. 

Hoogtepunten uit KTM 2019 PowerWear Casual & Accessories

Radical Emphatic Tee (Radical Collection)
De designs van de KTM PowerWear Radical Collection zijn al even luidruchtig als de motoren die ze vertegenwoordigen. Met de krachtige ontwerpen van Radical Emphatic Tee, gemaakt van 100% katoen, steel jij gegarandeerd de (race)show!

Pure Jacket (Pure Collection)
Bij KTM denk je niet zo snel aan subtiliteit. Toch vind je binnen de KTM PowerWear Pure Collection visuele ontwerpen die strak zijn, maar nog altijd de krachtige houding van KTM uitstralen. Het Pure Jacket is even stijlvol als functioneel: water- en windbestendig en natuurlijk oranje, zoals je van ons gewend bent.

Unbound Vest (Unbound Collection)
Jij laat je toch zeker door niemand de regels voorschrijven? Zoek de grenzen op met de KTM PowerWear Unbound Collection. Bij het ontwerpen van het Unbound Vest hebben we dezelfde winnende formule gehanteerd als bij het ontwerpen van onze motoren – een zo hoog mogelijke prestatie en functionaliteit en een zo laag mogelijk gewicht. Het vest is sportief, kan aan twee kanten worden gedragen en is ook nog eens water- en windafstotend. Beschikbaar voor mannen en vrouwen.

Emphasis Hoodie (Emphasis Collection)
De KTM PowerWear Emphasis Collection is ontworpen met de zware trainingsvereisten van winnaars in het achterhoofd. De echte winnaar daarbij is de Emphasis Hoodie: sneldrogend, elastisch en ademend. Beschikbaar voor alle jongens en meiden, zolang ze maar een Ready to Race-houding hebben.

Replica Team Softshell (Replica Collection)
Met de KTM PowerWear Replica Collection kan iedereen er Ready to Race uitzien, of je nu een fan bent of ervan droomt om zelf kampioen te worden. Van de pitstraten van MotoGP tot Supercross, iedereen ziet er professioneel uit! Voor wie ben jij? Laat het zien met de Replica Team Softshell. Of waan je al een heuse KTM-fabrieksrijd(s)ter.

Orange Jacket (Orange Collection)
De KTM PowerWear Orange Collection is een klasse apart met haar unieke mix van oranje, zwarte en witte contrasten. Het Orange Jacket is multifunctioneel, duurzaam en helemaal KTM. Weer of geen weer – jij staat op die racebaan! Beschikbaar voor hem of haar in praktisch alle maten.

Mechanic Shirt (Mechanic Collection)
De KTM PowerWear Mechanic Collection heeft alles wat een KTM-specialist van zijn werkkleding verwacht: duurzaamheid en draagbaarheid. Draag niet langer overalls met olievlekken of oude T-shirts, maar kies voor het Mechanic Shirt, een must-have op iedere motorwerkplaats.

KTM 2019 PowerWear Casual Accessories

Indian Motorcycle, Amerika’s eerste motorfietsbedrijf dat is opgericht in 1902, kondigt vandaag de 2019 Chief, Springfield en Roadmaster modellen aan. Nieuw technologie zorgt voor een verbeterde ervaring met aanpasbare rij-modi. De Dark Horse modellen worden donkerder met een premium glanzend zwarte afwerking en de Springfield Dark Horse krijgt meer kleuropties. Op basis van feedback uit de markt zijn nieuwe technologische features ontwikkeld die meer performance en comfort bieden en aanpasbaar zijn naar de wensen van de rijder. 

2019 Indian Motorcycle Chief Roadmaster

De nieuwe features zijn: 

Aanpasbare rij-modi 
Rijders kunnen kiezen tussen drie rij-modi – Tour, Standaard en Sport. Iedere rij-modus geeft de motor een andere persoonlijkheid en is ontwikkeld voor een specifieke toepassing. In de “Tour” modus geeft de gashendel een geleidelijke respons om relaxed te kunnen cruisen. In de “Standaard” modus geeft de gashendel een meer directe respons dat resulteert in een goed gebalanceerde afgifte van het vermogen. De “Sport” modus kenmerkt zich door directe gashendel response en een agressieve afgifte van het vermogen van de motor.

De-activatie van de achterste cilinder
Om het comfort van de rijder te verbeteren zijn alle Thunder Stroke 111 modellen uitgerust met de optie om de achterste cylinder te de-activeren. Als de motor een temperatuur bereikt die hoger is dan 15ºC, dan schakelt de achterste cylinder automatisch uit als de motor stiltaat. De motor wordt minder warm met als resultaat meer comfort in files of langzaam bewegend verkeer. De achterste cylinder wordt direct geactiveerd als aan het gashendel wordt gedraaid voor een naadloze overgang naar volle kracht.

Vebeterde luchtinlaat op de lage kuip van de Roadmaster
De lage kuip van de 2019 Roadmaster is re-designed en geoptimaliseerd voor een betere luchtinlaat voor de rijder. Dit verhoogt het comfort tijdens het cruisen. De luchtklep kan helemaal open worden gezet zodat de lucht maximaal wordt doorgelaten, of volledige worden gesloten in geval van slecht weer. De nieuwe lage kuip past, met andere valbeugels, op modellen van voorgaande jaren.

Verbeterd Audio Systeem
Er zijn diverse aanpassingen gedaan aan het audiosysteem die de kwaliteit van het geluid significant hebben verbeterd. Ten eerste zijn de tweeters gescheiden van de mid-range speakers voor een kwalitatievere output en helderheid van het geluid. Ten tweede, een dynamische equaliser past de frequenties aan op verschillende snelheden voor de beste prestaties ten allen tijden. Op basis van de snelheid verandert de equaliser automatisch naar een optimale frequentie om te compenseren voor geluid van de weg, wind en motor. Het resultaat is een kraakhelder geluid van 100 watt premium audio op alle snelheden.

“De aanpassingen in de 2019 modellen laten zien dat we echt luisteren naar onze rijders en continu bezig zijn met het optimaliseren van hun ervaringen met onze producten”, aldus Steve Menneto, directeur van Indian Motorcycle. “We zijn diep gefocused op het leveren van een topklasse rij-ervaring waar deze nieuwe technologieën een uitstekend voorbeeld van zijn.“

De 2019 Chief Dark Horse en Springfield Dark Horse zijn re-designed om het brute custom karakter te benadrukken. Deze modellen hebben nu een premium glimmend zwarte afwerking op de meest prominent aanwezige delen.

De Springfield Dark Horse komt in twee kleuren – Thunder Black Smoke en de nieuwe White Smoke. De 2019 Springfield Dark Horse heeft het iconische Indian headress op het voorste spatbord en 19” contrast-cut wielen. De voorste valbeugels en het windscherm zijn verwijderd om de strakke stroomlijn te benadrukken.

Indian Motorcycle biedt een brede range aan authentische accessoires zodat rijders hun motor kunnen stijlen naar eigen smaak, comfort en baggage behoefte. Toevoegingen aan de accessoire lijn zullen binnenkort bekend worden gemaakt.

Link: zie alle 14 modellen in de 2019 kleurstellingen op Cruizem.nl

Wie aan de motorsport van de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw denkt, denkt aan Jack Middelburg. De motorcoureur en kassenbouwer uit het Westland was een icoon, mede dankzij zijn historische overwinning in de TT van Assen in 1980 en een onmogelijk geachte zege op Silverstone in 1981. Snelheid vvas zijn drijfveer. Dat leverde hem grote successen op, maar ook een hoop ellende. 0p 8 april 1984 overleed “Jumping Jack” op eenendertigjarige leeftijd aan de vervvondingen die hij opliep bij een crash op het stratencircuit van Tolbert. Familie, vrienden, coureurs, collegas, monteurs, sponsors, officials, journalisten en anderen die Jack Middelburg goed hebben gekend, halen in dit boek herinneringen op aan zijn leven op de limiet. Met onder anderen Boet van Dulmen, Kenny Roberts, Franco Uncini, Graziano Rossi, Randy Mamola en Wil Hartog. 

Natascha Kayser (1969) is al meer dan vijfentwintigjaar actief als journalist in met name de auto- en motorsport. Interviews, reportages en andere artikelen verschenen in onder meer het AD en diverse magazines. De laatste jaren legt ze zich vooral toe op het schrijven van biografieën en levensverhalen. 

Link om te bestellen met één al te lezen hoofdstuk: https://www.bruna.nl/boeken/jumping-jack-9789021409474 

Boek Jumping Jack Middelburg Natasha Kayser

Op 8 en 9 september 2018 zal de tweede editie van Flatlands Festival plaatsvinden op en naast de Dirttrackbaan in Lelystad. Flatlands is een 2-daags motorevenement met dirttrack racing, camping, een gevarieerd gevuld marktplein, live muziek, food & drinks maar vooral veel herrie en plezier. Het doel van het evenement is het motorpubliek weer kennis te laten maken met de Dirttrack sport, en dat deze toegankelijk is voor iedereen die kan motorrijden. Let op, het is verslavend! Het racen is onderverdeeld in verschillende klasse's zodat iedere deelnemer op zijn eigen niveau kan racen. Ook kan er geracet worden op nagenoeg elke motor, van professionele flattrackmotoren tot en met een oude (te) zware Honda Bol d'Or. Naast de baan is er genoeg te zien en te doen voor de mensen die komen kijken. Naast de verschillende standhouders en live muziek zullen merken als Indian, Mash en Husqvarna meerdere nieuwe modellen met zich mee brengen, waarop proefgereden kan worden. 

Kampvuur, motoren, muziek, biertjes.......wat wil een mens nog meer? 

Voor meer informatie & inschrijven zie de website www.flatlandsfestival.nl 

Flatlands Festival 2018 poster

Het motorseizoen is in volle gang en dankzij het prachtige zomerweer worden er veel kilometers gemaakt. Getwijfeld of je aan het begin van het motorseizoen toch die nieuwe KTM had moeten kopen? Of je die vele kilometers toch Ready to Race had moeten verslinden? Dan is dit je kans. KTM komt met twee last minute summer promoties, waarbij je profiteert van aantrekkelijke voordelen. En met mooie nazomerse dagen in het verschiet, is dit het moment. Are you Ready to Race? Bezoek dan nu één van de officiële KTM dealers en laat je verder informeren over één van onderstaande promoties. 

Time to swap seats 
Tijd om je huidige motor in te ruilen voor een KTM V-Twin 2018 straat motor! Bezoek je dichtstbijzijnde officiële KTM dealer, neem je huidige motor mee, kies uit één van de KTM V-Twin modellen jouw favoriete motor en ontvang € 1.500,- inruilbonus. De promotie is geldig t/m 30 september 2018 voor de modellen: KTM 1290 Super Duke R, KTM 1090 Adventure, KTM 1090 Adventure R en de KTM 1290 Super Adventure R. De KTM 1290 Super Duke GT en de KTM 1290 Super Adventure S vallen niet onder deze promotie, maar voor de KTM 1290 Super Adventure S is een aparte deal...

KTM 1290 Super Adventure S Deal: volledig in stijl de weg op met deze allrounder
Afgelopen voorjaar gezocht naar een KTM 1290 Super Adventure S en deze wegens omstandigheden niet kunnen bemachtigen? Goed nieuws! Vanaf nu is er een beperkt aantal KTM 1290 Super Adventure S modellen weer beschikbaar in het land. Elke officiële KTM dealer beschikt over een aantal modellen, dus neem nu contact op met jouw dealer en informeer.
Schaf je in augustus een KTM 1290 Super Adventure S aan, dan ontvang je 50% korting op het HQ Adventure pak (van € 1100,- voor € 550,-) uit de KTM PowerWear collectie. Het HQ Adventure uit de functionele straat lijn van de KTM PowerWear is ademend, wind- en waterdicht, geschikt voor gebruik het hele jaar door en comfortabel. Het pak is zowel verkrijgbaar voor heren als dames en meer specificaties kun je vinden op https://www.ktm.com/nl/powerwear/functional/street/jackets/hq-adventure-jacket

2018 KTM Adventure SuperDuke aanbiedingen

Op zondag 2 september 2018 zal de Italdag voor de achtste keer neerstrijken op recreatieterrein De Meent te Beusichem. Met een uniek Italiaans motormuseum, brede muzikale programmering, een expositie, diverse (kinder)activiteiten en een ruim aanbod van standhouders en importeurs is de Italdag hét Italiaanse motorfestival van Nederland. 

Motoren 
Met mooi weer zijn er duizenden Italiaanse motorfietsen te bewonderen. Deze worden geparkeerd op de Italiaans beveiligde motorparking. Niet-Italiaanse motorfietsen kunnen op een speciale parking buiten het festivalterrein geparkeerd worden. Ook voor auto’s is voldoende gratis parkeermogelijkheid. Volg hiervoor de aanwijzingen op de borden en van de vrijwilligers. 

Jubilea 
Ducati Club Nederland (DCN) bestaat 40 jaar en Aprilia Riders Association (ARA) bestaat 20 jaar. Beide clubs zullen groots uitpakken op de Italdag. Zo zal er onder andere een DCN ’40 expositie te zien zijn waar de historie van de club herbeleefd kan worden. Daarnaast zal om 12:00 uur een recordpoging worden gedaan vanuit de Dutch Ducati Classic Multistrada Facebookgroep. Voor alle ARA-clubleden ligt o.a. een gratis T-shirt klaar.

Italiaans motorfestival
De Italdag voorziet in de complete Italiaanse lifestyle. Er zijn tal van standhouders en de livebands Motel ’35 en The Reverend zullen op het hoofdpodium spelen. Op de Kerspop Talent Stage zullen diverse lokale artiesten hun opwachting maken. Kom tot rust bij het foodcourt en de DCN Fulmini Hangout Area.
Iedereen kan gratis deelnemen aan de Scrambler raad & winactie, waar je een weekend Ducati Scrambler rijden kan winnen. Ook voor de kinderen is met diverse luchtkussens voldoende te doen. De importeurs van Aprilia, Benelli, Ducati en MV Agusta zullen op de Italdag een ruim aanbod aan nieuwe motormodellen presenteren waarop proefgereden kan worden.

Ducati Zaltbommel Stand met kleding en merchandise
Een Italdag zonder de Ducati Zaltbommel is bijna niet voor te stellen. Ook dit jaar zijn wij aanwezig met een mooi aanbod van office Ducati hebbedingetjes en kelding. We kunnen op de Italdag 2018 al wat laten zien van de collectie 2019 en er zijn aantrekkelijke kortingen op kleding en merchandise.  De Ducati zaltbommel stand is te vinden op het Parc Fermé.

Parc Fermé powered by Gallery Aaldering
Op het Parc Fermé staan de meest bijzondere en exclusieve motoren. Van klassieke oldtimers tot de meest recente special editions. Zo kom je ongetwijfeld de Ducati V4 speciale en de MV Agusta RVS#1 tegen. Een deskundige jury zal in zes categorieën prestigieuze trofeeën uitreiken voor de mooiste Italiaanse motorfiets van bouwjaar vóór 1970, tussen 1970 en 1990, vanaf 1990, meest bijzondere retro-bike/caféracer, de Ducati Zaltbommel Bokaal voor de mooiste Ducati en als hoofdprijs de Gallery Aaldering Trofee voor de mooiste motorfiets van het evenement. De jurering is tussen 12:00-14:00 uur, waarna op het hoofdpodium de prijsuitreiking volgt. Van tevoren aanmelden is niet nodig.

Op het Parc Fermé staat een uniek Gallery Aaldering Museum. Zes pronkstukken waaronder een Benelli Sei racer 6-cilinder, een Ducati 998s Bayliss en een MV Agusta 750s America zullen vergezeld worden door een Ferrari 275 GTB longnose aluminium. Deze collectie is nooit eerder in deze samenstelling in Nederland vertoond.

Programma
Het evenement en de activiteiten zijn gratis toegankelijk en duurt van 10:00-17:00 uur. Alle informatie, het programma en de plattegrond vind je op www.italdag.nl

Programma Italdag Beusichem 2018

Dankzij Kawasaki’s grenzeloze passie voor prestaties en de meest vooruitstrevende technologie heeft de enige straatlegale Supercharged Hypersport machine op de markt voor komend seizoen een indrukwekkende upgrade gekregen. Niet alleen steeg vermogen van de 2019 Kawasaki Ninja H2 van 200 pk naar een ongelooflijke 231 pk, maar ook kreeg dit model een legio aan technologische updates, waaronder nieuwe Brembo “Stylema” remmen en een TFT display met Bluetooth connectiviteit. 

Waar de met de hand gebouwde Ninja H2 al bekend stond om zijn imposante vermogensafgifte, heeft Kawasaki er voor komend modeljaar nog een stap bovenop gedaan. Zo steeg het standaardvermogen van de Ninja H2 van 200 pk naar een imposante 231 pk. Het officiële Ram-Air vermogen van de 2019 Ninja H2 wordt binnenkort bekend gemaakt. Dat de Kawasaki ingenieurs een unieke prestatie hebben geleverd blijkt eens te meer uit het feit dat ondanks de enorme vermogenstoename het brandstofverbruik ongewijzigd is gebleven.

De indrukwekkende combinatie van prestaties en efficiëntie is onder meer te danken aan diverse onderdelen die overgenomen zijn van de succesvolle Ninja H2 SX Sport Tourer, waaronder het inlaattraject en de ECU. Verder werd de 2019 Ninja H2 voorzien van de nieuwste Bridgestone RS11 banden en hoogwaardige Brembo “Stylema” remklauwen. Deze nieuwe remklauwen bieden een verbeterde koeling van de remblokken voor een meer direct en beter voorspelbaar remgevoel.

Naast diverse visuele updates, waaronder een nieuw Supercharged logo en een unieke zelfherstellende laklaag is de 2019 Ninja H2 als eerste Kawasaki uitgerust met een TFT display met Bluetooth connectiviteit. Hierdoor is het mogelijk om via een smartphone de motor te linken aan de nieuwe “Kawasaki Rideology” app. Eenmaal gekoppeld, kan de smartphone een schat aan informatie tonen, zoals het brandstofniveau, de accuconditie en aankomende onderhoudswerkzaamheden. De unieke zelfherstellende laklaag van de Ninja H2 is door Kawasaki volledig in eigen huis ontwikkeld en vereffent zelf kleine krassen en slijtplekken bij warme temperaturen.

Naast de reguliere Ninja H2 biedt Kawasaki voor 2019 tevens de zeer exclusieve Ninja H2 Carbon (foto), voorzien van een ultrasterke lichtgewicht carbon topkuip, speciaal mat lakwerk en een hoogwaardige Öhlins achterschokdemper.

De 2019 Kawasaki Ninja H2 en Ninja H2 Carbon zullen later dit jaar op de internationale Motor Shows te bewonderen zijn.

2019 Ninja H2 Carbon ZX100

Een aantal “klagende” omwonenden probeert al geruime tijd het leven van het Eurocircuit in Valkenswaard zuur te maken. Dit clubje fanatieke tegenstanders probeert nu via de rechter een gehele sluiting van het circuit af te dwingen. Als gevolg hiervan heeft bijvoorbeeld de Supermotorschool van Marcel van Drunen al ruim een jaar geen gebruik kunnen maken van het circuit. We kunnen het niet laten gebeuren dat het Eurocircuit, wat al sinds 1971 op de huidige locatie in Valkenswaard ligt, door een klein clubje fanatiekelingen wordt gesloten. Daarom hebben wij dringend jouw steun en hulp nodig voor het behoud van het Eurocircuit! 

Hoe kan je helpen? 
Deel dit bericht onder zoveel mogelijk mensen die motorrijden een warm hart toe dragen. Teken de petitie ‘ik sta achter het Eurocircuit’ op https://goo.gl/7S2iwF en laat je stem horen voor het behoud van het Eurocircuit. (LET OP!!! je kunt ook een opmerking plaatsen, maar het gaat echt om het ondertekenen met naam en email adres).

Supermotoschool Eurocircuit Valkenswaard

Bron: Supermotorschool.nl

Speed Secure is gespecialiseerd in auto en motorsportverzekeringen. Door jarenlange actieve motorsportervaring en het assurantie vak is deze mix ontstaan. Voor individuele auto en motorsporters hebben wij ongevallen en doorlopende reisverzekeringen. Bijv. voor racen en vrij rijden op circuits, auto-motocross, enduro, rally en karten. Dit is het laatste “ stukje gereedschap “ wat bij veel auto en motorsporters nog ontbreekt! Voor zelfstandig ondernemers hebben wij arbeidsongeschiktheidsverzekeringen incl. auto en motorsportdekking, zonder premie toeslag. Voor verenigingen, stichtingen en organisatoren hebben wij WA- Ongevallen -evenementenverzekeringen in huis.

Voor nadere info zie onze vernieuwde site www.speedsecure.nl 

 Speed Secure motorsport verzekering autosport

Ooit begonnen op het motorcrosscircuit van de Zwarte Cross, viert de Junior Riding Experience deze zomer haar 10-jarig bestaan tevens op de Zwarte Cross 2018. De Junior Riding Experience is daar tien jaar geleden ontstaan vanuit de pure passie van Bryan Zuidinga voor de off-road motorsport. Als rasechte Achterhoeker, opgegroeid naast het Lichtenvoordse motorcrosscircuit De Schans, zag Bryan met lede ogen aan hoe de motorcross steeds meer leegliep. In samenwerking met Yamaha Motor startte hij dit prachtige initiatief om kinderen de basisbeginselen van het off-road rijden bij te brengen. Inmiddels is aan heel wat kinderen de kans geboden om ervaring op te doen: vorig jaar werd op de Zwarte Cross nog de gouden crossband aan de 15.000ste deelnemer uitgereikt in aanwezigheid van niemand minder dan festivaldirectrice Tante Rikie. 

Over Junior Riding Experience 
De Junior Riding Experience biedt de jeugd in de leeftijd van 5 tot 12 jaar een unieke mogelijkheid om in een veilige omgeving in aanraking te komen met de motorcross. Kinderen leren op een veilige, speelse maar bovenal professionele manier de eerste beginselen van deze populaire tak van motorsport. De door Yamaha Motor Nederland geleverde motortjes en quads zijn de perfecte tool om de coureurs in spé de beginselen bij te brengen.

Over Bryan Zuidinga
De Junior Riding Experience is ontstaan vanuit een persoonlijke passie van Bryan. Hij is er van overtuigd dat je jong moet beginnen om het vuurtje voor off-road rijden aan te wakkeren. Bryan is geboren in 1974 in het ziekenhuis aan de Grolsche grachten in de achterhoek en opgegroeid achter het motorcross-circuit De Schans in Lichtenvoorde. De motorsport is er dus altijd al met paplepel ingegoten. Om zijn passie over te brengen op de jeugd heeft Bryan ook de opleiding Jeugmotorsporttrainer van de Koninklijke Nederandse Motorsport Vereniging met goed gevolg afgerond en mag zichzelf nu gelicenseerd KNMV-trainer noemen. Zijn technische kennis en doorzettingsvermogen brachten hem als technische tester in 2001 al naar Yamaha Motor Europe. Op de Product Development-afdeling van Yamaha Accessoires zet Bryan al jarenlang zijn kennis van de motorsport in.

Bryan is initiator, inspirator en motivator achter de Junior Riding Experience: 

“Ik vind het prachtig mijn kennis over te dragen aan iedereen die ook zijn passie wil uitvoeren op een verantwoorde manier en om ook zijn droom dichterbij te brengen. ”Follow your dreams, Nothing is impossible!” is niet voor niets mijn lijfspreuk. Het heeft me gebracht tot waar ik nu gekomen ben. Dat alles valt onder de noemer MotoX, wat je uitspreekt uit als MotoCross.“

Klein talent groeit op naar klasse van formaat
Dat de Junior Riding Experience echt zijn vruchten afwerpt, blijkt wel uit het verhaal van Lars Ikink (10 jaar). In 2012 rijdt Lars Ikink zijn eerste rit op de Zwarte Cross bij de Junior Riding Experience. Vijf jaar later rijdt Lars ONK Motorcross KNMV 65cc kleine wielen voor het GT Husqvarna MX Team. Regionaal en op clubniveau heeft Lars een plekje in de top 3 veroverd. Bij de open Nederlands Kampioenschappen behaalt Lars inmiddels zelfs een knappe 15de plek. Wie weet waar de toekomst hem zal brengen?

Partners van de Junior Riding Experience
De activiteiten van de Junior Riding Experience worden al jarenlang ondersteund door Yamaha Motor, Reiger Racing Suspension, KNMV, Van Winkoop en de Zwarte Cross. Zonder de steun van deze partners was de Junior Riding Experience niet mogelijk geweest afgelopen 10 jaar.

Off-road jeugdclinics & avontuurlijke reizen
Naast de Junior Riding Experience organiseert Bryan ook de JRE Off-road Jeugdclinics en en onder MotoX-Travel ook off-road motorreizen naar Zuid-Afrika en unieke sneeuwscootertrips naar Finland. 

Junior Riding Experience 10 jaar

De uitrusting moet optimaal op elke motorrijder zijn afgestemd, zodat de persoon en het materiaal een perfecte eenheid vormen. Je schoenen moeten als een soort handschoen passen, zodat je de nodige feedback van je racemachine kunt ontvangen. De iXS Sports Boot RS-400 zorgt ervoor dat dit het geval is met zijn op maat gemaakte buitenschaal en compacte interieur. 

Achter de sportschoen RS-400 zit een concept dat  zowel race- als  sportieve motorrijders een optimaal niveau van veiligheid biedt, met gelijktijdig een ideale pasvorm en een hoog draagcomfort. De harde schaaldelen en antislipzolen zorgen voor stabiliteit. Naast een stretchzone boven de wreef biedt een scharnierverbinding ook de nodige bewegingsvrijheid. De binnenschoen met zijn anatomisch gevormde voetbed is bekleed met een zweetabsorberend 3D-mesh textielmateriaal. Dit voorkomt warmte ophoping.

Wat van toepassing is op een motorfiets, geldt ook voor uw motorlaarzen: gewichtsvermindering is daarom uiterst belangrijk bij de Sports Boot RS-400. Teen- en kuitsliders zijn gemaakt van licht, zeer slijtvast aluminium en kunnen in een zeer korte tijd worden vervangen. Op de plaats waarbij het schakelpedaal vaak sporen achterlaat, is de laars versterkt met slijtvast materiaal met een honingraatstructuur.

Met de Sports Boot RS-400 heeft iXS de juiste snaar geraakt voor motorrijders met bijzonder sportieve ambities, die niet alleen met hun machines op de openbare weg rijden, maar ook op circuits

Technische data: 
Racelaars gemaakt van microfibre
Ademend mesh-textiel binnenvoering
Comfortabel voetbed
Rits aan de binnenkant
Kuitomvang aan te passen aan de binnenkant d.m.v. klittenband
Geperforeerde delen voor verkoeling
Vervangbare teen- en kuitsliders gemaakt van metaal
Plastic inlegstukken op de enkel
Slijtvaste rubberen zool
Veiligheid: in overeenstemming met EN13634: 2015
Materiaal: Buitenzijde 100% microfibre, binnenvoering 100% polyester

Sports Boot RS-400 product features: Adviesverkoop prijs: € 199.95 - Kleuren: zwart (003), zwart/wit (031) - Maten: 40 - 48 (zwart 003), 42 - 46 (zwart/wit 031) - Artikel nummer°: X45406

Voor meer informatie zie www.ixs.com 

iXS Sports Boot RS 400 motorlaars

Al meer dan 40 jaar worden de Kawasaki KX modellen gemaakt met één doel; rijders naar de hoogste trede van het podium brengen. Om de concurrentie in de felbevochten MX1 klasse wederom een stap voor te blijven introduceert Team Green voor 2019 de compleet nieuwe KX450. Een revolutionaire machine boordevol nieuwe features zoals een nieuwe oliegevulde voorvork, elektrische start en hydraulische koppeling. 

Een nog sterkere krachtbron 
De nieuwe viertakt krachtbron van de KX450 is maar liefst 3.4 pk sterker geworden, terwijl de koppelcurve vlakker is gemaakt voor een nog soepelere vermogensafgifte. Dankzij de nieuwe compacte klepbediening konden de kleppen worden vergroot en nog steilere nokkenassen worden geplaatst. Ook het inlaatkanaal werd verbeterd voor een nog betere airflow. 

Elektrische Start
Voor het eerst is een elektrische start ook terug te vinden op een Kawasaki KX model, waardoor starten gemakkelijker wordt dan ooit tevoren.

Hydraulische koppeling
Een andere noviteit die voor het eerst te zien is op een Kawasaki Motocross machine is de nieuwe hydraulische koppeling. Deze is niet alleen lichter te bedienen, maar geeft ook een nog directer en constanter gevoel onder alle omstandigheden.

Lichtgewicht Aluminium frame
Het frame van de KX450 werd verder verbeterd voor nog meer stijfheid, dit is mede mogelijk doordat het motorblok nu ook een dragend deel van de constructie is geworden. Ook de achterbrug werd vernieuwd voor een betere balans, meer stijfheid en meer tractie.

De beste handling ooit
Ondanks de toevoeging van een elektrische start en de terugkomst van een oliegevulde voorvork hebben de Kawasaki engineers de gewichtstoename tot een absoluut minimum weten te beperken. Het resultaat is het meest compacte rijwielgedeelte ooit dat met een totaal gewicht van 110kg slechts 1,3 kilogram zwaarder is geworden dan zijn voorganger, een unieke prestatie!

Nog meer grip
Om het grotere vermogen optimaal te kunnen benutten werd de tractie van zowel het voor- als het achterwiel nog verder verbeterd. Aan de voorzijde werd dit gerealiseerd door de toepassing van een grotere wielas, terwijl aan de achterzijde de schokdemper en het linksysteem werden aangepast.

Oliegevulde voorvork
De hoogwaardige nieuwe oliegevulde voorvork heeft een diameter van maar liefst 49 mm voor ongekend veel stijfheid. De binnenpoten zijn eveneens extra groot uitgevoerd voor een soepele werking en perfecte demping.

Krachtigere remmen
De achterremschijf werd vergroot naar een indrukwekkende 250mm, waardoor deze in perfecte harmonie werkt met de enorme 270 mm remschijf aan de voorzijde. Een nieuwe voorremcilinder zorgt voor nog meer controle en betere remprestaties.

Launch Control Mode
Net als de Kawasaki fabrieksrijders heeft de KX450 Launch Control Mode voor optimale tractie tijdens de start zodat je zo snel mogelijk bij de eerste bocht aankomt.

DFI injectie met drie mappings
Met de meegeleverde stekkers kan snel en gemakkelijk gewisseld worden tussen een van de drie ECU mappings (standaard, harde baan, zandbaan) voor de optimale prestaties onder de meest uiteenlopende omstandigheden.

Perfecte Ergonomie
Dankzij het in vier standen verstelbare stuur en de in twee standen verstelbare voetsteunen is de KX450 perfect aan te passen aan de lichaamsbouw en persoonlijke voorkeuren van de rijder. Een unieke Kawasaki feature!

KX FI Calibration Kit (optioneel)
Voor wie de prestaties van zijn KX450 nog verder wil verfijnen is er de optionele KX FI Calibration Kit. Deze draagbare controller kan zonder laptop of stroomvoorziening rechtstreeks op de ECU worden aangesloten en biedt de keuze uit maar liefst zeven verschillende mappings.

De 2019 Kawasaki KX450 staat al vanaf juli 2018 in de showroom, de prijs wordt binnenkort bekend gemaakt. Kijk voor meer informatie en een dealer in uw regio op www.kawasaki.nl 

2019 Kawasaki KX450Jjpg

kawa mei 19 z1000sx