×

Waarschuwing

JFolder: :bestanden: Pad is geen map. Pad: /home/nmcmcnew/domains/nieuwsmotor.nl/public_html/images/2019_Kawasaki_ZX-6R_Euro4
×

Attentie

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/2019_Kawasaki_ZX-6R_Euro4

BMW Oktoberfest

Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) wil de verkeersveiligheid verbeteren door gevaarlijk rijgedrag strenger aan te pakken. Een wetsvoorstel met deze strekking is bij de Tweede Kamer ingediend. Zo gaat de maximale straf voor gevaarlijk rijden van 2 naar 6 maanden gevangenisstraf, ook in zaken zonder letsel of schade. Dit is nodig om weggebruikers steviger aan te pakken die – bijvoorbeeld door onverantwoorde inhaalacties – een gevaar op de weg veroorzaken. Ook zeer gevaarlijk rijgedrag waarbij verkeersdeelnemers onaanvaardbare risico’s nemen zonder acht te slaan op de veiligheid van anderen, wordt harder aangepakt. Bijvoorbeeld bij dollemansritten waarbij iemand opzettelijk door rood licht rijdt, de maximumsnelheid volstrekt negeert en tegen de verkeersrichting inrijdt. Ook als er - door toeval of geluk geen slachtoffers vallen, maar het rijgedrag andere weggebruikers wel ernstig in gevaar heeft gebracht, is dit rijgedrag onacceptabel. Het gaat hier om bestuurders die zich nergens wat van aantrekken en bewust allerlei verkeersregels aan hun laars lappen. 

Op dit moment biedt de wet onvoldoende mogelijkheden om tegen dit soort verkeersgedrag streng genoeg op te treden. Straks is een gevangenisstraf van maximaal twee jaar mogelijk. Onder deze nieuwe strafbepaling valt ook het vasthouden van een mobiele telefoon achter het stuur. Met dit wetsvoorstel laat de minister zien dat hij weggebruikers zeer gevaarlijk en onverantwoord rijgedrag zwaar aanrekent – ook als zij geen ongeluk veroorzaken. Veroorzaken ze wél een ongeval, dan is een veroordeling voor roekeloos rijden mogelijk, met een gevangenisstraf tot maximaal 6 jaar. Met dit wetvoorstel wordt beter invulling gegeven aan het begrip roekeloosheid in de wet. Hiermee verruimt Grapperhaus de mogelijkheden om verkeersdeelnemers te vervolgen voor roekeloos rijden. Het gaat dan niet langer alleen om snelheidswedstijden, maar bijvoorbeeld ook om een bestuurder die zonder rekening te houden met andere weggebruikers al bellend rood licht negeert, veel te hard over een kruising rijdt en een ongeval veroorzaakt met dodelijke afloop of zwaar letsel.

Het wetsvoorstel zorgt er ook voor dat de strafmaat voor iemand die slachtoffers maakt bij zeer gevaarlijk rijgedrag en iemand die met hetzelfde gedrag door een gelukkig toeval niemand letsel toebrengt, kleiner wordt. Dat verschil is nu te groot, aldus de minister.

Tenslotte staat in het wetsvoorstel dat de strafmaxima voor verkeersdelicten als rijden onder invloed, doorrijden na een ongeval en rijden zonder (geldig) rijbewijs omhoog gaan van 3 maanden gevangenisstraf naar 1 jaar. Dit werkt door in de straffen voor recidive. Als iemand zich binnen 5 jaar weer schuldig maakt aan rijden onder invloed kan de straf met een derde omhoog.

Nieuwsmotor politie motor BMW

Noot redactie: in dit persbericht is het woord "autmobilist" diverse malen vervangen door een meer algemene term, zoals ook bedoeld in het wetsvoorstel. Dit geldt namelijk even goed voor motorrijders. 

- advertentie - 

Op zaterdag 1 en zondag 2 december 2018 organiseert Kawasaki wederom haar spectaculaire News Show in het Nationaal Militair Museum in Soest. Een uniek en gratis toegankelijk evenement vol nieuws en entertainment, waarbij motorrijders in een geweldige omgeving uitgebreid kennis kunnen maken met de nieuwste Kawasaki modellen en alles wat daar bij hoort! Bovendien verloot Kawasaki op beide showdagen een unieke prijs, namelijk 3 maanden gratis rijden op een 2019 Kawasaki model naar keuze!

Alle nieuwe 2019 modellen zijn tijdens de Kawasaki News Show voor het eerst op Nederlandse bodem te bewonderen. De compleet nieuwe W800 Street en W800 Cafe retromodellen beleven in Soest zelfs hun Europese primeur.

Versys 1000 & Versys 1000 SE – Revolutionaire nieuwe Adventure Sports met een nieuw design en de modernste technologieën zoals; adaptieve elektronische vering, quick shifter, cornering lights, cruise control en Bluetooth connectiviteit!
Z400 - De absolute nieuwe nummer 1 Naked voor het A2 segment
W800 Street & W800 Cafe - Authentieke uitstraling in een ultramodern jasje
Ninja H2 & Ninja H2 Carbon - Met 241pk 's werelds krachtigste straatlegale motor ooit
Ninja H2 SX SE+ - Top of the line Supercharged sports tourer, boordevol innovaties
Ninja ZX-10R & Ninja ZX-10R & Ninja ZX-10R SE - Meer vermogen voor de WSBK kampioen
Ninja ZX-6R 636 - De sterkste en snelste Supersport in zijn segment
Ninja 125 & Z125 - The Toughest choice voor startende motorrijders

Verder zijn natuurlijk ook alle modellen in de nieuwe 2019 kleuren te zien en is er een Kawasaki Legends Museum met roemruchte modellen uit ons verleden. Of kom winkelen in de uitgebreide Kawasaki Shop met de nieuwste kleding en merchandise of bezoek onze aanwezige partners, zoals Monster Energy, Motul, Barracuda, TomTom en Racekids.

Kawasaki Nieuwsshow 2018 NMM

Maar er is meer
Naast al dit nieuws is er nog een extra reden om te komen! We verloten namelijk op elke dag mooie prijzen, zoals 3 maanden lang gratis rijden op een 2019 Kawasaki naar keuze en 2 VIP tickets voor het WK Superbike in Assen. De winnaars worden zowel zaterdag als zondag om 15:00 uur bekend gemaakt. Meedingen naar een van deze fantastische prijzen is simpel – Gewoon naar Soest komen!

Ook zullen vele race teams, zoals het MotoPort Kawasaki Racing Team met Scott Deroue en Robert Schotman, Team Hartog en het Gebben van Venrooy Kawasaki MX1 Team in Soest aanwezig zijn. Zelfs Leon Haslam, de nieuwe teamgenoot van Jonathan Rea in het KRT Factory World Superbike Team, is op zondag 2 december aanwezig van 11.00 tot 14.00 uur voor een handtekeningsessie en fotomoment!

Schrijf je nu alvast in
De toegang voor de Kawasaki News Show en het museum is gratis op vertoon van je motorrijbewijs en na pre-registratie op www.kawasaki.nl. Mensen zonder motorrijbewijs betalen het speciale Kawasaki tarief van slechts € 5,- (normale entreeprijs € 14,-). Ook parkeren in Soest is gratis. We verwachten enorm veel motorliefhebbers, dus schrijf je nu vast in!

Graag tot ziens in het Nationaal Militair Museum* op zaterdag 1 en zondag 2 december 2018!

Kijk voor meer informatie over dit evenement en de 2019 modellen op www.kawasaki.nl 

* Op de plek waar in 1913 de Luchtvaartafdeling van de Koninklijke Landmacht werd opgericht staat 100 jaar later het Nationaal Militair Museum. Een indrukwekkend gebouw van 110 x 250 meter en 13 meter hoge glazen buitenwanden. Het geeft de bezoeker een gevoel van ruimte en zicht op de collectiestukken buiten. Ontdek het Arsenaal en dwaal tussen tanks en vliegtuigen. Voor meer info: www.nmm.nl 

Als toonaangevend technologiebedrijf wil Continental de eerste leverancier zijn die een noodremhulpsysteem voor motorfietsen introduceert. De nieuwe vijfde-generatie radarsensoren van Continental bieden mogelijkheden zoals verbeterde objectdetectie, die het mogelijk maken om een ​​high-performance noodremhulpsysteem te leveren. De jarenlange ervaring van het bedrijf met veiligheidssystemen in personenauto's en bedrijfsvoertuigen is opgenomen in het ontwikkelingsproces van het motorfietssysteem. Toch zijn er verschillen. Een noodremhulp in een personenauto voert automatisch een noodstop uit met maximale remkracht wanneer een botsing dreigt, het motorsysteem remt veel meer gecontroleerd af. Het is dan ook meer ontworpen om de motorrijder te helpen dan zelf de controle over te nemen. Volgens Continental's eigen onderzoek naar ongevallen, kunnen hiermee in de nabije toekomst veel kop-staartbotsingen worden voorkomen, zelfs in het geval van kruisend of  tegemoetkomend verkeer.

"In tegenstelling tot auto's worden motorrijders ernorm blootgesteld aan omgevingsfactoren zoals wind, weer en trillingen, en dit kan het rijden erg uitdagend maken. Als gevolg hiervan bevinden motorrijders zich vaker in situaties waarin het moeilijk kan zijn om de snelheden van andere weggebruikers in te schatten. Noodremhulp voor motorfietsen is daarom primair indicatief van aard. Het vestigt de aandacht van de rijder op kritieke situaties en maakt ze begrijpelijker ", aldus Christian Pfeiffer, ARAS (Advanced Rider Assistance Systems) projectmanager op het gebied van tweewielers en Powersports op Continental. "Net als bij auto's, vermindert het systeem ook hier de snelheid. Het doel is echter om een ​​proces in gang te zetten wat de berijder zelf kan overnemen. Dit verkort de reactietijd, wat de remafstand aanzienlijk kan verminderen."

Contiental Brake Assist 2

Noodremhulp vertraagt ​​automatisch in kritieke situaties
Noodremhulp maakt gebruik van een radarsensor om het gebied vóór de motorfiets te scannen. Als er gevaar voor een botsing met een voertuig of een ander obstakel aan de voorkant wordt waargenmomen, wordt de rijder gewaarschuwd door een zichtbare, hoorbare of voelbare waarschuwing, in het laatste geval door middel van trillingen in het stuur. Lage initiële remdruk helpt de rijder vervolgens bij actieve remwerking. Als de rijder niet reageert op de waarschuwing, bouwt de noodremhulp automatisch de remkracht op - als de bestuurder beide handen op het stuur heeft. De vertraging is veel minder uitgesproken dan bij een noodremsysteem voor personenauto's. 

De korte- en langeafstandssensors van Continental zijn met de vijfde generatie radar, die in 2019 in serieproductie zal gaan, nog nauwkeuriger en krachtiger geworden. Ze gebruiken verbeterde algoritmen voor objectdetectie, die zelfs kleinere objecten, zoals een uitlaat ie van een auto is gevallen, kunnen detecteren. Bovendien kunnen de hoogten van objecten worden berekend door middel van de hoogtemeting. Dit betekent dat de sensor de "staart" van een verkeersopstopping, zelfs onder een brug of voorbij stoepranden, nauwkeuriger kan detecteren. Een ander voordeel, dat gezien de beperkte installatieruimte die beschikbaar vooral belangrijk is bij motorfietsen, is dat het radarsysteem nog compacter is gemaakt.

De radarsensor is niet alleen het centrale element van het noodremhulpsysteem; in veel moderne motorfietsen is dit ook het enige aanvullende onderdeel dat nodig is om deze hulpfunctie in de praktijk te brengen. Met name in het topsegment zijn in de meeste gevallen alle andere componenten al in de motorfiets geïnstalleerd. Dit betreft bijvoorbeeld het sensorcluster, dat de versnelling en de snelheid meet. Het radarsysteem gebruikt de gegevens van het sensorcluster om in elke situatie te analyseren waar andere weggebruikers zijn en of een noodstop als gevolg daarvan noodzakelijk is. Het remmen wordt dan uitgevoerd door de rembediening, terwijl het motortoerental tegelijkertijd wordt verlaagd via de motorregeleenheid. Continental kan voor motorfietsen van alle groottes alle betrokken technologieën leveren vanuit één bron, inclusief het instrumentenpaneel, dat de rijder waarschuwt wanneer een aanrijding dreigt. 

 Een andere ARAS-functie die ook met de voorwaarts gerichte langeafstandsradar werkt, is de intelligente adaptieve cruisecontrol. Het systeem past de snelheid van de motorfiets automatisch aan naar die van de voorligger en zorgt te allen tijde voor een veilige afstand, zelfs als de motorfiets enigszins overhelt. Als een perfecte aanvulling op noodremhulp, zorgt deze intelligente adaptieve cruisecontrol voor een ontspannen rit, vooral bij druk verkeer op snelwegen.

Contiental Brake Assist 1

Tot de aanvullende ARAS-functies die Continental voor tweewielige voertuigen biedt, behoren dodehoekdetectie, verkeersbordassistent en een intelligente koplamphulp. Blindevlek-detectie bewaakt het gebied achter de motorfiets met behulp van een kortbereik radarsensor en waarschuwt de bestuurder voor voertuigen in de dode hoek in het geval dat de rijder van rijbaan wil veranderen. de verkeersbordassistent maakt gebruik van een camera om snelheidslimieten, inhaalbeperkingen en toegangsbeperkingen voor eenrichtingsstraten te registreren en geeft deze aan de rijder door. Intelligente koplampassistent detecteert de lichten van voorliggers en tegenliggers en schakelt het grootlicht zo veel mogelijk in om optimale verlichting van de weg te garanderen. Bovendien waarschuwt de berijder als er een botsingsgevaar bestaat, maar heeft, in tegenstelling tot noodremhulp, geen noodremfunctie. Dankzij de modulaire structuur van alle systemen kan Continental oplossingen bieden die specifiek zijn afgestemd op verschillende markten, verdragen en wettelijke voorschriften.

"Anders dan bij inzittenden van passagiersauto's, is passieve bescherming door airbags slechts in zeer beperkte mate mogelijk voor motorrijders. Om deze reden is ongevallenpreventie met name van belang voor tweewielers ", aldus Pfeiffer. "De systemen die de omgeving bewaken, vormen in dit opzicht de volgende belangrijke stap op weg naar veiligheid op de weg; met hen zijn we een stap dichter bij onze Vision Zero. "

Bron: Continental AG

De GS modellen van de F Serie van BMW Motorrad staan al ruim tien jaar garant voor toonaangevende toereigenschappen, sportieve handling en uitstekende off-road prestaties. Daarnaast vormen de GS modellen een perfecte metgezel voor het afleggen van lange afstanden. Na de presentatie van de BMW F 750 GS en BMW F 850 GS in het voorjaar van 2018 breidt BMW Motorrad het aanbod in dit segment verder uit met de nieuwe BMW F 850 GS Adventure. De BMW F 850 GS Adventure combineert het kenmerkende karakter van de BMW F 850 GS met geoptimaliseerde off-road prestaties en verbeterde kwaliteiten voor lange afstanden. Net als de BMW R 1250 GS Adventure met boxermotor – de benchmark in deze klasse – is de BMW F 850 GS Adventure de ideale motorfiets voor avontuurlijke lange afstandsreizigers en off-road georiënteerde bestuurders in het middensegment.

2019 BMW F850GS Adventure

Nieuwe, krachtige en verfijnde tweecilinder-in-lijn motor met op 90° verzette kruktappen en 270/450 graden ontstekingsafstand. De technici hebben een krachtig en aantrekkelijk motorgeluid gecreëerd door een krukas met op 90 graden verzette kruktappen en een ontstekingsafstand van 270/450 graden toe te passen. Ongewenste vibraties worden geabsorbeerd door twee contra-roterende balansassen, terwijl de mechanisch bediende natte plaatkoppeling (anti-hop) zorgt voor een merkbaar lichtere bediening van de koppelingshendel en extra veiligheid dankzij de reductie van het motorkoppel. Schakelen gaat via een zesversnellingsbak waarbij de secundaire aandrijving zich nu aan de linkerzijde bevindt.

Standaard aanwezige rijmodi ‘Road’ en ‘Rain’ plus ABS en ASC garanderen veel rijplezier en verbeterde veiligheid. Rijmodi Pro zijn optioneel. De nieuwe BMW F 850 GS Adventure biedt maximale controle voor alle berijders dankzij de rijmodi ‘Rain’ en ‘Road’, terwijl de combinatie van BMW Motorrad ABS met ASC (Automatic Stability Control) een hoog veiligheidsniveau garandeert. Met het standaard aanwezige, Dynamic Brake Light worden achterliggers nog beter gewaarschuwd door de remmende motorfiets. Tevens is de BMW F 850 GS Adventure naar wens af-fabriek leverbaar met Rijmodi Pro en de afzonderlijke rijmodi ‘Dynamic’, ‘Enduro’ en ‘Enduro Pro’. Dynamic Traction Control (DTC) en ABS Pro wat veilig remmen in bochten mogelijk maakt, zijn eveneens optioneel beschikbaar.

Nieuwe stalen brugframe, geoptimaliseerd rijwielgedeelte en nieuwe positionering van 23 liter brandstoftank. Het frame van de BMW F 850 GS Adventure is gemaakt van hoogwaardige, aan elkaar gelaste componenten. Het frame integreert de tweecilindermotor als een ondersteunend element en biedt voordelen op het gebied van torsiestijfheid en robuustheid. De brandstoftank is geplaatst in de klassieke positie tussen het zadel en de stuurkolom, voor geoptimaliseerde opbergmogelijkheid en een verbetering van het zwaartepunt. Bij de BMW F 850 GS Adventure biedt de tank een grotere inhoud van 23 liter, goed voor een bereik van ten minste 550 kilometer in combinatie met de hoge brandstofefficiency.

Scherper en gespierder Adventure design, geoptimaliseerde ergonomie en verbeterde eigenschappen voor wereldreizigers.
Het nieuwe, robuuste ontwerp benadrukt het avontuurlijke wereldreiskarakter van de BMW F 850 GS Adventure. Het grotere, in twee standen verstelbare windscherm en handkappen zorgen voor een betere bescherming tegen de elementen. Brede enduro-voetsteunen, een verstelbare schakelpedaal en voetrem, valbeugels en een roestvrijstalen bagagerek maken de standaarduitrusting van de BMW F 850 GS Adventure compleet. Behalve de standaardversie is de BMW F 850 GS Adventure ook verkrijgbaar in de stijlvarianten ‘Exclusive’ en ‘Rallye’.

Uniek assortiment van optionele uitrusting en accessoires.
De nieuwe BMW F 850 GS Adventure is optioneel leverbaar met een reeks voorzieningen die uniek is in deze klasse. Of het nu gaat om verschillende zithoogtes, bijvoorbeeld voor de buddyseat (zelfde als bij de F 850 GS), de aluminium kofferhouder en sierpanelen, nieuwe full LED-koplamp en LED-koplamp uitbreiding, Connectivity met 6,5-inch TFT- kleurendisplay of Intelligent Emergency Call (eCall) de lijst van fascinerende voorzieningen voor optimaal rijplezier is zeer uitgebreid voor een model in dit segment.

Highlights nieuwe BMW F 850 GS Adventure.
Krachtige tweecilinder-in-lijn motor met slagvolume van 853 cc, 70 kW (95 pk) bij 8.250 t/min 92 Nm bij 6.250 t/min. eer krachtig en aantrekkelijk motorgeluid dankzij krukas met kruktappen die 90° ten opzichte van elkaar zijn gedraaid en een ontstekingsinterval van 270/450 graden.
Nieuw stalen brugframe voor verbeterde robuustheid en rijprecisie.
Nieuwe upside-down telescoopvork plus dubbelzijdige aluminium swingarm met centraal geplaatst veerbeen voor verbeterde veerkarakteristiek.
Standaard met ABS, ASC en rijmodi ‘Rain’ en ‘Road’.
Rijmodi ‘Pro’ met ABS Pro en Dynamic Brake Light, DTC en de nieuwe rijmodi ‘Dynamic’, ‘Enduro’ en ‘Enduro Pro’ optioneel leverbaar.
Dynamic ESA optioneel verkrijgbaar.
Nieuw elektrisch systeem met krachtigere dynamo en startmotor.
Full LED-koplamp standaard.
LED-dagrijverlichting en LED-koplamp uitbreiding optioneel verkrijgbaar.
Connectivity met multifunctioneel instrumentencluster en 6,5-inch TFT-kleurendisplay optioneel verkrijgbaar.
Intelligent Emergency Call (eCall) optioneel leverbaar.
Geoptimaliseerde off-road- en reiscapaciteiten plus verbeterde wind- en weersbescherming.
Verbeterde ergonomie, met name voor off-road rijden.
23 liter brandstoftank goed voor ten minste 550 km bereik.
Uitgesproken Adventure design dankzij vernieuwd ontwerp.
Nieuwe kleurenconcepten en stijlvarianten ‘Rallye’ en ‘Exclusive’.
Unieke reeks opties en accessoires in deze klasse.

 De prijs van de 2019 BMW F850GS Adventure is nog niet bekend.

De 2019 Yamaha Motor Ténéré 700, die is uitgerust met de succesvolle 'CP2' 689cc parallel-twin en een geheel nieuw chassis, is ontworpen om off-road een ongekend rijgedrag en geweldige wendbaarheid te bieden. Dit zorgt ervoor, in combinatie met de prestaties over lange afstanden op hoge snelheid, dat deze Adventure motor uiterst capabel en veelzijdig is. 

Overzicht van het Ténéré 700 model 
• Een voor rally's ontwikkeld, op het T7 geïnspireerd dual sport ontwerp met puur Ténéré DNA
• Licht, compact, wendbaar
• Uitstekende off-road prestaties
• On-road capaciteiten het hele jaar door
• Meer dan 350 kilometer met een volle brandstoftank
• Krachtige, soepele en zuinige tweecilinder met hoog koppel
• Schakelbare ABS optie voor off-road rijden
• Effectieve windscherm en handbeschermers, voor een uitstekende bescherming tegen uiteenlopende weersomstandigheden
• Geavanceerde lange veerweg vóór en achter
• Verkrijgbaar in drie kleurstellingen

2019 yamaha tenere xtz700 eu bwcm

689cc viertakt 'CP2' motor met Adventure instellingen
Yamaha heeft de motorwereld op zijn kop gezet met de ontwikkeling van motoren met de 'crossplane' filosofie, die een serie van de bestverkopende Yamaha modellen aandrijven. De nieuwe Ténéré 700 is uitgerust met de hooggewaardeerde 689cc parallel-twin motor. De belangrijkste eigenschap van deze compacte 'CP2' motor is zijn sterke en lineaire koppelverloop met onmiddellijke gasrespons, in combinatie met een uitstekende acceleratie. Het resultaat van deze kenmerken bij elkaar, is een capabel en veelzijdig model dat op de weg en off-road goede prestaties levert. Deze motor produceert een maximaal koppel bij 6.500 tpm en biedt de ideale balans tussen prestaties en controle. Door zijn uitstekende brandstofzuinigheid draagt hij ertoe bij dat de Ténéré 700 lange afstanden kan afleggen zonder vaak te hoeven tanken.

De eindoverbrenging is geoptimaliseerd om te voldoen aan de unieke wensen van de Adventure rijders. Deze functies dragen, samen met een reeks model specifieke brandstofinjectie-instellingen, bij tot de grote veelzijdigheid van de motorfiets, en zijn opmerkelijke prestaties in verschillende rijomgevingen

Nieuw lichtgewicht stalen dubbel wiegframe
Tijdens de ontwikkeling van de Ténéré 700 was een van de hoofddoelstellingen een slank, wendbaar en licht aanvoelend chassis te verkrijgen, dat zowel voor op de weg als off-road rijden geschikt moest zijn. Om aan deze vereisten te voldoen, hebben de ontwerpers van Yamaha een geheel nieuw lichtgewicht stalen dubbel wiegframe ontwikkeld, waarin een laag gewicht gecombineerd wordt met ongekende sterkte, om een motorfiets te maken die ideaal is voor diverse rijomstandigheden.

Met zijn compacte wielbasis van 1.590 mm en het slanke kuipwerk biedt dit robuuste chassis responsieve rijeigenschappen. Het ontwerp van de Ténéré 700, met een bodemvrijheid van 240 mm, zorgt ervoor dat de rijder probleemloos de ruwste terreinen kan trotseren.

Slank, compact en ergonomisch kuipwerk en zadel
De mogelijkheid om uw lichaamsgewicht naar voren en naar achteren te verplaatsen om u aan te passen aan het terrein, is cruciaal wanneer u volledige controle wilt behouden tijdens off-road rijsituaties. Daarom is de Ténéré 700 uitgerust met een plat hoog zadel van 880 mm en een slank kuipwerk, voor een maximale bewegingsvrijheid. Door het compacte kuipwerk en de smalle brandstoftank kunt u de tank bovendien in zittende en rechtstaande houding vastgrijpen met uw knieën, zodat u in elke situatie wint aan vertrouwen en controle, of u nu off-road of op asfalt rijdt.

Agressief voor rally's ontwikkeld front met vier LED lampen
De nieuwe Ténéré 700 is uitgerust met een karakteristieke koplampunit, die rechtstreeks is afgeleid van de nieuwste fabrieksrallymotoren van Yamaha en de T7 conceptmachine. In totaal projecteren vier LED lampen sterke lichtbundels, die zelfs de donkerste wildernis verlichten. Dit krachtige front is gestapeld in een 2 + 2 indeling en wordt beschermd door een transparante gondel. Het heeft twee LED positielampen aan de onderzijde en zorgt voor een vastberaden look, die aansluit bij het imposante karakter van deze nieuwe Adventure motorfiets.

Instelbare Ø 43 mm upside-down voorvork met lange veerweg
Wanneer u off-road rijdt, heeft u een zo goed mogelijke wielophanging nodig, en de instelbare Ø 43 mm upside-down voorvork met lange veerweg is het onweerlegbare bewijs dat de Ténéré 700 een echte Adventure motorfiets is, met toonaangevende off-road capaciteiten. De ultrastijve upside-down voorvork behoudt zijn vorm op de meest extreme terreinen, voor een nauwkeurige besturing en een soepele vering. Met zijn veerweg van 210 mm zorgt deze hoogwaardige voorkant er bovendien voor dat u de meest uitdagende off-road terreinen vol vertrouwen het hoofd kunt bieden. De demping van deze voorvork met rallyspecificaties kan volledig worden ingesteld, waardoor het een hoog niveau van comfort en een licht rijgedrag op de weg biedt. De Ténéré 700 is dan ook een van de meest capabele en leukste tourers voor lange afstanden.

Instelbare schokdemper achter
De Ténéré 700 is uitgerust met een voor rally's ontwikkelde achterwielophanging met een soepele en progressieve werking, voor een maximaal rijgenot en meer controle. Dit hoogwaardige achterdeel met een lichtgewicht aluminium swingarm voor een laag onafgeveerd gewicht, biedt een veerweg van 200 mm die, net zoals de voorwielophanging, is ontworpen om de zwaarste off-road rijomstandigheden aan te kunnen, maar biedt ook comfortabele ritten op de weg. Een andere belangrijke functie is de eenvoudig bedienbare afsteller, waarmee u onderweg de veervoorspanning kunt wijzigen, zodat u de schokdemper snel en eenvoudig kunt afstemmen op de rijomstandigheden.

Cockpit in rallystijl met conisch stuur
Als u op de Ténéré 700 zit met een voor rally's ontwikkelde cockpit voor u, kunt u het pure Dakar karakter van deze Adventure motorfiets van de nieuwe generatie inademen, en kunt u inspiratie opdoen om erop uit te trekken en op ontdekking te gaan. Het compacte windscherm en de voorkuip bieden een uitstekende bescherming tegen de wind terwijl het slanke en lichtgewicht karakter van de motorfiets wordt behouden. En de race uitvoering van het conische stuur biedt een ontspannen rijpositie, of u nu zittend of staand rijdt.

Spaakwielen, 21-inch vóór en 18-inch achter
Net zoals de hoogwaardige wielophanging vóór en achter, geven de spaakwielen duidelijk blijk van het feit dat deze motorfiets is ontworpen voor serieuze off-road rijders. Deze lichtgewicht wielen, die op ruwe terreinen de continue schokken op efficiënte wijze weten op te vangen, werken samen met de lange veerweg om u een optimaal rijgedrag en een optimale controle te bieden. De Ténéré 700 is uitgerust met originele Pirelli Scorpion Rally STR banden. En door de combinatie van een 21-inch voorwiel/18-inch achterwiel, heeft u een brede keuze aan banden die naar eigen wens kunnen worden gemonteerd, van een puur enduro patroon voor overwegend off-road gebruik tot banden met een dual sport patroon voor op de weg en off-road veelzijdigheid het hele jaar door.

Slanke brandstoftank met 16 liter inhoud voor lange afstanden
Gedurende de ontwikkeling van deze Adventure motorfiets van de nieuwe generatie bestond de hoofddoelstelling van Yamaha erin een Ténéré 700 te maken die toonaangevende off-road prestaties zou leveren, en die tegelijkertijd uitstekende weg capaciteiten en een echt lange afstandspotentieel zou hebben. De brandstoftank heeft een inhoud van 16 liter, wat u niet zou vermoeden door het slanke ontwerp, en het smalle achterdeel biedt de rijder veel bewegingsvrijheid en een uitstekend houvast voor de knieën. Of er nu staand of zittend wordt gereden, door de compacte afmetingen van deze brandstoftank kunt u uw gewicht moeiteloos verplaatsen. De uitstekende brandstofzuinigheid van de tweecilinder motor zorgt ervoor dat met zestien liter brandstof meer dan 350 kilometer kan worden gereden, waardoor de Ténéré 700 het jaar rond een hoge veelzijdigheid biedt op alle terreinen.

Compact multifunctioneel instrumentenpaneel in rallystijl
Nog een voorbeeld van hoe de voor de rally ontwikkelde technologie is gebruikt, is het compacte multifunctionele instrumentenpaneel. Op het lichtgewicht instrumentenpaneel, dat zich centraal achter het windscherm bevindt voor een uitstekende zichtbaarheid, wordt een grote variëteit aan informatie weergegeven, die u kunt bekijken zonder uw ogen af te wenden van de weg of de racebaan. Het multifunctionele LCD display geeft uitgebreide informatie zoals de versnelling, het brandstofpeil, twee totaaltellers en het geschatte aantal kilometers dat nog kan worden afgelegd met de beschikbare brandstof, het gemiddelde en huidige brandstofverbruik en nog veel meer.

In het ontwerp van de cockpit is ruimte vrijgemaakt voor de bevestiging van aftermarket apparaten, zodat u naar eigen wens extra apparatuur kunt toevoegen, zoals GPS-apparaten, routeboeklezers en smartphones.

Schakelbaar ABS voor een eenvoudige afstelling
Het remsysteem bestaat uit twee Ø 282 mm Wave-type schijfremmen vóór en een Ø 245 mm Wave-type schijfrem achter. Het systeem biedt een hoog remvermogen en is zowel op de snelweg als off-road uitstekend doseerbaar bij alle snelheden.

Wanneer u off-road rijdt, heeft u de optie om het ABS tijdelijk uit te schakelen wanneer dit wenselijk is, door bij stationair draaien de noodstopschakelaar te activeren. Als het ABS is uitgeschakeld heeft u een volledige handmatige controle, en kunt u met name ervoor kiezen het achterwiel in bepaalde situaties opzettelijk te blokkeren. Bijvoorbeeld in zeer scherpe bochten of bij steile afdalingen.

Goede bescherming van de rijder
Op lange ritten bieden het windscherm en de voorkuip een goede bescherming tegen de wind en andere weersomstandigheden. En door het slanke en compacte kuipwerk van de motorfiets kunt u dichter op het chassis kruipen om uit de luchtstroom te blijven. De stevige kunststof handbeschermers bieden niet alleen bescherming tegen wind en regen, ze helpen ook om letsel te voorkomen door kiezels en stenen die worden opgeworpen, en bieden ze extra bescherming tegen takken en bladeren wanneer u door de wildernis rijdt. Als u toch zou vallen, beschermen ze de rem- en koppelingshendel en de gashendel.

Belangrijkste technische kenmerken

• 689 cc viertakt 'CP2' parallel-twin motor met hoog koppel
• Nieuw lichtgewicht stalen dubbel wiegframe
• Slank, compact en ergonomisch kuipwerk en zadel
• Agressief voor rally's ontwikkeld front met vier LED lampen en twee LED positielampen
• Instelbare Ø 43 mm upside-down voorvork met een veerweg van 210 mm
• Gemakkelijk instelbare achterwielophanging met een veerweg van 200 mm
• Compacte cockpit in rallystijl met conisch stuur
• 21-inch/18-inch lichtgewicht spaakwielen met adventure banden
• Slanke brandstoftank met 16 liter inhoud waarmee meer dan 350 kilometer kan worden afgelegd
• Compact multifunctioneel instrumentenpaneel in rallystijl
• Schakelbaar ABS voor directe afstelling
• Windscherm en handbescherming bieden een goede bescherming van de rijder

Beschikbaarheid
De nieuwe Ténéré 700 zal in de tweede helft van 2019 bij de Yamaha-dealers in heel Europa verkrijgbaar zijn.

Kleuren Ceramic Ice. Competition White, Power Black

De roots van de Ténéré gaan terug tot de introductie van de XT500 in 1976. Deze veelzijdige ééncilinder viertaktmotor met zijn indrukwekkende koppel en compacte chassis viel onmiddellijk bij iedereen in de smaak. In Europa was de XT500 aan het einde van de jaren zeventig bijna overal het bestverkopende model van Yamaha. In Frankrijk alleen al werden er gedurende de veertienjarige productieperiode meer dan 60.000 exemplaren verkocht.

Door zijn 'go-anywhere' eigenschappen, het robuuste ontwerp en de ongekende betrouwbaarheid, ging er voor veel motorrijders een geheel nieuwe wereld vol avontuur open. En door diezelfde kwaliteiten was de XT500 de ideale keuze voor deelnemers aan de eerste Parijs-Dakar rally, die overigens werd gewonnen door de Fransman Cyril Neveu op een Yamaha XT500.

De XT500 bouwde al snel een reputatie op als de meest robuuste woestijnrallymotor en werd het standaardmodel voor de avontuurlijke rijders. Vandaag de dag wordt de XT500 gezien als een van de belangrijkste en meest iconische motorfietsen van het einde van de twintigste eeuw, met overal ter wereld actieve XT500 motorclubs.

Tegen het einde van de jaren zeventig had de XT500 een legendarische status verworven bij motorfanaten in Europa, en in 1983 introduceerde Yamaha de XT600Z, de eerste Adventure motorfiets van Yamaha met als toevoeging de naam Ténéré - een Toeareg woord dat 'woestijn' of 'wildernis' betekent.

De Ténéré serie kende op dat moment een constante ontwikkeling en groei, en aan het einde van de jaren tachtig werd de tweecilinder XTZ750 Super Ténéré geïntroduceerd. In het begin van de jaren negentig introduceerde Yamaha de ééncilinder XTZ660 Ténéré. In deze periode behaalden motoren uit de Adventure serie van Yamaha talrijke overwinningen in de Dakar rally's. Zo schreef de Fransman Stéphane Peterhansel in de jaren negentig zes overwinningen op zijn naam met een afgeleide van de Yamaha XTZ750.

Vandaag de dag bevat het Adventure assortiment van Yamaha de geavanceerde XT1200Z Super Ténéré en XT1200ZE Super Ténéré modellen, die in 2010 werden geïntroduceerd, en de exclusieve hoogwaardige XT1200ZE Raid Edition.

Ténéré 700 World Raid: Tested to the extreme
Het eerste signaal dat Yamaha een nieuwe Adventure motorfiets aan het ontwikkelen was, was de introductie van het T7 concept in 2016. Dit concept werd wereldwijd tentoongesteld op motorbeurzen, en wekte een enorme interesse op bij motorfanaten, die al een voorproefje kregen van wat er op komst was. In 2017 introduceerde Yamaha het Ténéré 700 World Raid prototype, nog één stapje dichter bij de definitieve specificatie van het productiemodel.

Sinds 2017 heeft het Ténéré 700 World Raid prototype een intensieve rondreis gemaakt langs verschillende belangrijke plaatsen over de hele wereld. Tijdens deze ontwikkelingsfase werd de motorfiets onderworpen aan de meest extreme tests op ruwe terreinen en onder zware klimaatomstandigheden.

Onder leiding van een team van professionele rijders zoals de meervoudige Dakar winnaar Stéphane Peterhansel en rijders van het Official Yamalube Yamaha Rally Team zoals Adrien Van Beveren en Rodney Faggoter, werd het World Raid prototype wereldwijd tot het uiterste gedreven, van de meedogenloze afgelegen gebieden in Australië tot de genadeloze woestijnen in Zuid-Amerika.

Terwijl duizenden uren werden besteed aan de ontwikkeling van deze motorfiets, werd het Ténéré 700 World Raid programma ook gedemonstreerd aan honderden lokale rijders, die werden verzocht om Yamaha een waardevolle bijdrage te leveren en het definitieve productiemodel te helpen vormgeven. 

De geheel nieuwe Ténéré 700: een lichtgewicht 'go-anywhere' Adventure motorfiets
Elke Yamaha Adventure motorfiets is robuust, stevig en betrouwbaar, en heeft het avontuurlijke karakter diepgeworteld in zijn DNA. Ieder Ténéré model in het Adventure segment biedt mogelijkheden voor eindeloze reizen en geeft rijders een gevoel van totale vrijheid. De enige grens is de verbeelding van de rijder. The Next Horizon is Yours.

Over de jarenlange off-road expertise en uitstekende staat van dienst van Yamaha bestaat geen twijfel. Het moment is aangebroken om Yamaha weer op de kaart te zetten als een leidende kracht in het Adventure segment, met de introductie van de geheel nieuwe Ténéré 700. Een lichtgewicht compromisloos Adventure model met een van de hoogste specificaties in zijn klasse, en een van de meest boeiende en opvallende nieuwe Adventure modellen dat in de afgelopen jaren is gelanceerd

Zelfs de langste zomer van de eeuw is ooit afgelopen. Het wordt weer fris in CentraalEuropa. Maar dat betekent niet dat het geliefde leren motorpak meteen in de kast moet verdwijnen. Hier vind je een paar warme aanbevelingen van Louis waarmee het rijplezier nog tot ver in de herfst voortduurt. 

Vanucci Thermolite shirt en broek 
Naar onze ervaring is het juiste functionele ondergoed de gemakkelijkste manier om het seizoen te verlengen. Het is belangrijk dat het thermisch ondergoed strak genoeg zit om onder het leren motorpak te passen en elastisch genoeg is om de bewegingsvrijheid niet te beperken – zoals Vanucci Thermolite. Dit is overigens ook te verkrijgen in een damesversie. 

Vanucci Windmaster shirt en broek 
Als het motorpak met perforaties en textiel-stretch voor gebruik in de zomer is ontworpen, raden we Windmaster-ondergoed van Vanucci aan: van binnen zacht en wollig, van buiten winddicht. De hoge kraag beschermt de nek en de rits kan niet op het strottenhoofd drukken omdat hij aan de zijkant is geplaatst. 

Vanucci balaclava 2.0 Sympatex Windmaster 
Het hals- en borstdeel van de nieuwe balaclava 2.0 van Vanucci zijn eveneens van Windmastermateriaal van Sympatex gemaakt. Het hoofdgedeelte is echter extra dun en elastisch en past zo goed onder een strak zittende sporthelm. 

Probiker zijde onderhandschoen 
Een paar onderhandschoenen behoort eigenlijk sowieso tot elke motoruitrusting. Voor de meeste ongevoerde sporthandschoenen zijn ze in de herfst onmisbaar. Het beste materiaal voor deze handschoenen is nog altijd zijde: een optimale verhouding tussen warmteafgifte en materiaaldikte, de beste vochtopname en geen belemmering van het gripgevoel.

Proof Stretch III regenpak
Regenpakken houden je zowel droog als warm omdat ze de wind buiten houden. Dit bijzondere exemplaar gaat nog een stap verder: de stof is stevig maar erg elastisch. Het kan dus
gemakkelijk worden aangetrokken, past zich aan de rijhouding aan en fladdert ook op hoge snelheden nauwelijks. En dankzij het klimaatmembraan is de Stretch III ook ademend.

Meer informatie en bestellen: www.louis.nl 

Louis onderkleding motorkleding

De KTM 1290 Super Duke GT voor 2019 wordt misschien wel de meest geavanceerde en hoogwaardige sporttoermotor voor de lange afstand wanneer hij later dit jaar in de showrooms komt te staan. De GT haalt het beste uit ‘The Beast’ en combineert de fenomenale motorprestaties, de wegligging en de racebaancapaciteiten van de KTM 1290 Super Duke R in een machine die net zo vrolijk enorme aantallen comfortabele kilometers verslindt als dat hij door uitdagende bochten scheurt, mét passagier en bagage. Om deze kwalificaties volledig uit te kunnen testen, nog vóór de introductie, nodigde KTM meervoudig winnaar van de Isle of Man TT, de Macau Grand Prix en de British Superbike-race Michael Rutter uit om de nieuwe KTM 1290 Super Duke GT mee te nemen naar het legendarische eiland Man. Met een racecarrière van 30 jaar en ook als motorjournalist heeft de Engelsman op allerlei machines gereden en weet hij wat hij wil van een motorfiets, zowel op het circuit als op de weg.

Het eiland Man is doordrenkt van motorgeschiedenis. Met name natuurlijk vanwege het veeleisende, 37,73 mijl lange TT Mountain Circuit, maar ook dankzij het prachtige golvende landschap, de kronkelende weggetjes en de historische monumenten, die het een fantastische plek maken om op de motor rond te toeren. Het bergtraject kent geen snelheidsbeperkingen, maar de berijders moeten het wel met het respect behandelen dat het verdient; de controle en precisie van de machine, gemengd met de ervaring van de berijder, maken hier het grote verschil.

Vertrekkend vanaf de Ben-my-Chree Steam Packet Ferry in de haven van Douglas toert Michael eerst door de stad, waarna hij de kustweg met zijn geweldige uitzicht oprijdt en koers zet naar de Fairy Bridge om naar de feeën te zwaaien. Vervolgens gaan Michael en de GT weer via Douglas en het TT-circuit naar Ballaugh Bridge. Hier verlaten ze het parcours en rijden ze naar het Jurby Motordrome, waar ze de zadeltassen eraf gooien en het tempo opvoeren. Het racecircuit aan de noordkust van het eiland biedt de mogelijkheid om vol gas te geven en wordt – vooral dankzij het snelle en hobbelige karakter – door racers vaak als proefterrein gebruikt om tijdens de twee weken durende TT de afstelling van hun machine te perfectioneren. Met de koffers er weer op zetten Michael en de GT koers richting de stad Ramsey, waar de uitdagende weg omhoog naar Snaefell Mountain begint. Vanuit de Gooseneck scheurend trekt Michael de 175 pk aan LC8-vermogen van de KTM 1290 Super Duke GT helemaal open, over de berg heen, voordat hij stopt bij de pub met de naam Creg-ny-Baa.

Michael Rutter: "De GT staat ver af van wat ik normaal rijd, maar ik was verbaasd over de prestaties – met name die van de motor; het koppel en de aandrijving zijn werkelijk fenomenaal. Erg indrukwekkend. Comfort is een belangrijke factor. Het zadel en de stuurpositie waren precies goed, zowel bij hoge snelheid op het circuit als op de weg. Voor een motorfiets die ontworpen is om met een grote verscheidenheid aan rijstijlen om te kunnen gaan – niet alleen hard scheuren, maar ook de hele dag rustig toeren –, doet hij het in alle situaties uitstekend, zelfs op het snelle en hobbelige Jurby-circuit. Maar het mooiste van alles is dat hij verwarmde handvatten heeft. Geweldig als je het hele jaar door rijdt en natuurlijk ook voor onze typisch Britse zomers!”

Net als de nieuwste 1301 cm3 LC8 V-twin-motor met een nog soepelere vermogensafgifte is de KTM 1290 Super Duke GT een technische krachtpatser die gebruikmaakt van het volledige pakket aan uitmuntende elektronische prestaties en hulpsystemen dat KTM te bieden heeft. Met een strakke hanghoekgevoeligheid voor remvermogen, traction control en verschillende rijmodi, waaronder een optionele 'Track'-modus, kunnen de elektronische instellingen van de motorfiets nog verder worden aangepast. Deze geavanceerde systemen stellen berijders in staat om het volledige potentieel van de GT te ontdekken.

De grote update van de GT voor 2019 is ook gericht op het verhogen van het gemak. Zo profiteren rijders van nieuwe instellingen voor de elektronisch verstelbare WP-vering, verbeterde aerodynamica (dankzij een nieuw ontworpen windscherm met nieuw afstelmechanisme), windafbuigende handbeschermers en een TFT-kleurenscherm van 6,5 inch. Andere detailverbeteringen omvatten het verplaatsen van de cruise controle naar de linkerstuurstang, nieuwe opbergvakken in de zijkanten van de kuip met een USB-aansluiting en een ultrakrachtige, volledige LED-koplamp. Er zijn twee kleuropties beschikbaar: wit en zwart. Dankzij KTM My Ride is de GT bovendien klaar voor gebruik van navigatie via smartphoneconnectiviteit, waarbij bocht na bocht een gesproken routebeschrijving wordt geboden. Ook kunnen met dit systeem telefoongesprekken worden beheerd en een muziekafspeellijst worden beluisterd.

 

Het Financieel Dagblad reikt ieder jaar de FD Gazellen Award uit aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Dit jaar, ter gelegenheid van de 15e editie van de FD Gazellen, waren de beoordelingscriteria extra streng. Om in aanmerking te komen voor een Award moet een bedrijf de laatste drie jaar een onafgebroken omzetgroei van 20% hebben weten te behalen. Daarnaast moet het bedrijf een positief nettoresultaat hebben. Dit jaar werden ook de personeelsgroei en winstgevendheid meegenomen als belangrijke indicatoren.

ChromeBurner Motorgear in Waalwijk groeit al jaren gestaag en het binnenslepen van de FD Gazellen Award past dan ook mooi in het plaatje. Eigenaar en directeur Rob Hannink ziet de toekomst positief in: “Wat ooit begon als een hobby, is uitgegroeid tot een prachtig bedrijf vol met energie. Met een jong en gemotiveerd team maken we ieder jaar grote stappen. Onze ambitie is om de grootste online- en offline motorkledingspecialist van Europa te worden. Deze award is daarom niet alleen een mooie beloning voor onze inspanningen, maar ook de bevestiging dat we goed op weg zijn om dat doel te behalen!”

Kerncijfers Chromeburner:
- Jaarlijks omzetgroei van minimaal 50%
- In 2015 3,2 miljoen, in 2017 7,4 miljoen
- Bedrijf begonnen in een garagebox in 2011

Chromeburner Motorgear teamfoto

Op 24 oktober aanstaande organiseert Husqvarna Motorcycles Nederland in samenwerking met de Husqvarna Motorcycles dealers een Offroad Testdag voor de 2019 fullsize crossmodellen. De testdag vindt plaats op het centraal gelegen circuit van MC Flevoland in Lelystad en wordt gehouden van 14:00 –17:00 uur. In juni jongsleden presenteerde Husqvarna Motorcycles al de compleet nieuwe motorcrossrange voor 2019. De range 2019 bevat vijf motorcrossmachines van een geheel nieuwe generatie. Deze motoren zijn ontworpen om zowel professionele als hobbyrijders het hoogst mogelijke technologische niveau te bieden dat er op dit moment te koop is.

Husqvarna testdag

De Husqvarna-ingenieurs hebben nauwgezet geluisterd naar de feedback van topcoureurs. Ze hebben deze input gecombineerd met uitgebreide testen en ontwikkelingswerkzaamheden in eigen huis. Het resultaat is een lange lijst van upgrades, waarmee de nieuwe generatie FC- en TC-machines nieuwe maatstaven zetten op het gebied van wendbaarheid, prestaties, gewicht en esthetiek. De geheel nieuwe 2019 Husqvarna motorcrossmachines combineren
state-of-the-art technologie en premium kwaliteit met innovatieve technologische en functionele verbeteringen om rijders van alle niveaus een nieuw territorium in hun motorcrosscarrière te laten betreden. Kortom: de 2019 Husqvarna
motorcrossmodellen zijn de meest verfijnde, eerlijke en pure motorcrossmachines die er ooit zijn gemaakt. Kom deze motoren testen tijdens de Offroad Day 2018. Schrijf je op de dag zelf in voor het reguliere trainingstarief bij MC Flevoland in Lelystad. Bezoek vervolgens de stand van Husqvarna Motorcycles Nederland en meld je aan voor de testdag. Breng beschermende Offroad kleding mee en een geldig identiteitsbewijs.

De toonaangevende populaire Ninja ZX-6R gaat in 2019 naar het volgende niveau met de introductie van de modernste technologieën. De Ninja ZX-6R is terug. De legendarische 636cc-motor van Kawasaki is voor 2019 aangescherpt met een nieuw design en vele nieuwe features. Zo heeft de nieuwe Ninja ZX-6R een KQS Quick Shift systeem voor up-shifts. De motor heeft een geheel nieuw dashboard met vele nieuwe functies, zoals een zuinigheids rij-indicator, brandstofmeter en het resterende bereik. De ZX-6R zoekt de perfecte balans tussen rijden op het circuit als ook op straat. 

19ZX636G 201GN1DBA3CG A

De motor is hi-tech en uitgerust met onder andere dubbele LED koplampen, monobloc calipers, een ‘slipperclutch’, 12V-power take off, KTRC traction control, Kawasaki’s intelligente anti-blokkeringssysteem (KIBS) en diverse ‘power modes’. Het chassis is uitgerust met de veelgeprezen Showa BFF voorvork en de motor kent een sportieve, maar ergonomische fijne rijpositie. De Kawasaki Ninja ZX-6R 2019 zal beschikbaar zijn in twee kleurstellingen: Lime Green en Metallic Spark Black.

De Kawasaki Ninja ZX-6R 2019 staat vanaf december in de showroom van uw Kawasaki dealer.  Ook zal de Kawasaki Ninja ZX-6R 2019 te bewonderen zijn tijdens de Kawasaki News Show op 1 en 2 december 2018 in het Nederlands Nationaal Militair Museum – Soest.

{gallery}2019_Kawasaki_ZX-6R_Euro4{/gallery} 

Technische gegevens 2019 Kawasaki ZX-6R (636)

Motor  
Type motor Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor
Cilinderinhoud (cm3) 636 cm³
Boring x Slag 67 x 45,1 mm
Compressieverhouding 12.9:1
Kleppensysteem DOHC, 16 kleppen
Brandstofsysteem Brandstofinjectie: 4 x Ø 47 mm met dubbele injectie
Ontsteking Digital
Start systeem Elektrisch
Smering Geforceerde smering, wet sump met oliekoeler
   
Prestatie & Transmissie  
Maximum vermogen 95,4 kW {130 PK} / 13.500 tpm
Maximum koppel 70,8 Nm / 11.000 tpm
Brandstofverbruik 5,5 l/100 km
Maximum vermogen met RAM air 100 kW {136 PK} / 13.500 tpm
Transmissie 6 versnellingen
Eindaandrijving Gesloten ketting
Koppeling Natte multi-plaat koppeling, handbediend
   
Remmen & Vering  
Remmen, voor Dubbele semizwevende 330mm Brembo schijven. Dubbele radiaal gemonteerd, Brembo M50 Monobloc, vierzuiger remklauw
Remmen, achter Enkele 220mm-schijf. Enkelzuiger remklauw
Vering, voor 43 mm upside-down Balance Free-voorvork met externe compressiekamer, verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning, en top-outveren
Vering, achter Horizontale Back-link met BFRC lite gasgevulde schokdemper, piggybackreservoir, verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning, en top-outveer
  Dubbele ligger frame, gegoten aluminium
   
Frame & Afmetingen  
Type frame Dubbele ligger frame, gegoten aluminium
Spoor 101 mm
Veerweg voor 120 mm
Veerweg achter 151 mm
Band, voor 120/70ZR17M/C (58W)
Band, achter 180/55ZR17M/C (75W)
Stuurhoek links / rechts 27° / 27°
L x B x H 2025 x 710 x 1100 mm
Wielbasis 1.400 mm
Grondspeling 130 mm
Zithoogte 830 mm
Brandstofcapaciteit 17 liter
Rijklaar gewicht 206 kg

 

De toonaangevende populaire Ninja ZX-6R gaat in 2019 naar het volgende niveau met de introductie van de modernste technologieën. De Ninja ZX-6R is terug. De legendarische 636cc-motor van Kawasaki is voor 2019 aangescherpt met een nieuw design en vele nieuwe features. Zo heeft de nieuwe Ninja ZX-6R een KQS Quick Shift systeem voor up-shifts. De motor heeft een geheel nieuw dashboard met vele nieuwe functies, zoals een zuinigheids rij-indicator, brandstofmeter en het resterende bereik. De ZX-6R zoekt de perfecte balans tussen rijden op het circuit als ook op straat. 

19ZX636G 201GN1DBA3CG A

De motor is hi-tech en uitgerust met onder andere dubbele LED koplampen, monobloc calipers, een ‘slipperclutch’, 12V-power take off, KTRC traction control, Kawasaki’s intelligente anti-blokkeringssysteem (KIBS) en diverse ‘power modes’. Het chassis is uitgerust met de veelgeprezen Showa BFF voorvork en de motor kent een sportieve, maar ergonomische fijne rijpositie. De Kawasaki Ninja ZX-6R 2019 zal beschikbaar zijn in twee kleurstellingen: Lime Green en Metallic Spark Black.

De Kawasaki Ninja ZX-6R 2019 staat vanaf december in de showroom van uw Kawasaki dealer.  Ook zal de Kawasaki Ninja ZX-6R 2019 te bewonderen zijn tijdens de Kawasaki News Show op 1 en 2 december 2018 in het Nederlands Nationaal Militair Museum – Soest.

 

Technische gegevens 2019 Kawasaki ZX-6R (636)

Motor  
Type motor Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor
Cilinderinhoud (cm3) 636 cm³
Boring x Slag 67 x 45,1 mm
Compressieverhouding 12.9:1
Kleppensysteem DOHC, 16 kleppen
Brandstofsysteem Brandstofinjectie: 4 x Ø 47 mm met dubbele injectie
Ontsteking Digital
Start systeem Elektrisch
Smering Geforceerde smering, wet sump met oliekoeler
   
Prestatie & Transmissie  
Maximum vermogen 95,4 kW {130 PK} / 13.500 tpm
Maximum koppel 70,8 Nm / 11.000 tpm
Brandstofverbruik 5,5 l/100 km
Maximum vermogen met RAM air 100 kW {136 PK} / 13.500 tpm
Transmissie 6 versnellingen
Eindaandrijving Gesloten ketting
Koppeling Natte multi-plaat koppeling, handbediend
   
Remmen & Vering  
Remmen, voor Dubbele semizwevende 330mm Brembo schijven. Dubbele radiaal gemonteerd, Brembo M50 Monobloc, vierzuiger remklauw
Remmen, achter Enkele 220mm-schijf. Enkelzuiger remklauw
Vering, voor 43 mm upside-down Balance Free-voorvork met externe compressiekamer, verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning, en top-outveren
Vering, achter Horizontale Back-link met BFRC lite gasgevulde schokdemper, piggybackreservoir, verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning, en top-outveer
  Dubbele ligger frame, gegoten aluminium
   
Frame & Afmetingen  
Type frame Dubbele ligger frame, gegoten aluminium
Spoor 101 mm
Veerweg voor 120 mm
Veerweg achter 151 mm
Band, voor 120/70ZR17M/C (58W)
Band, achter 180/55ZR17M/C (75W)
Stuurhoek links / rechts 27° / 27°
L x B x H 2025 x 710 x 1100 mm
Wielbasis 1.400 mm
Grondspeling 130 mm
Zithoogte 830 mm
Brandstofcapaciteit 17 liter
Rijklaar gewicht 206 kg

 

Husqvarna Motorcycles kondigt vol trots de lancering aan van de nieuwe 701 Supermoto en de 701 Enduro: twee machines met een grote cilinderinhoud die de toon zetten op het gebied van technologie, wendbaarheid en prestaties. Het pure Supermoto- en Endurogevoel, maar dan op de openbare weg: voor die sensatie staan de 701 Supermoto en 701 Enduro uit modeljaar 2019 garant. Met deze motorfietsen genieten Husqvarna-bestuurders optimaal van elke rit – van het dagelijkse pendelen tot spannende avonturen op verharde én onverharde wegen. 

2019 Husqvarna Motorcycles 701 Supermoto 

Met een krachtige eencilindermotor van 74 pk biedt de 701 Supermoto een ongeëvenaard rijplezier op de weg. Een machtige machine waarbij behendigheid, manoeuvreerbaarheid en maximaal vermogen centraal staan. De superieure controle die de 701 Supermoto biedt, in combinatie met een geschat gewicht van slechts 145 kg, maakt van deze motorfiets waarschijnlijk de meest complete in zijn segment.

Voordelen van de 701 supermoto

  • Ongeëvenaarde Supermotoprestaties
  • Verbazingwekkende vermogen-gewichtverhouding
  •  Ride-by-wire gasklep
  •  Volledig instelbare WP-vering
  •  Efficiënte Brembo-remmen
  • Nieuwste ABS-technologie van Bosch
  • Uitgebreid assortiment accessoires
  • Geschikt voor A2-rijbewijs

2019 Husqvarna Motorcycles 701 Enduro

De 701 Enduro is niet alleen de ultieme motorfiets voor stedelijke omgevingen. Met zijn krachtige motor en lichtgewicht frame is hij bovendien de perfecte keuze voor elk offroad avontuur. De 701 Enduro is perfect voor lange afstanden, van dagelijks pendelen over cruisen in de stad tot expedities buiten de platgetreden paden.

Voordelen van de 701 enduro

  • Zeer veelzijdige motorfiets
  • Unieke combinatie: de perfecte motorfiets voor verharde én onverharde wegen
  • Indrukwekkende vermogen-gewichtverhouding
  • Geavanceerde elektronica voor een vloeiende rijervaring
  • Geavanceerde Bosch ABS-technologie
  • WP-wedstrijdvering aangepast voor dagelijks gebruik
  • Extra accessoires om zijn capaciteiten nog te verbeteren
  • Geschikt voor A2-rijbewijs

Husqvarna Motorcycles heeft ook een volledige lijn hoogwaardige beschermende kleding voor de hedendaagse motorrijder. De stijl is geïnspireerd door de innovatieve spirit en Zweedse roots van het merk. Elk stuk is functioneel, duurzaam en comfortabel – net wat Supermoto- en Endurorijders nodig hebben. 

De 701 Supermoto en 701 Enduro uit modeljaar 2019 zijn vanaf oktober wereldwijd verkrijgbaar bij alle erkende Husqvarna Motorcycles-dealers..

2019 Husqvarna Motorcycles 701 Supermoto Enduro

Op de benzinetank van zijn Moto Guzzi V7 zet Graziano Rossi, de vader van de legendarische GP-coureur Valentino Rossi, drie handtekeningen. Journalist Paul van Hooff weet dan nog niet hoe hard hij deze zegen van de Godfather van de motorsport later nog nodig zal hebben. De reis is op voorhand krankzinnig lang, de hindernissen onvoorspelbaar groot, en dan vertrekt hij ook nog eens in de winter, op zijn trouwe ‘Guus’ uit 1975. 

Niets blijft de avonturier bespaard. Met huilende wolven op de achtergrond slaapt hij bij min twintig graden in zijn tentje in de Armeense bergen. Hij trekt een tijdje op met een Iraanse mensensmokkelaar, en ontwaakt in Wolgograd op de intensive care. Als hij in Siberië het leven redt van een zeventienjarige jongen, roepen de Russische media hem uit tot held. Maar telkens stapt hij weer op zijn zadel, en komt Tokio steeds dichterbij. Paul van Hooff was omroep- en motorjournalist voordat hij in 2005 Nederland verliet en met zijn Moto Guzzi V7 ging reizen van de noordelijkste plaats in Alaska naar de zuidelijkste punt in Argentinië. Over die reis verscheen het alom geprezen boek Man in het Zadel , waarvan meer dan 10.000 exemplaren zijn verkocht. 

ISBN13: 9789492037800  € 20,- 

Te koop (bijvoorbeeld) hier: https://www.bol.com/nl/p/van-hier-tot-tokio/9200000091013852/ 

Paul van Hooff van Hier tot Tokio

Mei 2018: KTM presenteert de nieuwe lijn KTM 2019 SX modellen. Trouw aan KTM’s ‘Ready to Race’-belofte werden deze wereldwijd dominante, ultralichte machines radicaal verfijnd, ten einde te verzekeren dat KTM de bakens blijft uitzetten in het offroadsegment. 

Rijwielgedeelte 
Voor modeljaar 2019 kregen alle motoren uit de volwassenenreeks een revolutionaire update waarbij de KTM-ingenieurs zich vooral toe hebben gelegd op het verder terugdringen van het gewicht dat opnieuw de nieuwe norm wordt in elke klasse. In de zwaardere 450cc-klasse is de KTM 450 SX-F beduidend lichter dan zijn rivalen. Alle SX-modellen krijgen een vernieuwd frame met verhoogde stijfheid, verbeterde wendbaarheid en rechtuitstabiliteit, een langer subframe, een herwerkte uitsparing voor de achteras en volledig nieuw plaatwerk voor een verbeterde ergonomie en meer bewegingsvrijheid. Een totaal nieuw voorkomen met nieuwe graphics complementeren het nieuwgevormde zadel en de nieuwe benzinetank. Een nieuwe luchtfilterkast biedt een betere bescherming van de luchtfilter en een betere luchtdoorstroming voor zowel de twee- als viertakten. Dit zorgt op zijn beurt voor een efficiëntere vermogensafgifte en betere prestaties.

Nieuwe radiatoren bieden een efficiënte koeling en werden beter gepositioneerd voor massacentralisatie, terwijl een sterkere lithium ion batterij voor de elektrische starter in combinatie met een herwerkte kabelboom voor een compact elektrisch systeem zorgen. Een aangepaste kroonplaat met het oog op een verbeterde handelbaarheid wordt gecombineerd met nieuwe veerafstellingen, terwijl een nieuw ontwikkelde, dual purpose plug in-stand nog een nieuw kenmerk is van het 2019-gamma. Op alle modellen vind je nog steeds indrukwekkende seriecomponenten terug zoals Brembo remmen, WP-vering, een Neken stuur, Dunlop banden, plus een mapselectieknop met geïntegreerde tractiecontrole, launchcontrole en mapselectie op de viertaktmachines. Dit is geen modelupdate met kleine wijzigingen, het is een echte evolutie: ongeveer 60% van de onderdelen van elke motor is nieuw.

Motor
In vergelijking met de vorige generatie, hebben alle motoren uit de KTM SX-reeks ingrijpende motorwijzigingen ondergaan. De KTM 250 SX-F en KTM 350 SX-F genieten van een nieuw ontwikkelde DS koppeling, terwijl alle viertakten een geoptimaliseerde versnellingsbak en een state-of-the-art Keihin motormanagementsysteem met herwerkt gasklephuis en verbeterd elektronicapakket krijgen. De KTM 125 SX, KTM 150 SX en KTM 250 SX genieten allemaal van geoptimaliseerde carburatorafstellingen, met een nieuwe versnellingsbak en nieuwe koppeling voor elk, naast andere verbeteringen. Naast de motorische verbeteringen op alle modellen krijgt het vlaggenschip, de KTM 450 SX-F, een nieuw ontwikkelde SOHC cilinderkop met het oog op een lager gewicht en verbeterde massacentralisatie, een nieuwe nokkenas met minder klepoverlap en verbeterd oppervlak, aangevuld met een DLC-gecoate nokkenaskettinggeleider met lage wrijvingsweerstand.

Proefrijden
Benieuwd naar hoe de nieuwe motoren rijden? Kom dan naar één van de 3 KTM Offroad Days 2018:

>> 10 oktober van 14:00-17:00 - MC Veendam - Veendam
>> 17 oktober van 14:00-17:00 - MC Flevoland - Lelystad
>> 24 oktober van 15:00-18:00 - Cross club Cuijk - Cuijk

Schrijf je op de dag zelf in bij de club voor het reguliere trainingstarief en meld je vervolgens aan bij de KTM stand. Breng een geldig identiteitsbewijs mee en geschikte Offroad kleding.

KTM offroad Days 2018

KTM Group Nederland, vertegenwoordiger van de merken KTM en Husqvarna Motorcycles in Nederland, is voor de editie van 2019 van de Motorbeurs Utrecht afwezig. Afgelopen jaar heeft het bedrijf zich, met de organisatie van de succesvolle KTM On Tour testdagen, al meer toegelegd op evenementen die dichter bij de eindgebruiker staan. Direct contact met de klant en het in eigen beheer organiseren van consumentevenementen krijgt steeds meer de voorkeur. Voor 2019 mag de klant ook verwachten dat er diverse activiteiten georganiseerd gaan worden waaronder testdagen.

Jeroen Punt, managing director van KTM Group Nederland: 'De Motorbeurs Utrecht is jarenlang een begrip geweest in motorland. De afgelopen jaren hebben wij onze merken goed kunnen presenteren op de beurs en hebben wij naar alle tevredenheid deelgenomen. Vorig jaar waren we aanwezig, met als doel onze KTM On Tour testdagen af te trappen. We merken echter dat de markt aan het veranderen is en de consument zich meer online oriënteert. De meeste inschrijvingen voor onze testdagen hebben we bijvoorbeeld gegenereerd via onze Facebook campagne. Het nieuws over onze nieuwe modellen bereikt de klant al in november wanneer de EICMA (de internationale motorbeurs in Milaan) plaatsvindt. Via een online link kan live de persconferentie bijgewoond worden en het laatste nieuws wordt direct op onze website en social media kanalen gepubliceerd. Heeft een klant interesse voor een specifiek model dan kan er via een KTM dealer een proefrit aangevraagd worden of de klant komt naar één van de testdagen. De rijervaring blijkt altijd nog de beste PR te zijn.'

Tijdens de internationale motorbeurs EICMA in Milaan worden de nieuwe modellen gepresenteerd. Volg de live persconferenties via KTM's Facebook pagina's. Daarnaast zullen de nieuwe modellen wel zichtbaar zijn op de Motorbeurs Utrecht!

KTM Motorbeurs Utrecht 2019

Op de Intermot show in Keulen onthulde KTM voor het rijseizoen van 2019 een scherpere, krachtigere en verfijndere versie van zijn top-sporttoermotor, de KTM 1290 Super Duke GT, terwijl voor THE BEAST, de KTM 1290 Super Duke R, twee nieuwe dessinopties werden aangekondigd. 

KTM 1290 Super Duke GT 
De radicaalste sporttoermotor voor de lange afstand op de markt haalt het beste uit 'The Beast’ naar boven; het fenomenale motorvermogen, het weggedrag en de racecapaciteiten van de KTM 1290 Super Duke R worden in één machine samengebald die even vrolijk enorme aantallen kilometers vreet als dat ie door lastige bochten scheurt. Hij kan bogen op de 1301 cm3 75° V-twin LC8-motor van de nieuwste generatie, net als zijn krachtige 'R'-broertje trouwens. Deze nieuwe ontwikkeling van de KTM-techneuten is uitgerust met herziene resonatorkamers, titanium inlaatkleppen en een nieuwe mapping om een ongelooflijke 175 pk en 141 Nm aan koppel te bieden. Kortom: er is altijd genoeg kracht voorhanden, die ook nog minder moeite kost. Samen met het soepelere vermogen bij lagere toerentallen zorgt de toevoeging van de Quickshifter+ voor een koppelingloos en werkelijk ongelooflijk soepel op- en terugschakelen – een voordeel voor zowel berijder als passagier.

KTM 1290 SuperDuke GT

De KTM 1290 Super Duke GT is ook technisch gezien een echte krachtpatser, omdat hij gebruikmaakt van het volledige aanbod van KTM's beste elektronische prestatie- en hulpsystemen. Dankzij de hanghoekgevoeligheid voor remkracht en tractieregeling en de verschillende rijmodi (waaronder de voor 2019 nieuwe 'Track'-modus waarmee de elektronische instellingen verder kunnen worden aangepast) stellen deze geavanceerde systemen de berijder in staat om het volledige potentieel van de GT te ontdekken onder de meest uiteenlopende omstandigheden en op de meest gevarieerde wegsoorten – essentieel voor een machine die bedoeld is voor lange afstanden. Grote veranderingen voor de vernieuwde GT zijn te vinden op het 'dashboard'. Achter het nieuwe, aerodynamisch ontwikkelde windscherm met verschillende hoogteposities en verbeterde eenhandige instelmogelijkheden bevindt zich een 6,5 inch TFT-scherm. Het bekroonde kleurenscherm blijft gewoon afleesbaar in direct zonlicht en biedt een exclusieve indeling, wat betekent dat de volledige status van de motorfiets eenvoudig kan worden afgelezen zonder de aandacht op de weg te laten verslappen. De verschillende menu's en uitgebreide functies van de motorfiets kunnen intuïtief worden doorlopen en bediend met de verlichte menuschakelaar die zich op het linkerstuurhendel bevindt, waar nu ook de cruisecontrolschakelaar is geplaatst.

Het direct als stammende uit de DUKE-familie herkenbare 'gezicht' vormt een belangrijk onderdeel van de vernieuwde identiteit van de GT. In de nieuw vormgegeven voorzijde is een krachtige nieuwe LED-koplamp geplaatst, die vorm en functie op prachtige wijze integreert. De centrale aluminium deflector bevat zes naar voren gerichte, ultraheldere LED-lampjes, terwijl andere LED's de dagrijverlichting (DRL) voor hun rekening nemen, zodat de motorfiets beter zichtbaar is voor andere weggebruikers. Wanneer de reis na zonsondergang wordt voorgezet, zorgen de op de brandstoftank aangebrachte LED-bochtlampen voor een onovertroffen verlichting van binnenbochten.

Het semi-actieve WP-chassis van de nieuwste generatie is de meest geavanceerde constructie op een KTM ooit, met diepere analysesensoren die zich automatisch aanpassen aan de oppervlakteomstandigheden. Hierdoor biedt de nieuwe KTM 1290 Super Duke GT altijd een nauwkeurige hantering, ongeacht de belasting of het wegdek. Berijder, passagier, bagage of alle drie – de voorbelasting van de GT kan met één druk op de knop worden aangepast aan de 'belading' van de motorfiets, zonder dat er gereedschap nodig is. Eveneens gewijzigd, zodat een lichte aanraking met de vingertoppen al volstaat, is de keuze van de demping, die aan de stemming en het soort weg kan worden aangepast: Comfort, Street en Sport. Er zijn twee kleuropties – wit of zwart – beschikbaar en aan elke zijde van de brandstoftankspoilers bevinden zich nieuwe opbergvakken, waardoor onmisbare spulletjes, zoals sleutels of tolwegabonnementen, gemakkelijk bereikbaar zijn. Eén zijde is uitgerust met een USB-aansluiting om favoriete apparaten onderweg op te laden en van stroom te voorzien. Verwarmde handgrepen zijn standaard.

De KTM My Ride-smartphoneconnectiviteit voegt ook een ander soort comfort voor de lange afstand toe, aangezien de 2019 KTM 1290 Super Duke GT nu dankzij een apart verkrijgbare app klaar is voor schermnavigatie, met gedetailleerde routebeschrijvingen en audioaanwijzingen in vijf talen. Ook is het mogelijk om inkomende gesprekken aan te nemen of te weigeren met weergegeven beller-ID, samen met de optie om door nummers in een favoriete afspeellijst te bladeren.

KTM 1290 Super Duke R
De machtige KTM 1290 Super Duke R stond al op eenzame hoogte en krijgt er voor 2019 een grafische update bij om hem er even strak uit te laten zien als hij presteert. Deze machine biedt een uniek technisch ontwerp met een ontzagwekkende motor in een perfect uitgebalanceerd chassis dat in elke situatie en bij elke snelheid schier eindeloos rijplezier biedt en zich onderscheidt door zijn uitzonderlijke veiligheidsniveaus, niet in de laatste plaats dankzij de geavanceerde hightechoplossingen. Met een maximaal vermogen van 177 pk wil hij gewoon dat zijn berijder snelheid maakt en toch de controle houdt. Dat is geen probleem, dankzij het brede, lage stuur, de Brembo-monobloc-remmen, de MSC inclusief bochten-ABS, de in wedstrijden ontwikkelde WP-vering, de optionele tweerichtings-Quickshifter+, het multifunctionele TFT-scherm en de LED-koplamp.

Het optionele Track Pack omvat een launch control, een spinaanpasser, drie gasresponsinstellingen en een anti-wheelie-uit-functie. Dan is er nog het optionele Performance Pack met een motorslipregeling (MSR) en de Quickshifter+. Als Ready to Race is hij uitgerust met de Race On-transpondertoets en de KTM My Ride-smartphone- en audiospelerintegratie. Verdere toevoegingen aan het KTM PowerParts-aanbod bieden berijders aanvullende mogelijkheden om deze ongelooflijke motorfiets nog intensiever te maken, door hem volgens hun eigen inzichten te verfraaien en te personaliseren – of het nu gaat om vermogen, functionaliteit of stijl. Nieuw in 2019 zijn ten slotte ook twee onweerstaanbare dessins (zwart of wit), die de finishing touch vormen voor een super naked die niet alleen heel best is, maar ook heel Beast.

Meer nieuws en informatie over de KTM-modellen voor 2019 worden op 6 november bekendgemaakt op de EICMA in Milaan.

Bron: KTM

Husqvarna Motorcycles zoekt naar Vitpilen- en Svartpilenrijders die ambassadeurs voor het merk willen worden. Wanneer je een innovatieve en progressieve Vitpilen 701 of 401 koopt of een authentieke Svartpilen 401 aanschaft, profiteer je niet alleen van de ‘Pioneer Pakket’ opties, maar maak je ook kans om de volgende, officiële ambassadeur van Husqvarna Motorcycles te worden.

Met de exclusieve ‘Pioneer Pakket’ opties – twee speciale promoties op de aanschaf van originele Husqvarna accessoires en kleding bij aankoop van één van de nieuwe modellen – kun je je Vitpilen of Svartpilen customizen en personaliseren, zodat deze een perfecte afspiegeling wordt van jouw persoonlijke stijl. En terwijl je jouw identiteit uitdrukt en de stedelijke omgeving uitkamt, kun je je ervaringen met de hashtags #vitpilenpioneer of #svartpilenpioneer op sociaal media delen. Daarmee kun je tegelijkertijd meedingen naar de functie van de nieuwe, officiële ambassadeur van het merk, met alle bijkomende voordelen.

De ‘Pioneer Pakket’ opties bestaan uit:
• Kleding pakket: een compleet vrijetijds- en rijkledingpakket t.w.v. van € 1.655,- voor € 875,-.
• Accessoires kit: customize je motor met de accessoires kit t.w.v. van € 3.300,- voor € 1.600,-

De Vitpilen 401 is een verfrissend eenvoudige en progressieve wegmotor voor de stedelijke omgeving. Hij is wars van overbodige features en biedt een pure rijervaring. Het is eigenlijk een geheel nieuwe manier waarop een breed publiek de motorcultuur kan beleven. De Svartpilen 401 maakt gebruik van hetzelfde frame en dezelfde motorfilosofie, maar is veel meer een hedendaagse interpretatie van een ontdekkingsreiziger voor de openbare weg. Met zijn gedurfde en ruige uitstraling biedt hij een progressieve en geheel nieuwe manier waarop potentiële motorrijders een eerste motorervaring kunnen opdoen.

Gebouwd op de inspiratie die de gehele Vitpilen- familie kenmerkt, presenteert de Vitpilen 701 zich als een moderne, dikke eencilinder die tot doel heeft om de rijder op een ruige en authentieke motorbeleving te trakteren. Wil je meer weten over dit aanbod, ga dan naar je dichtstbijzijnde, officiële Husqvarna Motorcycles Dealer. De actie geldt van 29-9- 2018 t/m 30-10-2018. Meer informatie: https://www.husqvarna-motorcycles.com/nl/ 

Husqvarna Vitpilen 401 2018 ambassadeur

kawa mei 19 z1000sx