BMW Oktoberfest

Goed nieuws voor motorrijders in regio Eindhoven! Na afgelopen winter gesloten te zijn geweest voor een mega-verbouwing, gaat op 31 maart 2019 Motoxtra weer open. Dit vieren zij groots. Deze 500m2 grote motorkledingzaak in Veldhoven is in handen van een nieuwe eigenaar, waardoor er de afgelopen winter een hoop is gebeurd! De winkel is compleet vernieuwd en zal vol komen te hangen met A-merken. Naast motorkleding kun je er ook terecht voor helmen van topmerken en motoronderhoudsproducten. Je vindt er vanaf de heropening merken als Shoei, Dainese, Rev’it, Shark, Alpinestars, Putoline, Held en ga zo maar door!

Motoxtra zit op een toplocatie voor motorrijders. De winkel is te vinden aan de rand van een mooi natuurgebied, nabij Eindhoven. Op deze locatie vind je ook een benzinestation, een eetgelegenheid en een motor-wasbox. Een perfecte combinatie om aan te doen tijdens een motorrit!
Op zondag 31 maart van 10:00 tot 18:00 vindt er een grote feestelijke heropening plaats.

Wat kan je verwachten? 
Ter ere van de heropening is er een enorme prijzenpot, gevuld met helmen, jassen, tassen en nog veel meer! Wil je kans maken op één van de prijzen? Volg MotoXtra op social media of kijk op de website! Motoxtra – Habraken 2601-2605 (SchippersStop), 5507 TR Veldhoven - 085 130 1969 - info@motoxtra.nl - https://motoxtra.nl/

MotoXtra Eindhoven opening nieuwe eigenaar

BMW Motorrad in Nederland vaardigt een team van Nederlandse GS rijders af naar de BMW Motorrad International GS Trophy, die in 2020 in Nieuw-Zeeland plaatsvindt. Wie denkt klaar te zijn voor het avontuur van zijn leven, kan zich nu aanmelden voor de kwalificatie die plaatsvindt op zondag 26 en maandag 27 mei 2019. Het is voor het eerst dat Nederlandse berijders van een BMW F 850 GS Adventure, een BMW R 1250 GS of een ander GS model zich kunnen kwalificeren voor deelname aan de BMW Motorrad International GS Trophy. Eerdere edities van de GS Trophy voerden door bijvoorbeeld Zuid-Afrika, Patagonië en Mongolië. 

Kwalificatie en aanmelden 
Het Nederlandse team zal bestaan uit drie deelnemers. Om te bepalen welke drie mannen en/of vrouwen dat zijn, kunnen maximaal twintig GS rijders zich aanmelden voor de kwalificatiestrijd op zondag 26 en maandag 27 mei 2019 in Margam Country Park in Wales. De Nederlanders krijgen voor het inschrijfgeld van 525 Engelse ponden 3 weken de beschikking over een BMW F 850 GS voor de reis naar Wales en de onroad uitdagingen tijdens het evenement. Verder kunnen ze rekenen op twee overnachtingen met ontbijt en twee diners. In Margam Country Park kunnen ze voor de offroad uitdagingen gebruikmaken van een GS van de organisatie.

Aanmelden voor het kwalificatie-evenement kan via deze link: https://mtrn.ws/GSTrophy2019 

BMW Motorrad International GS Trophy 2020
Het motto van de BMW Motorrad International GS Trophy 2020 is Destination Paradise. In februari 2020 nemen teams uit zo’n twintig landen deel aan de avontuurlijke rally. De route voert door ongekend landschappelijk schoon, van oerwoud en vulkanen tot in het hooggebergte. Een GS is hier de ideale machine voor. Met uitdagende offroad passages in een exotische ambiance vormt Nieuw-Zeeland het ideale decor.

De zevende editie belooft een van de spannendste BMW Motorrad International GS Trophies ooit te worden, waarin het niet aankomt op snelheid, maar op teamgeest, samenwerking en respect voor techniek, natuur en elkaar.

Alle informatie over de BMW Motorrad International GS Trophy 2020, de inschrijving voor de kwalificatiewedstrijd en de kosten zijn te vinden op de website.

International BMW Motorrad GS Trophy Nederland 2020

 

Op 15 februari ondertekenden minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) en vertegenwoordigers van provincies, gemeenten en vervoersregio’s het startakkoord van het Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2030. Streven is om het aantal verkeersslachtoffers naar nul terug te brengen. Wat vertelt het plan over motorrijders? Niet veel. Erg weinig zelfs, zoals gebruikelijk. In het strategisch plan, gepubliceerd onder de titel Veilig van deur tot deur, valt onder meer te lezen dat training voor betere verkeersdeelnemers kan zorgen. Voor wie dat niet zou willen geloven, wordt daar een onderzoek bijgehaald: in 2013 heeft SWOV aangetoond dat motorrijders die deelnamen aan een eendaagse voortgezette rijopleiding als betere motorrijders worden beoordeeld. Verder komen motorrijders in de 66 pagina’s tellende publicatie eigenlijk niet voor, of het zou moeten zijn in de opmerking over ‘initiatieven om (gemotoriseerde) tweewielers veel meer aandacht en ruimte te geven in de stad.’ Of hier ook motorfietsen bedoeld worden blijft voorzichtig in het midden, maar de MAG maakt zich daar natuurlijk wel sterk voor. 

Datum in helm 
In het vrijwel gelijktijdig gepubliceerde Landelijk Actieplan Verkeersveiligheid volgt een opsomming van 55 maatregelen die worden genomen om het strategische plan uit te voeren. Drie daarvan betreffen motorrijders. Van ‘Maatregel 14 - Motorhelmnormen verbeteren’ hoeft niemand te schrikken, want over die normen wordt verder niet gesproken. Er wordt uitsluitend gemeld dat het een wens van motorrijders is dat helmen voorzien worden van een productie- of THT-datum. Die vermelding zou een opstap zijn naar een Europees verbod op de verkoop van verouderde en daardoor minder schokbestendige helmen.

Beschermende kleding
‘Maatregel 20 – het stimuleren van het gebruik van beschermende kleding’ blijft beperkt tot de melding dat motorrijders geïnformeerd zullen worden over het nut van beschermende kleding. Het feit dat motorrijders dat nut wel begrijpen maar er soms voor kiezen om het zonder te doen, lijkt een realiteit die tot de opstellers van het plan niet doorgedrongen is.

Slimme systemen
Maatregel 13 gaat het over stimuleren van slimme systemen. Belangrijkste onderdeel daarvan is dat noodremsystemen in (vracht)auto’s, die motorrijders vaak nog over het hoofd zien, aan hogere eisen moeten gaan voldoen. Daar kunnen we alleen maar blij mee zijn. Verder wordt onder dit kopje gesteld dat de vraag naar slimme veiligheidssystemen onder motorrijders niet zo groot is, en dat onderzoek moet plaatsvinden naar de mogelijkheden om technieken die voor auto’s ontworpen zijn ook op motoren toe te passen. Dat onderzoek lijkt vooral zonde van het geld: motorfabrikanten zijn natuurlijk al lang bezig met de ontwikkeling van zulke systemen – en motorrijders kunnen lastig vragen naar systemen die er voor hun motoren nog niet zijn.

MAG-standpunten
De MAG is tegen een wettelijke verplichting tot het dragen van beschermende kleding, maar onderstreept het belang van goede informatie over producten die de kans op letsel kunnen verkleinen en de veiligheid kunnen bevorderen. De MAG zich blijvend verzetten tegen verplichte systemen die wetshandhaving of het volgen van de motor mogelijk maken, de controle over de motor wegnemen bij de berijder of op andere wijze invloed uitoefenen op het gedrag van het voertuig. 

motorhelmen

De combinatie van het vroege lenteweer en de 35e editie van MOTORbeurs Utrecht zorgden ervoor dat het motorseizoen officieel is geopend. Ruim 80.000 motorliefhebbers kwamen af op de jubileumeditie van MOTORbeurs Utrecht die van 14 tot en met 17 februari plaatsvond in de Jaarbeurs in Utrecht. Een recordaantal hiervan kwam op de motor: 14.000 mensen waar dit vorig jaar nog zo’n 5.000 was. Op MOTORbeurs Utrecht maakten bezoekers kennis met de nieuwe modellen van 2019, kochten ze occasions en genoten ze van nieuwe activiteiten en shows.

4.699 testritten
De 35e editie stond bol van nieuwe activiteiten. Zo hebben bezoekers veelvuldig gebruikgemaakt van het testparcours. Ruim één op de drie (36%) bezoekers is van plan binnen nu en een jaar een motor aan te schaffen. Om hierin de juiste keuze te maken, zijn er door bezoekers maar liefst 4.699 testritten gemaakt op MOTORbeurs Utrecht. Hiervan heeft 42 procent aangegeven graag door een dealer van het betreffende merk benaderd te willen worden. Het testparcours was daarmee een groot succes. De nieuwe activiteit krijgt een beoordeling van een 8,1. Ook toekomstige rijders kwamen goed aan hun trekken. Dit jaar werd de Grootste Rijschool van Nederland opgebouwd bij BOVAG Try the Bike. Bijna 400 bezoekers hebben hier hun eerste rijles gevolgd.

Naast bezoekers zijn ook exposanten erg te spreken over deze editie. Zo vertelt Mark Bos, CEO van MotorKledingCenter, dat hij het wederom een topeditie vond. “We kijken altijd weer uit naar de beurs en daarmee de start van het seizoen. De sfeer was ook dit jaar erg positief en we hebben een goede omzet gedraaid. Een ding is zeker: volgend jaar zijn we zeker weer van de partij.” Ook Thomas De Meûter, Marketing & PR Director bij Ducati, is enthousiast. “Op MOTORbeurs Utrecht komen wij in contact met heel motorrijdend Nederland. Bezoekers kunnen kennismaken met onze nieuwe machines en occasions en krijgen een beeld van het merk Ducati. Ook dit jaar was het een groot succes, met het nieuwe testparcours en doorlopend kwalitatief bezoek.”

Uit onderzoek van de organisatie blijkt dat 92 procent van de bezoekers een motorrijbewijs heeft. 5 procent heeft er nog geen, maar is wel serieus van plan om binnenkort rijlessen te volgen. Hiervan oriënteert 68 procent zich op een occasion, de overige 32 procent gaat voor een nieuwe motor. Daarnaast heeft ruim de helft van de bezoekers (53%) aankopen gedaan tijdens het bezoek aan MOTORbeurs Utrecht.

MOTORbeurs Utrecht 2020
De beste plek om het motorseizoen te starten is op MOTORbeurs Utrecht. De volgende editie vindt plaats van 20 tot en met 23 februari 2020.

MOTORbeurs Utrecht 2019 bezoekersaantal

Bron: Jaarbeurs Utrecht

De door MAG en KNMV aangespannen rechtszaak rond de dijkafsluiting voor motoren in de gemeente Lingewaard werd in maart 2018 beslist in het voordeel van de eisers. Helaas viel het oordeel van de Utrechtse bestuursrechter in de zaak rond de dijkafsluiting bij Lopik anders uit. Volgens de uitspraak van 7 januari 2019 mogen motorrijders tijdens het motorseizoen in de weekenden van de Lekdijk geweerd worden. De politie heeft daarbij aangegeven dat handhaving ter plekke geen prioriteit heeft. 

Om te voorkomen dat MAG en KNMV steeds opnieuw rechtszaken over dergelijke zaken moeten aanspannen, hebben deze organisaties besloten om een bodemprocedure te starten. Daarbij wordt vastgelegd welke punten van overlast gemeenten moeten kunnen aantonen voordat een weg voor motoren afgesloten mag worden. Duidelijke criteria voor het afsluiten van wegen voor uitsluitend motoren maken het voor partijen dus ook mogelijk om gemeenten met grote kans op succes aan te kunnen spreken over voorgenomen of
feitelijk gerealiseerde wegafsluitingen.

Hoewel een bodemprocedure vaak meer tijd vergt, is in veel opzichten dit een slimmere zet dan het aantekenen van een hoger beroep. In een hoger beroep blijft het een verweer tegen de uitspraak die de rechter deed in de zaak tegen Lopik, met een blijvende kans op herhaling in toekomstige procedures met andere gemeenten. 

Dijkverbod Lopik foto Buitenwerf MAG

Bron & foto: MAG

Op Valentijnsdag gaan de harten van motorliefhebbers weer sneller kloppen: de deuren van de 35e editie van MOTORbeurs Utrecht gaan dan officieel open. Naast alle activiteiten zijn er, in zes immense hallen en op de buitenterreinen, bijna 300 exposanten aanwezig: importeurs, dealers met motorkleding, nieuwe en gebruikte motoren, aanbieders van accessoires, toeleveranciers, opleiders, motorhotels, verzekeringsmaatschappijen, belangenorganisaties, motorbladen, reisorganisaties, clubs en meer. De lijst is lang en vooral zeer divers. Feit is dat ‘Utrecht’ al jaren de plek is waar alles in één beursbezoek tegelijkertijd te zien is. Daar komt dit jaar nog bij dat de motoren veel meer rijdend te zien en horen zijn, met als klap op de vuurpijl de mogelijkheid om er zèlf mee te rijden. Motorbeurs Utrecht vindt plaats van 14 tot en met 17 februari 2019 in de Jaarbeurs in Utrecht. 

Maar liefst 14 motor- en scootermerken pakken stevig uit in de importeurshal. Met Benelli, BMW Motorrad, Ducati, Harley-Davidson, Hyosung, Indian Motorcycles, Kymco, Mash, MV Agusta, NIU, NXT Motors, Royal Enfield, Yamaha en Zero is het een gevarieerde line-up. De twee grootste merken van Nederland komen niet alleen hun modellen tonen, maar organiseren ook mooie activiteiten. 

Tom Crooijmans, Head of BMW Motorrad Nederland: “Motorbeurs Utrecht is een belangrijk moment voor de branche, het betekent namelijk de start van het motorseizoen en voor ons merk is het de uitgelezen kans om te laten zien wat we voor 2019 in petto hebben. Daarnaast is het goed om als importeur dicht bij je klanten en je fans te willen staan en te zorgen dat je toegankelijk bent. We delen op de beurs onze passie voor het merk graag met de vele bezoekers en gaan er met veel nieuwe activiteiten een ongekend feest van maken.”

De importeurshal kent ook primeurs. MotoMondo is de importeur van cultmerk Royal Enfield geworden en neemt de nieuwe 650-modellen mee en de komst van NXT Motors naar Nederland. Naast de vele exposanten is de laatste jaren meer beleving aan de beurs toegevoegd. Dit resulteert in 2019 in de grootste Motorbeurs Utrecht ooit, met méér vierkante beursmeters en vooral méér activiteiten om zelf te beleven. Zo is er in hal 7 ruimte ontstaan voor andere initiatieven, zoals een overdekt testparcours van 4.000 m², waar bezoekers de nieuwe modellen rijdend kunnen ervaren. Daarnaast is er een gloednieuwe Yamaha Race Zone én een BMW GS Adventure Arena bij gekomen. Oftewel: minder motoren op de jiffy, meer motoren die rijden.

Mario Janssen, Country Manager Yamaha Motor Europe, branche Nederland: “Motorbeurs Utrecht is voor ons de uitgelezen manier om héél veel mensen op een overzichtelijke en plezierige manier kennis te laten maken met de complete line-up van Yamaha; nergens anders komen immers zoveel motorliefhebbers samen.”

Het oplettend oog van motorminnend Nederland mist enkele grote namen onder de importeurs. De organisator van Motorbeurs Utrecht (Jaarbeurs) betreurt dit uiteraard, maar beseft ook dat in de afgelopen 35 jaar importeurs altijd keuzes hebben moeten maken over de inzet van hun commerciële budgetten. Dit neemt niet weg dat bijna alle nieuwe modellen van de diverse merken wél te zien zijn op de stands van de diverse merkdealers.

Anne-Marie Vos, segmentmanager van Motorbeurs Utrecht: “In de afgelopen edities kwamen er jaarlijks tussen de 90.000 en 100.000 motorfans naar Utrecht. Ze komen uit alle hoeken van het land naar Utrecht, niet alleen om de trends en ontwikkelingen in de motorbranche op te snuiven, maar vooral om samen hun motorseizoen af te trappen. Het ronkende motorhart van onze bezoekers is dan ook de drijvende kracht achter MOTORbeurs Utrecht.”

Motorbeurs Utrecht MBU 2019 logo

Er zijn vele merken en iconische objecten, de SZ is hiervan het perfecte voorbeeld onder de motorhelmen. Het is de meest sportieve jethelm. Qua kleurstelling aangepast aan de Yamaha T-Max, maar evengoed te combineren met andere motorfietsen, is de helm vandaag de dag een must in het Parijse woon/werk verkeer. De eerste jethelm van het type SZ werd gelanceerd in 1988, hij was perfect geschikt voor motorrijders in het stadsverkeer van Tokyo. In de loop van de afgelopen 30 jaar is de helm voortdurend geëvolueerd en bij iedere nieuwe generatie helmen ligt de focus op comfort, functionaliteit en uiteraard bescherming, met het doel één van de bestsellers in Europa te worden.

Een jethelm met het comfort van een integraalhelm
Dit succes duurde voort dankzij voortdurende aanpassingen aan het model. Net als integraalhelmen profiteerde de SZ-R ook van ontwikkelingen wat betreft materialen, constructie van de binnenbekleding, ventilatie. Het resultaat is een helm die wordt geprezen vanwege zijn hoge niveau van comfort en ondersteuning, ook op hoge snelheid; en dat maakt hem één van de beste jethelmen voor het wegverkeer dankzij de aerodynamische vorm en de bescherming die geboden wordt door het vizier. Sportief volgens sommigen, geschikt voor het wegverkeer volgens anderen, staat de helm reeds goed bekend dankzij zijn ongeëvenaarde design en pasvorm !
Het vorige model, de SZ Ram-X, was zeer populair in heel Frankrijk, maar vooral in Parijs. Daarom zijn onze collega's van de R&D afdeling van Arai hierheen getogen om inspiratie op te doen, om de helm in actie te zien in de hectische straten van de stad en het drukke verkeer, en om van gedachten te wisselen met de dragers van de helm. Ze kwamen terug gewapend met ideeën voor verbeteringen - op alle mogelijke fronten - en de SZ-R VAS biedt vele nieuwe functionaliteiten.

Een standaardversie en een Pro-versie
Door het gebruik van een nieuwe schaal met geïntegreerde VAS scharnierpunten, is het mogelijk de SZ-R te voorzien van een extern zonnevizier van het type PRO-Shade. De compacte schaal PB-CLC2 van de SZ-R VAS is een compleet nieuw ontwerp (identiek aan de QV-Pro), verstevigd door een band aan de voorkant en aan de achterkant, om de helm nog sterker te maken. De VAS scharnierpunten zijn 14 mm lager geplaatst ten opzichte van de vorige generatie, om de schaal rond en glad te houden, voor een betere weerstand in dit gebied. Door het ontwerp van het VAS systeem wordt het gezichtsveld verbreed, voor een beter zicht en verbeterde bescherming tegen de wind. De PRO-versie, met het PRO-Shade zonnevizier dat tot op heden alleen beschikbaar was voor de integraalhelm, biedt meer rijplezier en comfort. De ventilatieopeningen ter hoogte van het voorhoofd zijn nieuw ontworpen, voor meer gebruiksgemak en een grotere efficiëntie.

Een nieuw en comfortabeler interieur
De nieuwe binnenbekleding die gebruikt wordt voor de SZ-R VAS omklemt het hoofd beter, wat vooral bij bestuurders met een ovaal of lang hoofd zorgt voor een betere pasvorm. Zo is de vorm van de wangstukken aangepast voor meer stevigheid, met een uitneembare laag van 5 mm dik voor een perfecte pasvorm. De binnenbekleding is aangepast om brildragers meer draagcomfort te bieden. De wangstukken zijn voorzien van een waterdicht membraan als bescherming tegen de regen. Een extra stuk schuim is aangebracht rondom de oren, hetgeen de helm nog comfortabeler maakt. Er zijn uitsparingen voorzien voor speakers en om aerodynamische geluiden te verminderen is schuim aangebracht rondom de bevestiging van de kinband.

De nieuwe SZ-R in detail :
Elke Arai helm wordt bij vijf verschillende afdelingen onderworpen aan een kwaliteitscontrole: na de fabricage van de schaal, na het verven en het aanbrengen van de afbeeldingen, na de assemblage, en tijdens twee in-proces inspecties. Het kan tot vijf jaar duren voor onze experts het recht hebben verworven om een Arai schaal te maken. De fabricage van elke schaal omvat 27 stappen en de fabricage van een Arai helm vergt ongeveer 18 manuren. Alle Arai helmen worden onderworpen aan de penetratietest, hoewel dit geen vereiste is volgens de Europese norm voor helmen. De penetratietest van Arai wordt uitgevoerd met een kegel van 3 kg die vanaf een hoogte van 3 m op de helm valt.

Schaal
De organische vorm van een Arai buitenschaal biedt een natuurlijker uitstraling, sluit beter en past zich aan aan de natuurlijke vorm van het hoofd, om het comfort en de pasvorm te verbeteren en de turbulentie van de wind te verminderen. Het R75-ontwerp heeft een meer ovale vorm, robuuster, zonder uitstekende delen bij een val. Het “ricochet” principe, dat bij ARAI hoog in het vaandel staat, is zodoende geoptimaliseerd en zorgt voor een maximale absorptie. De ovale vorm zorgt ervoor dat de helm meedraait met het lichaam van de bestuurder tijdens zijn val, zonder uitstekende delen die voor extra letsel zouden kunnen zorgen.

Veiligheid
De band rondom het hoofd, eigen aan Arai (Super Fibre band) en afkomstig uit onze Formule-1 technologie, maakt de schaal aanzienlijk sterker, flexibeler maar ook lichter, en het zwaartepunt van de helm ligt lager. Door de plaatsing van deze band, in het bovenste deel van de helm boven de ogen, is het mogelijk een dunnere EPS binnenschaal te gebruiken, hetgeen het gezichtsveld omhoog verbetert, met name wanneer men zich in aerodynamische (liggende) positie bevindt. De schaal is gemaakt van mechanisch geëxpandeerde vezels, een combinatie van op elkaar gestapelde en samengeperste vezels die de buitenschaal vormen, volgens een Arai zelf ontwikkeld procedé, waardoor het gewicht van de helm vrij laag kan blijven. De gladde buitenschaal van Arai helmen is ontworpen om te glijden zonder onnodige weerstand. Daarom zijn alle voorzieningen aan de buitenkant, zoals de ventilatieopeningen, zodanig ontworpen dat ze loslaten bij een val, en het meedraaien van de helm mogelijk maken. Arai heeft een zeer harde buitenschaal om de krachten van de impact te verdelen en een soepele binnenschaal om de resterende energie te absorberen. De EPS binnenschaal met meerdere dichtheden is gemaakt volgens een unieke technologie die in één enkel onderdeel drie tot vijf verschillende dichtheden combineert al naar gelang de te beschermen gebieden. Één enkele maat buitenschaal volstaat bij de meeste modellen voor de productie van twee maten helmen, hetgeen een precieze pasvorm garandeert in combinatie met verschillende diktes binnenschuim en accessoires.

Ventilatie 
De gecombineerde systemen bieden een uitstekende en efficiënte ventilatie met een verbeterde aerodynamica. De bovenste ventilatie heeft drie standen : gesloten, halfopen en helemaal open, om de luchtstroom te reguleren en te voorkomen dat er water binnenkomt wanneer deze helemaal gesloten is. De diffusers verminderen het geluid van de wind en helpen trillingen op hoge snelheid te voorkomen. Binnenin helpt een kleine drempel van schuim excessief geluid te absorberen en verminderen, zonder echter de ventilatie te verminderen.

Diffuser / Airwing
Getest in MotoGP en ontworpen om weerstand, turbulentie en trillingen te verminderen, hetgeen resulteert in meer comfort en een hogere topsnelheid. De diffuser verbetert de stabiliteit van de helm op hoge snelheid of bij plotseling remmen, en hij vermindert het geluid. Afhankelijk van het model is hij instelbaar in vijf verschillende posities, zodat hij zich aan elke rijpositie kan aanpassen.

VAS-scharnierpunt
Met het VAS-systeem is het bevestigingspunt van het vizier verlaagd, wat gemiddeld 24 mm extra ruimte oplevert bij de slapen, in ons streven een gladdere vorm te verkrijgen die het mogelijk maakt om energie weg te sluizen. Door deze aanpassing is de schaal gladder op en boven de Snell testlijn. 

Technische specificaties:

Schaal van composietvezels, ovale vorm R75
Geoptimaliseerde ventilatie AirWing Type 12
- Met nieuwe luchtinlaat IC Duct5
- Extra: halfopen positie
Binnenschuim aanpasbaar en verwijderbaar
- Antibacteriële en hypoallergene Eco Pure voering, uitneembaar en wasbaar
- Meerdere lagen schuim, laatste laag -5 mm dik, verwijderbaar indien nodig.
- Instelbare binnenhelm en aanpasbare schuimdikte
- Voorbereid voor gebruik extra platte oortjes
- Binnenhelm en wangstukken verkrijgbaar in verschillende diktes
Vizier
- VAS-scharnierpunten
- Vizier verwijderbaar zonder gereedschap
- Anti-condens vizier, voorbereid voor Pinlock Max Vision
- Vizier vergrendeling in lage positie
Sluiting met dubbele D-ring
Europees keurmerk ECE 22.05
5 jaar garantie

Aanbevolen verkoopprijs: 599,00 euro incl btw (standaardversie effen) 699,00 euro met decoratie
Maat: XS tot XXL
Kleuren effen: mat wit, mat zwart, glanzend wit, modern grijs
Kleuren met decoratie: Mimetic, Harada, Oriental 2, Wedge

Arai SZ R VAS jet motorhelm

Bron: BIHR België

KTM is verheugd aan te kunnen kondigen dat de derde editie van de KTM Adventure Rally in juni 2019 in Bosnië zal worden gehouden. De KTM Adventure Rally is bedoeld voor mensen die de geest van KTM Ready to Race volledig willen omarmen, en asfalt en zandpaden willen delen in de mooiste omgevingen. Zo ontstaan onvergetelijke herinneringen en duurzame vriendschappen met gelijkgestemde motorrijders, onder wie KTM-ambassadeurs en -medewerkers. Aan deze rally mogen uitsluitend de eerste 150 KTM Adventure-rijders meedoen die zich inschrijven. 

Naast de bestaande KTM Adventure-evenementen die jaarlijks plaatsvinden in Australië, Nieuw-Zeeland, de VS, Canada en Zuid-Afrika, werd in 2017 ook de eerste Europese editie gehouden, in Bardonecchia. De tweede editie werd eerder dit jaar op Sardinië verreden. Na twee edities op Italiaans grondgebied, één in de bergen, één op het strand, besloot KTM in 2019 van stek te veranderen. De keuze viel op Bosnië. Het kleine, maar adembenemende bergland midden in het Balkangebied is volgend jaar dé plek voor avonturiers die op zoek zijn naar kronkelende wegen, eindeloze zandpaden en uitdagende ongebaande parcoursen.

Het gebied is populair vanwege de prachtige bergen, diepe ravijnen, hoge vlaktes, ijskoude bergmeren en kristalheldere rivieren. De zorgvuldig gekozen routes leiden de KTM Adventure-rijders vanuit het nationaal park Sutjeska, bekend als het Europese Yellowstone, door de woeste natuur naar de bergen van de Olympische Winterspelen van 1984. Het evenement wordt afgerond met overheerlijk eten, fantastische motorfietsen en coole mensen wier harten allemaal voor hetzelfde kloppen. Samen met de ‘oranje’ familie doen de rijders onvergetelijke ervaringen op.

De driedaagse begeleide rally wordt volledig georganiseerd door KTM en is geschikt voor alle motorrijders, van eerstejaars Adventure-rijders tot en met doorgewinterde Adventure-professionals. Er zijn slechts 150 startplaatsen beschikbaar, uitsluitend voor eigenaren van de volgende KTM-motorfietsen: Adventure-modellen 640, 690, 790, 950, 990, 1050, 1090, 1190 en 1290.

Hubert Trunkenpolz (CMO KTM AG): "Wereldwijd zit de verkoop van onze motorfietsen in de lift dankzij het aansprekende productaanbod dat naadloos aansluit bij de behoeften van onze klanten. Deze dynamiek zien we ook terug in onze klantgerelateerde evenementen. De KTM Adventure Rally'S zijn de afgelopen jaren enorm gegroeid. Voor ons is deze unieke interactie met klanten 'in het veld’ ontzettend inspirerend en zelfs medebepalend voor de toekomst van het KTM Adventure-aanbod. Het succes van de KTM Adventure Rally'S heeft ook geleid tot de geboorte van de Ultimate Race, die in 2019 voor het eerst plaatsvindt. De twee beste deelnemers van elke KTM Adventure Rally nemen het op een KTM 790 Adventure R tegen elkaar op in een exclusieve klasse tijdens de Merzouga Rally. Ik vind het geweldig voor deze avontuurlijke klanten dat ze in een fantastische omgeving alles uit hun KTM kunnen halen wat erin zit – een onvergetelijke ervaring en 100% Ready to race."

De inschrijving voor de Europese KTM Adventure Rally opent begin 2019 op www.ktm-adventure-rally.com. Hier vind je binnenkort ook alle informatie over het programma van het evenement.

KTM Adventure Rally 2019 Bosnia

Altijd al willen racen, maar nooit de kans gekregen? De snelste op straat, maar eindelijk begrepen dat het op het circuit veel veiliger is? Wel zin om aan wedstrijden mee te doen, maar geen zin in al het gedoe? Het antwoord is er nu: de volledig ontzorgde Ducati Panigale 959 Cup die in 2019 van start gaat op diverse circuits. Komend jaar krijgt zo iedereen de kans om te racen. Zonder moeilijk gedoe qua organisatie, zonder ingewikkelde opbouw en onderhoud van een circuitmotor. Gewoon plug & play racen voor Gentlemen Riders die alleen nog met helm en motorpak (ook daarbij kunnen we helpen) hoeven te komen. Luxe maar niet eens enorm duur, omdat we als organisatie alles gezamenlijk regelen, om zo tot een mooie competitie voor alle liefhebbers van hard motorrijden te komen.

Alles staat straks voor je klaar: jouw eigen Ducati Panigale 959 in volledige circuittrim, die dus jouw eigendom wordt. De organisatie ontzorgt je volledig en regelt dus alle volgende zaken, die allemaal INCLUSIEF zijn:
- Een nieuwe Ducati Panigale 959 circuitversie (zonder kenteken) met racekuip van Afix Moto in basiskleur wit, voorzien van complete stickerset met design en sponsor logo’s, professioneel gemaakt in samenwerking met Motorwrap.
- 11 races tijdens zes raceweekenden op uitdagende circuits in Nederland, Duitsland, Belgie en Frankrijk in de Dutch Ducati Challenge, met een apart klassement en geweldige dag- en kampioenschapsprijzen voor de Ducati Panigale 959 Cup, die door Ducati Nederland en Pirelli ter beschikking worden gesteld.
- Jouw 959 is door Ducati Zaltbommel volledig circuitklaar opgebouwd en voorzien van een DPNS remschakelset, GB Racing valprotectie, Motul oliepakket en twee sets Pirelli racebanden, zodat je de eerste raceweekends gelijk al volledig bent voorbereid.
- Paddockstand en CAPIT bandenwarmers
- Circuitveringkit inbouw, met hulp bij de ideale afstelling door dé experts van HK Suspension.
- Ducati Zaltbommel, Nederlands’ grootste Ducati-dealer met enorm veel race-ervaring, doet in het seizoen één keer al het het onderhoud en verzorgt eventueel het vervoer van je motor van en naar de circuits waar de Ducati Panigale 959 Cup rijdt.
- Een voorjaarstraining in Zuid-Frankrijk
- Het inschrijfgeld van alle officiële Ducati Panigale 959 Cup races (exclusief de Ducat Club Race). Omdat je zelf eigenaar van de Panigale, kan je daarnaast zelf aan extra circuitdagen of andere wedstrijden deelnemen. 

Wat dat kost? €15.950,- Daarvoor word je eigenaar van de motorfiets, alle opgebouwde racematerialen en alle andere hierboven benoemde zaken. Daarnaast zal Ducati Zaltbommel er alles aan doen om je te ondersteunen, niet alleen technisch maar ook met raad en daad. Komt bij dat de races een onderdeel zijn van de Ducati Challenge, een raceklasse die bekend is om zijn laagdrempelige gezelligheid op de mooiste circuits.

We hebben geen kleine lettertjes. Wel een aantal duidelijke afspraken in grote letters, zodat je exact weet wat je mag verwachten. Eigendom, papieren, opbouw, ondersteuning; als grootste Ducati dealer van Nederland hebben we een naam hoog te houden en dat gaan we ook doen. Een groot aantal zaken ligt overigens vast, maar in overleg is alles mogelijk, zoals extra service, onderhoud of hulp.

In deze lijst staat nog niet omschreven waarom je dit zou willen. Zodoende nog even voor alle duidelijkheid; er is voor een motorrijder niks mooier dan racen. Maakt niet uit hoe snel of minder snel je bent. Inhalen van de man/vrouw voor je, dat geeft zo’n enorme kick, daar kan geen circuitdag tegenop.

Meer informatie: Ducati Zaltbommel, Schimminck 6, 5301 KR  Zaltbommel. Telefoon: 0418-513521, mail: info@ducatizaltbommel.nl.

Ducati Panigale 959 Cup 2019

De mooie, nieuwe 1200cc Speed Twin herintroduceert een legendarische Triumph naam en zet de nieuwe standaard voor hoe een custom roadster zou moeten rijden en aanvoelen, met voor deze klasse toonaangevende handling en opwindende prestaties. Voor 2019 introduceert de gloednieuwe 1200cc Speed Twin met deze illustere Triumph-naam opnieuw in onze line-up Modern Classics, die opnieuw de nieuwe standaard zet voor toonaangevende handling en voor hoe een moderne custom roadster zou moeten rijden en aanvoelen. De gloednieuwe Speed Twin heeft de eigentijdse, op maat gemaakte stijl van de Street Twin, maar voegt mooie premium details toe. Hij levert alle kracht, koppel en technologie van de Thruxton R, in een nog toegankelijkere moderne samenstelling. En hij biedt het vertrouwde rij- en berijdercomfort van de Bonneville T120, maar met nog meer aandacht voor de ergonomie van de berijder.  Het resultaat is, net als zijn iconische naamgenoot uit de 20e eeuw, een nieuw prestatie icoon dat een geheel nieuwe standaard zet, met de chassisafstelling, zitpositie, remvermogen, vering en opwindende vermogensafgifte van een zeer moderne roadster. 

• Toonaangevende handling 
o Zelfverzekerde, inspirerende, precieze, wendbare en dynamische rijeigenschappen 
o Specifiek nieuw chassis en wielophanging
o 10 kg lichter dan de Thruxton
o Brembo remmen met hoge specificaties en dubbele schijven
o ABS en schakelbare tractiecontrole
o Comfortabele, geïntegreerde zitpositie met toegankelijke lage zithoogte en zitplaats voor duopassagier

• Opwindende prestaties
o Vernieuwde 1200cc HP Bonneville 2-cilinder motor met ‘Thruxton’ afstelling
o Hoog vermogen over het hele toerenbereik, met topvermogen van 97 PK @ 6.750 omw/min
o Opwindende koppelafgifte, met maximum koppel van 112 Nm @ 4.950 omw/min
o Onderscheidend Brits 2-cilinder geluid uit dubbele, zwarte, omhoog gerichte sportdempers

• Geavanceerde rijderstechnologie
o Rijmodi ‘Sport’, ‘Road’ en ‘Rain’
o LED verlichting, met DRL koplamp (afhankelijk van lokale wetgeving)
o Koppelingsbekrachtiging
o Dubbele klokken met meerdere functionaliteiten
o USB-oplaadpunt
o Startonderbreker
o Accessoire mogelijkheid: bandenspanning controlesysteem

• Mooie, moderne custom stijl
o Triumph’s tijdloze DNA verenigt een nieuwe standaard met de eigentijdse Bonneville-stijl
o Krachtige en imposante roadster uitstraling
o Meer dan 90 specifieke Speed Twin accessoires

• Toonaangevende afwerking en details
o Een groot aantal prachtig ontworpen premium kenmerken, hoogwaardige afwerking en details
o Geborsteld aluminium spatborden, radiatorafdekking, zijpanelen en hielbeschermers
o 7-spaaks aluminium velgen
o Tankdop in Monza-stijl
o Minimalistische achterkant
o Stuureindspiegels

2019 Triumph Speed Twin 1200 1

Wedergeboorte van een legende
De originele 1938 Triumph Speed Twin, met 's werelds eerste succesvolle parallelle 2-cilinder motor verpakt in een vooruitstrevend chassis, was een openbaring om te rijden en veranderde de kijk op motorrijden. Dankzij de soepele, dynamische wegligging en het uitstekende, responsieve gevoel veroverde Triumph wereldwijd de naam als nummer één motorfietsmerk op het gebied van prestaties en handling, hiermee werd de maatstaf gezet voor alles wat daarop volgde en het verkrijgen van een wereldwijde reputatie als de eerste echte 'berijdersfiets'. 

Meer over de wereldwijde introductie van de Triumph Speed Twin: https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/23938-nieuw-2019-triumph-speed-twin-wereldprimeur 

Toonaangevende handling
De compleet nieuwe Speed Twin biedt een nieuwe standaard voor toonaangevende handling in zijn klasse, met nauwkeurige, wendbare en dynamische moderne roadster eigenschappen en geeft een zelfverzekerd, intuïtief gevoel. Het speciale nieuwe frame dat is doorontwikkeld van de Thruxton R levert een comfortabele, geëngageerde roadster-ergonomie, die in combinatie met de geavanceerde voorvork en dubbele achterwielophanging met regelbare veervoorspanning zorgen voor een werkelijk ongeëvenaarde rijbeleving. Brembo axiale 4-zuiger remklauwen met hoge specificaties aan de voorzijde met dubbele schijven en zwevende 2-zuiger remklauw met enkele schijf aan de achterzijde, zorgen voor een uitstekende remkracht en vormen een aanvulling op het moderne roadster-karakter van de motorfiets.

Naast de zelfverzekerde, inspirerende rijeigenschappen profiteert de nieuwe Speed Twin ook van:
• 17 inch, lichtgewicht 7-spaaks gegoten aluminium velgen
• Pirelli Rosso Corsa 3 banden met hoge specificaties
• ABS en instelbare tractiecontrole als standaard
• Comfortabele, rechte, geïntegreerde zitpositie
• Taps toelopend stuur met nieuwe kroonplaat en steunen
• Een comfortabel nieuw zadel met een zithoogte van 807 mm, waardoor de motorfiets toegankelijk is voor alle rijders
• Een aanzienlijke besparing van 10 kg in vergelijking met de Thruxton,
wat bijdraagt aan zijn toonaangevende handling
Opwindende prestaties

Het moderne roadster-karakter komt tot leven door zijn 1200cc High Power, 8-kleppen parallelle 2-cilinder Bonneville-motor, specifiek aangepast voor de nieuwe Speed Twin.
Deze herziene high-performance motor heeft een lichtere krukas in combinatie met hoge compressie en is ontwikkeld vanuit de krachtbron van de Thruxton R.

De motorische updates omvatten:
• Nieuwe magnesium cilinderafdekking
• Herziene assemblage van de koppeling
• Nieuwe, voor het gewicht geoptimaliseerde, motorafdekkingen

Samen leveren deze een unieke gewichtsbesparing van 2,5 kg ten opzichte van de Thruxton-motor. Met een piekvermogen van 97 pk bij 6.750 omw/min, behaalt de nieuwe Speed Twin een indrukwekkende stijging van 76% ten opzichte van de 2016/17 Street Twin en 49% meer dan de 2018 Street Twin. Daarnaast levert de nieuwe Speed Twin-motor ook een sterk maximum koppel van 112 Nm bij 4.950 omw/min - een verbazingwekkende 40% meer dan de 2018 Street Twin. De geheel nieuwe, onderscheidende dubbele, omhoog gerichte geluiddempers van de Speed Twin, met satijnzwart geverfde behuizing en roestvrijstalen eindkappen leveren het onmiskenbare geluid van een Britse Twin, een uniek uitlaatgeluid dat past bij zijn krachtige en legendarische karakter - rijk, diep en vol. Achter de stijlvolle buitenkant zit een vloeistofkoelsysteem, zorgvuldig geïntegreerd om de visuele impact ervan te minimaliseren, terwijl schone emissie wordt bereikt en het brandstofverbruik wordt verbeterd. In combinatie met een lange eerste onderhoudsinterval van 16.000 kilometer, draagt dit bij aan lagere kosten voor de eigenaar.

Geavanceerde rijderstechnologie
De nieuwe Speed Twin is uitgerust met een volledige reeks op de rijder gerichte technologie voor geavanceerde controle en veiligheid, plus verbeterd rijdersvertrouwen - zorgvuldig geïntegreerd om zijn iconische Bonneville-stijl en -karakter te behouden.

  • De technologische eigenschappen van de Speed Twin bevatten:
    Drie rijmodi: Gekoppeld aan het ride-by-wire-systeem, kan een van de drie rijmodi ‘Sport’, ‘Road’ en ‘Rain’ worden geselecteerd, elk met een eigen gasrepons en tractiecontrole instellingen, welke de rijder meer controle en veiligheid biedt, en in de ‘Sport’ modus een snellere gasrepons.
  • ABS: De hedendaagse veiligheidsnorm, met minimale visuele impact, het ABS is responsief maar onopvallend.
  • Schakelbare tractiecontrole: Beheer van de hoge koppelafgifte van de Speed Twin wanneer de tractie is aangetast, het schakelbare systeem biedt meer controle voor de berijder.
  • LED-koplamp met DRL: Geïntegreerd in de koplamp zorgt het LED-dagrijlicht voor een uitstekende zichtbaarheid en een opvallend lichtprofiel (afhankelijk van de lokale wetgeving).
  • LED-achterlicht & knipperlichten: Opgebouwd in de klassiek geïnspireerde minimalistische achterkant, het LED-achterlicht en knipperlichten brengen een onderscheidend achterlichtpatroon en uitstekende energie-efficiëntie.
  • Ride-by-wire: Verbetert de gasrepons, veiligheid en het gevoel.
  • Koppelingsbekrachtiging: Ontworpen om de inspanning van het bedienen van de koppelingshendel voor de rijder te verminderen, waardoor de koppeling lichter aanvoelt en het voor de rijder makkelijker en comfortabeler is – ook op lange afstanden.
  • Schakelaars Elegante schakelaars presenteren eenvoudige vingertopbediening voor makkelijke toegang tot de belangrijkste functies op de dubbele klokken.
  • USB-oplaadpunt: Voor optimaal gebruiksgemak, met de USB-aansluiting kunnen rijders hun essentiële apparaten opladen.
  • Startonderbreker: Transponder geïntegreerd in de contactsleutel verhoogt de bescherming tegen diefstal.
  • Stijlvolle dubbele klokken: Nieuwe, dubbele klokken, prachtig gedetailleerd en premium, bevatten een digitaal menusysteem wat toegankelijk is via een op het stuur gemonteerde scroll-knop.

Standaard functies omvatten:
- Geselecteerde rijmodus
- Versnellingsindicator
- Kilometerteller
- Trip instellingen
- Onderhoudsinterval
- Actieradius tot lege tank
- Brandstofniveau
- Gemiddeld en huidig verbruik
- Bediening tractiecontrole
- Klok
- Indicatie bandenspanning (indien als accessoire gemonteerd)
- Indicatie instelling verwarmbare handvatten (indien als accessoire gemonteerd)

Mooie, moderne custom-stijl
Met al het tijdloze DNA van Triumph, dat is verenigd met een moderne, uitgeklede custom-look, krachtige uitstraling en een groot aantal prachtig ontworpen premium kenmerken, is de Speed Twin de meest eigentijds gestijlde Bonneville ooit.

Belangrijkste kenmerken zijn:
• Kenmerkend vormgegeven brandstoftank (14 liter)
• Custom-stijl zadel
• Minimalistisch voor- en achterspatbord met klein achterlicht
(en geïntegreerde rem- en knipperlichten in de VS en Canada)
• Vloeiend vormgegeven zijpanelen met gedetailleerde aluminium badge
• Dubbele, omhoog gerichte sportuitlaten
• Moderne stuureindspiegels

Toonaangevende afwerking en details

De nieuwe Speed Twin zet de toonaangevende reputatie van de hele Bonneville-familie voort, als het gaat over het premium niveau van afwerking en detaillering, waaronder:
• Geborsteld aluminium spatborden, radiatorafdekking,
zijpanelen en hielbeschermers
• Helder geanodiseerde, gesmede aluminium koplampbeugels
• Opvallende afsluitbare tankdop in Monza-stijl
• Nieuwe 7-spaaks aluminium velgen
• Blanke geanodiseerde aluminium swingarm
• Gelakte koplampbehuizing en rand
• Stuurklem met Speed Twin logo
De nieuwe Speed Twin is leverbaar in drie kleurstellingen:
• Silver Ice en Storm Grey, met handgeschilderde Graphite belijning en witte streep
• Korosi Red en Storm Grey, met handgeschilderde Graphite belijning en witte streep
• Jet Black

Bouw je eigen Speed Twin custom
De Speed Twin is ontworpen met het oog op personalisatie en kan worden geleverd met meer dan 90 accessoires* om u te helpen nog meer stijl, praktisch gebruik en veiligheid toe te voegen. Het was nog nooit zo eenvoudig om uw eigen special te maken met een groot aantal op maat gemaakte onderdelen om uit te kiezen, waaronder: geborstelde Vance & Hines-uitlaten, donker uitgevoerde details, gewatteerde zadels en door Triumph ontwikkelde beveiligingsmogelijkheden, zoals schijfremsloten, grondanker en ketting. Daarnaast hebben we ook een reeks stijlvolle en duurzame bagagemogelijkheden beschikbaar om mee op reis te gaan.

Technische gegevens 2019 Triumph Speed Twin 

Engine Type Liquid cooled, 8 valve, SOHC, 270° crank angle parallel twin
Capacity 1200cc
Bore/Stroke 97.6 x 80 mm
Compression Ratio 11.0 : 1
Maximum Power 97 PS / 96 BHP (71.5 kW) @ 6,750 rpm
Maximum Torque 112 Nm @ 4,950 rpm
Fuel system Multipoint sequential electronic fuel injection
Exhaust Brushed 2 into 2 exhaust system with twin silencers
Final drive Chain
Clutch Wet, multi-plate assist clutch
Gearbox 6-speed
Frame Tubular steel with aluminium cradle
Swingarm Twin-sided, aluminium
Front Wheel Cast aluminium alloy 7-spoke 17 x 3.5in
Rear Wheel Cast aluminium alloy 7-spoke 17 x 5in
Front Tyre 120/70 ZR17
Rear Tyre 160/60 ZR17
Front Suspension 41mm cartridge forks, 120mm travel
Rear Suspension Twin shocks with adjustable preload, 120mm rear wheel travel
Front Brake Twin 305mm discs, Brembo 4-piston fixed calipers, ABS
Rear Brake Single 220mm disc, Nissin 2-piston floating caliper, ABS
Width (Handlebars) 760 mm
Height Without Mirrors 1110 mm
Seat Height 807 mm
Wheelbase 1430 mm
Rake 22.8 º
Trail 93.5 mm
Dry Weight 196 Kilo
Fuel Tank Capacity 14.5 Liter

2019 Triumph Motorcycles Speed Twin KorosiRed 

De donkere decembermaand zal in Zaltbommel extra rood opgelicht worden door de actie RED December. Er is even gewacht tot Sinterklaas weer naar zijn warme oord is vertrokken, maar nu gaat Ducati Zaltbommel extra los. Niet alleen is de showroom volledig in kerstsfeer ondergedompeld met onder andere een spectaculaire kerst-aankleding, nee RED December is nog veel meer dan dat! Ronald van Vliet van Ducati Store Zaltbommel: “Black Friday was voor ons de opwarmer en opstap naar RED December. De dagen erna zijn we gelijk aan de slag gegaan en hebben we de Store extra rood gekleurd”. Niet alleen een extra rode uitstraling in Zaltbommel, maar ook een serie aanbiedingen waar je rode wangen van krijgt! Kom dit voordeel pakken, maar kom zeker ook kijken naar ons Kerst spektakel in de showroom.

  • RED December is kleding tot maximaal 50% korting
  • RED December is bij besteding van meer dan 250 euro een heerlijke attentie
  • RED December is elke week een speciale actie, en vaak zelfs twee!

Van 4 december tot en met zaterdag 8 december 2018
In deze Panigale Occasionweek krijg je een gratis “garagepakket”. Dit pakket is samengesteld uit een paddockstand, motormat en motorhoes ter waarde van € 650,--

Van 11 december tot en met 15 december 2018
Deze week is de Multistrada Occasionweek, waarin je bij aankoop van een gebruikte Multistrada een gratis Sena communicatieset krijgt.
Deze betreffende week is er ook de “helm inruilweek”. Bij inlevering van je oude helm krijg je € 150,- korting bij aankoop van een nieuwe Arai helm. Met als afsluiting op zaterdag 15 december de aanwezigheid van het “Arai service” team. De Arai helm service omvat een gratis controle en onderhoud aan je helm. Arai controleert dan o.a. de algehele staat van de helm, afstelling van het vizier en controle van de pasvorm. Ze kunnen eventueel ook direct een Sena communicatie set inbouwen.

Van 17 december tot en met 22 december 2018
De Monster 1200 Occasionweek levert elke koper van een gebruikte versie van dit model een gratis Tom Tom navigatiesysteem op!
We hebben daarnaast ook de Motul actieweek met 25% korting op alle Motul onderhoudsproducten met als afsluiting op zaterdag 22 december het Motul prijzenfestival met o.a. een prijzenrad en een fotoshoot met…..
In deze week wordt ook een stap in het nieuwe jaar gezet door het arriveren van de eerste 2019 modellen in Zaltbommel. Kom als eerste proefzitten en realiseer vooraf je eerste goede voornemen voor 2019!

Van 27 december tot en met 29 december 2018
De afsluitende Red December week! In de laatste week van het jaar doe je fantastische zaken bij een Scrambler. In deze week extra korting op een nieuwe Scrambler, oplopend tot wel 1.000,- euro!

In de laatste week van 2018 brengt RED December niet alleen extreem veel korting op Scramblers, maar zijn er ook elke dag verse oliebollen! Vallen we na afloop van RED December in een zwart gat? Nee natuurlijk staan we ook in het nieuwe jaar weer “Tutto per la vostra Ducati con tutto il nostro cuore” oftewel; “alles voor uw Ducati met heel ons hart”.

Naast de RED December actie loopt de gratis Winter Ophaalactie natuurlijk gewoon door. Uw Ducati wordt gratis opgehaald voor een grote beurt of tuningswerk en uiteraard wordt ze weer netjes thuis gebracht. Bij een grote beurt of gelijkwaardig werk aan uw motor krijgt u een leuke attentie.

Ducati Zaltbommel REDdecember 2018

De nieuwe Ninja 125 en de Z125 zetten nieuwe maatstaven in de A1-klasse als het gaat om design en styling. De Kawasaki Z125 en de Ninja 125 bieden een perfecte balans tussen optimaal vermogen en perfecte fysieke afmetingen. De nieuw ontwikkelde 125cc krachtbron biedt een sterk middengebied en veel power bij hogere toerentallen. Beide machines hebben hetzelfde technische DNA, bestaande uit een 11 kW sterke, watergekoelde eencilindermotor in een slank en licht Trellis frame.

Kawasaki Z125
De nieuwe Z125 biedt de kenmerkende uitstraling waar de Z-serie om bekend. Dit noemt Kawasaki Sugomi design. De motor heeft volwassen afmetingen en een zeer toegankelijke zithoogte van 815 mm. Daarmee is de Z125 de ideale opstap in het zo populaire Naked segment dat door Kawasaki’s Z-range wordt gedomineerd.

De Kawasaki Z125 is deze week leverbaarvanaf €5.199,-

Kawasaki Ninja 125
De Kawasaki Ninja 125 biedt een fantastisch totaalpakket met sportieve aspiraties. Deze supersport heeft een volledige kuip, een scherpe voorruit en een fijne lage zithoogte van slechts 785mm.

De Kawasaki Ninja 125 is deze week leverbaar vanaf €5.799,-

Performance pakket
Voor beide 125cc modellen is er een speciaal Performance pakket beschikbaar met een carbon Arrow sport uitlaat, een buddyseat cover in kleuren en een Engine Guard. Het pakket voor de Ninja 125 heeft hiernaast nog een smoked windscreen. Het pakket is leverbaar voor €699,-

2019 Kawasaki Ninja 125 Z125

Kawasaki breidt haar imposante Z-range verder uit met de op de EICMA aangekondigde nieuwe Z400. De nieuwe Z400 wordt gekenmerkt door zijn moderne, agressieve Sugomi styling en is de modernste en krachtigste motor in zijn klasse.

Krachtig 2-cilinder blok 
De Kawasaki Z400 is voorzien van een krachtig 399cc 2-cilinder blok. Het motorblok komt uit de populaire Ninja 400 en heeft zijn klasse aangetoond in het World Supersport 300 kampioenschap dat Kawasaki in het debuutjaar heeft gewonnen in 2018. Het meer dan 45pk sterke motorblok staat garant voor een koppelrijk karakter in combinatie met een zeer laag verbruik. De Z400 heeft hiernaast een Assist & Slipper koppeling voor een lichte bediening en om blokkeren van het achterwiel te voorkomen bij te vroeg terugschakelen.

Perfecte rijeigenschappen
De Kawasaki Z400 heeft een modern en bijzonder licht Trellis frame en een korte wielbasis in combinatie met een lange achterbrug. Dit zorgt samen met de dikke 41mm voorvork, de krachtige remmen en de relatief rechte zithouding voor optimale rijeigenschappen. Moderne LED verlichting en een nieuw multifunctioneel LCD scherm maken de motor af!

De nieuwe Kawasaki Z400 is geschikt voor het A2 rijbewijs en is leverbaar vanaf einde februari voor de scherpe introductieprijs van € 5.999,-

Performance pakket leverbaar
Voor de Z400 is een performance pakket leverbaar die de sportieve aspiraties van de motor benadrukken. Het pakket bestaat uit een Akrapovic sportuitlaat, een buddyseat cover en Z-tankpad en is leverbaar voor €599,-

Alle 2019 Kawasaki modellen zijn exclusief te bekijken tijdens de Kawasaki News Show op zaterdag 1 en 2 zondag december 2018 in het Nationaal Militair Museum - Soest.

2019 Kawasaki Z400

Met de Versys 1000 heeft Kawasaki een van de populairste Dual Purpose modellen in huis. Voor 2019 is de Versys 1000 geheel vernieuwd en komt er zelfs een exclusieve SE versie beschikbaar. De nieuwe Versys 1000 is zowel qua design als motorisch aangescherpt en heeft nu elektronisch aangestuurde gaskleppen. De motor is hi-tech en bijzonder rijk uitgerust. De Versys 1000 heeft onder andere Traction Control, diverse Power Modes, cruise control, Cornering Management, LED lampen en heeft radiaal gemonteerde remklauwen. De nieuwe Kawasaki Versys 1000 is leverbaar vanaf december vanaf € 14.699,-.  

Kawasaki Versys 1000SE
Naast de nieuwe Versys 1000 brengt Kawasaki een exclusieve Versys 1000SE. De Versys 1000SE heeft naast alle features van de nieuwe Versus 1000 standaard vele extra’s zoals; 

  • KECS: electronische adaptieve vering
  • LED Cornering lights
  • Quickshifter (up and down)
  • Exclusief TFT display
  • Smartphone connectiviteit met de nieuwe Kawasaki Rideology app
  • Groot instelbaar Touring windscherm en handkappen
  • Standaard ‘heated grips’
  • Kawasaki’s unieke zelfherstellende lak

De nieuwe Kawasaki Versys 1000SE is hiermee de best uitgeruste motor in zijn segment en is leverbaar vanaf einde februari vanaf € 17.999,-

Breed accessoire aanbod
Veel van de extra’s op de SE is als accessoire te bestellen voor de Versys 1000. Hiernaast komen er attractief geprijsde Touring pakketten met onder andere mono-key geïntegreerde zijkoffers beschikbaar.

De nieuwe Versys modellen zijn komend weekend te bekijken tijdens de Kawasaki News Show in het Nationaal Militair Museum in Soest. Kijk voor meer informatie op www.kawasaki.nl

Kawasaki 2019 Versys 1000

 

In Duitsland hebben de meeste motor-afdekhoezen die je buiten ziet het Louis-Logo. Dit komt zeker niet in de laatste plaats vanwege de grote keuze aan hoezen die Louis te bieden heeft. Louis heeft afdekhoezen voor elke behoefte en elke eis. Ook speciale modellen voor scooters en quads. Hier drie voorbeelden: 

Stofbescherming voor in de garage
Hebt u een plaatsje in de garage voor uw liefje? Prima, maar hoe zit dan met stof en spinnenwebben? Louis beveelt de indoor-afdekhoes Stretch aan. Het elastische materiaal past zich aan elke motorvorm aan. De zachte binnenbekleding beschermt verf en chroom, de ademende stof voorkomt condensvorming. In twee maten verkrijgbaar voor 29,99 en 39,99 euro.

5-sterren comfort voor buiten
In de afdekhoes Performance heeft Louis alles samengebracht wat er aan knowhow en ervaring gedurende vele jaren is opgedaan. Natuurlijk is de stevige, UV-bestendige hoes waterdicht, maar ook ademend. Ventilatieopeningen op stuurhoogte zorgen bovendien voor een droog klimaat. Aan de binnenkant beschermt zacht vlies tegen krassen. Het onderste, zwarte gedeelte van de hoes is hittebestendig. Een trekkoord in de zoom en een riem in het midden onder de machine garanderen een stevige pasvorm, zelfs bij stormachtig weer. Dankzij het kentekenvenster en de reflectiestrepen mag de Performance ook in het openbaar gezien worden. Verkrijgbaar in drie maten vanaf 99,99 euro.

Louis motorhoes winter motorfiets

Mooier wonen achter het huis
Bij Louis kan de Performance nog met een trapje worden overtroffen: de vouwgarage van Acebikes. Hierbij gaat het al om mooier wonen. Op basis van een beschutte plek met vaste grond, is er nauwelijks een luxere plaats voor motorfietsen te bedenken afgezien van gemetselde onderkomens. De vouwstangen kunnen op de grond worden bevestigd. Daarna hoef je er alleen nog in te rijden, dicht te klappen en klaar. Wachten tot de uitlaat is afgekoeld, is niet nodig. In plaats daarvan zorgen verstelbare ventilatieopeningen voor luchtcirculatie onder de hoes. Dankzij de gesloten vorm beschermt de vouwgarage niet alleen tegen vocht en vuil, maar ook tegen nieuwsgierige blikken van potentiële dieven. Het mooie huisje voor de motor is er bij Louis vanaf 229,- euro.

Roestbescherming
Nog een tip tot slot: hoe droger de lucht onder de hoes, hoe kleiner de kans dat roest de motorfiets te pakken krijgt. Voor het gewenste “woestijnklimaat“ beveelt Louis de Multi Dry-luchtontvochtiger aan. De met niet-giftig granulaat gevulde vlieszak kan meer dan een halve liter vocht uit de omringende lucht filteren. Dat is ruim voldoende voor een gemiddelde Midden-Europese winter. Kosten: 12,99 euro.

 

Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) wil de verkeersveiligheid verbeteren door gevaarlijk rijgedrag strenger aan te pakken. Een wetsvoorstel met deze strekking is bij de Tweede Kamer ingediend. Zo gaat de maximale straf voor gevaarlijk rijden van 2 naar 6 maanden gevangenisstraf, ook in zaken zonder letsel of schade. Dit is nodig om weggebruikers steviger aan te pakken die – bijvoorbeeld door onverantwoorde inhaalacties – een gevaar op de weg veroorzaken. Ook zeer gevaarlijk rijgedrag waarbij verkeersdeelnemers onaanvaardbare risico’s nemen zonder acht te slaan op de veiligheid van anderen, wordt harder aangepakt. Bijvoorbeeld bij dollemansritten waarbij iemand opzettelijk door rood licht rijdt, de maximumsnelheid volstrekt negeert en tegen de verkeersrichting inrijdt. Ook als er - door toeval of geluk geen slachtoffers vallen, maar het rijgedrag andere weggebruikers wel ernstig in gevaar heeft gebracht, is dit rijgedrag onacceptabel. Het gaat hier om bestuurders die zich nergens wat van aantrekken en bewust allerlei verkeersregels aan hun laars lappen. 

Op dit moment biedt de wet onvoldoende mogelijkheden om tegen dit soort verkeersgedrag streng genoeg op te treden. Straks is een gevangenisstraf van maximaal twee jaar mogelijk. Onder deze nieuwe strafbepaling valt ook het vasthouden van een mobiele telefoon achter het stuur. Met dit wetsvoorstel laat de minister zien dat hij weggebruikers zeer gevaarlijk en onverantwoord rijgedrag zwaar aanrekent – ook als zij geen ongeluk veroorzaken. Veroorzaken ze wél een ongeval, dan is een veroordeling voor roekeloos rijden mogelijk, met een gevangenisstraf tot maximaal 6 jaar. Met dit wetvoorstel wordt beter invulling gegeven aan het begrip roekeloosheid in de wet. Hiermee verruimt Grapperhaus de mogelijkheden om verkeersdeelnemers te vervolgen voor roekeloos rijden. Het gaat dan niet langer alleen om snelheidswedstijden, maar bijvoorbeeld ook om een bestuurder die zonder rekening te houden met andere weggebruikers al bellend rood licht negeert, veel te hard over een kruising rijdt en een ongeval veroorzaakt met dodelijke afloop of zwaar letsel.

Het wetsvoorstel zorgt er ook voor dat de strafmaat voor iemand die slachtoffers maakt bij zeer gevaarlijk rijgedrag en iemand die met hetzelfde gedrag door een gelukkig toeval niemand letsel toebrengt, kleiner wordt. Dat verschil is nu te groot, aldus de minister.

Tenslotte staat in het wetsvoorstel dat de strafmaxima voor verkeersdelicten als rijden onder invloed, doorrijden na een ongeval en rijden zonder (geldig) rijbewijs omhoog gaan van 3 maanden gevangenisstraf naar 1 jaar. Dit werkt door in de straffen voor recidive. Als iemand zich binnen 5 jaar weer schuldig maakt aan rijden onder invloed kan de straf met een derde omhoog.

Nieuwsmotor politie motor BMW

Noot redactie: in dit persbericht is het woord "autmobilist" diverse malen vervangen door een meer algemene term, zoals ook bedoeld in het wetsvoorstel. Dit geldt namelijk even goed voor motorrijders. 

- advertentie - 

Op zaterdag 1 en zondag 2 december 2018 organiseert Kawasaki wederom haar spectaculaire News Show in het Nationaal Militair Museum in Soest. Een uniek en gratis toegankelijk evenement vol nieuws en entertainment, waarbij motorrijders in een geweldige omgeving uitgebreid kennis kunnen maken met de nieuwste Kawasaki modellen en alles wat daar bij hoort! Bovendien verloot Kawasaki op beide showdagen een unieke prijs, namelijk 3 maanden gratis rijden op een 2019 Kawasaki model naar keuze!

Alle nieuwe 2019 modellen zijn tijdens de Kawasaki News Show voor het eerst op Nederlandse bodem te bewonderen. De compleet nieuwe W800 Street en W800 Cafe retromodellen beleven in Soest zelfs hun Europese primeur.

Versys 1000 & Versys 1000 SE – Revolutionaire nieuwe Adventure Sports met een nieuw design en de modernste technologieën zoals; adaptieve elektronische vering, quick shifter, cornering lights, cruise control en Bluetooth connectiviteit!
Z400 - De absolute nieuwe nummer 1 Naked voor het A2 segment
W800 Street & W800 Cafe - Authentieke uitstraling in een ultramodern jasje
Ninja H2 & Ninja H2 Carbon - Met 241pk 's werelds krachtigste straatlegale motor ooit
Ninja H2 SX SE+ - Top of the line Supercharged sports tourer, boordevol innovaties
Ninja ZX-10R & Ninja ZX-10R & Ninja ZX-10R SE - Meer vermogen voor de WSBK kampioen
Ninja ZX-6R 636 - De sterkste en snelste Supersport in zijn segment
Ninja 125 & Z125 - The Toughest choice voor startende motorrijders

Verder zijn natuurlijk ook alle modellen in de nieuwe 2019 kleuren te zien en is er een Kawasaki Legends Museum met roemruchte modellen uit ons verleden. Of kom winkelen in de uitgebreide Kawasaki Shop met de nieuwste kleding en merchandise of bezoek onze aanwezige partners, zoals Monster Energy, Motul, Barracuda, TomTom en Racekids.

Kawasaki Nieuwsshow 2018 NMM

Maar er is meer
Naast al dit nieuws is er nog een extra reden om te komen! We verloten namelijk op elke dag mooie prijzen, zoals 3 maanden lang gratis rijden op een 2019 Kawasaki naar keuze en 2 VIP tickets voor het WK Superbike in Assen. De winnaars worden zowel zaterdag als zondag om 15:00 uur bekend gemaakt. Meedingen naar een van deze fantastische prijzen is simpel – Gewoon naar Soest komen!

Ook zullen vele race teams, zoals het MotoPort Kawasaki Racing Team met Scott Deroue en Robert Schotman, Team Hartog en het Gebben van Venrooy Kawasaki MX1 Team in Soest aanwezig zijn. Zelfs Leon Haslam, de nieuwe teamgenoot van Jonathan Rea in het KRT Factory World Superbike Team, is op zondag 2 december aanwezig van 11.00 tot 14.00 uur voor een handtekeningsessie en fotomoment!

Schrijf je nu alvast in
De toegang voor de Kawasaki News Show en het museum is gratis op vertoon van je motorrijbewijs en na pre-registratie op www.kawasaki.nl. Mensen zonder motorrijbewijs betalen het speciale Kawasaki tarief van slechts € 5,- (normale entreeprijs € 14,-). Ook parkeren in Soest is gratis. We verwachten enorm veel motorliefhebbers, dus schrijf je nu vast in!

Graag tot ziens in het Nationaal Militair Museum* op zaterdag 1 en zondag 2 december 2018!

Kijk voor meer informatie over dit evenement en de 2019 modellen op www.kawasaki.nl 

* Op de plek waar in 1913 de Luchtvaartafdeling van de Koninklijke Landmacht werd opgericht staat 100 jaar later het Nationaal Militair Museum. Een indrukwekkend gebouw van 110 x 250 meter en 13 meter hoge glazen buitenwanden. Het geeft de bezoeker een gevoel van ruimte en zicht op de collectiestukken buiten. Ontdek het Arsenaal en dwaal tussen tanks en vliegtuigen. Voor meer info: www.nmm.nl 

kawa mei 19 z1000sx