BMW Oktoberfest

Het Britse motormerk Triumph en de tweevoudig AMD Custom wereldkampioen, Fred Krugger, bundelen krachten voor deelname aan de Sultans of Sprint 2018. Om deel te nemen aan deze in 2016 gestarte en inmiddels befaamde Europese sprintwedstrijd voor customs, zal Krugger een Bonneville Bobber prepareren en customizen voor de strijd. Krugger, zelf groot fan van dit soort events, zal deelnemen aan de in totaal vijf sprints waarbij hij uiteraard zelf het stuur in handen neemt. De Bonneville Bobber, die geïnspireerd is op soortgelijke competities en de daarin gebruikte motoren uit de jaren ’40, vormt de ideale basis voor de Belgische zelfbouwer. Om zijn naam en faam eer aan te doen zal Krugger de Bobber niet alleen op technisch vlak klaarmaken voor de Sultans of Sprint, zijn talent en het Custom DNA van de Bonneville Bobber vormen de ideale ingrediënten voor een oogverblindend mooi resultaat. 

Krugger hierover; “Tijdens de introductie van de Bonneville Bobber werd ik al gevangen door de prachtige lijnen van de Bobber. Voor mij stond toen al vast dat ik iets moest gaan doen met deze brute schoonheid, alleen was ik nog opzoek naar het juiste haakje. Het afgelopen jaar was ik jurylid bij de Sultans of Sprint en wist gelijk dat dit het ideale platvorm was.”

Bij Triumph dachten ze hier hetzelfde over, Cees de Rooij - General Manager Triumph Benelux, liet weten; “ Wij bewonderen het werk van Fred Krugger al jaren en delen zijn passie voor Custom motoren. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat de Bonneville Bobber bij Fred in goede handen is en zijn erg benieuwd naar wat hij er van gaat maken.”

Zojuist heeft de overhandiging van de Bobber plaatsgevonden en dus kan de zelfbouwer eindelijk aan de slag. Uiteraard zijn er enige restricties, immers is hij gebonden aan de regelementen van de competitie. Daarnaast vindt Triumph dat de motor onder de standaard homologatie gewoon de weg op moet blijven kunnen. Een Triumph is en blijft een machine om op te rijden.

Fred Krugger Triumph Motorcycles Sultans Sprint

Kawasaki zet wederom de motorwereld op zijn kop door al op 25 en 26 november 2017 haar eigen News Show te organiseren in het Nationaal Militair Museum in Soest. Men kan duidelijk niet wachten om alle 2018 modellen en primeurs te komen zien, want inmiddels hebben al meer dan 5.000 motorrijders zich op www.kawasaki.nl aangemeld voor gratis toegang. 

Henk Salomons, Directeur Kawasaki Benelux: “Het is geweldig om te zien dat Kawasaki zo gigantisch in de belangstelling staat. Dit zien we niet alleen aan de uitzonderlijke groei die we de afgelopen jaren hebben doorgemaakt, maar ook aan de enorme aandacht die ons merk krijgt van de media én de consument. Op de EICMA Show in Milaan was Kawasaki al de smaakmaker met het meeste 2018 nieuws en in Soest gaan we dit nog een keer dubbel en dwars overtreffen!” 

Naast alle 2018 primeurs zoals de Z900RS retro’s, de Supercharged Ninja H2 SX en de Ninja 400 zullen alle 2018 Kawasaki modellen en kleuren voor het eerst te zien zijn in Soest. Verder laten we iedereen ook kennis maken met onze rijke historie in een indrukwekkend Kawasaki mini-museum. De toegang is gratis op vertoon van je motorrijbewijs en na pre-registratie op www.kawasaki.nl. Mensen zonder motorrijbewijs betalen het speciale Kawasaki tarief van € 5,- (normale prijs € 12,50).

Graag tot ziens in Soest op zaterdag 25 november en zondag 26 november 2017!

Kijk voor meer informatie over dit evenement en het aanmeldformulier op www.kawasaki.nl 

2018 Kawasaki News Show Soest NMM

Nieuw in 2018: de Sport Glide, de Harley-Davidson factory custom die alles kan – cruisen, forensen en touren. En hoewel hij klassieke stijlelementen heeft van de Harley-Davidson Touring lijn, heeft de Sport Glide een compacte en moderne look die toch helemaal eigen is. 

• Laatste toevoeging aan de nieuwe Harley-Davidson Softail lijn 
• Nieuw 43mm upside-down voorvork plus hydraulische achterschokbreker met verstelbare veervoorspanning 
• Aangedreven door de Milwaukee-Eight 107 V-Twin motor 
• Zowel de kuip als de zadelkoffers zijn snel en eenvoudig te verwijderen 
• Volledige LED verlichting en elektronische cruise control 

De nieuwe Harley-Davidson Sport Glide zet je zomaar op het verkeerde been. Het is een agressieve factory-custom cruiser, die dankzij een verwijderbare kuip en zadelkoffers perfect uitgerust is voor zowel cruisen als touren of woon-werkverkeer. De veelzijdige Sport Glide is wendbaar en stijlvol voor in de stad, maar is minstens zo geschikt voor de lange afstand of weekendjes naar de Ardennen. Als negende model op basis van het gloednieuwe Harley-Davidson Softail platform en de laatste in een lijn van 100 high-impact motorfietsen die de onderneming in 2027 geïntroduceerd wil hebben, presenteert de Sport Glide een aantrekkelijke combinatie van technologie en stijl. Ontworpen met het oog op lichtvoetigheid en stijfheid, levert het nieuwe Softail chassis van de Sport Glide wendbaarheid en handling performance, terwijl de stijf gemonteerde Milwaukee-Eight 107 V-Twin aandrijflijn een enorm koppeltapijt op het asfalt legt, voor buitengewone acceleratie en vermogen bij het inhalen.

De Sport Glide is leverbaar in drie effen kleuren: Vivid Black, Twisted Cherry en Silver Fortune.

Dave Latz, Harley-Davidson Senior Product Planning Manager: “De Sport Glide heeft de opwindende dynamische capaciteiten van het nieuwe Softail platform, met features die hem zowel geschikt maken voor woon-werkverkeer als voor laagdrempelig touren. Zijn factory-custom design ademt moderne performance en hedendaagse stijl.”

Brad Richards, Harley-Davidson Vice President of Styling and Design: “De Sport Glide presenteert de grote invloed van Harley-Davidson design op een zeer hedendaagse manier. In de nieuwe kuip bijvoorbeeld, zie je de invloed van de iconische batwing kuip van de Harley-Davidson Touring modellen, maar dan gecondenseerd tot een meer compacte, sportieve vorm. Het Sport Glide project bood ons een unieke kans om een nieuw lichtmetalen wiel met agressief design te gebruiken, de eerste in zijn soort die ooit uit de Harley-Davidson fabriek is gekomen op een niet-CVO model. De spaken waaieren uit van de naaf naar de velg en geven de Sport Glide zo een gevoel van beweging en actie, zelfs als hij stilstaat. Die look wordt versterkt door de vorm van de kuip en de zadelkoffers, en zelfs door de slash-cut uitlaatdempers."

De kuip van de Sport Glide is gevormd om wind weg te leiden van het bovenlichaam van de rijder, terwijl zijn of haar hoofd in de ongehinderde rijwind zit. Hij zit met quick-release klemmen bevestigd op de vorkbuizen, waardoor hij snel en eenvoudig te verwijderen of te plaatsen is. Rijders die meer windbescherming zoeken kunnen het standaard 1.5-inch hoge ruitje vervangen door een 5.5-inch Light Smoke windscherm van Harley-Davidson Genuine Motor Accessories.

De nieuwe, stijve (en afsluitbare) zadelkoffers hebben een smalle, schelpachtige vorm. Ze zijn makkelijk in- en uit te laden en kunnen met een hand worden geopend door een zittende rijder. Een dempingsmechanisme zorgt ervoor dat het deksel soepel opent. De koffers zijn bovendien in een handomdraai te verwijderen dankzij een intern quick-release mechanisme, waarna er amper waarneembare bevestigingspunten overblijven. De totale inhoud van de koffers is 25,5 liter.

Additionele opslagcapaciteit is leverbaar in de vorm van een staande sissy bar, een bagagerek of een Tour-Pak bevestigingsrek, allemaal met het gloednieuwe HoldFast verwijderbare klinksysteem dat speciaal ontwikkeld is voor het volledig nieuwe Softail platform. Net als de kuip en zadelkoffers van de Sport Glide, kunnen de HoldFast accessoires binnen enkele seconden geplaatst of verwijderd worden, om de machine te strippen tot zijn pure cruiser vorm.

Een breed, ondersteunend zadel en vooruit geplaatste voetbedieningselementen tellen op tot een rijdersdriehoek die ontworpen is voor een grote groep verschillende rijders. De zadelhoogte is slechts 652.7mm. De Daymaker LED koplamp heeft rondom een opvallende LED ring en past perfect bij het heldere LED achterlicht (en LED knipperlichten). Een USB-poort, sleutelloze ontsteking en het Harley-Davidson Smart Security System zijn standaard.

Een nieuwe 43mm upside-down voorvork maakt de voorkant stijf en heeft een single-cartridge dempingssysteem voor precieze handling, stabiliteit en vertrouwenwekkende remperformance. Dat laatste wordt verder versterkt door de standaard ABS. De Sport Glide rolt op nieuwe lichtgewicht aluminium Mantis wielen, 18-inch voor en 16-inch achter, met Michelin Scorcher 31 performance banden erom.

De Sport Glide heeft bovendien de gloednieuwe Softail monoschokbreker met apart verstelbare hydraulische veervoorspanning, die je instelt via een draaiknop onder de rechter zijdeksel. Dat maakt het eenvoudig om de veringseigenschappen en stuurgeometrie te optimaliseren voor het totaalgewicht van machine, rijder, passagier en bagage.

Qua performance en verfijning legt de volledig zwarte Milwaukee-Eight 107 aandrijflijn de lat voor Harley-Davidson Big Twin cruisers, waaronder de nieuwe Sport Glide, weer een heel stuk hoger. Dubbele balansassen elimineren primaire vibraties bij stationaire toerentallen, terwijl de motor op snelheid toch meer dan genoeg karakter doorgeeft aan de rijder. De motor is stijf in het frame bevestigd, wat het volledige chassis stijver maakt en de rijder directer met de aandrijflijn verbindt. Precisie-oliekoeling rond de heetste gedeeltes van de cilinderkoppen vergroot het comfort voor rijder en passagier. De 2-in-1 uitlaat met zwarte demper geeft de machine een sportieve touch en vergroot de maximale hellingshoek. Elektronische gasbediening met elektronische cruise control is standaard.

Rijders die op zoek zijn naar nog vettere straatlegale Milwaukee-Eight performance op de Sport Glide pakken de Harley-Davidson Genuine Motor Parts + Accessories catalogus erbij. Daarin staan diverse Screamin’ Eagle Performance Stage Upgrades, van een Stage I Street Cannon demper met verbeterde inlaat opties, tot een Stage IV upgrade die de cilinderinhoud vergroot naar 114 cubic inches, en het vermogen finaal door het dak laat gaan.

2018 Harley Davidson Softail Sport Glide

Kawasaki heeft op de EICMA in Milaan de nieuwe Ninja H2 SX onthuld, een ultra-geavanceerde Sports Tourer, voorzien van Kawasaki’s Supercharger technologie. Nooit eerder wist een motor zoveel prestaties en technologie te combineren met dagelijkse bruikbaarheid. De nieuwe Ninja H2 SX is volledig uniek in zijn klasse en biedt sensationele rijeigenschappen. Daarnaast lanceert Kawasaki een full-options Ninja H2 SX Special Edition, de meest geavanceerde Kawasaki ooit. 

Dagelijkse bruikbaarheid met Supercharged technologie 
Na de prestatiegerichte Ninja H2R en Ninja H2 illustreert de Ninja H2 SX het brede potentieel van de door Kawasaki in-house ontwikkelde Supercharger technologie. Het veelzijdige motorkarakter van de Ninja H2 SX maakt het mogelijk om ontspannen lange afstanden af te leggen of een intense acceleratie te leveren zoals alleen een supercharged blok dat kan. Zo werd de krachtbron speciaal afgestemd voor nog meer prestaties in het lage en midden toerengebied en wordt het maximaal vermogen van 200 pk bereikt bij 11.000 toeren. Dit alles in combinatie met een onvoorstelbaar laag brandstofverbruik. De Ninja H2 SX beschikt over het innovatieve Trellis buizenframe, deze werd volledig opnieuw ontworpen om voldoende ruimte vrij te maken voor een passagier en de bagagemogelijkheden. De extra verstevigingen en de langere wielbasis bieden bovendien een geweldige stabiliteit bij hogere snelheden, waarbij sterk rekening is gehouden met eventuele bagage en een comfortabele rijpositie. Het montagesysteem van de Monokey zijkoffers is naadloos geïntegreerd in het design en biedt geweldige looks, ook wanneer de koffers verwijderd zijn. De zeer aerodynamische carrosserie levert naast een sportieve uitstraling een optimale windbescherming.

Het nieuwe vlaggenschip van Kawasaki beschikt over de nieuwste hightech applicaties en is standaard rondom voorzien van LED-verlichting. De rijder wordt bijgestaan door een legio aan elektronische hulpmiddelen zoals het fameuze Kawasaki tractiecontrolesysteem (KTRC), wheelie control, Power Modes, instelbare motorremfunctie (KEBC), Cruise Control, ABS (KIBS) en de unieke Kawasaki Cornering Management Function (KCMF).

Special Edition
De H2 SX Special Edition is bovenop de al zeer uitgebreide standaarduitrusting voorzien van een TFT-scherm met instelbaar display, staalomvlochten remleidingen, Launch Control voor onvoorstelbaar snelle start uit stilstand, quickshifter voor moeiteloos schakelen en de eerste LED Cornering Lights op een Kawasaki motor. De bochtverlichting bestaat uit drie LED-lampen aan beide zijdes van de motor. Elk van de drie lichten heeft een vaste richting en wordt geactiveerd op basis van hellingshoek van de motor (10⁰/20⁰/30⁰). De specificaties van het SE model voldoen aan de behoeften van de meest veeleisende motorrijder. De ultieme mix van vermogen, comfort, functionaliteit en hightech technologie komt samen in de ze motor. De verwachting is dan ook dat de belangstelling van potentiele kopers zeer groot zal zijn.

2018 Kawasaki H2 SX SE 4

Onlangs onthulde Kawasaki op de Tokyo Motor Show de bloedstollend mooie Z900RS retro, op de EICMA in Milaan deed Kawasaki er nog een schepje bovenop met de verbluffende Z900RS Cafe. De looks van de Z900RS Cafe zijn net als de gewone Z900RS gebaseerd op de legendarische Kawasaki Z1 uit uit 1972, maar dan met een sportieve twist. Dit blijkt onder meer uit het zeer opvallende kleurenschema, de vele zwarte accenten, de lage montage van het stuur en een schitterend gestileerde koplampkuip. Het lage stuur en het fraaie aangepaste zadel met kenmerkend “kontje” geven de Z900RS Cafe bovendien een sportievere rijpositie.

Ook voor de Cafe versie hebben de Kawasaki Sound Engineers een onmiskenbaar uitlaatgeluid weten te creëren die naadloos aansluit op de retro looks van de motor, net als de matte finish van het uitlaatsysteem. De unieke gegoten wielen geven de prachtige retro uitstraling van spaakwielen en zijn voor de Cafe versie geheel in het zwart uitgevoerd voor een cleane en minimalistische look.

Net als bij de originele Z1 wordt het hart van de Z900RS Cafe gevormd door een meesterlijke viercilinder krachtbron, inclusief de kenmerkende DOHC dubbele bovenliggende nokkenassen. Verder is de Z900RS Cafe ongekend modern met onder meer LED verlichting rondom, KRTC Traction Control, Assist & Slipper koppeling en radiaal gemonteerde remklauwen, terwijl het lichtgewicht Trellis frame samen met de modernste veercomponenten zorgt voor een fenomenale handling.

Door de komst van vele originele accessoires is de vintage “Lime Green” Z900RS Cafe tevens een geweldige basis om een unieke Café Racer te bouwen.

2018 Kawasaki Z900RS Cafe 1

Na ongeveer tien jaar van continue ontwikkeling heeft BMW Motorrad de middenklassers van de GS modellen helemaal opnieuw ontworpen. De nieuwe BMW F 750 GS en F 850 GS staan medio maart in de BMW Motorrad showrooms met consumentenprijzen van respectievelijk € 10.944 en € 13.894 in Nederland.

 De GS modellen van de F Serie vertegenwoordigen al sinds hun introductie in 2007 met verve het Enduro-middensegment. Als vanouds bieden de GS modellen uitstekende toercapaciteiten in combinatie met een sportief rijgedrag en uitstekende off-roadprestaties. In een notendop is de BMW GS de perfecte metgezel voor het per motorfiets ontdekken van afgelegen gebieden over de hele wereld. Na ongeveer tien jaar van continue ontwikkeling heeft BMW Motorrad de middenklassers van de GS modellen helemaal opnieuw ontworpen. Uiteraard geheel in lijn met het doel om de ultieme rijmachine te creëren waar de berijder altijd van op aankan; of de motorfiets nu gebruikt wordt voor sportief rijden op de weg, lange toerriten met bagage en passagier óf een avontuurlijke ontdekkingstocht in het terrein. De nieuwe BMW F 750 GS en F 850 GS staan medio maart in de BMW Motorrad showrooms met consumentenprijzen van respectievelijk € 10.944 en € 13.894.

De nieuwe BMW F 750 GS en F 850 GS spreken nog meer dan voorheen hun respectievelijke klantengroep aan. De F 750 GS is ontworpen voor alle motorrijders die de sensatie en het conceptuele design van een reis-enduro prefereren in combinatie met een lagere zithoogte, kracht in overvloed, hoge kosteneffectiviteit en toonaangevende allround kwaliteiten. Compleet anders is de nieuwe F 850 GS die niet alleen meer vermogen en koppel levert, maar ook meer onderscheidende kenmerken heeft van een tourer in combinatie met uitstekende off-roadcapaciteiten. 

LINK: Op onze facebookpagina vindt u een MEGA-gallery met 193 foto's! 

Nieuwe, krachtige tweecilinder lijnmotor met twee contra-roterende balansassen en een ontstekingsinterval van 270 graden voor optimale soepelheid en aansprekend geluid.
Tijdens de ontwikkeling was het verhogen van vermogen en trekkracht het hoofddoel. Speciale aandacht werd ook gegeven aan het verminderen van het brandstofverbruik. In beide modellen gebruikt BMW Motorrad een 853 cc grote krachtbron. De tweecilinder levert in de nieuwe F 750 GS een vermogen van 57 kW (77 pk) bij 7.500 tpm. De nieuwe F 850 GS heeft een vermogen van 70 kW (95 pk) bij 8.250 tpm.

Een krukas waarvan beide kruktappen 90 graden zijn verdraaid ten opzichte van elkaar in combinatie met een 270 graden ontstekingsinterval geeft een krachtig geluid. Ongewenste vibraties worden in de nieuwe motor geabsorbeerd door twee contra-roterende balansassen. Een zelfversterkende, anti-schok-koppeling vereist een waarneembaar kleinere bedieningskracht van de handkoppeling, terwijl het motorremkoppel lager is waardoor de veiligheid op de weg verder verbetert. Schakelen gebeurt met een zestraps transmissie waarbij de secundaire aandrijving (door middel van een ketting) zich nu aan de linkerzijde bevindt.

Standaard aanwezige rijmodi ‘Road’ en ‘Rain’ plus ABS en ASC garanderen veel rijplezier en verbeterde veiligheid, rijmodi Pro zijn optioneel.
De nieuwe GS modellen bieden maximale controle voor alle berijders dankzij de rijmodi ‘Rain’ en ‘Road’, terwijl de combinatie van BMW Motorrad ABS met ASC automatische stabiliteitscontrole een hoog veiligheidsniveau garandeert. De BMW F 750 GS en F 850 GS zijn affabriek leverbaar met optionele uitrusting, zoals de Rijmodi Pro, de extra rijmodi ‘Dynamic’, ‘Enduro’ en ‘Enduro Pro’ (de laatste drie zijn alleen beschikbaar op de BMW F 850 GS) evenals dynamische tractiecontrole (DTC) en ABS Pro wat veilig remmen in bochten mogelijk maakt.

Nieuwe stalen brugframe met monocoque-constructie, geoptimaliseerde wielophanginggeometrie en nieuwe positie van brandstoftank.
Het brugframe van de nieuwe GS modellen in de F Serie is gemaakt van aan elkaar gelaste, hoogwaardige componenten. Het frame integreert de tweecilindermotor als een ondersteunend element en biedt voordelen op het gebied van torsiestijfheid en robuustheid. De brandstoftank is geplaatst in de klassieke positie tussen het zadel en de stuurkolom, voor geoptimaliseerde opbergmogelijkheid en een verbetering van het zwaartepunt.

Scherper GS profiel dankzij gespierder design.
De BMW F 750 GS en BMW F 850 GS hebben een volledig nieuw uiterlijk en ogen dynamischer en gespierder. Als aanvulling op de basisversie zijn de nieuwe F modellen ook leverbaar in de stijlvarianten ‘Exclusive’ en ‘Rallye’. De tweede is exclusief voor de nieuwe BMW F 850 GS en benadrukt vooral de off-roadcapaciteiten.

Unieke range van optionele uitrusting en Original BMW Motorrad accessoires.
De nieuwe GS modellen in de F Serie zijn verkrijgbaar met een uitgebreide reeks opties die uniek is voor de middenklasse. Van verschillende zithoogtes, windschermen en de nieuwe full LED-koplamp tot het optionele Connectivity met TFT-display of eCall; ze zijn stuk voor stuk uniek voor middenklasse reis enduro motorfietsen.

Highlights van de 2018 BMW Motorrad F750GS en BMW F850GS:

Krachtige tweecilinder lijnmotor met een slagvolume van 853 cc. BMW F 750 GS: 57 kW (77 pk) bij 7.500 tpm en 83 Nm bij 6.000 tpm. BMW F 850 GS: 70 kW (95 pk) bij 8.250 tpm en 92 Nm bij 6.250 tpm.
Zeer krachtig en emotioneel motorgeluid, gerealiseerd door een krukas met kruktappen die 90 ten opzichte van elkaar zijn gedraaid en een ontstekingsinterval van 270 graden.
Nieuw, zeer stevig stalen brugframe voor verbeterde rijprecisie.
Nieuwe telescoopvork/upside-down telescoopvork plus een dubbelzijdige aluminium swingarm met centraal geplaatst veerbeen voor verbeterde veerkarakteristiek.
ABS, ASC plus ‘Rain’ en ‘Road’ rijmodi zijn standaard.
Rijmodi Pro met ABS Pro en dynamisch remlicht, DTC en de nieuwe rijmodi ‘Dynamic’, ‘Enduro’ en ‘Enduro Pro’ (laatste drie alleen voor BMW F 850 GS) als fabrieksoptie.
ESA elektronisch geregelde vering optioneel verkrijgbaar.
Zelfversterkende slipper clutch met een merkbaar kleinere bedieningskracht van de handkoppeling.
Full LED-koplamp inclusief LED-dagrijverlichting optioneel verkrijgbaar.
Connectiviteit met multifunctioneel instrumentencluster en 6,5-inch fullcolour TFT-display optioneel verkrijgbaar.
Slim noodhulpoproepsysteem voor het eerst optioneel leverbaar in de middenklasse.
Geoptimaliseerde off-road- en reiscapaciteiten plus verbeterde wind- en weersbescherming.
Scherper GS profiel als resultaat van een nieuw design.
Nieuwe kleurenconcepten en stijlvarianten ‘Rallye’ en ‘Exclusive’.
Uitgebreide reeks opties en accessoires die uniek is in de middenklasse, met onder meer Keyless Ride, Schakelassistant Pro, Dynamic ESA, eCall en Connectivity.
Consumentenprijzen: F 750 GS € 10.944 en F 850 GS € 13.894.

2018 BMW Motorrad F750GS F850GS

 

In 2011 betrad BMW Motorrad een nieuw segment met de BMW C 600 Sport en de BMW C 650 GT – twee premiummodellen voor het maxi-scootersegment. Nu gaat BMW Motorrad een stap verder met de nieuwe BMW C 400 X – een premiummodel voor het midsize scootersegment. De consumentenprijs wordt later bekendgemaakt.

Krachtige, efficiënte eencilindermotor in combinatie met CVT-transmissie en ASC. 
De BMW C 400 X maakt dynamisch rijden in een stedelijke omgeving mogelijk dankzij de nieuw ontwikkelde, efficiënte eencilindermotor met een vermogen van 34 pk (25 kW). De motor is gekoppeld aan een continu variabele transmissie (CVT) en een torsiestijve swingarm met innovatieve lagers voor minimale vibraties en maximaal comfort. Automatic Stability Control (ASC) zorgt voor extra veiligheid tijdens accelereren, vooral onder gladde omstandigheden.

Een stevig buizenframe, telescopische voorvork en een high-performance remsysteem met standaard ABS.
De nieuwe BMW C 400 X is voorzien van een uitzonderlijk stevig metalen buizenframe. Voor de wielophanging en demping zorgen een telescopische voorvork en twee veerpoten aan de achterzijde. Bij de setup is alles in het werk gesteld om een sportief en dynamisch rijgedrag te combineren met een hoog comfortniveau. Voor indrukwekkende remprestaties en een buitengewone veiligheid zorgen twee remschijven op het voorwiel en een enkele remschijf op het achterwiel in combinatie met ABS (standaard).

Standaard LED-verlichting en BMW Motorrad Connectivity als optie.
Bovenop de standaard aanwezige LED-verlichting biedt de nieuwe BMW C 400 X ook een aantal highlights op het gebied van connectiviteit die voor het eerst beschikbaar zijn in dit segment. Een multifunctioneel instrumentarium met 6,5-inch full-colour TFT-display is optioneel. Samen met de doorontwikkelde BMW Motorrad Multi-Controller die voor een geïntegreerde bediening zorgt, heeft de berijder op snelle en eenvoudige wijze toegang tot voertuig- en connectiviteitsfuncties zonder de aandacht op de weg te verliezen. Tijdens het rijden kan hij/zij ook de telefoon bedienen, naar muziek luisteren en gebruikmaken van de handige navigatiefunctie met overzichtelijke pijlen.

Modern, innovatief design met uitstekende wind- en weersbescherming en een slim opbergconcept met Flexcase.
Qua styling is de nieuwe BMW C 400 X onmiddellijk te herkennen als lid van de BMW Motorrad C Serie: de scooter oogt modern, toekomstgericht en functioneel. Aan de voorzijde springt vooral de markant vormgegeven LED-koplamp in het oog, die tegen meerprijs kan worden voorzien van fraaie dagrijverlichting met glasvezelelementen. Hiermee onderscheidt de nieuwe midsize scooter van BMW Motorrad zich duidelijk van zijn concurrenten en het zorgt voor een bijzonder sportieve en dynamische uitstraling. Met een uitstekende wind- en weersbescherming, een slim opbergconcept met twee geïntegreerde compartimenten en de Flexcase onder de comfortabele, uit een deel bestaande buddyseat, voldoet de nieuwe mid-size scooter aan de hoogste eisen op het gebied van praktisch gebruiksgemak en rijcomfort.

Aansprekende lakkleuren met elk een eigen uitstraling.
De nieuwe BMW C 400 X is leverbaar in twee kleurstellingen. De kleur Zenith Blue metallic zorgt voor een opvallend moderne uitstraling en benadrukt de atletische proporties. In de kleur Alpineweiss komt het kenmerkende design van de BMW C 400 X op geheel eigen wijze tot uiting. In deze kleur oogt de scooter technischer, compacter en lichter. De contrasterende zitting in grijs/zwart of rood/zwart benadrukt de dynamische uitstraling en onderstreept zijn lichtvoetigheid, toegankelijkheid en moeiteloze handling.

De highlights van de 2018 BMW C 400 X motorscooter:

Efficiënte, 350 cc eencilindermotor met veel trekkracht gekoppeld aan een CVT-transmissie.
Zeer compact design met wet sump-smering.
25 kW (34 pk) vermogen bij 7.500 tpm en 35 Nm koppel bij 6.000 tpm.
Elektronische brandstofinjectie, digitaal motormanagement en ASC.
Wielophanging met sterk stalen buizenframe.
Torsiestijve swingarm met speciale lagers voor minimale vibraties.
Telescopische voorvork en twee veerpoten aan de achterzijde met lange veerwegen.
Een krachtig remsysteem met standaard ABS.
Optioneel: Connectivity en 6,5-inch full-colour TFT-display naast talloze andere fabrieksopties.
Een markant, dynamisch design en standaard LED-verlichting.
Uitstekende wind- en weersbescherming en een verfijnde ergonomie.
Veel opbergruimte met twee opbergvakken en een Flexcase.
Aansprekende lakkleuren met elk een eigen uitstraling.

2018 BMW C400X

Triumph Motorcycles heeft de nieuwe 2018 Tiger 1200 XC- en XR-lijn geïntroduceerd, de meest geavanceerde Tiger-modellen ooit. Deze volledig nieuwe reeks is de nieuwste ontwikkeling in een legendarische geschiedenis die 80 jaar geleden begon en is speciaal gebouwd voor grote reizen die verder gaan, ook wanneer het asfalt stopt. Iedere afzonderlijke technologische innovatie, verbetering aan het motorblok, onderdeel van topspecificatie en stijlvernieuwing is enkel en alleen aangebracht om perfecte rijprestaties te leveren.

o Aanzienlijk lichter
o Tot wel 10 kg lichter dan de vorige generatie
o Er is gewicht bespaard op motorblok-, chassis- en uitlaatonderdelen
o Meer dan 100 verbeteringen per motorfiets ten opzichte van de vorige generatie
o Betere wendbaarheid en meer rijgemak bij offroad-gebruik
o Betere prestaties op ieder wegtype en bij extreem lange ritten
o Belangrijke vernieuwing van het motorblok voor een directere vermogensafgifte en snellere respons, verbeterde rij-ergonomie en meer comfort
o Geavanceerde technologie van het hoogste niveau ooit op een Tiger
o Nieuwe adaptieve bochtverlichting
o Nieuwe instelbare TFT-instrumenten volledig in kleur
o Nieuwe integrale ledverlichting
o Nieuwe rijmodus 'Off Road Pro' keuze uit tot wel zes rijmodi
o Nieuw verlicht en ergonomisch vormgegeven schakelmateriaal
o Nieuwe Triumph shift assist voor koppelingsloos schakelen, zowel omhoog als omlaag
o Nieuwe ontsteking zonder sleutel
o Nieuwe verbeterde cruisecontrol
o Deze dragen allemaal bij aan de geavanceerde basistechnologie van de Tiger 1200.
o Nog meer Tiger-stijl
o Nieuw eersteklas plaatwerk
o Nieuwe gegoten en spaakvelgen
o Nieuwe gemetalliseerde tankbadge en zijpanelen
o Nieuwe moderne grafische elementen
o Nieuwe kleuren
o Een Tiger voor elk avontuur
o Nog meer keus met zowel XC- als XR-modellen die nog opvallender en doelmatiger zijn afgestemd op hun specifieke taak

De nieuwe Tiger 1200-reeks
Triumph's gloednieuwe Tiger 1200-reeks heeft een grote sprong voorwaarts gemaakt met ingrijpende vernieuwingen in ontwerp en technologie. Dit heeft geresulteerd in een avontuurlijke bike met nog meer respons voor maximaal rijplezier op de weg en probleemloos offroad rijden. Het doelmatige, krachtige en iconische karakter van de legendarische 80 jaar oude Triumph Tiger-lijn is direct te herkennen. De vormgeving van de 1200 heeft nu nog meer stijl dankzij de details en afwerking van het nieuwe eersteklas kuipwerk, die bescherming biedt aan de berijder tijdens ieder avontuur.

Paul Stroud, Chief Commercial Officer van Triumph Motorcycles, verklaarde: "De nieuwe Tiger 1200-reeks is zo geavanceerd, dat de ontwikkeling vier jaar heeft geduurd. We zijn dan ook trots dat we nu een familie motoren kunnen presenteren die over de hele lijn beschikt over een indrukwekkend, toonaangevend motorblok, innovatieve rijhulptechnologie en een eersteklas vormgeving, allemaal om te zorgen voor maximaal rijplezier. Dit zijn zonder meer de meest avontuurlijke Tigers die we ooit hebben gemaakt."

Aanzienlijke gewichtsbesparing tot 10 kg
De nieuwe Tiger 1200-reeks is aanzienlijk lichter uitgevoerd, tot maar liefst 10 kg lichter vergeleken met de vorige generatie, dankzij een aantal ontwikkelingen in het motorblok, het chassis en het uitlaatsysteem. Dit heeft de respons, de wendbaarheid en stuureigenschappen van ieder afzonderlijke uitvoering sterk aanzienlijk verbeterd, zowel offroad als op de weg. Het motorblok levert daarbij overal en altijd het benodigde vermogen voor de volledige vrijheid om te rijden waar u maar wilt, met een lange afstand van 16.000 km tot het eerste grote onderhoud.

Technologische vooruitgang
Met nu nog meer voorzieningen is er nog nooit een Tiger-reeks geweest met dit niveau van geavanceerde technologie. Zowel XR- als XC-modellen hebben de volledig nieuwe adaptieve bochtverlichting van Triumph voor een actief verbeterd zicht in bochten, vernieuwde cruisecontrol, een nieuw verstelbaar fullcolour TFT-instrumentendisplay, volledig nieuwe ledverlichting, nieuwe ergonomisch vormgegeven schakelaars en verwarmde handgrepen, de nieuwe Triumph shift assist voor soepel koppelingsloos op- en terugschakelen, gebruiksvriendelijke ontsteking zonder sleutel op modellen met hogere specificaties, en een volledig nieuwe rijmodus 'Off-Road Pro' op de XC-modellen.

Motorblok van een nieuwe generatie
Dit blijft het krachtigste motorblok met cardanaandrijving in zijn klasse met een indrukwekkende 141 pk. De Tiger 1200 heeft nu met een belangrijke vernieuwing een snellere vermogensafgifte bij lagere toerentallen en een nog fraaier geluid. Het nieuwe koppelrijke 1200cc-blok heeft een adembenemend soepele vermogensafgifte, wat in combinatie met de bekrachtigde koppeling zorgt voor ultieme controle op iedere ondergrond. Als aanvulling op deze vernieuwingen is de uitlaatdemper ontwikkeld voor het kenmerkende zinderende Tiger Triple-geluid, maar dan via een nog lichter systeem. Deze Tiger van de nieuwe generatie is gebouwd voor een nog intensere beleving van ieder avontuur met eersteklas comfort.

Superieure rijbeleving
Een nieuw zadelmateriaal, herziene stuurpositie en vernieuwde framegeometrie verbeteren de ergonomie voor de berijder, zodat een zitpositie met goed overzicht en ultiem comfort tijdens lange ritten gegarandeerd is. Alle verbeteringen, inclusief de nieuwe banden met offroad-specificaties, zijn zorgvuldig geselecteerd voor het verhogen van het rijplezier.

Premium stijl
Het nieuwe elegant vormgegeven kuipwerk en de stijlvolle velgen benadrukken de stoere uitstraling van het nieuwe model, terwijl nieuwe metallic badges, een kenmerkende ledverlichting en moderne grafische elementen aantrekkelijke blikvangers vormen. De nog hogere kwaliteit in de afwerking van de Tiger 1200 omvat gelakte motordeksels die contrasteren met het zwarte carter en het titaniumkleurig gepoedercoate frame.

Basistechnologie
Naast de geavanceerde technologie van de nieuwe generatie biedt de nieuwe Tiger 1200-reeks een ruime keuze aan basisfuncties, innovaties en voordelen voor een superieure rijervaring; volledig geïntegreerde beheersystemen die worden bestuurd door een IMU (Inertial Measurement Unit), geïntegreerd remsysteem (ontwikkeld in samenwerking met Continental), voor bochten geoptimaliseerde ABS en tractieregeling, Hill-hold functie, elektronische gasklepregeling, en tot wel zes rijmodi om de motor met één druk op een knop volledig af te stemmen op het terrein. Een elektrisch verstelbaar windscherm, verwarming en stroomaansluitingen maken iedere reis nu nog comfortabeler.

Hoogwaardige specificaties
De grote finesse van de nieuwe Tiger blijkt ook uit de hoogwaardige Brembo-remmen, instelbare WP-vering die automatisch wordt ingesteld door Triumph's semi-actieve veringsysteem, een zadel met twee zadelhoogten (835-855 mm) dat 20 mm versteld kan worden voor aanpassing aan de rijstijl en het terrein, en een XRx-model met een extra lage zadelhoogte dat met 815-835 mm liefst 20 mm lager is dan het standaardzadel.

Helemaal voorbereid op avontuur
Verder wordt de hele Tiger 1200-lijn ondersteund met een uitgebreid scala aan speciale accessoires, waaronder robuuste aluminium koffers met voldoende capaciteit voor iedere trip, waar of wanneer u ook maar wilt rijden.

Tiger 1200-modellen
De nieuwe XR-lijn is volledig ingesteld op het ultieme weg- en offroad-avontuur, van het basismodel XR tot de XRx met middenspecificaties en de XRT met de hoogste specificaties. Daarnaast is een verlaagd XRx-model verkrijgbaar, zodat de Tiger 1200 nu nog beter toegankelijk is voor iedere avonturier. De nieuwe XC-lijn is speciaal ontworpen voor de meest uitdagende avonturen met een reeks gespecialiseerde offroad-functies voor nog meer mogelijkheden in ruw terrein, van de XCx tot het model XCA met de topspecificaties.

Nieuwe functies
• Triumph shift assist - maakt naadloos op- en terugschakelen zonder koppeling mogelijk, zodat het schakelen zijdezacht verloopt en de motorrijder merkbaar minder vermoeid raakt
• Adaptieve bochtverlichting - geavanceerd dynamisch systeem dat beter zicht biedt in het donker door een hogere lichtintensiteit die afhankelijk is van de hellingshoek
• Arrow-uitlaatdemper van titanium en carbonfiber - hoogwaardige, lichtgewicht- en stijlvolle Arrow-uitlaatdemper die is afgewerkt met een titanium mantel en een eindkap en ophangbeugel van koolstofvezel
• Integrale ledverlichting - voor beter zicht en een fraaiere stijl biedt Triumph's kenmerkende ledverlichting helder zicht, zowel van voren als van achteren
• Verstelbaar TFT-instrumentenpaneel van 5 inch - fullcolour en helder instrumentenpaneel met een intuïtieve bediening en nauwkeurige informatie voor de motorrijder
• Verlichte stuurschakelaars en 5-standenjoystick - nieuwe ergonomisch vormgegeven verlichte stuurschakelaars en een joystick om gebruik in het donker nog makkelijker te maken
• Rijmodus 'Off-Road Pro' - voor de meest doelgerichte offroadconfiguratie ooit kunnen gevorderde motorrijders rijhulpsystemen nu uitschakelen voor volledige controle zonder tractieregeling of ABS-activering
• Ontsteking zonder sleutel – nu nog meer bedieningsgemak met een hoogwaardige ontsteking zonder sleutel
• Vernieuwde cruisecontrol - gemakkelijk te bedienen met één knop op de linkerschakelaar om vermoeidheid van de motorrijder te voorkomen

Tot de functies van de basistechnologie behoren:
• Uniek Triple-motorblok van 1215 cc met cardanaandrijving (de krachtigste cardanaangedreven motor in dit segment met een kracht van 141 pk)
• Semi-actieve vering van Triumph (TSAS) inclusief instelbare WP-voor- en achtervering
• Radiale 4-zuiger-monobloc-remklauwen van Brembo en geïntegreerd remsysteem
• Tot 6 rijmodi
• Hellingassistentie (hill hold)
• Elektrisch verstelbaar toerscherm
• Inertiesensor (IMU, zes assen)
• Voor bochten geoptimaliseerde ABS
• Voor bochten geoptimaliseerde tractiecontrole
• Elektronische gasklepregeling
• Verwarmde handgrepen en verwarmd bestuurders- en passagierszadel
• Geavanceerde boordcomputer en startonderbreker
• Stroomaansluitingen (2 x 12 V, 1 x USB)

Kleding en accessoires
Triumph Motorcycles heeft ook een nieuwe kledingcollectie geïntroduceerd, speciaal voor de nieuwe Tiger-reeks. Deze kleding is gemaakt van het meest geavanceerde materiaal en bevat stoffen met Gore-Tex-technologie, zodat u verzekerd bent van eersteklas bescherming in alle weersomstandigheden. Naast deze gespecialiseerde kledingcollectie is er een nieuwe stijlvolle lijn vrijetijdskleding voor heren en dames verkrijgbaar.

En de Tiger 1200-reeks wordt aangevuld met meer dan 50 optionele accessoires, zodat u uw motor kunt aanpassen voor een optimale rijervaring, welk model u ook kiest.

2018 Triumph Tiger 1200 XCA Marine

De nieuwe, sterk geüpdatete Tiger 800 XC- en XR-familie heeft opnieuw de grenzen van deze wereldwijd geliefde reeks verlegd met verbeteringen op meer dan 200 punten aan het chassis en het motorblok. Deze worden aangevuld met een reeks ingrijpende verbeteringen voor offroad-rijden die zorgvuldig in balans worden gehouden door verbeteringen voor op de weg. 

Triumph Motorcycles heeft de gloednieuwe Tiger 800 XC- en XR-lijn geïntroduceerd, die behoort tot de populairste en meest geprezen motorfietsen ooit. Het langstlopende avontuur, met een geschiedenis die begon met goud winnende Tigers tijdens de International Six Day Trial in 1936, gaat verder met een nieuwe generatie die alles van die kenmerkende Tiger-spirit heeft en functionaliteit naar een ongekende hoogte brengt.

o Aanzienlijk verbeterde offroadfunctionaliteit en dagelijks allroadcomfort
o Chassis en motorblok op meer dan 200 punten vernieuwd
o Geoptimaliseerd Triple-motorblok met snellere respons
o Nieuwe kortere eerste versnelling voor een betere tractie offroad en een goede hanteerbaarheid en acceleratie bij lage snelheid
o Nieuwe lichtere, vrij stromende uitlaatdemper met verbeterde klank
o Nieuwe rijmodus 'Off Road Pro' keuze uit tot wel zes rijmodi
o Nieuw scherm met 5-standenverstelling
o Nieuwe geavanceerde technologie van hoog niveau
o Nieuwe instelbare TFT-instrumenten volledig in kleur
o Nieuwe opvallende ledverlichting
o Nieuwe verlichte ergonomisch vormgegeven schakelaars en 5-standenjoystick
o Nieuwe verbeterde cruisecontrol
o Deze dragen allemaal bij aan de geavanceerde basistechnologie van de Tiger 800.
o Ingrijpende wijziging aan de Triple-motor – betere respons, meer karakter en mooier geluid
o Belangrijke vernieuwing van het Triple-blok, de typische krachtcentrale van de Tiger
o Nieuwe, kortere eerste versnelling
o Nieuwe lichtere, vrijer stromende uitlaat voor een fraaier geluid
o Meer Tiger-stijl en meest hoogwaardige afwerking en details ooit
o Nieuw eersteklas plaatwerk
o Nieuwe hoogwaardige badges, grafische elementen en details
o Nieuwe kleuren
o Modernere en dynamischere houding
o Het meest complete aanbod
o Nog meer keus met zowel XR- als XC-modellen die nog opvallender en doelmatiger zijn afgestemd op hun specifieke taak

De nieuwe Tiger 800-reeks
De nieuwe, sterk geüpdatete Tiger 800 XC- en XR-familie heeft opnieuw de grenzen van deze wereldwijd geliefde reeks verlegd met verbeteringen op meer dan 200 punten aan het chassis en het motorblok. Deze worden aangevuld met een reeks ingrijpende verbeteringen voor offroad-rijden die zorgvuldig in balans worden gehouden door verbeteringen voor op de weg. Triumph heeft doelgericht speciale verbeteringen aangebracht in technologie, comfort en stijl en daarnaast een motorblok van een nieuwe generatie geïntroduceerd dat zorgt voor maximaal rijplezier. Het gevolg is dat de nieuwe Tiger 800 in alle opzichten beter is, zowel offroad als op de weg.

Paul Stroud, Chief Commercial Officer van Triumph Motorcycles, zei: "We hebben een aantal belangrijke vernieuwingen doorgevoerd in de technologie en prestaties, om de functionaliteit van de nieuwe Tiger 800's zowel offroad als op de weg uit te breiden. Met ontwikkelingen die aansluiten op de toegankelijke en wendbare, comfortabele rijstijl van de Tiger en op de bestaande karakteristieke stoere uitstraling is de nieuwe 800-lijn gebouwd voor maximaal avontuur – elke dag weer."

Belangrijke vooruitgang in technologie
Iedere uitvoering van de nieuwe Tiger 800 vertegenwoordigt een enorme sprong voorwaarts in rijtechnologie met verbeteringen zoals een TFT instrumentenpaneel volledig in kleur, tot wel zes rijmodi, hoogwaardige Brembo-voorremmen, geoptimaliseerde veringconfiguraties, stuurschakelaars met elegante verlichte knoppen, kenmerkende integrale ledverlichting, vernieuwde cruisecontrol, een verbeterd chassis en eersteklas kuipwerk.

Motorblok van de nieuwe generatie
Het gewicht van de Triple-motor van 800 cc is geoptimaliseerd en levert nu meer direct vermogen, met een piekvermogen van 95 pk. De motor heeft meer karakter en een lichter uitlaatsysteem met een sportievere klank, waarmee dit blok van de nieuwe generatie een ware transformatie heeft ondergaan. De nieuwe kortere eerste versnelling, voor een betere offroad-tractie, allroad-respons bij lage snelheden en een directere acceleratie, zorgt voor een meer verslavend en speels karakter. Bovendien kunnen gevorderde motorrijders met de nieuwe rijmodus 'Off Road Pro' op de XC-modellen volledige controle over de motor krijgen.

Een nieuwe dimensie in comfort
Triumph heeft de ergonomie van de hele Tiger 800-reeks sterk verbeterd. Daarvoor is het stuur 10 mm naar achteren verplaatst voor een rijpositie met meer zicht, zijn Brembo-voorremmen met hogere specificaties en een verstelbare Showa-vering aangebracht, nieuwe offroad-banden volgens het handboek gekozen, een nieuw windscherm met vijf standen gemonteerd en windgeleiders opgenomen voor een ongekende windbescherming in deze klasse, en ook een nieuw zadelmateriaal voor rijcomfort gedurende de hele dag.

Premium stijl
De kenmerkende Tiger-stijl is nog duidelijker zichtbaar in de nieuwe 800-reeks. Het eersteklas kuipwerk is voorzien van een hoogwaardige afwerking met vernieuwde zijpanelen, badges van hogere kwaliteit, grafische elementen en details die de avontuurlijke uitstraling van de motor versterken. De Tiger heeft hiermee een modernere en dynamischer uiterlijk gekregen, die het dubbele offroad- en wegkarakter van ieder model benadrukken terwijl het typische, herkenbare Tiger 800-silhouet bewaard is gebleven.
Basistechnologie van de Tiger 800
De toonaangevende stuureigenschappen en basistechnologie van de Tiger 800 vormen het fundament voor de superieure rijervaringen met deze motorfiets. Alle essentiële functies van de Tigers zijn behouden met ABS, tractiecontrole, elektronische gasklepregeling, cruisecontrol, verwarmde zadels en handgrepen, stroomaansluitingen en een
zadel met twee zadelhoogten (810-830 mm op XR-modellen, 840-860 mm op XC-modellen) dat 20 mm versteld kan worden voor aanpassing aan de rijstijl en het terrein, en een XRx-model met lage zithoogte dat met 760 mm liefst 50 mm lager is dan het standaardzadel.

Tiger 800-modellen
Met de Tiger XR voor de weg, de veelzijdige XRX en reeks-topper XRT, tot de Tiger XCX, en niet te vergeten de XRx met verlaagd zadel, is er een Tiger 800 voor iedereen, voor iedere rit en voor ieder avontuur.

Toonaangevende technologie van de Tiger 800

Nieuwe functies
• Verstelbaar TFT-instrumentenpaneel van 5 inch - fullcolour en helder instrumentenpaneel met een intuïtieve bediening en nauwkeurige informatie voor de motorrijder
• Nieuwe integrale ledverlichting - met meer zicht en meer stijl zorgt deze opvallende ledverlichting voor goed zicht van voren en van achteren
• Schakelmateriaal en 5-standenjoystick - nieuwe ergonomisch vormgegeven stuurschakelaars en joystick zijn intuïtief en comfortabel te bedienen
• Verlichte knoppen - knoppen op de stuurschakelaars zijn nu verlicht voor makkelijker gebruik in het donker
• Rijmodus 'Off-Road Pro' - voor de meest doelgerichte offroadconfiguratie ooit kunnen gevorderde motorrijders rijhulpsystemen nu uitschakelen voor volledige controle
• Brembo-voorremmen – dubbele Brembo-voorremmen werken betrouwbaar met topvermogen in alle omstandigheden
• Windscherm met vijf standen en windgeleiders – het windscherm kan met één hand worden versteld en biedt de beste windbescherming in deze categorie
• Vernieuwde cruisecontrol - gemakkelijk toegankelijk en te bedienen met één knop op de linker stuurschakelaar, om vermoeidheid van de motorrijder te voorkomen

Tot de basisfuncties behoren:
• Kenmerkende driecilindermotor van 800 cc met elektronische gasklepregeling
• Tot 6 rijmodi
• Verwarmd bestuurders- en passagierszadel
• Carter- en radiateurbescherming
• Uitschakelbare ABS en tractiecontrole
• Speciale ergonomie - verstelbare zadelhoogte en stuurpositie
• Boordcomputer
• Startonderbreker
• Eersteklas instelbare vering voor en achter
• Middenstandaard
• Verwarmde handgrepen
• Handkappen
• Valbeugels
• Stroomaansluitingen (1 x 12 V, 1 x USB)

2018 Triumph Motorcycles Tiger 800 XCA FKorosi Red

Heb jij het kenteken van je motorfiets geschorst maar ben je deze vergeten te verlengen? Jaarlijks vergeten meer dan 60.000 mensen dat de schorsing voor hun voertuig verlopen is. In veel gevallen is hun voertuig dan niet verzekerd. In plaats van meteen een boete stuurt de RDW voortaan na twee weken een extra waarschuwingsbrief om je aan de verlenging of de verzekering te herinneren. De RDW stuurt deze mensen zes weken voor de vervaldatum van de schorsing een herinneringsbrief.

Extra service
In plaats van een boete krijgen mensen nu eerst een waarschuwingsbrief dat hun voertuig niet verzekerd is. Die wordt twee weken na de vervaldatum van de schorsing verstuurd. Door deze extra service verwacht de RDW dat veel kentekenhouders alsnog hun schorsing verlengen of hun voertuig gaan verzekeren. Doen ze dit niet dan krijgen ze alsnog een boete. De RDW verwacht zo 15.000 boetes te voorkomen. In mei introduceerde de RDW al zo’n extra waarschuwingsbrief voor een verlopen APK. Deze waarschuwing zorgde ervoor dat er minder boetes op de APK-keuringsplicht verstuurd hoefden te worden.

Persoonsgericht handhaven
Het initiatief voor de extra waarschuwingsbrief komt van een werkgroep die een maatschappelijk verantwoorde wijze van handhaven in de voertuigketen voorstaat. In deze werkgroep werken naast de RDW, het ministerie van Veiligheid & Justitie, het CJIB, de Politie en het Openbaar Ministerie samen. Naast deze extra waarschuwingsbrief is een van de andere initiatieven om voertuigeigenaren na twee eerdere boetes op niet-verzekerd rijden of verlopen APK eerst persoonlijk te benaderen voordat een derde boete wordt opgelegd.

Voertuig tijdelijk niet gebruiken
Een eigenaar kan zijn kenteken schorsen wanneer hij zijn voertuig voor een langere tijd niet gebruikt. Denk daarbij aan oldtimers of motoren in de wintermaanden of oldtimers en voertuigen die langdurig opgeknapt moeten worden. Tijdens de schorsing worden de WA-verzekering, motorrijtuigenbelasting en APK stopgezet, maar mag het voertuig niet op de weg komen. De schorsing duurt een jaar. Na dat jaar moet de eigenaar zelf de schorsing verlengen. Als hij dat vergeet is de eigenaar in overtreding, zijn voertuig onverzekerd en kan hij een boete krijgen. Jaarlijks worden 620.000 voertuigen geschorst, waarvan 51% personenvoertuigen, 23% bromfietsen en 13% motorfietsen.

Kentekenbewijs schorsing

Meer vertrouwen voor motorrijders: vandaag en morgen Michelin komt met een belangrijke nieuwigheid voor Sport Touring motorrijders. Tot nu toe is de Michelin Pilot Road 4 (met meer dan 1,5 miljoen verkochte banden in 4 jaar tijd) de onbetwiste standaard op de Europese markt voor Sport Touring banden. Maar zijn opvolger, de Michelin Road 5, verlegt opnieuw de grenzen voor sportieve radiaalbanden. Uit intern onderzoek, waarin hij werd vergeleken met zijn grootste concurrenten, blijkt dat de Michelin Road 5 de beste grip heeft op nat wegdek. Bovendien blijft hij gedurende zijn hele leven goed presteren in natte omstandigheden. Zelfs na 5.000 kilometer, heeft de Michelin Road 5 net zo een korte remweg als een nieuwe Michelin Pilot Road 4. Dat is een belangrijke verbetering.

Tegelijkertijd heeft de Michelin Road 5 ook optimale grip op droog wegdek, meer stabiliteit dan zijn grootste concurrenten en een uitstekende handling. Allemaal eigenschappen die essentieel zijn voor Sport Touring motorrijders. De nieuwe Michelin Road 5 heeft meer grip op nat wegdek dan zijn vijf belangrijkste concurrenten. Door een combinatie van drie technologieën, zet de Michelin Road 5 de beste prestaties neer als het gaat om grip op nat wegdek. Dat blijkt uit intern onderzoek waarin de band werd vergeleken met zijn vijf grootste concurrenten. De Michelin Road 5 kan dit prestatieniveau bereiken dankzij: - de nieuwste generaties rubber compounds; - de dual-compound technologie (Michelin 2CT Technology en Michelin 2CT+ Technology); - de lamellen in het profiel.

Om te kunnen beantwoorden aan de belangrijkste verwachtingen van motorrijders, heeft Michelin de grenzen verlegd voor prestaties op natte wegen. Michelin garandeert bovendien dat die prestaties door de tijd heen voortduren. Na 5.000 kilometer, heeft een gedeeltelijk versleten Michelin Road 5 band nog net zo een korte remweg als een nieuwe Michelin Pilot Road 4*\ Om deze prestatie te kunnen leveren, heeft Michelin een technologie toegepast die werd ontwikkeld voor autobanden. Met deze technologie kunnen lamellen zichzelf ontwikkelen. De Michelin XST Evo technologie gaat verder dan de Michelin XST technologie. Deze nieuwste technologie combineert de lamellen en de opslagruimte voor water zodanig dat de band beter in staat is om de waterfilm te doorbreken en water af te voeren. De zichzelf ontwikkelende lamellen gaan nog wat verder: naarmate ze meer kilometers afleggen, krijgen ze bredere groeven. Zo voorziet de Michelin XST Evo technologie in een grotere groef/loopvlakverhouding naarmate de band ouder wordt en behoudt de band al die tijd zijn vermogen om water af te voeren.

De Michelin Road 5 garandeert niet alleen optimale grip op nat wegdek, maar ook uitstekende grip op droog wegdek en meer stabiliteit dan zijn vijf belangrijkste concurrenten. Tevens heeft hij een beter weggedrag. Ook deze prestaties zijn mogelijk door een combinatie van technologieën:
• De grip op droog wegdek is met name te danken aan gebruik van de allernieuwste rubber compounds.
• De Michelin ACT+ technologie voorziet in een revolutionaire constructie van het karkas waardoor de Michelin Road 5 zowel in bochten als op rechte stukken meer stabiliteit heeft dan zijn belangrijkste concurrenten en een uitstekende handling biedt.

Deze nieuwe Sport Touring band slaagt in de moeilijke opdracht om zijn prestaties door de tijd heen te behouden; met name op moeilijke ondergrond zoals nat wegdek. Dat sluit perfect aan op het beleid van Michelin om prestaties in hoge mate constant te houden. Door de nieuwste innovaties van de groep kan aan deze zware eisen worden voldaan. Daarmee biedt Michelin motorrijders steeds meer veiligheid, vertrouwen en rijplezier. De vele technologieën die zijn toegepast bij deze nieuwe Michelin Road 5, illustreren dat op perfecte wijze.

De nieuwe Michelin Road 5 is beschikbaar in 11 afmetingen, waarvan 4 voor de Trail versie. Hij zal vanaf 1 januari 2018 te koop zijn.

Michelin Pilot Road 5 motorband

Sinds de introductie in 1975 is de Honda Gold Wing altijd al de ultieme reismotor geweest en onbetwisteleider op het vlak van luxe, kwaliteit en comfort. Voor 2018 is de Gold Wing radicaal vernieuwd. Met nogsteeds een tot de verbeelding sprekend flat six motorblok, dat een overvloed aan koppel en vermogen levert. Daarnaast is de nieuwe 2018 Gold Wing veel lichter, scherper en een stuk wendbaarder.

Meneer Yutaka Nakanishi, Large Project Leader (LPL) 2018 GL1800 Gold Wing: “Het doel was dat de GoldWing luxe blijft aanbieden, maar tegelijkertijd dat het een veelzijdiger motorfiets werd die een breder publiek aanspreekt. Dus begonnen we met een blanco papier en maakten we de motor kleiner, lichter en gaven hem alle technologische hard- en software mee die vandaag op de markt beschikbaar is.”

Honda GL1800 Gold Wing 2018

Motorblok
De basis van de vorige Gold Wing was de soepele Flat Six motor die een vet koppel leverde van helemaal onderin, met een heel herkenbare vermogensafgifte en een verslavend gevoel. Om de bovenstaande ambities betreft de stuureigenschappen en wendbaarheid waar te maken, moest ook het blok vernieuwd worden.

De nieuwe 2018 Gold Wing heeft nog steeds een tot de verbeelding sprekend Flat Six motorblok. Maar het blok heeft nu 4 kleppen per cilinder, is veel compacter en maar liefst 6,2 kg lichter. Ondanks dat de afmetingen van het nieuwe zescilinder blok werden geoptimaliseerd, is er niets ingeleverd op het gebied van vermogen en koppel. Het topvermogen bedraagt 124,5pk (93kW) bij 5.500 tpm en het maximum koppel is 170 Nm bij 4.500 tpm. De manuele versnellingsbak heeft 6 versnellingen, terwijl het compleet nieuwe DCT-systeem er 7 heeft.

Frame
Het nieuwe aluminium balkenframe is ontworpen om het nieuwe en kleinere blok perfect te omhullen en is 40 mm meer naar voor geplaatst. Zo levert de nieuwe Gold Wing bij elke snelheid en onder alle omstandigheden een stabiel en comfortabel rijgedrag. De nieuwe 2018 Gold Wing gebruikt een double wishbone voorophanging en nieuw ontworpen enkelzijdige Pro-Arm. Daarnaast is de veervoorspanning van de achterschokbreker elektronisch instelbaar en passen de voor- en achter demping zich aan naar gelang de geselecteerde rij modus. Het motorblok en het rijwielgedeelte werden samen ontwikkeld om de rijhouding meer naar voor te
plaatsen en de motorfiets een stuk compacter te maken. De swingarm en het frame zijn samen 2 kg lichter.

Remmen
De nieuwe Gold Wing heeft een nieuwe circulaire ABS modulator, die in de ECU verwerkt is. Dit is goed voor een gewichtsbesparing van maar liefst 1,3 kg op het remsysteem alleen. Deze nieuwe ABS is toegevoegd aan het Dual Combined Braking System (D-CBS), waarbij er een link is met de gekozen rij modus; de remeigenschappen worden aangepast naargelang de keuze van de rijder. Vooraan worden de dubbele 320 mm remschijven bediend door vierzuigerklauwen en de enkele 316 mm schijf achter heeft een driezuigerklauw.

Electronica
Op het gebied van electronica is er uiteraard als eerste Honda’s unieke DCT. DCT past perfect bij de Gold Wing. Sterker nog, het nieuwe blok is ontwikkeld rekening houdend met DCT gebruik. Dit is de 3e generatie van het DCT systeem en de eerste met 7 versnellingen, speciaal gericht op het cruisen over lange afstand. Er zijn 3 verschillende standen. MT geeft je manuele controle via de knoppen op de linker stuurhelft. De D modus is ideaal voor de stad en maakt de motor ook zuiniger. Bovendien herkent het systeem bepaalde voorkeuren en past daar zijn schakelpatroon automatisch op aan. De S modus is sportiever en de ECU zorgt ervoor dat het blok hoger in de toeren klimt voordat het doorschakelt, of wat sneller terugschakelt om je meer engine brake te geven. Daarnaast biedt de nieuwe Gold Wing DCT een 1,8 km/uur ‘Wandel modus’ en een 1,2 km/uur achteruit. Beide eenvoudig te bedienen vanop het stuur. Het DCT systeem schakelt, zowel op- als terug, zacht en snel en is bovendien lichter dan voorheen.

Verder is aan de nieuwe Gold Wing Throttle by Wire (TbW) toegevoegd. Het TBW systeem zorgt voor een veel soepeler rijgedrag met cruise contole en heeft 4 verschillende rij-modi. Deze modi passen het motorkarakter aan via het Honda Selectable Torque Control (HSTC), de demping van de vering en het Dual Combined Braking System (D-CBS). 1.TOUR: de basiskeuze voor comfort en kracht. Het biedt een onmiddellijke opening van 100% tussen het gashendel en de gasklephuizen, met een standaard demping en gelijkmatige verdeling tussen de voor- en achterrem. 2.SPORT: verhoogt de openingsnelheid van de gasklephuizen naar het hoogste punt na openen van het gas en garandeert een felle acceleratie. Er is ook een stugger dempingskarakteristiek en extra druk op de achterrem. 3.ECON: biedt een zo laag mogelijk verbruik en staat voor easy cruising met een zo laag mogelijke openingsratio van de gasklephuizen, met een standaard demping en gelijkmatige verdeling tussen voor- en achterrem. 4.RAIN: richt zich op het gebruik op een glad wegdek met een zo laag mogelijke opening van de gasklephuizen, normale remverdeling en een zachtere dempingskarakteristiek. In alle rij-modi biedt de HSTC een controleerbare acceleratie op een glad wegdek en zorgt het ervoor dat het achterwiel altijd de best mogelijke tractie heeft. Ook wordt de veervoorspanning van de achterschokbreker elektronisch geregeld. Buiten de bovenstaande 4 rij-modi, zijn er 4 settings voor de voorspanning op basis van de belasting (rijder alleen, rijder met bagage, rijder met passagier en rijder, passagier en bagage). Welke eerder een intuïtief dan een numeriek systeem is.

Daarnaast is de nieuwe Gold Wing uitgerust met Hill Start Assist (HSA), Idling Stop en een Integrated Starter Generator (ISG) (op de DCT versie), die het gebruiksgemak vergroten en het verbruik verbeteren. Net zo nieuw als de Gold Wing zelf, is de versterker en het bijhorende audio systeem met uitstekende geluidskwaliteit. Waarbij ook de passagier, via knoppen op de rechter zijkoffer, onder andere het volume, doorspoel functie en de bron keuze kan bedienen. Alle informatie wordt weergegeven op een 7-inch kleuren TFT LCD scherm met LED verlichting, waarbij de rijder zelf kan kiezen tussen 8 verschillende  helderheidsniveau’s. Allemaal heel overzichtelijk, zodat de rijder in één oogopslag alle benodigde informatie ziet. Verder is de nieuwe Gold Wing nu compatibel met Apple Car Play, kan er een Bluetooth verbinding gemaakt worden en er is een USB aansluiting.

Styling
De trots van het dashboard, is het nieuwe Gold Wing embleem. Aan ieder detail is gedacht. Van de afwerking van het twee-delige zadel, de aandacht voor het spuitwerk, tot de illusie die gewekt wordt door de koplampen. Alle verlichting is volledig in LED. Het onderste deel van de koplamp gebruikt 5 gepolierde optische lenzen, zodat er een juweel-oog illusie gewerkt wordt. Met grootlicht geeft dit een stereoscopische indruk. De nieuwe ‘kop’ is kleiner, meer voorwaarts gericht en gedurfd met een energieke uitstraling. Het nieuwe kuipwerk geleidt de lucht rond de rijder en het elektrische windscherm kan naar elke voorkeur ingesteld worden, zowel de hoek als in hoogte. Het biedt een uitstekende windbescherming en toch geeft het ook een gevoel van ruimte en vrijheid. De scherpere, meer vloeiende lijnen van de motorfiets benadrukken dat de algemene afmetingen van de motor drastisch beperkt zijn. De nieuwe Gold Wing biedt een uniek silhouet en combineert comfort met de dynamische kwaliteiten van het motorblok en chassis.

Bagage
Uit onderzoek is gebleken dat de Gold Wing voornamelijk gebruikt wordt voor ritten van 2 a 3 dagen, waarbij er niet zo veel bagage nodig is. Voor de nieuwe 2018 Gold Wing heeft Honda dan ook besloten het volume van de bagage te beperken. De nieuwe ‘Wing’ zal beschikbaar zijn in een ‘basiseditie’, maar ook in een Tour-uitvoering met topkoffer, waarin 2 volledige integraalhelmen passen. In combinatie met de zijkoffers is er in totaal 110 liter opslagruimte beschikbaar. Allen eenvoudig te bedienen met het nieuwe Smartkey systeem. De Tour uitvoering zal tevens beschikbaar zijn met DCT en een air bag. Afhankelijk van de gekozen
uitvoering wordt tot 48 kg bespaard.

Prestaties
Doordat de nieuwe Gold Wing zoveel aerodynamischer en lichter is, heeft hij ook een verbeterd verbruik; 5,6 liter / 100 km. De inhoud van de benzinetank is met 4 liter verkleind tot 21 liter, waarbij het bereik ongeveerd even groot gebleven is. Daarnaast vervangt een mechanisch geassisteerde slipperkoppeling de hydraulisch ondersteunde versie en zorgt ervoor dat de bediening van de koppeling 20% makkelijker geworden is. De nieuwe Gold Wing is makkelijker te sturen dan ooit en heeft nu een wendbaarheid die met 40% verbeterd is. Nog een voordeel van de dubbele wishbone ophanging is de verminderde wrijving. De voorkant van de Gold Wing werkt met 30% minder wrijving dan wanneer er een conventionele vork op gezeten had. Bovenalles ervaar je een ultiem gevoel van vrijheid op de nieuwe 2018 Gold Wing. Het toegenomen prestatieniveau gaat hand in hand met een nog groter gevoel van ontspanning.

Beschikbare kleuren en opties:
●GL1800 Gold Wing: Matte Majestic Silver.
●GL1800 Gold Wing ‘Tour’: Candy Ardent Red en Pearl Glare White
●GL1800 Gold Wing ‘Tour’ met DCT en air bag: Candy Ardent Red / Darkness Black en Darkness
Black metallic

Link: op onze Facebookpagina vindt u een MEGA fotogallery met 98 foto's van de nieuwe Goldwing. LIKE!

 Technische gegevens 2018 Honda Gold Wing

MOTOR   
Motortype  Vloeistofgekoelde viertakt, 24 kleppen SOHC flat-6 
Inhoud  1.833cc 
Kleppen per cilinder 
Boring x Slag  73 x 73mm 
Compressie verhouding  10,5:1 
Max. Vermogen  124,5pk (93kW) / 5.500 tpm 
Max. Koppel  170Nm / 4.500 tpm 
Olie reservoir   4,4 liter (manueel) / 5,6 liter (DCT) 
CO2 uitstoot Manueel  128 g / km (Basis- en Touruitvoering) 
CO2 uitstoot DCT  131 g / km 
   
BRANDSTOF SYSTEEM   
Injectie  PGM-FI elektronische brandstof injectie 
Diameter gasklephuis   50 mm 
Luchtfilter  Papier filter 
Tankinhoud  21,1 liter 
Verbruik  5,6 liter / 100 km 
   
ELECTRONICA   
Startsysteem  Integrated Starter Generator  
Accu  12V / 20AH 
ACG Power Generation Capacity  12V / 120A 
   
AANDRIJVING   
Koppeling Manueel  Hydraulische bediende Assit&Slipper natte multi-plaatkoppeling 
Koppeling DCT  Hydraulische, natte multi-plaat koppeling met olie druk  
Transmissie Manueel  6 versnellingen, inclusief overdrive en elektrische achteruit
Transmisse DCT  7 versnellingen met achteruit DCT 
Aandrijving  Cardan 
   
FRAME   
Type  Aluminum balkenframe 
Afmetingen Gold Wing (L x B x H)  2.475 x 925 x 1.340 mm 
Afmetingen Gold Wing Tour (L x B x H)  2.575 x 925 manueel / 905 DCT x 1.430 mm 
Wielbasis  1.695 mm 
Balhoofdhoek  30,5⁰ 
Naloop  109 mm 
Draaicirkel  3,4 meter 
Zadelhoogte  745 mm 
Grondspeling  130 mm 
Rijklaargewicht  365kg. Gold Wing Tour manueel: 379kg, DCT: 383kg 
   
VERING   
Type voor  Dubbele wishbone 
Type achter  Pro Link 
   
WIELEN   
Voorband  130 / 70R 18 Bridgestone Exedra
Achterband  200 / 55R 16 Bridgestone Exedra
Velgen voor  18 x MT 3.5 
Velgen achter  16 x MT 6.0 
   
REMMEN   
Remsysteem  Electronisch aangestuurde, gecombineerd ABS systeem 
Type voor  320mm x 4.5mm dubbele hydraulische zwevende schijven, met 6 zuiger remklauw 
Type achter  316mm x 11mm geventileerde schi+A1:B57jf met 3-zuiger remklauw  

Alle specificaties zijn voorlopig en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving gewijzigd worden.

Bron: Honda

Als merk met een bijzonder hoge emotionele betrokkenheid in de motorwereld, heeft Kawasaki op de Tokyo Motor Show een nieuwe motor onthuld die de stijl en passie van zijn iconische Z1 Super Four 900 uit 1972 oproept. Al maanden wordt er volop gespeculeerd rond deze langverwachte motor. De nieuwe Z900 Retro Sport is een supermoderne motor met de stijlelementen van de legendarische Z1. In 1972 zette de Z1 niet alleen Kawasaki definitief op de kaart, maar legde ook de basis voor hi-performance motoren in het algemeen.

2018 Kawasaki Z900RS

De stijlvolle motor is bijzonder hoogwaardig afgewerkt en met veel liefde voor detail ontworpen. Eyecatcher is de prachtige ‘teardrop shaped tank’, bijna identiek aan die van de Z1. Het frame is geheel nieuw en ontworpen om een ideale rijpositie te creëren en de slanke vorm van de tank te behouden. Het motorblok heeft koelvinnen op de cilinders voor een traditionele luchtgekoelde uitstraling. De gegoten velgen hebben de look van klassieke spaakwielen. Qua geluid is uitgebreid onderzoek uitgevoerd om een perfect uitlaatgeluid te creëren, passend bij de reputatie en uitstraling van de Z900RS.

De ronde LED-koplamp en het ovale ontwerp van het LED-achterlicht zijn visueel vrijwel identiek aan het origineel en zijn een eerbetoon aan de Z1. Ook de moderne instrumentatie op het stuur van de motor lijkt op het origineel maar heeft als aanvulling een modern multifunctioneel LCD-display. Zowel het kleurenschema als het lettertype van de badges zijn afgeleid van de Z1. De Z900RS is een succesvolle mix van zowel het verleden, het heden als de toekomst

Technologie
Net als de klassieke Z1 is de RS voorzien van een 900cc viercilinderblok. De motor heeft een fantastische balans tussen vermogen en perfecte handling met veel koppel bij weinig toeren. De ontspannen rijhouding van de Z900RS draagt bij aan het gevoel van controle en comfort onder alle rijomstandigheden. De Z900RS is voorzien van de modernste technologie zoals; Traction Control (KTRC), verschillende rijmodi en een vederlichte assisted slipperclutch. Radiaal gemonteerde remklauwen zorgen hiernaast voor optimale remprestaties.

De Z900RS maakte zijn internationale debuut op de Tokyo Motor Show op 25 oktober; een nieuw opwindend hoofdstuk in de rijke Z-historie voor Kawasaki! De spirit van een legende uit de jaren '70 – de ultiem coole Kawasaki Z1 - vind je terug in de nieuwe Z900RS.

Link: Op onze Facebookpagina vindt u een MEGA fotogallery. LIKE!

Tijdens de opening van Triumph ’s nieuwe bezoekerscentrum in Hinckley, dat op 1 november haar deuren opent voor fans, pakte het legendarische Britse motormerk nog eens extra uit door maar liefst twee nieuwe modellen te presenteren; de Bonneville Speedmaster en de Bonneville Bobber Black.   

Speedmaster
De nieuwe Bonneville Speedmaster borduurt voort op de authentieke Triumph geschiedenis en bezit het klassieke DNA van de Bonneville familie. Hierbij heeft de nieuwe telg de sterkste genen mee gekregen van de Bobber, maar is praktischer en veelzijdiger dan ooit. De nieuwe Speedmaster voegt een nieuwe dimensie aan de line-up toe – met een ontspannen Britse custom stijl en een nog hoger specificatieniveau. 

“British Custom” attitude en ontspannen stijl

  • Het tijdloze DNA van een Bonneville met de karakteristieken van een Bobber
  • Veelzijdig door de keuze uit een solo en duo zadel set-up.

Superieur rijgedrag, comfort en controle

  • Ontspannen en comfortabele zithouding dankzij het beach-bar stuur.
  • Dubbele remschijven met krachtige Brembo twee-zuiger remklauwen en hoog gespecificeerde vering.
  • Een onderscheidende kooivormige achterbrug voor een authentieke hard-tail look.

Krachtige Bonneville 1200 HT motor met Bobber tune voor enerverende prestaties en geluid

  • Met 106Nm koppel bij 4,000rpm en een topvermogen van 77PK bij 6,100rpm levert het blok de beste prestaties in zijn klasse.
  • Onderscheidend mooi en rauw geluid
  • Uitgerust met een Twin Air Box met twee luchtfilters en verborgen katalysator

Toonaangevende capaciteiten en technologie  

  • LED koplamp voorzien van dag-rijverlichting met een herkenbaar lichtpatroon.
  • Ride-by-wire dat voorziet in twee rijmodi; Road en Rain.
  • De laatste generatie ABS en schakelbare Traction Control
  • Mechanische bekrachtigde koppeling en standaard Cruise Control voor meer rijcomfort.
  • Een elegant enkel display met uitgebreide functies.

Ontworpen om geheel naar eigen inzicht samen te stellen met twee inspiratie en meer dan 130 accessoires

  • ‘Highway’ kit voor nog meer touring capaciteiten -  inclusief een tweedelige kofferset
  • ‘Maverick’ kit voor een minimalistische en nog ruigere uitstraling – inclusief een solo zadel.
  • Een ruime keuze aan accessoires voor meer stijl, details, comfort, praktisch nut en premium Vance & Hines uitlaatdempers.

Bonneville Speedmaster Location Front Quarter 1

Bobber Black
In navolging van het grote succes van de Bonneville Bobber – de snelst verkopende motor in 115 jaar Triumph geschiedenis, tilt het Britse motormerk het model naar een nog hoger plan in 2018, met de donkerdere, ruigere en sterkere Bonneville Bobber Black.

Met behoud van de prachtige kenmerken van de Bonneville Bobber

  • Authentieke custom stijl
  • Elegante en innovatieve engineering
  • Categorie bepalende capaciteiten
  • Enerverende rijbeleving en geluid

Nu met nog meer karakter en attitude

  • Een meer agressief uiterlijk dankzij het “vette” 16-inch voorwiel (19-inch op de Bobber) en een dikke 47mm voorvork (41mm op de Bobber)
  • Een donkere en ruige uitstraling dankzij diverse zwarte elementen.

En met nog hogere specificaties

  • Dubbele remschijven aan de voorkant met Brembo remklauwen
  • Een dikke Showa voorvork
  • LED koplamp met dagrijverlichting met een kenmerkend lichtpatroon
  • Standaard Cruise Control dat met een knop op het stuur te bedienen is

Bijpassende kledinglijn
Voor zowel de Bonneville Speedmaster als de Bonneville Bobber Black is er een unieke kledinglijn ontwikkeld. De lijnen bestaan uit diverse t-shirts, hoodies, een casual jas en twee motorjassen. Deze unieke collecties van hoogwaardige kleding zullen begin 2018 beschikbaar zijn bij de Triumph dealer.

Beschikbaarheid en prijzen
In de Benelux zullen zal de Bonneville Bobber Black beschikbaar zijn vanaf eind februari 2018, op korte termijn gevolgd door de Speedmaster die medio maart 2018 bij de Triumph dealers zal arriveren. Prijzen zullen later bekend gemaakt worden.

Bobber Black Location Hero 1

Stichting MXGP Assen, organisator van het WK Motorcross op het TT Circuit Assen, werd vandaag in het Engelse Matterley Basin tijdens de jaarlijkse Motocross of Nations gehuldigd als ‘Best Organizer 2017’. Namens Stichting MXGP Assen nam Martin de Graaff vrijdagmiddag 29 september de ‘Award’ in ontvangst.

De Graaff, vice-president van de FIM Europe, de internationale motorbond, is lid van de Raad van Toezicht van de stichting die op 9 en 10 september jongstleden voor de derde maal de Motocross Grand Prix of the Netherlands op het TT Circuit Assen organiseerde. 36.000 mensen bezochten over het weekend de Motorcross Grand Prix Assen en zagen de Italiaanse grootmeester Antonio Caïroli voor de negende keer wereldkampioen worden, terwijl de Nederlander Jeffrey Herlings in zijn debuutseizoen in de ‘koningsklasse’ MXGP de dagzeges pakte.

Provincie Drenthe en Gemeente Assen verleenden subsidie aan het evenement dat van het Circuit van Drenthe de enige huidige circuitfaciliteit ter wereld maakt met zowel een WK Motorwegrace als een WK Motorcross op hetzelfde terrein. In een periode van een week werd het benodigde zand vanaf het nabijlegen defensieterrein uitgereden. Aannemer De Romein uit Veendam richtte hiermee een motorcrossbaan in die over het binnenterrein langs de Hoofd- en GT-tribune voerde, waarmee optimaal gebruik werd gemaakt van de bestaande faciliteiten voor publiek, pers, deelnemers, organisatie en gasten. De Grote Prijs van Nederland op het TT Circuit Assen bleek daarmee voor het derde jaar op rij een sfeervol, stadionachtig evenement rondom 's werelds beste motorcrossers.

MXGP Assen

Motovudu heeft de data voor wegracetrainingen in de komende herfst en winter 2017/2018 bekend gemaakt. Motorrijders die het slechte weer willen ontlopen kunnen in zonnige omstandigheden rijden op circuits als Jerez, Valencia en Almeria in Spanje en Portimao in Portugal. De cursussen zijn er voor zowel recreatieve circuitrijders als ervaren coureurs, waarbij de instructie wordt verzorgd door voormalig GP- en Superbikes coureur Simon Crafar en zijn crew, bestaande uit grote namen uit het Britse wegracekampioenschap. Crafar gaat tijdens cursusdagen veel verder dan andere opleidingen, zoals wel blijkt uit zijn bekende MotoVudu video's. Tijdens een circuitdag kan de begeleiding naar keuze variëren van één-op-één tot gedeelde aandacht, maar altijd is Crafar zéér dichtbij, waarbij hij zelf als ex-topcoureur van heel dichtbij ziet hoe de cursist het doet. Daarnaast is er een volledig videosysteem om curisten te helpen zichzelf te verbeteren als coureur. 

Voor cursisten die in willen vliegen is er ook de mogelijkheid een gloednieuwe, voor circuitgebruik opgebouwde, Suzuki GSX-R1000 of een GSX-R750 te huren. 

>Meer info en alle cursusdata: http://www.motovudu.com/simon-crafar/  Voor boekingen en beschikbaarheid email: kirsten@motovudu.com 

2017

Catalunya      18-20  Sept       No Limits Trackdays
Jerez              27-29  Sept       No Limits Trackdays
Almeria           1 -3    Oct         Track Sense/Bike Promotion
Valencia          6-7     Oct         Bike Promotion
Estoril             09-10  Oct         Farside Sportsbiking
Portimao        13-14  Oct         No Limits Trackdays
Aragon           16-18  Oct         No Limits Trackdays
Almeria           26-29 Oct          Bike Promotion
Almeria           30 Oct-2 Nov    Bike Promotion
Jerez              04-06 Nov         Track Sense/Bike Promotion
Almeria           20-22 Nov         Farside Sportsbiking
Jerez              25-27  Nov         No Limits Trackdays
Almeria           1 - 4  Dec           Track Sense/Bike Promotion
Cartagena       8- 10 Dec          Bike Promotion
Cartagena      15-17 Dec          No Limits
 
2018
Cartagena      20-23 Jan          Bike Promotion
Almeria          25-28 Jan          Bike Promotion
Valencia          2- 4  Feb          Bike Promotion
Almeria           8-13 Feb           Bike Promotion
Cartagena      15-17 Feb         Bike Promotion
Valencia          19-21 Feb         Bike Promotion
Almeria              3-4  Mar          Bike Promotion
Valencia            9 -13 Mar        Bike Promotion
Almeria             5-8 April           Bike Promotion
Cartagena        9-12 April         Bike Promotion VIP

Motovudu 2017 2018

Met de komst van de Street Triple S A2 biedt Triumph Motorcycles aan beginnende motorrijders eindelijk een serieuze keuze voor een èchte motorfiets. De Triumph Street Triple S A2 is er dan ook voor de meest gevorderde beginners of de beginnende meest gevorderden. Hoe je het ook ziet, één ding is direct duidelijk: de Street Triple is er nu voor iedereen. 

Dat een motor voor het A2 rijbewijs maximaal 35 Kw mag hebben, is genoegzaam bekend. Aan die eis voldoet de Street Triple natuurlijk. Maar in tegenstelling tot andere A2-motoren, is de Street Triple S A2 hiermee allesbehalve een tamme machine geworden. Om dat te bereiken hebben we het onszelf dan ook niet gemakkelijk gemaakt, maar gekozen voor een aanpassing waarbij het karakter van de ‘Street’ volledig intact is gebleven. De technische oplossing hiervoor bleek een aangepaste cilinderinhoud van ons unieke driecilinder-motorblok; met 660 cc is het maximale koppel nog steeds een dikke 60 Nm, met daarbij ook nog steeds dat karakteristieke, duistere geluid. Oftewel: op alle vlakken is de Street Triple S A2 een volwaardig lid van de Triumph line-up.

De 2018 Triumph Street Triple S A2 is ook nog eens meer dan compleet uitgerust en standaard voorzien van de modernste features, zoals ride-by-wire, ABS, RAIN- en ROAD rijmodi en traction control. Verder biedt de Street Triple het meest volledige pakket in zijn klasse met LED-verlichting een vernieuwd LCD dashboard; allemaal standaard uitrusting van het hoogste niveau. Dat alles is verpakt in een werkelijk uniek uiterlijk, met de befaamde dubbele koplampen, een diepzwart frame en de nieuwe, fraai ogende swingarm.

Naast deze enorm complete technische overdaad biedt de Triumph Street triple S A2 nog één factor die nergens anders te krijgen is: een waanzinnige cool factor. Triumph is immers het authentieke merk met de meest moderne uitstraling; de maker van moderne classics als de Bonneville, maar ook van de woeste Speed Triple en de avontuurlijke Tiger. Eén blik op de Street Triple leert dat dit geen ‘middle of the road’ motorfiets is, maar een rijdende statement. Een bewijs dat motorrijden niet voor iedereen is weggelegd, geen truc om stoerder te lijken maar een keuze voor een levenswijze.

Over beginnen gesproken: dat kan al snel. De Triumph Street Triple S A2 is per eind oktober 2017 leverbaar via de officiële Triumph dealers. In Nederland kost de A2 € 10.200,- is en in België € 9.080,-

2018 Triumph Motorcycles Street Triple 35 KW A2 rijbewijs

kawa mei 19 z1000sx