BMW Oktoberfest

Het is Herfst Sale bij Stena Line en dat betekent profiteren van 15% korting op een overtocht naar Engeland t/m 31 maart 2020. Of je nu komend weekend naar de British Superbikes op Oulton Park wil, voordelig wilt nazomeren, motorrijden in de herfstvakantie, met Kerst familie bezoeken of alvast de beste plaatsen wilt boeken voor een motortrip in het voorjaar 2020, je kunt flink besparen op je overtocht. Met onze uitstekende faciliteiten, maken we van elke overtocht een relaxte minicruise. Om je verblijf op onze comfortabele ferry’s nog aantrekkelijker te maken, ontvang je nu ook 10% korting op hutten en vooraf geboekte maaltijden.

Zijn je reisdata nog niet zeker? Boek het Flexi of Premium tarief. Dan kun je je boeking zonder administratiekosten wijzigen: je betaalt alleen -indien van toepassing - het verschil in tarief. Maar wees er snel bij. Deze actie loopt tot 15 september 2019.

Vul de actiecode AUTUMN19 in om de korting te ontvangen wanneer u boekt.

* Extra leden krijgen 20% korting op Economy, Flexi en Premium tarieven op de route Hoek van Holland-Harwich en niet-leden krijgen 15% korting. Nog geen lid? Schrijf je in voor Extra via deze link voor je boekt en je profiteert direct! Kortingstarieven zijn o.b.v. beschikbaarheid, er is een gelimiteerd aantal tickets beschikbaar.Extra-leden krijgen zelfs 20% korting.*

https://mtrn.ws/StenaLine

stena line UK kortingscode motorrijden

Roan van de Moosdijk bleef kalm tijdens de laatste ronde van het FIM European EMX250 Motocross Championship om de titel voor Kawasaki en het F&H Racing Team binnen te halen.

De Nederlandse tiener had in de tweede manche van de MXGP van Uddevalla, Zweden, slechts een finish in de top negen nodig en reed in de eerste bocht een veilige lijn naar plek 6, maar werd vervolgens ernstig gehinderd bij het uitkomen van bocht twee toen een andere rijder voor hem viel en deze moest ontwijken met als gevolg dat hij nu buiten de top 10 reed. Gelukkig wist Roan zich snel te herstellen en reed al weer op de negende positie aan het eind van de tweede ronde. Terwijl zijn titelrivalen vrij baan hadden vooraan, bleef Roan kalm om aan het einde van ronde vier door te pakken naar de zesde plek. Verder vermeed hij elk mogelijk contact met de andere rijders om zo de finish te passeren op plek 6 en de Europese titel binnen te halen! Nu dat hij zijn seizoensdoel heeft bereikt, zal Roan nu de laatste twee MX2 GP's in Turkije en China meedoen ter voorbereiding van zijn opstap naar het FIM MX2 Wereldkampioenschap in 2020. Het binnenhalen van de titel geeft ook aan dat zijn nominatie voor Team NL tijdens de Motocross of Nations meer dan gerechtvaardigd is.

Roan van de Moosdijk: "Het was een beetje stressvol de afgelopen dagen, maar ik heb het de afgelopen maanden goed naar mijn zin gehad en veel races gewonnen, dus ik ging met vertrouwen dit laatste race weekend in. Natuurlijk was ik een beetje nerveus voor de tweede race, maar ik denk dat dat normaal is! Mijn start was redelijk goed, maar in de tweede bocht crashte Haarup. Ik moest stoppen en verloor vijf of zes plekken. Toen zag ik Rubini slechts een of twee posities voor mij. Hij passeerde iemand en ik deed hetzelfde. Ik controleerde de race en wist dat dat genoeg was. Tijdens de laatste paar ronden zei ik tegen mijzelf: ‘gewoon niet crashen, geen fouten maken’ en liet me door één rijder passeren in de laatste ronde om ervoor te zorgen dat er niets meer kon gebeuren en zodoende de titel veilig te stellen. Ik wil iedereen om me heen bedanken - Kawasaki, mijn team, mijn sponsors, mijn familie en mijn vriendin. Nu ga ik, ter voorbereiding op volgend jaar, de MX2 GP’s racen in Turkije en China. Dit zal tevens een goede voorbereiding zijn als de Nederlandse federatie me mij uiteindelijk kiest voor Team NL met de MX of Nations. Zowel de GP van Turkije als ook China zijn natuurlijk harde banen en Assen is een zandbaan, maar ik heb al laten zien wat ik in het zand kan doen. ”

Roan van de Moosdijk kampioen EMX250

De ultieme editie van Triumph’s legendarische meervoudige Supersport-kampioenschap-winnende Daytona is er- de nieuwe Daytona Moto2 765 – dichter dan dit kun je niet bij de Moto2 fabrieksmachine komen. Zeldzaam, speciaal en uniek. Tijdens een van de beroemdste overwinningen in Triumph’s racegeschiedenis, de Florida Daytona 200 uit 1966, zag men Buddy Elmore op spectaculaire wijze van de 46e plaats op de grid naar de eerste plaats racen, waarbij hij de race won met een prototype van de T100 Tiger - een legendarische overwinning die uiteindelijk de naam 'Daytona' kreeg. Om terug te keren naar Triumph’s modelreeks in het begin van de jaren '90, versterkte de Daytona zijn legendarische positie als de meest succesvolle naam in de racerij, door met de 3-cilinder aangedreven 675 de Isle of Man TT , het Britse, Duitse, Franse en World SuperSports Championships, en wederom de Daytona 200 te winnen. En door de overwinning van race 2 van dit jaar op het Isle of Man te winnen, met Peter Hickman, is de Daytona nog steeds de beste middelzware sportmotor ter wereld. De nieuwe Daytona Moto2 765 Limited Edition, waarmee Triumph als exclusieve motorleverancier van het Moto2TM –wereldkampioenschap, de opwindende terugkeer naar de top van de racerij als exclusieve motorleverancier viert, vertegenwoordigt het de hoogste specificaties van deze Britse racelegende ooit door een unieke samenwerking met het FIM MotoGPTM -wereldkampioenschap.

triumph datona moto2 limited edition

Jouw Moto2 –fabrieks machine
De nieuwe Daytona Moto2 765 Limited Edition is ontworpen door hetzelfde deskundige team dat ook het Moto2-blok heeft ontwikkeld. De nieuwe Daytona Moto2 765 Limited Edition is voorzien van een uniek en nieuw direct van de Moto2 afgeleid driecilinderblok die het hoogste vermogen en koppel ooit levert van een productie 765. Met een piekvermogen van 130 pk bij 12.250 tpm en een piekkoppel van 80 Nm bij 9.750 tpm levert het nieuwe blok het vermogen en de prestaties voor op de weg. En die opwindende upgrade is zowel in het lage als volledige toerentalbereik te voelen, met een uniek geluid en de geavanceerde ECU van de Street Triple RS.

De motor is voorzien van een aantal componenten en prestatie gerichte upgrades die rechtstreeks zijn afgeleid van het Moto2 -ontwikkelingsprogramma, waaronder titanium inlaatkleppen, sterkere zuigers, MotoGP –gespecificeerde DLC-gecoate zuigerpennen, nieuwe nokkenas, nieuwe luchtinlaten, aangepaste drijfstangen, inlaatpoort, krukas en cilinder met een verbeterde compressieverhouding. De motor maakt ook 600 toeren per minuut meer dan het Street Triple RS-blok, met een rode lijn die nu 13.250 toeren per minuut haalt. De nieuwe Daytona Moto2 765 Limited Edition is ook voorzien van een nieuw uitlaatsysteem met een prachtig TIG-gelaste high-performance op de Moto2 geïnspireerde Arrow titanium race uitlaat , die dat ongelofelijke Moto2 -geluid levert! De nieuwe speciaal , voor Triumph gemaakte zijdelingse uitlaat is geoptimaliseerd voor betere prestaties, betrouwbaarheid, efficiëntie en gewichtsbesparing. Met de nieuwe Daytona Moto2 765 Limited Edition kom je het dichtst bij een echte Moto2-fabrieksmachine maar dan voor op de openbare weg en voorzien van een nieuwe versnellingsbak geoptimaliseerd voor het circuit. De eerste overbrengingsverhouding is rechtstreeks afkomstig uit het Moto2 -ontwikkelingsprogramma.

 De hoogste specificatie ooit op een Daytona
De nieuwe Daytona Moto2 765 Limited Edition heeft de hoogste specificatie ooit van deze kampioenschapswinnende racer en is voorzien van superieure lichtgewicht Brembo Stylema-remmen. Dit zijn Brembo's compacte en zorgvuldig vormgegeven highest performance remmen voor direct ingrijpen, gekozen vanwege hun duurzaamheid op het circuit en de snelle koeling. Andere eersteklas componenten van Brembo zijn onder meer de instelbare remhendels en MCS radiale rem cilinder.

De nieuwe Daytona is ook uitgerust met Pirelli's nieuwste generatie high-performance wegbanden, de Diablo Supercorsa SP-banden, die optimaal zijn voor weg- en circuitprecisie. Tevens is hij uitwegrust met Öhlins race voor- en achtervering, 43 mm NIX30-voorvork en TTX36-achtervering – beiden volledig instelbaar. Bovenop deze hoge specificaties en motorvermogen is de nieuwe Daytona Moto2 765 Limited Edition ook nog eens lichter dan de vorige Daytona voor maximale wendbaarheid en een dynamische, op de race geïnspireerde rit. Dit dankzij het lichtere hoofdframe, het subframe en de swingarm, naast de nieuwe lichtgewicht carrosserie van volledig koolstofvezel. De nieuwe Daytona heeft ook de lichtste wielen in zijn klasse - sportieve 5-spaaks 17-inch gegoten aluminium, voor maximale wendbaarheid en uitzonderlijke handling, met een hoogglanzend zwarte anti-slip lak speciaal ontwikkeld voor de racesport.

Perfect sturend chassis
De langverwachte nieuwe Daytona Moto2 765 Limited Edition heeft hetzelfde perfect sturende chassis als het Moto2 motorontwikkelingsprototype, het BSB-kampioenschap en de meervoudige Isle of Man TT Supersport-winnende Daytona R. Dit is te danken aan de onovertroffen wendbaarheid en precisie, waardoor dit nieuwe model, bovenop de hoogste specificatie ooit, het meest dynamische en nauwkeurige rijgedrag heeft dat Daytona ooit heeft geproduceerd.
De nieuwe Daytona is ontworpen voor uitzonderlijke weg- en circuitcapaciteiten en heeft een single-seat set-up, waardoor gewicht wordt bespaard en de sportiviteit wordt versterkt. Er is ook een nieuw, voor het circuit geoptimaliseerd zadelmateriaal gebruikt , dat de rijder in staat stelt zich gemakkelijker over het zadel te bewegen, en een race geïnspireerd achterspatbord geïntegreerd in de achtercarrosserie .

De meeste technologie die ooit op een Daytona is toegepast
De nieuwe Daytona Moto2 765 Limited Edition is nu standaard voorzien van een beduidend hoger niveau van moderne technologie, waaronder toonaangevende full-color TFT-display met een unieke nieuwe Moto2 Triumph co-branded opstart scherm en rondetimer, waardoor dit de meest uitgebreide technologie ooit op een Daytona is. En voor eenvoudige bediening van het dashboard tijdens het rijden is de nieuwe Daytona voorzien van de nieuwste multifunctionele, ergonomisch geoptimaliseerde schakelaars met joystickbediening in 5 richtingen. Ook kunnen rijders voor het eerst op een Daytona profiteren van vijf nieuwe rijmodi – Rain, Road, Rijder instelbaar, Sport en Track- welke allemaal invloed hebben op de gasresponse , traction control en ABS om zich zo aan te kunnen passen aan de voorkeuren van de rijstijl en wegcondities, via ride-by-wire.  De nieuwe Daytona Moto2 765 Limited Edition is klaar voor gebruik op het circuit en gericht op prestaties en is standaard voorzien van Triumph Shift Assist - de quickshifter voor schakelen zonder koppeling - perfect voor volledig gefocuste en circuit rijders.

Een racegerichte houding en stijl
De nieuwe Daytona Moto2 765 Limited Edition heeft een nieuw, lichtgewicht, volledig koolstofvezel carrosserie, bestaande uit een nieuwe, lichtgewicht cockpit uit één stuk, een volledige kuip, een gerestylde achterkant, voorspatbord, achterspatbord, kettingbescherming aan de bovenkant en een race-spec bescherming van de ketting aan de onderkant. Geïnspireerd op de Union Jack-stijl bestickering van de Moto2 testmotor, is de nieuwe Daytona Moto2 765 Limited Edition voorzien van de officiële Moto2- branding en unieke kleuren in Carbon Black, Graphite Grey en Aluminium Silver, met een uniek, opvallend zichtbaar carbonvezeleffect, en echte aluminium tankstickers.
Het hoofdframe en de swingarm, die de racegerichte houding en stijl veroorzaken, hebben een kenmerkende, geanodiseerde afwerking, waardoor het gewicht aanzienlijk wordt verminderd ten opzichte van de traditionele poedercoating. Dit, samen met de karakteristieke dubbele koplamp, paddock-stand bevestigingen en de LED-richtingaanwijzers, maken de stijlvolle nieuwe Daytona Moto2 765 klaar voor elke weg of elk circuit.

Zeldzaam, speciaal en uniek
Met een beperkte oplage van slechts 765 motorfietsen voor de VS en Canada en 765 voor Europa, Azië en de rest van de wereld is de nieuwe Daytona Moto2TM 765 Limited Edition zeldzaam, bijzonder en werkelijk uniek - en de vraag van de klant is tot nu toe overweldigend positief geweest. Elke motorfiets is voorzien van een prachtige Moto2TM aluminium kroonplaat met het Moto2TM -merk en een lasergeëtst uniek limited edition nummer.

Race-geïnspireerde accessoires
Met meer dan 35 originele Triumph-accessoires, voor dit nieuwe model, kunnen klanten hun Daytona aanpassen aan hun eigen persoonlijke behoeften, met zowel styling-, beschermings- als beveiligingsfuncties. Nieuwe accessoires zijn onder andere: scrollende LED-indicatoren in een glanzend zwart gegoten aluminium behuizing, plus een prachtig gefreesd aluminium achterremreservoir met een met laser gegraveerd Triumph-deksel. Bovendien kunnen rijders additioneel blok- en voorvorkbeschermers, korte kentekenplaathouder, TPMS en een tanktas met snelbevestiging toevoegen. Dichter dan dit kun je niet bij een rit komen op een fabrieksmachine maar dan voor voor op de openbare weg. De nieuwe Daytona Moto2 765 Limited Edition is de allereerste officiële Moto2 door Dorna Sports gelicenceerde motorfiets.

ENGINE TYPE  Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder
CAPACITY 765 cc
BORE STROKE 78 x 53.38
COMPRESSION 12.9:1
MAX POWER  130 PS at 12,250 rpm
MAX TORQUE  80 Nm at 9,750 rpm
SYSTEM Multi-point sequential electronic fuel injection with SAI. Electronic throttle control.
EXHAUST  Stainless steel 3 into 1 exhaust system. Stainless steel underbody primary silencer. Arrow titanium secondary silencer.
FINAL DRIVE Chain
CLUTCH Wet Multiplate
GEARBOX 6-speed with Triumph Shift Assist
FRAME Front - Aluminium beam twin spar
Rear - 2 piece high pressure die cast
SWINGARM Twin-sided, cast aluminium alloy
FRONT WHEEL Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 3.5 in 
REAR WHEEL Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 5.5 in
FRONT TYRE 120/70 ZR17 
REAR TYRE  180/55 ZR17
FRONT SUSPENSION Öhlins 43 mm upside down NIX30 forks with adjustable preload, rebound and compression damping
REAR SUSPENSION  Öhlins TTX36 twin tube monoshock with piggy back reservoir, adjustable, rebound and compression damping
FRONT BRAKE Brembo Stylema® 4 piston radial mono-block calipers, Twin 310 mm floating discs, switchable ABS
REAR BRAKE Brembo single piston calliper, Single 220 mm disc, switchable ABS
WIDTH HANDLEBARS 718mm
HEIGHT WITHOUT MIRRORS 1105mm
SEAT HEIGHT 822mm
WHEELBASE 1379mm
RAKE 23.2°
TRAIL 91.1mm
WEIGHT TBC
TANK CAPACITY 17.4L
FUEL CONSUMPTION ** TBC
CO2 EMISSIONS ** TBC

 De Yamaha MX Pro Tour keert terug naar Nederland en is jouw kans om de geheel nieuwe Yamaha 2020 YZ450F, het meest geavanceerde model in zijn klasse, uit te proberen. De Yamaha MX Pro Tour geeft je daarnaast ook de mogelijkheid om de Yamaha 2020 YZ250F, YZ250 of YZ125 te proberen. Doe mee en stap in de VictorYZone met de Yamaha MX Pro Tour.

Datum: vrijdag 6 en zaterdag 7 september 2019 - Locatie: M.S.V. Motodrome Emmen 

YZ450F
Voor 2020 heeft de gloednieuwe YZ450F een lager gewicht, meer vermogen en een scherper rijgedrag, waardoor het de meest concurrerende 450cc uitvoering is die Yamaha ooit heeft geproduceerd. Door de gratis Power Tuner app voor iOS of Android apparaten te downloaden, kunnen YZ450F rijders of technici het brandstof-/luchtmengsel en het ontstekingstijdstip eenvoudig aanpassen. Hierdoor kan de motor worden aangepast aan verschillende circuits en veranderende rijomstandigheden. Deze functie maakt de 2020 YZ450F tot de meest aanpasbare crossmotor die direct op het circuit kan worden afgestemd, waardoor de rijder een breed scala aan ondergronden en weersomstandigheden onder controle kan krijgen.

Doe mee met de Yamaha MX Pro Tour voor een exclusieve kans om te rijden met de 2020 YZ450F of één van je andere favoriete YZ-modellen en ontdek nieuwe mogelijkheden.

Geef je hier op: https://mtrn.ws/YamahaProTour2019

Alles over de nieuwe 2020 Yamaha MX-modellen vind je hier: https://www.nieuwsmotor.nl/persberichten/24322-nieuwe-2020-yamaha-motor-yz250f-yz450f-motorcrossmotoren

Yamaha MX Pro Tour 2020 testrijden

Van Bill Nilssons motorcrosstitel in de 500cc-klasse in 1960 tot Mattia Guadagnini’s overwinning in de 125cc-klasse in 2019 – Husqvarna Motorcycles klinkt op aanhoudend succes in de motorsport. 59 jaar geleden veroverde Husqvarna Motorcycles zijn eerste wereldtitel. In 2019 staat de teller op 100. Op het palmares van het merk prijken nu 58 motorrijders- en 42 constructeurstitels, behaald in zes verschillende racedisciplines.

Husqvarna Motorcycles heeft zich ontpopt tot een icoon in de internationale motorcrosswereld en is synoniem met uitmuntendheid. Het merk had zijn allereerste wereldtitel beet in 1960, toen de ambitieuze Zweed Bill Nilsson het FIM wereldkampioenschap motorcross in de 500cc-klasse won. Husqvarna Motorcycles kaapte niet minder dan negen wereldtitels motorcross weg in de loop van de jaren 1960, het begin van het gouden tijdperk voor de sport. In dat decennium zegevierde de legendarische Torsten Hallman vier keer in het FIM wereldkampioenschap motorcross in de 250cc-klasse.

De overwinning van Mattia Guadagnini op het FIM wereldkampioenschap motorcross voor junioren in de 125cc-klasse in 2019 leverde het Zweedse merk zijn honderdste wereldtitel op. Net zoals bij Nilsson 59 jaar geleden maakt de zege van de jonge Italiaan duidelijk hoe sterk Husqvarna Motorcycles inzet op ultramoderne technologie en de internationale motorsport. Zijn overwinning past bovendien uitstekend bij de pioniersgeest die het merk al sinds de begindagen kenmerkt.

De uitstekende motorcrossprestaties springen in het oog op de indrukwekkende erelijst met honderd wereldtitels van Husqvarna Motorcycles, maar het merk streeft met zijn voortreffelijke producten succes na in álle takken van de motorsport.

Veel van de grootste namen in de enduro hebben geracet voor Husqvarna Motorcycles. Toen de Tsjechische ster Otakar Kotraba in 1990 triomfeerde op het FIM wereldkampioenschap enduro in de 400cc-klasse, had het merk zijn eerste titel in het terrein te pakken. De Zweedse ster Anders Eriksson zette met zes titels een verbluffende prestatie neer. En in 2006 bemachtigde Husqvarna Motorcycles in één seizoen maar liefst zes motorrijders- en constructeurstitels. Uitbreiden naar andere racedisciplines heeft Husqvarna Motorcycles tal van wereldtitels opgeleverd. Zo eiste de Amerikaan Colton Haaker drie keer de titel op bij het FIM wereldkampioenschap superenduro. De Chileen Pablo Quintanilla won dan weer het eerste FIM wereldkampioenschap crosscountryrally voor het merk. In 2018 schreef Jason Anderson met een FC 450 in de Verenigde Staten het AMA kampioenschap supercross in de 450cc-klasse op zijn naam.

Sinds 2014 realiseerde Husqvarna Motorcycles jaar na jaar een recordomzet. Het merk versterkt zo zijn aanwezigheid in het motorcross- en het endurosegment, en ondersteunt ook motorfanaten op de weg met een steeds ruimere keuze aan modellen. De motorsport speelt onmiskenbaar een sleutelrol in de geschiedenis van Husqvarna Motorcycles. De honderdste wereldtitel is een opmerkelijke mijlpaal in het jarenlange succesverhaal van het merk en een belangrijke stimulans om ook in de toekomst superieure fabrieksmotoren te blijven bouwen.

Husqvarna 100 wereldtitels

Husqvarna Motorcycles presenteert met trots de casual clothing collection 2020 - functionele kleding, bagage en accessoires van topkwaliteit die zijn ontworpen en vervaardigd voor dagelijks gebruik. Met tal van stijlvolle lifestyle-items, omvat het assortiment shorts, broeken, poloshirts, t-shirts en sweaters, evenals eigentijdse buitenkleding voor complete en smaakvolle bescherming tegen de elementen.

Ontworpen voor degenen die worden gedreven door een passie voor rijden, de geheel nieuwe collectie biedt comfortabele, stijlvolle kleding die een avontuurlijke levensstijl ondersteunt en het Zweedse erfgoed van het merk weerspiegelt. Het hoogtepunt van de casual clothing collection 2020 is de Remote Parka - een zeer functionele lichtgewicht en waterdichte jas die overal kan worden gedragen.

Highlights casual clothing collection 2020

Origin polo
De Origin Polo is een comfortabele, tijdloze klassieker die een uitgebalanceerde mix van slimme en casual styling levert. Beschikbaar in twee kleuren, grijs en blauw, ideaal voor op kantoor, vergaderingen of verschillende gelegenheden tijdens je vrije tijd. De speciale, ademende stof droogt vier keer sneller dan conventionele materialen, zodat je altijd koel en droog blijft. Beide kleuren hebben een 3D Husqvarna Motorcycles-logo op de borst.

Origin sweater
De Origin sweater is het perfecte item wanneer de temperatuur begint te dalen. Een functioneel kledingstuk gemaakt van een dubbelzijdig katoenmateriaal dat zorgt voor een zacht en natuurlijk gevoel. Stijlvol met eenvoudige lijnen en raglanmouwen, voorzien van zijsplitten die een natuurlijke, comfortabele pasvorm geven en is afgewerkt met een subtiel reliëf 3d-effect Husqvarna Motorcycles-logo op de borst.

Remote parka
Remote parka combineert klassieke lijnen met moderne materialen en zorgt ervoor dat je nooit verrast wordt door het weer. Met een geavanceerde, hoogwaardige 3-laags stof, levert het functionele stijl, is waterdicht, winddicht en heeft een speciale ademende binnenlaag. Boordevol betrouwbare technische kenmerken, waaronder ruime zakken, een verstelbare capuchon en reflecterende details, beschikt het ook over verlengde manchetten en niet minder dan drie zakken. De remote parka kan overal worden gedragen en toont met trots een klein Husqvarna Motorcycles-logo.

Remote pants
De multifunctionele Remote pants is ontworpen om verschillende functies te vervullen. Lichtgewicht en sterk gebouwd, is hij zowel comfortabel als stijlvol - uitgerust voor het leven buiten het woon-werkverkeer. Ademend, 4-richtings stretchmateriaal is gevormd om comfort te garanderen bij zitten, staan en bewegen en bevat technologie die garandeert dat de broek altijd kreukvrij blijft. Zij- en achterzakken bieden opslag voor telefoon en portemonnee met reflecterende details voor een betere zichtbaarheid tijdens vroege ochtenden en avonden.

Remote hybrid jacket
Warm en gemakkelijk in te pakken, de Remote hybride jas biedt het hele jaar door functionaliteit en bewegingsvrijheid dankzij de constructie van gemengd materiaal met primaloft-vulling voor warmte in gebieden die het meest worden beïnvloed door de stroming van koele wind. Het optimaliseert elke buitenervaring en biedt ademend vermogen, comfort en stijl - een echte all-round, lichtgewicht water- en windbestendige jas. Met verlengde raglanmouwen, een verstelbare capuchon en zijzakken met ritsen, garandeert het tweekleurige ontwerp een gedurfde en eigentijdse look.

Accelerate shorts
De Accelerate shorts is perfect voor binnen- en buitenactiviteiten en heeft een elastische tailleband met trekkoord voor een veilige en comfortabele pasvorm en voldoende bewegingsruimte zonder beperking. Gemaakt van een ademend 4-richting stretch materiaal, is deze zeer functionele shorts speciaal ontworpen voor diegenen die genieten van de vrijheid van het buitenleven.

Tote bag
De Tote bag van Husqvarna Motorcycles is ideaal voor weekendvluchten en als handbagage aan boord. De tas heeft een inhoud van 26 liter en een extern compartiment met rits voor telefoons en sleutels. De tas is ook gemakkelijk te dragen dankzij twee hand- en één schouderriem. Extreem lichtgewicht waardoor het gemakkelijk kan worden opgeslagen.

Knitted gloves
Een tijdloos, bescheiden ontwerp dat volledige bescherming biedt tegen de kou. Husqvarna Motorcycles knitted gloves zijn vervaardigd uit een mix van 50% wol en 50% acryl om een effectieve warmte-isolatie en sterkte te garanderen. Brede openingen zorgen voor een snelle en gemakkelijke pasvorm.

Scarf
Het perfecte winteraccessoire, de Husqvarna Motorcycles scarf kan op elk moment worden gedragen. De 50% wol/ 50% acrylconstructie garandeert warmte en zorgt voor een zachte, natuurlijke aanraking en duurzaamheid. Het logo van Husqvarna Motorcycles staat op een subtiele maar prominente manier op de sjaal.

 De nieuwe casual clothing collection 2020 is vanaf augustus 2019 verkrijgbaar bij alle erkende Husqvarna Motorcycles-dealers.

Husqvarna Motorcycles casual kleding 2019

Against Cancer organiseert op 7 augustus 2019 de jaarlijkse Against Cancer Circuitdag op het TT-Circuit in Assen. Motorrijders die de organisatie hiervan met een donatie van 10 euro of meer ondersteunen, maken kans op een hele  dag rijden op een gloednieuwe Ducati van Ducati Zaltbommel, die hiermee samen met IDM-coureur Vasco van der Valk nòg meer voor het goede doel wil doen!

Meedoen is simpel! Doneer 10 euro, of een veelvoud daarvan, via de onderstaande link naar Vasco’s donatiepagina. Hij zal die dag namens Ducati Zaltbommel met kinderen achterop over het circuit rijden en het ingezamelde geld aan de organisatie overdragen. Na de Circuitdag gaat er per 10 euro één lot in de pot (dus 20 euro 2 loten etc.), waarna de winnaar in overleg met Ducati Zaltbommel één dag op een Ducati naar keuze mag komen rijden.

De Against-Cancer circuitdag is een enorm groots opgezet spektakelevenement voor gezinnen waarvan een kind is getroffen door kanker, of een kind kanker heeft gehad. Er is die dag enorm veel te beleven voor de zieke kinderen, maar ook broertjes en zusjes en de ouders. Meerijden in raceauto’s, supercars, Dakar-trucks, vliegen in een helikopter, karten en de Brandweer, Politie, Defensie, Luchtmacht en Marechaussee doen ook mee!

Op die dag rijdt Van der Valk (rustig!) met kinderen achterop de motor over het TT Circuit Assen èn zamelt geld in voor de organisatie hiervan. Zou jij hem daar alsjeblieft bij willen helpen? Dat kan door de link te volgen en een kleine (of grote) donatie te doen, die dan 100% naar deze onvergetelijke dag gaat. Met dus ook nog eens kans op een onvergetelijke dag voor jouzelf! #winwin

Actie-donatielink: https://againstcancer.nl/coureur-overzicht-2019/?q=2845

 Kleine lettertjes: regels van logica gelden. Gaat om een goed doel en karma en een enorm leuke prijs. Alles in overleg dus.

AgainstCancerCircuitdagDucati

Foto: Against Cancer 2018 Circuitdag

Kom 3 augustus 2019 naar de Diavel & XDiavel Riding Experience bij Ducati Zaltbommel, maak een geheel vrijblijvende proefrit op één van de vele aanwezige Diavels of XDiavels en ervaar de sublieme rijeigenschappen van deze Ducati’s. Natuurlijk zal deze dag bij de enige echte officiële Ducati store van Nederland volledig in het teken staan van de Diavel / XDiavel met speciale Diavel kleding, accessoires, hippe Ducati goodies en gadgets.

Zoals je kan verwachten van Ducati Zaltbommel, hebben we tijdens dit evenement een speciale Diavel-aanbieding. Als je tijdens de Diavel / XDiavel Riding Experience 2019 een Diavel aanschaft, ontvang je een voucher ter waarde van € 250,-, vrij te besteden aan kleding of accessoires. Als je de aankoop van een (X) Diavel nog (héél even) uitstelt, ga je toch niet met lege handen weg die dag. Tenminste, wanneer je geluk hebt! Want als je een proefrit maakt op een Diavel maak je kans op een heel weekend rijden op een Diavel naar keuze.

Het inschrijven voor de gebeurt op de dag zelf, het is niet mogelijk om van te voren te reserveren. Vergeet je Rijbewijs niet. Tot dan … de koffie staat klaar.

Ducati Zaltbommel Diavel Riding Experience

De YZF-R1M is dé ultieme Yamaha Supersport motorfiets, geïnspireerd op de MotoGP machine van Yamaha, de YZR-M1. Standaard uitgerust met een zeer geavanceerde CCU (Communication Control Unit) en Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS). Het online bestelsysteem is nu geopend! Yamaha accepteert reserveringen voor het 2020 model van de exclusieve YZF-R1M circuit- en racemotor via het speciale online bestelsysteem dat vanaf 25 juli 2019 om 14:00 uur (CET) geopend is.

Alle details van de nieuwe 2020 YZF-R1M vindt u hier.

Hoe uw nieuwe YZF-R1M te bestellen
Het online bestelsysteem is dusdanig ontworpen dat u op een overzichtelijke en eenvoudige manier uw 2020 R1M kunt reserveren. Op de speciale website wordt het proces hoe te reserveren op een duidelijk manier uitgelegd. Meld u aan via https://r1m.yamaha-motor.eu/, vul uw gegevens in en wees een van de eersten die deze fantastische nieuwe Supersport motorfiets gaat ontdekken.

De 2020 YZF-R1M is exclusief verkrijgbaar via het online bestelsysteem. Aangezien het aantal motorfietsen beperkt is, wordt elke machine toegewezen op basis van 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'. Om zeker te zijn van een 2020 YZF-R1M, raadt Yamaha Motor Europe alle geïnteresseerde rijders en teams aan hun reservering zo snel mogelijk te bevestigen. De 2020 YZF-R1M is leverbaar in de exclusieve kleurstelling Silver Blu Carbon.

Yamaha Racing Experience
Als eigenaar van een nieuwe YZF-R1M wordt u uitgenodigd deel te nemen aan een van de exclusieve Yamaha Racing Experience (YRE) evenementen die in het voorjaar van 2020 zullen gaan plaatsvinden op Mugello en op Le Mans. Wanneer geïnteresseerden hun online bestelling voor de 2020 YZF-R1M plaatsen, kunnen zij aangeven welke Yamaha Racing Experience hun voorkeur heeft. De volledige gegevens worden in september 2019 gepubliceerd. De Yamaha Racing Experience (YRE) is een uniek evenement waarbij eigenaren van een YZF-R1M uit heel Europa, samen met de officiële Yamaha-coureurs, het volledige potentieel van deze geavanceerde supersportmotor kunnen verkennen.

U wordt niet alleen uitgenodigd om deel te nemen aan een reeks sessies op het door u gekozen circuit, maar ook om deel te nemen aan de diverse workshops waarin de geavanceerde elektronische regeltechnologie van de 2020 YZF-R1M nader wordt uitgelegd en hoe u de instellingen van uw machine kunt aanpassen. Door de moderne technologie van de YZF-R1M te begrijpen, kunt u optimaal profiteren van de uitstekende motor- en chassisprestaties en uw werkelijke potentieel op het circuit ontdekken.

Meer informatie over de Yamaha Racing Experience (YRE) vindt u hier.

2020 Yamaha R1M yzf1000r1spl eu bwm2

Link: een MEGA-gallery met meer dan 60 foto's vindt u op onze Facebookpagina: https://www.facebook.com/pg/nieuwsmotor.nl/photos/?tab=album&album_id=10156934518318387

 

Kawasaki is dit jaar trots partner van de Gamma Racing Day 2019 op het TT-Circuit Assen en pakt dit groots aan. Zo nemen wij onder andere World Superbike coureur Leon Haslam en de supercharged Ninja H2R mee. Om ons partnerschap met het grootste gecombineerde auto-, motor- en kartrace-evenement in Europa te vieren, geven we 85x2 Kawasaki VIP tickets weg. Dit houdt in:

• 2 Paddockpassen
• 2 Tickets voor de Kawasaki Parking in de paddock (exclusief voor Kawasaki motoren)
• Meet and Greet met World Superbikes coureur Leon Haslam van het Kawasaki Racing Team

Het enige wat men hiervoor moet doen is je inschrijven voor de Kawasaki nieuwsbrief via https://mtrn.ws/GammaRacingDay

Ook kan er in de paddock kans gemaakt worden op 4 maanden met een Kawasaki naar keuze rijden, het model en tijdstip zal in overleg met de prijswinnaar en Kawasaki gedaan worden. Handig, want met die gewonnen paddockpassen kan je daar dus bij komen èn aan meedoen!

Kawasaki Gamma Racing Day Assen 2019

Bij aanschaf van een nieuwe Yamaha Tracer 700 ontvangt u nu tijdelijk originele Yamaha accessoires ter waarde van max. € 700,- cadeau. Deze actie loopt vanaf 18 juli tot en met 30 september 2019 of zolang de voorraad strekt en is exclusief montagekosten. Populaire accessoires voor de Tracer 700 zijn bijvoorbeeld LED-mistlampen, handvatverwarming, zijkoffers, een Akrapovic uitlaatsysteem of een topkoffer.

Mede door de combinatie van indrukwekkende specificaties voor een uiterst betaalbare prijs, in een hoogwaardig rijwielgedeelte met een sportieve en ranke stijl, heeft de Yamaha Tracer 700 alles in huis om de regels in de Sport Touring klasse te herschrijven. Met het lichte en compacte ontwerp is de Yamaha Tracer 700 dan ook de lichtste toermotor in zijn klasse.

De veelzijdige Yamaha Tracer 700 is bij de Yamaha-dealer verkrijgbaar vanaf € 9799,-.

Yamaha Tracer 700 actie gratis accessoires

Voor motorrijders die twee type helmen in één willen hebben, ontwikkelde Scorpion de Exo-Tech. Deze lichte systeemhelm biedt je een volledig afgesloten helm, maar met hetzelfde gemak klap je het kinstuk van deze Exo-Tech naar achteren voor een open helm. De specifieke constructie zorgt er overigens voor dat het vizier automatisch mee omhoog gaat, zodat er geen beschadiginen aan het vizier ontstaan. Met speels gemak is het vizier naar beneden te zetten om de ogen te beschermen tegen insecten en opspattende steentjes. Wil je het kinstuk terug op de originele plaats zetten, dan wordt het vizier automatisch in de juiste stand gezet om dit mogelijk te maken. Naast het heldere vizier beschikt deze Scorpion ook over een ingebouwde UV400-zonnevizier met anticondens EverClear coating. De bediening ervan bevindt zich in de nekrand. De Scorpion Exo-Tech beschikt overigens over een P/J keurmerk, waardoor je met beide varianten veilig rondrijdt.

scorpion EXO TECH 1

Uiteraard tref je uitstekende ventilatie aan bij de Exo-Tech. De aanvoer van lucht verloopt via ventilatiegaten op het kinstuk en de bovenzijde van de helm, terwijl hete lucht weer weggevoerd wordt aan de achterzijde. Het comfort voor de drager wordt eveneens verhoogd door de Kwikwick3-voering. Deze zachte wangstukken zijn uitneembaar, zodat je ze ook kunt wassen. Er is eveneens rekening gehouden met de brildrager. Door het Kwikfit-systeem is de helm voorbereid op het gebruik van een bril.
Veiligheid staat hoog in het vaandel bij Scorpion. De Exo-Tech maakt gebruik van een polycarbonaat buitenschaal (twee verschillende maten), die samen met een EPS binnenschaal de nodige bescherming geeft. Om ervoor te zorgen dat de helm goed op zijn plaats blijft zitten, wordt een microbuckle-sluiting gebruikt. Standaard komt de helm met een helder vizier en een pinlocklens die zeer gemakkelijk en snel op de Scorpion-helm te zetten is. Op die manier krijg je geen last van condens. De Exo-Tech is te koop in drie verschillende uitvoeringen, namelijk Solid, Time Off en Pulse.

Maatvoering: XS tot en met XXL (twee verschillende buitenschalen)
Prijs: € 299,95 (Solid); € 349,95 (Time Off en Pulse)
Garantie: 5 jaar

Scorpion Helmets
In slechts enkele jaren heeft het Koreaanse Scorpion Helmets de wereld veroverd en blijft de fabrikant bezig om de beste en veiligste helmen te bouwen. Dat doet Scorpion in samenwerking met maar liefst 600 medewerkers. Het gehele proces van de helm wordt in eigen huis afgehandeld, zodat Scorpion Helmets een optimale kwaliteit aan de klant kan bieden. Elk model van de street- en off road-lijn is daardoor ook ECE 22-05 goedgekeurd.

  scorpion EXO TECH 2

Voor 2020 heeft de Yamaha YZF-R1 een radicaal nieuwe racelook. Dit in combinatie met een zeer verfijnde motor en een verbeterd chassis, maakt het nog steeds het ultieme Supersport model. Met zijn radicale nieuwe MotoGP stijl en zeven elektronische rijdersbedieningselementen, is de YZF-R1 voor 2020 meer dan klaar voor het derde decennium van de 21st eeuw.

Nieuw op de M1 geïnspireerde kuipwerk design
Elk model van de R-serie is geïnspireerd op de YZR-M1 en het geheel nieuwe kuipwerk van de YZF-R1 voor 2020 benadrukt de nauwe band tussen de MotoGP racemotor en de Supersport modellen van Yamaha.

Puur M1-DNA komt tot uiting in de agressief vormgegeven kuipdelen en het kuipruitje. Daarnaast lopen de zijkanten van de nieuwe kuip naadloos over in de brandstoftank. Een strakke en volledig geïntegreerde look die wordt versterkt door het gebruik van tankpanelen in bijpassende kleur. Het nieuwe kuipwerk geeft het 2020 model niet alleen een dynamischere stijl en een hoogwaardig gevoel, maar zorgt er ook voor dat rijders het gevoel van eenheid met hun motor kunnen versterken. De aerodynamische efficiëntie wordt met meer dan 5% verhoogd, waardoor de prestaties bij hoge snelheden aanzienlijk toenemen. Bovendien benadrukken de nieuw vormgegeven LED koplampen en de opnieuw ontworpen LED contourverlichting de radicale, vooruitstrevende look en het karakter van het 2020 model nog meer. Dit hoogwaardige kuipwerk is voor extra stevigheid voorzien van een nieuw aluminium luchtkanaal achter de voorkuip. En het onderste deel van de kuip dat het uitlaatsysteem afdekt, is nu gemaakt van hoogwaardig en lichtgewicht titanium.

2020 Yamaha Motor YZF R1 R1M 8

Zeer geraffineerde Euro 5 motor
De 998cc viercilinder motor met 200 pk is een van de meest opwindende krachtbronnen die voor een motorfiets verkrijgbaar is. Deze geavanceerde crossplane motor levert ultieme prestaties en biedt voor 2020 een reeks wijzigingen die consistent hoge niveaus van verfijnde prestaties garanderen en tegelijkertijd voldoen aan de nieuwste Euro 5 voorschriften.
Geoptimaliseerde prestaties bij hoge toerentallen. Dankzij de unieke crossplane krukas met een onregelmatig ontstekingsinterval van 270°/180°/90°/180° en een maximaal vermogen bij 13.500 tpm levert de YZF-R1, voor de meest opwindende rijervaring in combinatie met een betoverend karakter, een hoog lineair koppel. De technici van Yamaha hebben de uitstekende prestaties bij hoge toerentallen van de motor verder verfijnd door nieuw ontworpen "vingervormige" tuimelaars en nieuwe nokprofielen te gebruiken. Die zorgen voor een geoptimaliseerde kleplichthoogte en een stabielere klepopening en klepsluiting bij hoge toerentallen, wat op zijn beurt weer zorgt voor een soepelere en efficiëntere werking van de motor.

Link: een MEGA-gallery met meer dan 60 foto's vindt u op onze Facebookpagina: https://www.facebook.com/pg/nieuwsmotor.nl/photos/?tab=album&album_id=10156934518318387

Grotere verbrandingsefficiëntie
Een van de belangrijkste veranderingen is de nieuw ontworpen inlaatconstructie met een nieuw ontworpen cilinderkop en verplaatste injectoren die de motorprestaties optimaliseren. De gaskleppen zijn dichter bij de verbrandingskamers geplaatst om het inlaatvolume te verlagen voor een betere verbrandingsstabiliteit en een grotere efficiëntie. De nieuwe Bosch injectoren zijn nu voor de gasklep (diameter 45 mm) geplaatst, in plaats van erachter. Om een grotere verbrandingsefficiëntie te bevorderen injecteren de nieuwe 10-gaats injectoren de brandstof nu met een sproeihoek van 21,5 graden. Verdere verbeteringen zijn onder meer een nieuw ontworpen uitlaatsysteem met in totaal 4 katalysatoren, waarvan één paar zich voor de balanspot bevindt en het andere paar erachter. Zowel de uitlaatdemper als het hitteschild zijn voorzien van extra geluidsverminderende maatregelen.

Grotere motorefficiëntie
Voor een grotere efficiëntie en minder vermogensverlies, is de smering van de krukaslagers aangepast. De oliepomp maakt gebruik van een 10% compactere rotor. Andere wijzigingen zijn onder andere oliekanalen met een gewijzigde afmeting in het carter om de oliedruk te optimaliseren en nieuw ontworpen sproeiers om de zuiger te koelen. Daarnaast heeft de tweede versnelling een breder tandwiel gekregen en is de 2020 YZF-R1 voorzien van een nieuwe, duurzame ketting. Voor betere koelprestaties bij de uitlaatpoorten is een gewijzigde indeling van het koelvloeistofkanaal in de cilinderkop doorgevoerd.

Ride-by-wire APSG gasklep voor betere regeling
De Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T), voor de aansturing van de gaskleppen, wordt ook in 2020 gebruikt. Voor een beter gasgevoel en lager gewicht is de YZF-R1 nu voorzien van een nieuw Accelerator Position Sensor Grip systeem (APSG) met een magneet en een sensor die signalen naar de YCC-T stuurt. Om het intuïtieve gevoel van een conventionele draaigasgreep te behouden, is het nieuwe APSG systeem voorzien van een veer, geleider en tandwiel die een natuurlijk en progressief gevoel geven. Voor een betere controle met een optimale interactie tussen rijder en machine.

Geoptimaliseerd veersysteem geeft een betere feedback
De hoogwaardige Kayaba upside-down voorvork (Ø 43 mm van de YZF-R1 - met een veerweg van 120 mm - behoort tot de beste in zijn klasse en door de binnenconstructie aan te passen heeft de rijder een betere feedback. Met een iets lagere veerkarakteristiek, de nieuw ontworpen dempingskleppen en een aangepast oliepeil, geeft de upside-down voorvork een nauwkeurigere feedback en een directer en natuurlijker rijgedrag. Deze wijzigingen aan de voorwielophanging worden aangevuld met een aangepaste stuurdemper en gewijzigde instellingen voor de achterschokdemper, die de prestaties van de 2020 YZF-R1 nog verder verbeteren.

Toonaangevende remprestaties en wegligging
De twee Ø 320 mm remschijven vóór met monobloc remklauwen, zijn vermaard om hun opmerkelijke remgevoel en -prestaties. Voor 2020 zijn ze voorzien van een nieuw materiaal met een hoge wrijvingsweerstand dat nog krachtiger remmen oplevert. Daarnaast bieden de nieuwste generatie Bridgestone Battlax RS11 banden een uitstekende tractie en een nauwkeurig gevoel.

Geavanceerde elektronische regeltechnologie
De YZF-R1 is de eerste motorfiets die beschikt over kunstmatige intelligentie van de volgende generatie in de vorm van een Inertial Measurement Unit (IMU) met 6 assen. De IMU is uitgerust met gyrosensoren en G-krachtsensoren die de hellingshoek en het uitbreken bewaken. Tevens voorzien van een versnellingsmeter om versnelling vooruit en achteruit, omhoog en omlaag en naar links en rechts te meten. De IMU verzendt 125 keer per seconde alle gegevens naar de ECU. Deze ECU regelt de geavanceerde elektronische hulpmiddelen van de YZF-R1. Voor 2020 profiteert deze toonaangevende Supersport van twee belangrijke, nieuwe, geavanceerde, elektronische regeltechnologieën die het uitstekende potentieel van deze machine nog verder vergroten.

Nieuw remregelsysteem - bochten ABS
Met het nieuwe remregelsysteem (Brake Control - BC) kunnen rijders een van de twee ABS-functies kiezen (BC1 of BC2 modus) die het beste past bij hun persoonlijke voorkeur en rijomstandigheden. De BC1 modus heeft een vast geprogrammeerd gevoeligheidsniveau voor het ABS, terwijl de BC2 modus een flexibele ABS gevoeligheid heeft die afhankelijk is van de hellingshoek en de positie van de machine. In de BC2 modus nemen de gevoeligheid van het ABS systeem en de interventiesnelheid toe naarmate de hellingshoek groter wordt, wat extra vertrouwen en controle geeft bij het nemen van bochten.

Gegevens met betrekking tot de snelheid van het voor- en het achterwiel en informatie van de Inertial Measurement Unit (IMU), zoals de hellingshoek en de wielspin, worden doorgegeven aan de hydraulische- en de elektronische regeleenheid van het ABS, die real-time berekeningen uitvoert. Deze informatie stelt de remregeling vervolgens in staat om wielblokkering te voorkomen door de hydraulische druk in de systemen van de voor- en de achterrem te moduleren.

Nieuw Engine Brake Management (EBM)
Een andere nieuwe toevoeging aan het indrukwekkende aanbod van elektronische regeltechnologieën van de YZF-R1, is het Engine Brake Management (EBM). Een systeem dat rijder de mogelijkheid biedt om te kiezen uit drie verschillende motorremniveaus (hoog, gemiddeld, laag) om te voldoen aan uiteenlopende rijomstandigheden en persoonlijke voorkeuren. Aan de hand van gegevens van verschillende sensoren, waaronder de versnelling, het motortoerental, de gashendelstand en de gasklepstand, past de ECU de gasklepopening, het ontstekingstijdstip en de brandstof inspuithoeveelheid aan om het niveau van de motorremwerking te regelen. EBM1 levert de hoogste en EBM3 de laagste motorremkracht.

Gewijzigd Launch Control Systeem (LCS)
Het Launch Control Systeem (LCS) van de YZF-R1 biedt meer controle tijdens de starts van bijvoorbeeld een wedstrijd. Voor 2020 is de LCS1 modus aangepast om geactiveerd te worden bij 9.000 tpm met een gasklepopening van 41 graden.

Met de toevoeging van BC en EBM en het gewijzigde LCS, beschikt de 2020 YZF-R1 over in totaal zeven verschillende typen elektronische rijdershulpmiddelen en bedieningsfuncties, waardoor de rijder meer vertrouwen en controle heeft bij een breed scala aan rijomstandigheden. Elk elektronisch systeem is ontworpen om naadloos te integreren met andere systemen voor een natuurlijk en intuïtief gevoel, zodat elke rijder zijn of haar ware potentieel kan benutten.
Uitgebreid TFT instrumentenpaneel

Het volledig TFT (Thin Film Transistor) instrumentenpaneel van de YZF-R1 is verbeterd met indicatoren voor de Brake Control (BC) en de Engine Brake Management (EBM) functies.

Nieuwe kenmerken 2020 Yamaha YZF-R1

Agressief nieuw design kuipdelen in M1-stijl
Volledig geïntegreerd kuipwerk, hierdoor een betere eenheid van rijder met machine
Aerodynamische efficiëntie met meer dan 5% verhoogd
Versterkt gevoel van kwaliteit en M1 DNA
Geoptimaliseerd veersysteem voor een verfijnde feedback
2-mode Brake Control (BC) bochten ABS
3-mode Engine Brake Management (EBM)
Geoptimaliseerd Launch Control Systeem (LCS)
APSG ride-by-wire gasklep
Verbeterde verbrandingsefficiëntie en prestaties bij hoge toerentallen
Verbeterde remprestaties
Nieuwe instellingen voor de stuurdemper
Bridgestone Battlax RS11 banden
TFT instrumentenpaneel met BC en EBM indicatoren
Motor conform Euro 5 voorschriften

Hoofdkenmerken van de 2020 Yamaha YZF-R1

998cc, 200 pk, viercilinder crossplane 'CP4' motor
Lineaire koppelafgifte
Uiterst geavanceerde elektronische regelsystemen
6-assige IMU met Gyro/G-sensoren voor 3D-bewegingsgegevens
Modi voor vermogensafgifte (PWR)
Hellingshoekgevoelige Traction Control Systeem (TCS) en Slide Control Systeem (SCS)
Wheelie Control (LIF) en Launch Control Systeem (LCS)
Quick Shift Systeem (QSS) - Up & Down
Aluminium Deltabox chassis met korte wielbasis
Opwaarts gerichte swingarm en magnesium subframe
Magnesium velgen en 17 liter aluminium brandstoftank
Power Mode Selection Systeem (PWR) voor instelbare rijmodi
TFT (Thin Film Transistor) instrumentenpaneel

Kleuren
Yamaha Blue - DPBMC
Tech Black - SMX/MBL2

Beschikbaarheid en adviesverkoopprijs 2020 YZF-R1
De 2020 Yamaha YZF-R1 is vanaf september 2019 beschikbaar. Voor meer informatie en de adviesverkoopprijs kunt u contact opnemen met de lokale Yamaha importeur in uw land.

2020 YZF-R1M

De YZF-R1M is de ultieme Yamaha Supersport motorfiets die een reputatie heeft opgebouwd als een van de meest geavanceerde en capabele wegracemotoren. Bovendien wordt de YZF-R1M gezien als de ultieme machine voor de enthousiaste motorrijder.

Dankzij de geavanceerde elektronische regeltechnologie en het agressief uitziende - op de M1 geïnspireerde - kuipwerk, biedt deze exclusieve wegracer elke motorrijder de mogelijkheid om optimaal te kunnen genieten van de prestaties van een af-fabriek Superbike motorfiets Dankzij de zeer geavanceerde CCU en Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS) kunnen motorrijders en coureurs bovendien de motor en het chassis optimaal instellen, zonder dat ze daarvoor een dure en zeer specialistische uitrusting nodig hebben. Dit geeft een groter aantal rijders de kans hun volledige potentieel te benutten en te genieten van een van de mooiste extreme sporten die ooit is bedacht!

Naast alle wijzigingen aan de YZF-R1, die hierboven zijn beschreven, profiteert de 2020 YZF-R1M van een reeks exclusieve upgrades.

Nieuw Öhlins ERS NPX veersysteem
De YZF-R1M maakt gebruik van het nieuwste generatie Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS) veersysteem, dat het hoogste aanpassingsniveau biedt voor ultieme controle in combinatie met racewinnende prestaties. Het 2020 model profiteert van het nieuwste Öhlins ERS NPX veersysteem. Deze is voorzien van een kleine, geïntegreerde gascilinder. Door 0,6 Mpa interne druk uit te oefenen, vermindert het de vorming van luchtbellen in de voorvorkolie. Dit wordt veroorzaakt door een negatieve druk, die optreedt bij de uitgaande demping. Het nieuwe Öhlins ERS NPX veersysteem zorgt voor een extreem constante demping, meer feedback, een grotere wendbaarheid en snellere rondetijden. Ter aanvulling op de verbeterde prestaties van de nieuwe Öhlins ERS NPX upside-down voorvork, profiteert de elektronische Öhlins achtervering van een gewijzigde veervoorspanning.

Nieuw lichtgewicht carbon kuipwerk
Nieuw en exclusief voor 2020 is een lichtgewicht carbon zitje, dat perfect past bij de nieuwe carbon kuip en het voorspatbord in M1-stijl. Het gebruik van een ultralicht kuipwerk benadrukt de exclusiviteit van de YZF-R1M.

2020 Yamaha Motor YZF R1 R1M 1

Voorzien van een uniek productienummer
De YZF-R1M is ongetwijfeld het meest exclusieve Supersport model van Yamaha. Om de trots van het eigendom van deze motorfiets te benadrukken, geeft Yamaha elke machine een eigen nummer bij het verlaten van de productielijn.

YZF-R1M apps: Een virtuele Yamaha pit crew
Yamaha heeft een aantal apps ontwikkeld voor de YZF-R1M waarmee elke rijder volledig toegang heeft tot de geavanceerde technologie waar een fabrieksteam ook over beschikt. De intuïtieve software maakt deze apps gebruiksvriendelijk en eenvoudig te bedienen. Dankzij de mogelijkheid om de geavanceerde elektronische rijdersinstellingen van de YZF-R1M direct aan te passen, zijn deze apps vergelijkbaar met een persoonlijke Yamaha pit crew.

YRC Setting app
Met de YRC Setting app kunnen YZF-R1M gebruikers hun eigen persoonlijke rijmodi creëren door de zeven elektronische regelsystemen naar eigen inzicht aan te passen. Rijders van alle niveaus kunnen voor elke modus het gewenste ondersteuningsniveau kiezen en in sommige gevallen is het zelfs mogelijk om bepaalde elektronische regelfuncties uit te schakelen. Het systeem is snel en eenvoudig in gebruik en biedt gebruikers de mogelijkheid hun motorfiets zo nauwkeurig af te stellen, zodat deze zich gedraagt op een manier die past bij hun persoonlijke voorkeuren en rijomstandigheden.

Y-TRAC app
Y-TRAC is de app van Yamaha voor telemetrieregistratie en -analyse, waarmee gebruikers toegang hebben tot de CCU van de YZF-R1M en een scala aan gegevens naar een mobiel apparaat kunnen downloaden. Met Y-TRAC is het mogelijk om logbestanden in 'real time' te bekijken en af te spelen op een Google Maps® afbeelding van een circuit en zo alles te analyseren en te vergelijken - van het motortoerental en de hellingshoek tot de acceleratie-G-krachten - en te zien wanneer verschillende elektronische rijdersfuncties zijn geactiveerd.

Nieuwe kenmerken YZF-R1M
Zeer geavanceerd Öhlins ERS NPX veersysteem
Lichtgewicht carbon kuipwerk achter
Agressief uitziende nieuwe carbon kuipdelen in M1-stijl
Voorzien van een uniek productienummer
Geoptimalisserde Y-TRAC en YRC app
Volledig geïntegreerd kuipwerk, hierdoor een betere eenheid van rijder met machine
Aerodynamische efficiëntie met meer dan 5% verhoogd
Versterkt gevoel van kwaliteit en M1 DNA
2-mode Brake Control (BC) bochten ABS
3-mode Engine Brake Management (EBM)
Geoptimaliseerd Launch Control Systeem (LCS)
APSG ride-by-wire gasklep
Verbeterde verbrandingsefficiëntie en prestaties bij hoge toerentallen
Verbeterde remprestaties
Nieuwe instellingen voor de stuurdemper
Bridgestone Battlax RS11 banden
TFT instrumentenpaneel met BC en EBM indicatoren
Motor conform Euro 5 voorschriften

Hoofdkenmerken van de 2020 Yamaha YZF-R1M

Ultramodern Öhlins Electronic Racing Suspension NPX veersysteem
Exclusief ontwerp met carbon en gepolijste componenten
Carbon voorspatbord
Communication Control Unit (CCU) met draadloze remappingfuncties
998cc, 200 pk, viercilinder crossplane 'CP4' motor
6-assige IMU met Gyro/G-sensoren voor 3D-bewegingsgegevens
Modi voor vermogensafgifte (PWR)
Quick Shift Systeem (QSS) - Up & Down
Hellingshoekgevoelige Traction Control Systeem (TCS) en Slide Control Systeem (SCS)
Wheelie Control (LIF) en geoptimaliseerd Launch Control Systeem (LCS)
Aluminium Deltabox chassis met korte wielbasis
Opwaarts gerichte swingarm
Magnesium subframe
Exclusieve toegang tot de Europese Yamaha Riding Experience (YRE) evenementen

Kleur
Silver Blu Carbon - BWM2/Carbon
2020 YZF-R1M reserveringssysteem

Yamaha zal speciaal voor de YZF-R1M een online reserveringssysteem openstellen. Het online reserveringssysteem gaat live op donderdag 25 juli 2019. Hiermee kunnen klanten hun machine reserveren en de Yamaha-dealer van hun voorkeur kiezen. Volledige informatie wordt later in de maand juli bekendgemaakt. Voor meer informatie en de adviesverkoopprijs kunt u contact opnemen met de lokale Yamaha importeur in uw land.

Evenementpartner Kawasaki demonstreert de van een ‘super charger’ voorziene Ninja H2R, met 326 pk de snelste productiemotorfiets ter wereld, goed voor een topsnelheid van ruim 400 km/h tijdens de Gamma Racing Day 2019. Het is niet het enige debuut in Nederland, want Formule 1-fans in Nederland wacht een noviteit, want het Renault F1 Team haalt voor het eerst een F1-auto van de nieuwe generatie naar Nederland. De Hybride R.S. 17 met V6 Turbo levert meer dan 900 pk en gaat tot wel 4 seconden sneller rond dan de vorige generatie F1-bolides.

Nederlands debuut ‘geblazen motorisch meesterwerk’ door Leon Haslam
Het Japanse motorfietsmerk Kawasaki creëert ‘high-performance’ producten voor motorrijders die op zoek zijn naar de ultieme rij-ervaring. De handgebouwde Ninja H2R is de laatste in een lange reeks baanbrekende motorfietsmodellen en wordt betiteld als een ‘geblazen motorisch meesterwerk’ met allesverpletterende prestaties. In 2016 vestigde meervoudig wereldkampioen Kenan Sofuoglu op de Ninja H2R in Turkije een nieuwe wereldrecord. Op de Osman Gazi brug blies hij op de Kawasaki uit stilstand naar een snelheid van 400 km/h binnen 26 seconden. De demonstratie tijdens de Gamma Racing Day door Kawasaki Racing Team fabrieksrijder Leon Haslam markeert het debuut van de Ninja H2R op een Nederlands circuit.

Daarnaast zijn alle Kawasaki modellen te bewonderen in de Paddock en zullen we voor Kawasaki rijders binnenkort meerdere winacties onthullen, waaronder het weggeven van 170 Kawasaki VIP kaarten voor zowel de zaterdag als de zondag. Uiteraard zorgen we voor een breed aanbod aan entertainment tijdens de Gamma Racing Day; naast de Ninja H2R demonstratie, is ook het Kawasaki Racing Team uitgebreid aanwezig, zijn er signature sessions en meerdere activiteiten bij de Kawasaki Promo Tour in de Paddock, zoals de winactie 
"4 Maanden Rijden op een Kawasaki naar Keuze".

Nieuwe generatie F1 tot 4 seconden sneller
De Renault R.S. 17 is een Formule 1-bolide van de laatste generatie uitgerust met de ruim 900 pk sterke V6 Turbomotor en hybride-technologie. Renault was in 1976 het eerste team dat in de Formule 1 turbomotoren inzette. Vrij snel daarna werd de geblazen krachtbron door alle topteams omarmd. De R.S. 17 is de eerste auto die volledig door Renault Sport Racing is ontwikkeld, na de terugkeer van het merk in de Formule 1 in 2016. Dankzij bredere banden, een groter bodemoppervlak en gewijzigde aerodynamica gaan de nieuwe generatie F1-bolides tot wel 4 seconden per ronde harder rond dan de vorige generatie Formule 1-auto’s.

20e editie
De 2019-editie wordt de twintigste editie van het grootste gecombineerde auto-, motor- en kartrace-evenement in Europa. Met het gratis toegangsbewijs verkrijgbaar bij onder meer Gamma Bouwmarkten en op gammaracingday.nl trakteert de Gamma Racing Day op professionele racedagen met een unieke sfeer. Kaarten voor de paddock zijn online verkrijgbaar vanaf 5 Euro voor de vrijdag tot 25 Euro voor het hele weekend. Kinderen tot 12 jaar hebben gratis paddocktoegang.

Ninja H2R Gamma Racing Day TT Circuit Assen

Een populaire textiele motorjas in de lijn van Bering is al enkele jaren de Jaap, die nu nog eens op verschillende punten is verbeterd. Het Evo-model maakt gebruik van een waterdicht en ademend membraan en beschikt over een uitneembare thermovoering. Deze voering is ook los als casual vest te gebruiken, inclusief de afritsbare capuchon. Om de Jaap Evo geschikt te maken voor de zomer zijn er ventilatieritsen toegepast op de borst en rug. De slijtvaste softshell-jas wordt standaard geleverd met CE-protectoren op schouders en ellebogen, terwijl in de avond de Bering Jaap Evo meer zichtbaarheid geeft door reflectiemateriaal van 3M Scotchlite. Om de juiste pasvorm te bieden, zijn de mouwen te verstellen met een drukknoop.

De Jaap Evo kan onder meer geleverd worden in Camo-print. Het ontwerp loopt door op de mouwen en schouders en geeft de textiele jas een stoere urban-look. Het is ook niet te missen dat het hier gaat om een product van Bering, aangezien het logo en de bekende ijsbeer terug te vinden zijn op borst, rug en armen. Waardevolle spullen kun je gemakkelijk opbergen in de verschillende zakken (binnen- en buitenzijde) die aanwezig zijn. Via een handige verbindingsrits is de Jaap Evo gemakkelijk te bevestigen aan een motorbroek.

Maatvoering: S tot en met 4XL -Kleur: zwart/groen camo - Prijs: € 249,90

Bering Jaap Evo Camo motorjas

Bering
Het motorkledingmerk uit Frankrijk begon in 1951 onder de naam Plastex en was eveneens zeer actief in de maritieme wereld. De naam Bering ontstond later, waarbij de Beringstraat de grote inspiratiebron was. Deze zee-engte scheidt Siberië en Alaska van elkaar. Een logisch gevolg was de ijsbeer in het logo op te nemen. Inmiddels behoort het merk tot de Trophy-groep, evenals Shark, Segura en Bagster.

Trophy Motorsport
Opgericht in 2006 en sindsdien is het importbedrijf uit Ossendrecht flink gegroeid. Trophy Motorsport behartigt nu de belangen voor meerdere merken, waaronder Scorpion Helmets, Bering, Segura en Bagster. Trophy is zeer actief op de Nederlandse markt, maar breidde afgelopen jaren haar dealernetwerk uit in België en Duitsland. In totaal weet Trophy Motorsport ruim 400 dealers aan zich te binden.

 

Husqvarna Motorcycles kondigt de zomeraanbieding van geselecteerde functionele en casual premiumkleding voor zowel offroad als op straat aan. De Husqvarna-dealers geven in deze periode grote kortingen op geselecteerde collecties.

De Vitpilen- en Svartpilen Collections zijn ontwikkeld om perfect te voldoen aan de eisen van de moderne motorrijder, met een uitgekiend assortiment beschermende motorkleding dat premiumkwaliteit combineert met een optimale dagelijkse functionaliteit.

De motorcross en enduro Functional Clothing Offroad Collections bieden innovatieve technische functies voor meer comfort, duurzaamheid en bescherming. Een compleet assortiment kleding en beschermende uitrusting die rekening houdt met de unieke uitdagingen van offroad rijden, zodat motorcross- en enduro-rijders volledig voorbereid zijn op hun volgende rit.

De Casual Clothing Collections bieden premium kledingstukken waarmee liefhebbers van Husqvarna Motorcycles hun stijl kunnen bevestigen met kleding die is ontworpen om te voldoen aan de dynamiek van een moderne levensstijl.

Deze unieke collecties bieden vrijetijdskleding voor mannen en vrouwen en zijn ontworpen om de hoogste normen van kwaliteit, functionaliteit en stijl van Husqvarna Motorcycles te weerspiegelen.Ga voor meer informatie over dit zomeraanbod naar een van de lokale Husqvarna Motorcycles-dealers.

De promotie is geldig van 1 juli tot 31 juli 2019 op alle kleding van modeljaar 2018 en ouder die bij de dealer beschikbaar is en zolang de voorraad strekt, bij alle deelnemende Husqvarna Motorcycles-dealers. Uw dealer vertelt u er graag meer over!

Husqvarna Motorcycles casual clothing

Ben je klaar om te genieten van de vrijheid en het echte vakantiegevoel? Kom dan het nieuwe Ducati Scrambler gamma ontdekken en testrijden of je eigen Scrambler showen. Op zondag 14 juli 2019 kun je het unieke Scrambler gevoel proeven bij St(r)andplaats Nederzandt in Noordwijk. Een unieke gelegenheid om op de openbare weg een uitgebreide testrit te maken met de nieuwste Ducati Scrambler van je keuze.  Als jij er een dagje uit van maakt, moeten wij er natuurlijk voor zorgen dat die ook echt compleet is. Daarom krijg je als je je inschrijft een drink & food consumptiebon, in te wisselen bij St(r)andplaats Nederzandt te Noordwijk.

Er wordt onder begeleiding in kleine groepen gereden waardoor je perfect kunt kennismaken met onze nieuwste motoren. Vergeet niet je motorkleding en rijbewijs mee te nemen. 
Maximaal 2 testritten per testrijder.

Kom je met je eigen Scrambler?  Dan krijg je ook een drink & food consumptiebon in te wisselen bij St(r)andplaats Nederzandt. De 3 fraaiste Scramblers van de dag worden deze dag beloond met:
1e plaats: Voucher t.w.v. € 1000 incl. Btw te besteden aan originele Ducati/Scrambler accessoires of kleding
2e plaats: Voucher t.w.v. € 500 incl. Btw te besteden aan originele Ducati/Scrambler accessoires of kleding
3e plaats: Voucher t.w.v. € 250 incl. Btw te besteden aan originele Ducati/Scrambler accessoires of kleding
 
Hiervoor moet je uiterlijk 14:00 uur aanwezig zijn, de prijsuitreiking is rond 15:00 uur.
Inschrijven via: https://www.eventboost.com/e/scrambler-aan-zee-test-ride-nl/19069/

Ducati Scrambler Day 2019 Zee 

Kawasaki Ninja 650