BMW Oktoberfest

De uitrusting moet optimaal op elke motorrijder zijn afgestemd, zodat de persoon en het materiaal een perfecte eenheid vormen. Je schoenen moeten als een soort handschoen passen, zodat je de nodige feedback van je racemachine kunt ontvangen. De iXS Sports Boot RS-400 zorgt ervoor dat dit het geval is met zijn op maat gemaakte buitenschaal en compacte interieur. 

Achter de sportschoen RS-400 zit een concept dat  zowel race- als  sportieve motorrijders een optimaal niveau van veiligheid biedt, met gelijktijdig een ideale pasvorm en een hoog draagcomfort. De harde schaaldelen en antislipzolen zorgen voor stabiliteit. Naast een stretchzone boven de wreef biedt een scharnierverbinding ook de nodige bewegingsvrijheid. De binnenschoen met zijn anatomisch gevormde voetbed is bekleed met een zweetabsorberend 3D-mesh textielmateriaal. Dit voorkomt warmte ophoping.

Wat van toepassing is op een motorfiets, geldt ook voor uw motorlaarzen: gewichtsvermindering is daarom uiterst belangrijk bij de Sports Boot RS-400. Teen- en kuitsliders zijn gemaakt van licht, zeer slijtvast aluminium en kunnen in een zeer korte tijd worden vervangen. Op de plaats waarbij het schakelpedaal vaak sporen achterlaat, is de laars versterkt met slijtvast materiaal met een honingraatstructuur.

Met de Sports Boot RS-400 heeft iXS de juiste snaar geraakt voor motorrijders met bijzonder sportieve ambities, die niet alleen met hun machines op de openbare weg rijden, maar ook op circuits

Technische data: 
Racelaars gemaakt van microfibre
Ademend mesh-textiel binnenvoering
Comfortabel voetbed
Rits aan de binnenkant
Kuitomvang aan te passen aan de binnenkant d.m.v. klittenband
Geperforeerde delen voor verkoeling
Vervangbare teen- en kuitsliders gemaakt van metaal
Plastic inlegstukken op de enkel
Slijtvaste rubberen zool
Veiligheid: in overeenstemming met EN13634: 2015
Materiaal: Buitenzijde 100% microfibre, binnenvoering 100% polyester

Sports Boot RS-400 product features: Adviesverkoop prijs: € 199.95 - Kleuren: zwart (003), zwart/wit (031) - Maten: 40 - 48 (zwart 003), 42 - 46 (zwart/wit 031) - Artikel nummer°: X45406

Voor meer informatie zie www.ixs.com 

iXS Sports Boot RS 400 motorlaars

Al meer dan 40 jaar worden de Kawasaki KX modellen gemaakt met één doel; rijders naar de hoogste trede van het podium brengen. Om de concurrentie in de felbevochten MX1 klasse wederom een stap voor te blijven introduceert Team Green voor 2019 de compleet nieuwe KX450. Een revolutionaire machine boordevol nieuwe features zoals een nieuwe oliegevulde voorvork, elektrische start en hydraulische koppeling. 

Een nog sterkere krachtbron 
De nieuwe viertakt krachtbron van de KX450 is maar liefst 3.4 pk sterker geworden, terwijl de koppelcurve vlakker is gemaakt voor een nog soepelere vermogensafgifte. Dankzij de nieuwe compacte klepbediening konden de kleppen worden vergroot en nog steilere nokkenassen worden geplaatst. Ook het inlaatkanaal werd verbeterd voor een nog betere airflow. 

Elektrische Start
Voor het eerst is een elektrische start ook terug te vinden op een Kawasaki KX model, waardoor starten gemakkelijker wordt dan ooit tevoren.

Hydraulische koppeling
Een andere noviteit die voor het eerst te zien is op een Kawasaki Motocross machine is de nieuwe hydraulische koppeling. Deze is niet alleen lichter te bedienen, maar geeft ook een nog directer en constanter gevoel onder alle omstandigheden.

Lichtgewicht Aluminium frame
Het frame van de KX450 werd verder verbeterd voor nog meer stijfheid, dit is mede mogelijk doordat het motorblok nu ook een dragend deel van de constructie is geworden. Ook de achterbrug werd vernieuwd voor een betere balans, meer stijfheid en meer tractie.

De beste handling ooit
Ondanks de toevoeging van een elektrische start en de terugkomst van een oliegevulde voorvork hebben de Kawasaki engineers de gewichtstoename tot een absoluut minimum weten te beperken. Het resultaat is het meest compacte rijwielgedeelte ooit dat met een totaal gewicht van 110kg slechts 1,3 kilogram zwaarder is geworden dan zijn voorganger, een unieke prestatie!

Nog meer grip
Om het grotere vermogen optimaal te kunnen benutten werd de tractie van zowel het voor- als het achterwiel nog verder verbeterd. Aan de voorzijde werd dit gerealiseerd door de toepassing van een grotere wielas, terwijl aan de achterzijde de schokdemper en het linksysteem werden aangepast.

Oliegevulde voorvork
De hoogwaardige nieuwe oliegevulde voorvork heeft een diameter van maar liefst 49 mm voor ongekend veel stijfheid. De binnenpoten zijn eveneens extra groot uitgevoerd voor een soepele werking en perfecte demping.

Krachtigere remmen
De achterremschijf werd vergroot naar een indrukwekkende 250mm, waardoor deze in perfecte harmonie werkt met de enorme 270 mm remschijf aan de voorzijde. Een nieuwe voorremcilinder zorgt voor nog meer controle en betere remprestaties.

Launch Control Mode
Net als de Kawasaki fabrieksrijders heeft de KX450 Launch Control Mode voor optimale tractie tijdens de start zodat je zo snel mogelijk bij de eerste bocht aankomt.

DFI injectie met drie mappings
Met de meegeleverde stekkers kan snel en gemakkelijk gewisseld worden tussen een van de drie ECU mappings (standaard, harde baan, zandbaan) voor de optimale prestaties onder de meest uiteenlopende omstandigheden.

Perfecte Ergonomie
Dankzij het in vier standen verstelbare stuur en de in twee standen verstelbare voetsteunen is de KX450 perfect aan te passen aan de lichaamsbouw en persoonlijke voorkeuren van de rijder. Een unieke Kawasaki feature!

KX FI Calibration Kit (optioneel)
Voor wie de prestaties van zijn KX450 nog verder wil verfijnen is er de optionele KX FI Calibration Kit. Deze draagbare controller kan zonder laptop of stroomvoorziening rechtstreeks op de ECU worden aangesloten en biedt de keuze uit maar liefst zeven verschillende mappings.

De 2019 Kawasaki KX450 staat al vanaf juli 2018 in de showroom, de prijs wordt binnenkort bekend gemaakt. Kijk voor meer informatie en een dealer in uw regio op www.kawasaki.nl 

2019 Kawasaki KX450Jjpg

De triibunekaarten voor de Dutch TT op het TT-Circuit van Assen zijn traditioneel al lang uitverkocht, maar als je snel bent kan je alsnog een mooie plek op de KTM Fan-tribune op de Stekkenwal bemachtigen! Daar heb je niet alleen het beste zicht op de coureurs, maar krijg je ook nog eens een gaaf oranje fanpakket met een KTM T-shirt, KTM pet, KTM keycord en KTM oordopjes. 

Zo moedig je al je favoriete rijders aan, want KTM heeft als enige merk coureurs in alledrie de raceklassen: MotoGP, Moto2 en Moto3! 

Wil jij alsnog die mooie zitplaats tijdens de 88ste Dutch TT in Assen bemachtigen? Klik dan hier

KTM Fan Tribune Dutch TT Assen 2018

Met groot genoegen heeft Husqvarna Motorcycles het doek van de complete motorcrossrange 2019 getrokken, nadat het merk dit jaar geschiedenis maakte door zowel het 2018 FIM 450SX wereldkampioenschap en het 250SX AMA East Region kampioenschap binnen te halen, mede dankzij de toewijding van Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing Team rijders Jason Anderson en Zach Osborne. De range 2019 bevat vijf motorcrossmachines van een geheel nieuwe generatie. Deze motoren zijn ontworpen om zowel professionele als hobbyrijders het hoogst mogelijke technologische niveau te bieden dat er op dit moment te koop is. 

De Husqvarna- ingenieurs hebben nauwgezet geluisterd naar de feedback van topcoureurs. Ze hebben deze input gecombineerd met uitgebreide testen en ontwikkelingswerkzaamheden in eigen huis. Het resultaat is een lange lijst van upgrades, waarmee de nieuwe generatie FC- en TC-machines nieuwe maatstaven zetten op het gebied van wendbaarheid, prestaties, gewicht en esthetiek. De geheel nieuwe 2019 Husqvarna motorcrossmachines combineren state-of-the-art technologie en premium kwaliteit met innovatieve technologische en functionele verbeteringen om rijders van alle niveaus een nieuw territorium in hun motorcrosscarrière te laten betreden. Kortom: de 2019 Husqvarna motorcrossmodellen zijn de meest verfijnde, eerlijke en pure motorcrossmachines die er ooit zijn gemaakt.

Een grote stap vooruit
Husqvarna Motorcycles is bijzonder trots dat ze voor 2019 vijf nieuwe twee- en viertaktmachines kan presenteren, die een belangrijke nieuwe stap in de motorcrossrange van dit historische merk betekenen. Elk model in de nieuwe range - van de lichtvoetige TC 125 tot aan de potente FC 450 viertaktmotor - zet de maatstaf in zijn eigen, specifieke klasse. Een van de meest opvallende upgrades is het nieuwe frame, dat is voorzien van een hoogwaardige, blauwe poedercoating.

De stijfheid is in langsrichting vergroot voor een betere feedback naar de rijder toe. De veer- en dempingskarakteristieken van de WP AER voorvork en de DCC achterschokdemper zijn aan het nieuwe frame aangepast, zodat ze de energie-absorptie en de rechte-lijnstabiliteit optimaal ondersteunen. Bij alle vijf de nieuwe modellen zijn er een aantal zorgvuldig overwogen verbeteringen aan de krachtbron doorgevoerd. Zo heeft de FC 450 bijvoorbeeld een compactere en nieuw ontworpen SOHCcilinderkop, die het gewicht van het motorblok met maar liefst 500 g omlaag brengt.

Voor nog betere prestaties bij een minimaal eigen gewicht zijn alle uitlaatsystemen op de twee- en viertaktmodellen ingrijpend veranderd. Alle nieuwe motoren zijn uitgerust met een kwalitatief hoogwaardig stuur van ProTaper, terwijl de D.I.D. wielen nieuwe spraaknippels kregen. De viertaktmachines profiteren bovendien van een nieuwe, zeer compacte Li-ion 2.0 Ah accu, die een consistentere vermogensafgifte biedt. Het bodywork kreeg verder een verbeterde ergonomie voor meer comfort en optimale controle, terwijl een nieuwe, frisse look de pioniersmentaliteit van Husqvarna nog verder benadrukt.

Wat is nieuw bij modeljaar 2019
=> Nieuw ontworpen bodywork
=> Nieuw ontworpen SOHC-cilinder op de FC 450 (500 g lichter)
=> Blauw gecoat frame met meer stijfheid in langsrichting
=> Nieuw, tweedelig subframe-ontwerp (250 g lichter)
=> Nieuwe afstemming van de WP AER 48 voorvork
=> WP DCC achterschokdemper met nieuwe zuiger en verbeterde afstemming
=> Nieuwe uitlaatdemper is op de tweetakten en nieuw vormgegeven voorbocht op de TC 250
=> Afstelbereik kettingspanner met 5 mm vergroot
=> Kroonplaatprotector geïntegreerd in het nummerschild
=> Tractiecontrole & launch control met verbeterde settings (viertakten)
=> Nieuwe routing van de gaskabel voor gemakkelijker onderhoud
=> resonantiekamers met verbeterde flow en compactere uitlaatdempers op de viertakten
=> Nieuwe generatie Li-ion 2.0 Ah accu
=> Verbeterd koelsysteem met nieuwe centrale buis
=> Externe brandstofleiding naar binnen verplaatst voor betere bescherming
=> ProTaper stuur met nieuwe bochtafmetingen
=> D.I.D. wielen met nieuwe spaaknippels

De nieuwe Husqvarna MY19 motorcross range is vanaf juni wereldwijd beschikbaar bij alle officiële Husqvarna Motorcycles dealers.

2019 Husqvarna Motorcycles FC450

Altijd al benieuwd wat jouw Kawasaki echt in huis heeft en je wil dit graag op een veilige en gecontroleerde manier beleven? Dan is de Kawasaki Riding Course echt iets voor jou! Op donderdag 19 juli 2018 organiseert Kawasaki deze exclusieve rijvaardigheidstraining op het circuit van Mettet, waarin zowel de theorie als de praktijk uitgebreid aan bod komen. Tijdens deze uitgebreide training kunnen Kawasaki eigenaren onder professionele begeleiding van de instructeurs van Circuitschool ontdekken wat de motor voor hun in petto heeft. De Kawasaki Riding Course bestaat uit zes rijsessies en drie theoriesessies en is bedoeld voor de beginnende tot gemiddeld ervaren motorrijder. Ieder Kawasaki model is welkom!

Inschrijven kost slechts € 75,- en is vanzelfsprekend uitsluitend voor Kawasaki rijders.

Schrijf je nu snel in op www.circuitschool.nl want het aantal plaatsen is beperkt!

2018 Kawasaki Riding Course circuitdag Mettet

Op zaterdag 9 juni 2018 moet je in Zaltbommel zijn voor de tweede officiële ScramblerDag bij de Ducati Store! Meer dan ooit tevoren een dag voor alle liefhebbers van dit klassieke type moderne motoren, of het nou een Scrambler van Ducati, een Bonnie of een Neint is! (zie je welke enorm lollige grap we hier maken?) 

Het grote verschil met de editie van vorig jaar is, dat we in de zaak onze nieuwste aanwinst in de Scrambler-range hebben, namelijk de machtig leuke 1100 Scrambler, een flink sterkere Desmo ten opzichte van de 800’s. Zelf proberen en je weet het verschil! Tijdens de Scramblerdag beschikken we daarom niet alleen over onze eigen testmotoren, maar staan er ook nog eens extra fabrieksdemo’s klaar voor een unieke proefrit. Zo kan je die dag kiezen uit de iconisch ogende Desert Sled, de klassieke Classic en de stoere Full Throttle, maar dus ook uit de gloednieuwe 1100 Scramblers. Daarnaast hebben we e zeer volwassen Sixty2 klaarstaan voor A2-rijbewijshouders. Van een paar modellen hebben we er meer dan één, je komt dus altijd aan de beurt!

Als jij er een dagje uit van maakt, moeten wij er natuurlijk voor zorgen dat die ook echt compleet is. Daarom zorgen we voor de beste koffie en laten we de beste bakkers van Nederland hun lekkerste flammkuchen uit een authentiek Italiaanse foodtruck serveren. Gewoon lekker, maar ook de ideale ontspanning als je even wacht op je proefrit.

De kenners weten ondertussen dat het bij Ducati Zaltbommel altijd Italiaanser, mooier, groter en leuker kan. Dat geldt ook voor de ScramblerDag 2018, dus je kunt rekenen op veel meer Scrambler kleding, nog meer accessoires en volop hippe Scrambler goodies, allemaal in een speciale, gele Scrambler omgeving.

Wat is een evenement in Zaltbommel zonder speciale aanbieding? Juist ja! Dus als je tijdens de ScramblerDag een Scrambler aanschaft, scoor je een voucher ter waarde van € 250,-, vrij te besteden aan kleding of accessoires! Als je al een Scrambler hebt, ga je toch niet met lege handen weg die dag. Tenminste, wanneer je geluk heb, want dan maak je kans op een toffe prijs!

Ducati Scramblerdag 2018

Van vrijdag 1 t/m zondag 3 juni 2018 is het één en al Italië wat de klok slaat op het monumentale Kasteel de Haar. Tijdens het “Italië Evenement Smaak & Stijl” op het landgoed rondom het kasteel nabij Utrecht is ook Ducati aanwezig. U kunt daar dan ook de mooiste motoren uit Italië ontdekken en ter plekke met de gloednieuwe Ducati Scrambler 1100 testrijden. Een unieke gelegenheid om een uitgebreide testrit te maken op een leuke route rondom het kasteel! Er wordt onder begeleiding in kleine groepen gereden, waardoor u perfect kunt kennismaken met ons nieuwste model. Vergeet niet uw motorkleding, helm en motorrijbewijs mee te nemen. 

Met uw inschrijving voor de testrit heeft u ook de gelegenheid om dit prachtige evenement te ontdekken en te bezoeken. Een entreeticket kost €17,50, maar iedereen die zich opgeeft voor een testrit op de Scrambler 1100 krijgt van Ducati een gratis ticket voor het Italië evenement Smaak & Stijl, alsmede voor een extra gast.

Tijdens deze 15e editie zijn opnieuw tal van animaties en de beste producten uit het prachtige land van de vino, pasta en Ducati te vinden en te proeven.

Inschrijven testrit: https://www.eventboost.com/e/scrambler-1100-kasteel-de-haar/10863/ 

Ducati Scrambler 1100 testrijden 2018

Een nieuwe generatie van revolutionaire motorcrosstechnologie is gearriveerd in de gedaante van het 2019 KTM SX-gamma. Trouw aan KTM’s ‘Ready to Race’-belofte werden deze wereldwijd dominante, ultralichte machines radicaal verfijnd, ten einde te verzekeren dat KTM de bakens blijft uitzetten in het offroadsegment. De nieuwste modellen, van de KTM 50 SX voor de jongste fans van het oranje merk, helemaal tot de WK-winnende KTM 450 SX-F krachtpatser, worden momenteel officieel voorgesteld op het thuiscircuit van onze kampioen Tony Cairolli in Malagrotta, Italië en zullen weldra verkrijgbaar zijn bij de dealers. 

KTM domineert de strijd. De laatste tien jaar is het Oostenrijkse merk consistent aanwezig in de strijd naar dominantie in competities wereldwijd. Tony Cairolli’s negende ‘FIM Motorcross World Championship’-titel vorig seizoen - tevens de eerste voor de ster van de show, de KTM 450 SX-F - was een waar hoogtepunt. Paul Jonass’ MX2 World Championship’-titel zet de dominantie in de klasse verder, met negen overwinningen in tien seizoenen voor de KTM 250 SX-F. In de V.S. werd de ‘2017 AMA 450 Supercross’-titel binnengehaald door Ryan Dungey, net voor zijn pensioen. KTM scoorde dit seizoen ook overwinningen in zowel de 250 SX- als de 450 SX-klasse.

Het blijvend leveren van deze ongelofelijke prestaties vereist een sterke motivatie, een toewijding aan de ontwikkeling voor de racerij en investeringen in KTM’s ontwikkelingsprogramma’s voor jong talent. Dit creëert het beste platform voor de KTM SX-lijn, aangezien deze winnende technologie getest wordt in het heetst van de strijd alvorens ze haar weg vindt naar de productiemachines. De KTM 50 SX, KTM 65 SX en KTM 85 SX sportminicycles leveren een sterke basis voor junioren om over te stappen naar de volwassenenreeks waar de KTM 125 SX, KTM 150 SX en KTM 250 SX tweetakten, samen met de KTM 250 SX-F, KTM 350 SX-F en KTM 450 SX-F viertakten het scherpste wapen in elke klasse vertegenwoordigen.

KTM 450 EXC F SIX DAYS 2019

Rijwielgedeelte
Voor modeljaar 2019 krijgen alle motoren uit de volwassenenreeks een revolutionaire update waarbij de KTM-ingenieurs zich vooral toe hebben gelegd op het verder terugdringen van het gewicht dat opnieuw de nieuwe norm wordt in elke klasse. In de zwaardere 450cc-klasse is de KTM 450 SX-F beduidend lichter dan zijn rivalen. Alle SX-modellen krijgen een vernieuwd frame met verhoogde stijfheid, verbeterde wendbaarheid en rechtuitstabiliteit, een langer subframe, een herwerkte uitsparing voor de achteras en volledig nieuw plaatwerk voor een verbeterde ergonomie en meer bewegingsvrijheid. Een totaal nieuw voorkomen met nieuwe graphics complementeren het nieuwgevormde zadel en de nieuwe benzinetank. Een nieuwe luchtfilterkast biedt een betere bescherming van de luchtfilter en een betere luchtdoorstroming voor zowel de twee- als viertakten. Dit zorgt op zijn beurt voor een efficiëntere vermogensafgifte en betere prestaties.

Nieuwe radiatoren bieden een efficiënte koeling en werden beter gepositioneerd voor massacentralisatie, terwijl een sterkere lithium ion batterij voor de elektrische starter in combinatie met een herwerkte kabelboom voor een compact elektrisch systeem zorgen. Een aangepaste kroonplaat met het oog op een verbeterde handelbaarheid wordt gecombineerd met nieuwe veerafstellingen, terwijl een nieuw ontwikkelde, dual purpose plug in-stand nog een nieuw kenmerk is van het 2019-gamma. Op alle modellen vind je nog steeds indrukwekkende seriecomponenten terug zoals Brembo remmen, WP-vering, een Neken stuur, Dunlop banden, plus een mapselectieknop met geïntegreerde tractiecontrole, launchcontrole en mapselectie op de viertaktmachines. Dit is geen modelupdate met kleine wijzigingen, het is een echte evolutie: ongeveer 60% van de onderdelen van elke motor is nieuw.

Motor
In vergelijking met de vorige generatie, hebben alle motoren uit de KTM SX-reeks ingrijpende motorwijzigingen ondergaan. De KTM 250 SX-F en KTM 350 SX-F genieten van een nieuw ontwikkelde DS koppeling, terwijl alle viertakten een geoptimaliseerde versnellingsbak en een state-of-the-art Keihin motormanagementsysteem met herwerkt gasklephuis en verbeterd elektronicapakket krijgen. De KTM 125 SX, KTM 150 SX en KTM 250 SX genieten allemaal van geoptimaliseerde carburatorafstellingen, met een nieuwe versnellingsbak en nieuwe koppeling voor elk, naast andere verbeteringen. Naast de motorische verbeteringen op alle modellen krijgt het vlaggenschip, de KTM 450 SX-F, een nieuw ontwikkelde SOHC cilinderkop met het oog op een lager gewicht en verbeterde massacentralisatie, een nieuwe nokkenas met minder klepoverlap en verbeterd oppervlak, aangevuld met een DLC-gecoate nokkenaskettinggeleider met lage wrijvingsweerstand.

Voor zij die er op uit zijn om hun rijervaring nog intenser te maken en hun machine fijn te stemmen naar hun eigen, persoonlijke verlangens, heeft KTM een volledige lijn esthetische en performance parts ontwikkeld, verkrijgbaar in de KTM PowerParts collectie. Dit breed aanbod aan producten tilt je motor naar een hoger niveau en werd parallel aan de nieuwe SX-motoren ontwikkeld, van concept tot productie en dit door enkele van de beste ingenieurs ter wereld die werkzaam zijn bij KTM in samenwerking met toonaangevende accessoireproducenten. Daarmee is de kous nog niet af, want het KTM PowerWear-aanbod vind je gebundeld in een catalogus boordevol Ready to Race producten van topkwaliteit voor zij die in gepaste kledij het hoofd willen bieden aan de zwaarste gevechten. Je kan er zowel op als naast de baan geweldig uit zien, want het aanbod omvat zowel beschermende kledij, rijkledij als casual producten.

“Na de race is voor de race. Dat is sowieso een leuze die we bij KTM nauw aan het hart dragen. Opnieuw genoten we vorig seizoen met onze offroadteams van een ongelofelijk wereldwijd succes, maar dat is alleen maar dankzij al het harde werk van iedereen die er bij betrokken was, met in het bijzonder de onderzoek- en ontwikkelingsteams in zowel Mattighofen, Oostenrijk als de V.S. Racesuccessen maken deel uit van de motivatie die ervoor zorgt dat we seriemachines blijven produceren die Ready to Race zijn, recht uit de krat. ,” zei Joachim Sauer, KTM Senior Product Manager Offroad.

“Een nooit aflatend streven om te blijven analyseren en na te denken over hoe we onze machines kunnen ontwikkelen heeft geleid tot een nieuwe generatie SX-machines die zeer snel verkrijgbaar zullen zijn. Er zijn enkele ernstige revisies ten opzichte van de vorige modellen, waarbij de KTM 450 SX-F het onbetwiste hoogtepunt is met zijn ongelofelijke wendbaarheid dankzij z’n vederlicht maar super krachtig motorblok. Ons programma om de volgende generatie rauw jong talent op te leiden wordt aangevuld met een volledige modellenlijn van de KTM 50 SX tot motoren die in staat zijn om te racen op Grand Prix-niveau. Ons doel is duidelijk: de bakens uitzetten qua motorcrosstechnologie, voor amateurs tot profs, wat we doen door de scherpste wapens te smeden voor de taak,” concludeerde Sauer.

Voor meer informatie over elk individueel model kan je terecht op www.ktm.com/nl

De Husqvarna Vitpilen en Svartpilen: hoewel ze nog maar net in Nederland geland zijn, zitten de twee high tech stijliconen nu al verankerd in de motorwereld. Eenmaal gezien, heb je beide motoren voor altijd in je geheugen gegrift staan. Maar beide Husqvarna’s bieden natuurlijk meer dan hun verleidelijke mantels der liefde op het eerste gezicht. Namelijk ultra verfijnde, potente eencilinders, uitgebalanceerde rijwielgedeeltes en ieder zijn eigen doordachte ergonomie. Het straatleven is immers hun domein; een eregalerij in musea verdienen de Husqvarna’s vanzelf wel. Om iedere (potentiële) Vitpilen- of Svartpilen-rijder op alle fronten te assisteren, heeft Husqvarna zijn dealernetwerk drastisch uitgebreid, met de focus op de nu reeds felbegeerde 401- en 701-generatie.

Richten we ons daarom op de kersverse Husqvarna-straatdealers met als tweede uit een serie van zeven nieuwe dealers: Moes van Hoogstraten van Motorcenter Venlo
Moes is sinds jaar en dag een doorgewinterde motordealer die het vertikt om zijn bakermat Venlo te verlaten. Met een complete ommezwaai drie jaar geleden als gerespecteerd multibrand-dealer, focuste hij zich ineens volledig op Oostenrijk. ‘En ik ben echt helemaal in mijn nopjes met Husqvarna. M’n mensen en winkel zijn er volledig op ingericht; we krijgen ook veel klanten uit Duitsland die zich in onze zaak beter thuis voelen dan in de Duitse, ja. Weliswaar heb ik van oorsprong nooit contact met het merk gehad, maar in de Vitpilen en Svartpilen heb ik alle vertrouwen, serieus. Het is net even excentriek, maar dan met topkwaliteit aan rijeigenschappen. Door het design moet je niet verwachten dat je er direct enorme aantallen van verkoopt als een wereldwijd bekend merk; juist motoren met klasse en stijl vragen altijd enige aanlooptijd, logisch.’ 

‘Maar ik ben er honderd procent van overtuigd dat Husqvarna al heel snel als merk ingebakken zit bij de gemiddelde motorrijder. D’r zit nu al zoveel potentie in en voor mij is het de perfecte aanvulling, anders begon ik er niet aan. In de zaak zie ik altijd mensen ernaar toelopen; ouderen omdat de machines er misschien uitzien als de motor die ze vroeger hadden willen bouwen. Maar zeker ook jongeren komen erop af. De eerste Vitpilen 401 die ik verkocht was aan een jongeman met A2-rijbewijs. Die had de motor en mij in een of ander lokaal krantje gezien. Belde hij me op of ‘ie hem kon kopen. Ik zeg: ‘dan moet je nog twee dagen wachten op het kenteken, maar dan is hij van jou’. Da’s mooi toch?’

MotorCenter Venlo Husqvarna motordealer

Simple. Progressive
Vergeet alle moderne wegmotoren die je tot nog toe hebt gezien. Dit zijn innovatieve en vooruitstrevende motoren die van A tot Z geheel nieuw zijn ontwikkeld met frisse ideeën. Minimalistisch, puur en niet beïnvloed door anderen – deze motoren stellen alle actuele motordesigntrends ter discussie en zijn strakker, slimmer en minder gecompliceerd gebouwd. De eenvoudige maar tegelijkertijd geavanceerde designstrategie is een prikkelende paradox, waarbij eenvoud, gebruiksgemak en functionaliteit samenkomen met innovatief ontwerp en oog voor detail.

De Svartpilen 401 ademt de pure passie waardoor streetbikes ooit zo populair werden. Alles is teruggebracht tot de zuivere functionele essentie: deze motor is de real deal. Hier geen overbodige, extravagante ontwerpgimmicks die afbreuk zouden doen aan de zuivere sensatie van het motorrijden. De eenvoudige maar tegelijkertijd geavanceerde designstrategie van deze robuuste stadsverkenner representeert de toekomstvisie van Husqvarna Motorcycles op wegmotoren.

Husqvarna: pionier in innovatie
‘Heritage’ is heilig tegenwoordig, cultureel erfgoed een cruciale schakel in merktrots en kwaliteit. Diverse merken beroepen zich dan ook op hun vooroorlogse verworvenheden. Nee, dan Husqvarna: de eerste wortels van het merk dateren uit 1689, toen in het Zweedse Huskvarna in opdracht van de koning een wapenfabriek werd gevestigd. Nog altijd herinnert het Husqvarna-logo van een klassieke zoeker op een geweerloop aan die vroegste industriële activiteiten. Na toevoeging, in de loop der eeuwen (!), van de fabricage van keukenapparatuur en naaimachines, werd in 1903 de Zweedse pioniersdrang bekroond met het eerste Husqvarna-motorrijwiel. De vroegste productiecijfers dateren van 1908 toen de fabrikant aan het Vättermeer in totaal veertien motorfietsen wist te produceren en te verkopen. Kinderschoenen hebben zo hun charme... Dankzij innovatie en dadendrang wist Husqvarna uit te groeien tot een grote speler in de wegrace tussen de twee wereldoorlogen en ontketenden de Zweden in 1955 een revolutie met de Silverpilen, Zweeds voor ‘Zilveren Pijl’. De vederlichte machine van 75 kilo was van ‘scratch’ als offroadmotor ontworpen en kende innovatieve elementen als een telescoopvork, hydraulische schokdempers en een in het frame gebouwd motorblok. Het wereldkampioenschap motocross 250 cc in 1959 vormde het startsein voor een indrukwekkende reeks Europese en wereldtitels in Husqvarna’s gouden jaren zestig en zeventig.

Ook in de Verenigde Staten genoot het sympathieke Husqvarna enorm respect met liefst elf zeges in de moordende Baja 1000. De beste marketing avant la lettre ontving Husqvarna met de briljante front cover van Sports Illustrated van augustus 1971, waar Steve McQueen met zijn indrukwekkende torso op zijn favoriete Husqvarna 400 de voorpagina uit kwam jumpen. Eindelijk toonde de voorpagina van het immens populaire tijdschrift eens geen dame in badpak voor mannelijke lezers, maar de ultieme womanizer, ten behoeve van alle dames, al dan niet in swimsuit...

De overname van Husqvarna in 2013 door Oostenrijkse Pierer Industries AG, verzekerde het merk uit 1903 niet alleen van een glorieuze toekomst, maar verenigde Husqvarna tevens met Husaberg, dat in 1988 zich had afgesplitst. Husqvarna staat niet zomaar te boek als ’s werelds oudste motorfietsmerk met ononderbroken productie en 83 wereldtitels op zak. Husqvarna, vaak liefkozend Husky genoemd, dankt zijn historie aan sympathieke pioniersgeest en een verbeten innovatiedrang. Deze diep verankerde karaktertrekken vind je als herboren terug in de Svartpilen en Vitpilen, legendes voor de toekomst.

Husqvarna Motorcycles onthult met trots de complete lijn van 2019-enduromodellen – een hoogwaardige lijn van topklassemachines die de pioniersgeest van het merk perfect vertegenwoordigt. Deze modellen hebben de meest geavanceerde techniek die het offroad-segment ooit gezien heeft. De hele lijn is voorzien van state-of-the-art, krachtige en lichte motorblokken, gecombineerd met de meest geavanceerde motormanagementsystemen.

Met de innovatieve, recent geïntroduceerde benzine-injectie op de tweetakten TE 250i en TE 300i, en tractiecontrole op alle viertaktmachines. Alle modellen op de TX 125 na zijn standaard voorzien van een elektrische startmotor. Voor modeljaar 2019 introduceert Husqvarna Motorcycles een lijst van zorgvuldig doordachte updates in de enduromodellenlijn. Deze machines combineren topklasse-prestaties met een ongekend rijgemak op alle soorten terrein – de 2019- enduromodellen tillen het enduro-rijden naar een nieuw, hoger niveau.

Voor modeljaar 2019 presenteert Husqvarna Motorcycles een opwindende nieuwe generatie van zeven (acht met de TE 150 voor de Amerikaanse markt) nieuwe tweetakt- en viertaktenduromachines. Trouw blijvend aan het streven naar voortdurende doorontwikkeling, introduceren Husqvarna’s ingenieurs een nieuwe serie afstellingen voor zowel de WP Xplor 48-voorvork als de WP DCC-achterschokdemper. De nieuwste veerelementen op alle Husqvarna enduromodellen geven een verbeterde dempingskarakteristiek, met een stuggere set-up voor meer weerstand tegen doorslaan, passend bij de eisen van een brede range van offroad-rijders.

Verdere updates voor 2019 zijn onder andere de nieuwe stalen diafragmakoppeling op de TX 125 en TE 150, en het nieuwe, slijtvastere koppelingsdeksel op alle modellen. Gebleven is het dynamische, scherp en slank gelijnde plaatwerk, nu op de 2019-modellen met futuristische kleurstellingen die op een stijlvolle manier de Zweedse afkomst van het merk erkennen.

Tegelijk met de onthulling van de nieuwe endurolijn presenteert Husqvarna Motorcycles met gepaste trots een nieuwe lijn van kleding en accessoires. Hierbij wordt een Zweeds-geïnspireerd design gecombineerd met topkwaliteit. De 2019-kledinglijn biedt zowel functionele als vrijetijdskleding voor enthousiaste en veeleisende Husqvarnafans.

De voor 2019 uitgebreide lijn van Husqvarna Motorcyclesaccessoires bevat topklasse-componenten voor het verfijnen en beschermen van alle enduro-machines.

De nieuwe Husqvarna Motorcycles enduro-lijn voor 2019 zal in Europa leverbaar zijn vanaf mei 2018, bij alle erkende Husqvarna Motorcycles-dealers.

2019 Husqvarna FE 350 2019

Na de introductie van revolutionair nieuwe enduro-modellen in de afgelopen twee jaar, presenteert KTM nu trots de verder verfijnde en doorontwikkelde EXC-modellen voor 2019: van de KTM 125 XC-W tot de 300 EXC TPI tweetakten en de KTM 250 EXC-F tot 500 EXC-F viertakten, plus de zeer gewilde KTM Six Days-modellen. 

Dankzij een lange enduro-historie - die een belangrijk deel uitmaakt van de basis van het bedrijf - en met vele mijlpalen die zijn bereikt met het produceren van Ready to race, wereldwijd winnende enduromotoren, heeft KTM’s voortdurende drang tot excelleren ervoor gezorgd dat het oranje merk met de KTM EXC-lijn de marktleider blijft in dit segment. Vorig jaar lanceerde de Oostenrijkse fabrikant de eerste in serie geproduceerde offroad-competitiemachines met tweetakt-injectiemotoren: de KTM 250 EXC TPI en 300 EXC TPI. Deze modellen hebben de mogelijkheden in het enduro-segment naar een nieuw niveau getild en vormen een perfecte aanvulling op de hoogvermogende viertaktmodellen in de KTM-endurolijn.

De R&D-afdeling in Mattighofen rust echter nooit. De nieuwste generatie KTM EXC-enduro’s heeft voor modeljaar 2019 updates gekregen: een verbeterde afstelling van de WP-voorvork, een gemodificeerde WP-achterschokdemper met een nieuwe hoofdplunjer en een aangepaste afstelling met een verbeterde dempingskarakteristiek, voor een vertrouwenwekkend gevoel. Een nieuwe zadelovertrek, krachtigere accu en nieuwe kleurstellingen met een oranje frame in Ready to Race fabrieksstijl completeren de hoogwaardige Brembo-remmen, No-Dirt-voetsteunen, het Neken-stuur, de CNC-gefreesde wielnaven met high-end zwarte Giant-wielen, plus nog veel meer dat allemaal standaard is op deze titelwinnende machines.

Voor modeljaar 2019 krijgen de KTM 125 XC-W en 150 XC-W tweetakten (ontworpen voor gebruik op afgesloten parcours) een nieuwe cilinder met een gefreesde uitlaatpoort en een nieuwe powervalve voor topklasse vermogen. Een geoptimaliseerde kickstarterplaatsing samen met een ultra-compacte, nieuw ontworpen DS-koppeling met nieuw koppelingsdeksel maakt het totale blok smaller dan voorheen. Een herziene zesversnellingsbak zorgt voor beter schakelen en meer betrouwbaarheid.

Naast de nieuwe KTM EXC-modellen is er de bijbehorende KTM PowerWear-collectie. Om je functioneel en in stijl te kleden bij het bedwingen van het meest ruige terrein, levert KTM een brede lijn aan kwaliteits-motorkleding. Daarbij is er ook een grote collectie van vrijetijdskleding, zodat je ook op dagen dat je niet in het zadel zit Ready to Race blijft.
Verder hebben onze ingenieurs vanaf de eerste ontwikkelingsfase van elk enduromodel samen met toonaangevende accessoirefabrikanten een grote selectie KTM PowerParts ontwikkeld. Dit voor degenen die hun machine verder aan hun persoonlijke wensen willen aanpassen, of het nou gaat om de looks of het finetunen van de prestaties.

“De afgelopen twee jaar zijn ongelooflijk spannend geweest voor de ontwikkeling van onze enduro-motoren, hier bij KTM. Een geheel nieuw ontwikkelde, revolutionaire generatie voor modeljaar 2017, gevolgd door een wereldprimeur voor modeljaar 2018 met de eerste in serie geproduceerde tweetakt-offroad-competitiemodellen met benzineinjectie in de vorm van de KTM 250 EXC TPI en 300 EXC TPI. Het zijn een paar ongelooflijk drukke, maar vruchtbare jaren geweest qua ontwikkeling in dit segment, waarin we de marktleider blijven. Modeljaar 2019 laat een aantal wezenlijke modificaties zien bij alle modellen, samen met meer grondige verfijningen voor onze KTM 125 XC-W en 150 XC-W modellen. We stappen momenteel in een nieuw enduro-tijdperk als geheel en kijken uit naar het moment dat de nieuwste KTM EXC-modellen bij de dealers in de showroom staan”, aldus KTM Senior Product Manager Offroad Joachim Sauer.

2019 KTM EXC model range

Om iedere (potentiële) Vitpilen- of Svartpilen-rijder op alle fronten te assisteren, heeft Husqvarna zijn dealernetwerk drastisch uitgebreid, met de focus op de nu reeds felbegeerde 401- en 701-generatie. Richten we ons daarom op de kersverse Husqvarna-straatdealers met als eerste uit een serie van zeven nieuwe dealers: 

Richard Zuijderwijk van MotoPort Rockanje 

‘Onze ouders begonnen de motorzaak in 1978, maar intussen zijn we uitgegroeid tot een bedrijf met tien dealerschappen. Vandaar ook dat we vorig jaar onze vloeroppervlakte verdubbeld hebben en onlangs eens goed feest hebben gevierd om ons veertigjarig bestaan. Maar ons brede aanbod motormerken betekent niet dat we Husqvarna zouden laten ondersneeuwen, integendeel. Het is natuurlijk een legendarisch merk dat alle aandacht verdient. En de Svartpilen en Vitpilen hebben natuurlijk een uitstraling voor mensen die echt iets anders willen, zeker hier in de Randstad. Het hippe urban karakter en de pioniersgeest die de motoren uitstralen passen bij uitstek bij een stad als Rotterdam bijvoorbeeld.’

De Husqvarna Vitpilen en Svartpilen: hoewel ze nog maar net in Nederland geland zijn, zitten de twee high tech stijliconen nu al verankerd in de motorwereld. Eenmaal gezien, heb je beide motoren voor altijd in je geheugen gegrift staan. Maar beide Husqvarna’s bieden natuurlijk meer dan hun verleidelijke mantels der liefde op het eerste gezicht. Namelijk ultra verfijnde, potente eencilinders, uitgebalanceerde rijwielgedeeltes en ieder zijn eigen doordachte ergonomie. Het straatleven is immers hun domein; een eregalerij in musea verdienen de Husqvarna’s vanzelf wel.

Vitpilen
Vergeet alle moderne wegmotoren die je tot nog toe hebt gezien. Dit zijn innovatieve en vooruitstrevende motoren die van A tot Z geheel nieuw zijn ontwikkeld met frisse ideeën. Minimalistisch, puur en niet beïnvloed door anderen – deze motoren stellen alle actuele motordesigntrends ter discussie en zijn strakker, slimmer en minder gecompliceerd gebouwd. De eenvoudige maar tegelijkertijd geavanceerde designstrategie is een prikkelende paradox, waarbij eenvoud, gebruiksgemak en functionaliteit samenkomen met innovatief ontwerp en oog voor detail. Vitpilen 401: € 7.650,-. Vitpilen 701: € 11.950,-.

Svartpilen
De Svartpilen 401 ademt de pure passie waardoor streetbikes ooit zo populair werden. Alles is teruggebracht tot de zuivere functionele essentie: deze motor is de real deal. Hier geen overbodige, extravagante ontwerpgimmicks die afbreuk zouden doen aan de zuivere sensatie van het motorrijden. De eenvoudige maar tegelijkertijd geavanceerde designstrategie van deze robuuste stadsverkenner representeert de toekomstvisie van Husqvarna Motorcycles op wegmotoren. Svartpilen 401: € 7.650,-. 

Husqvarna: pionier in innovatie
‘Heritage’ is heilig tegenwoordig, cultureel erfgoed een cruciale schakel in merktrots en kwaliteit. Diverse merken beroepen zich dan ook op hun vooroorlogse verworvenheden. Nee, dan Husqvarna: de eerste wortels van het merk dateren uit 1689, toen in het Zweedse Huskvarna in opdracht van de koning een wapenfabriek werd gevestigd. Nog altijd herinnert het Husqvarna-logo van een klassieke zoeker op een geweerloop aan die vroegste industriële activiteiten. Na toevoeging, in de loop der eeuwen (!), van de fabricage van keukenapparatuur en naaimachines, werd in 1903 de Zweedse pioniersdrang bekroond met het eerste Husqvarna-motorrijwiel. De vroegste productiecijfers dateren van 1908 toen de fabrikant aan het Vättermeer in totaal veertien motorfietsen wist te produceren en te verkopen. Kinderschoenen hebben zo hun charme... 

Dankzij innovatie en dadendrang wist Husqvarna uit te groeien tot een grote speler in de wegrace tussen de twee wereldoorlogen en ontketenden de Zweden in 1955 een revolutie met de Silverpilen, Zweeds voor ‘Zilveren Pijl’. De vederlichte machine van 75 kilo was van ‘scratch’ als offroadmotor ontworpen en kende innovatieve elementen als een telescoopvork, hydraulische schokdempers en een in het frame gebouwd motorblok. Het wereldkampioenschap motocross 250 cc in 1959 vormde het startsein voor een indrukwekkende reeks Europese en wereldtitels in Husqvarna’s gouden jaren zestig en zeventig. 

Ook in de Verenigde Staten genoot het sympathieke Husqvarna enorm respect met liefst elf zeges in de moordende Baja 1000. De beste marketing avant la lettre ontving Husqvarna met de briljante front cover van Sports Illustrated van augustus 1971, waar Steve McQueen met zijn indrukwekkende torso op zijn favoriete Husqvarna 400 de voorpagina uit kwam jumpen. Eindelijk toonde de voorpagina van het immens populaire tijdschrift eens geen dame in badpak voor mannelijke lezers, maar de ultieme womanizer, ten behoeve van alle dames, al dan niet in swimsuit... 

De overname van Husqvarna in 2013 door Oostenrijkse Pierer Industries AG, verzekerde het merk uit 1903 niet alleen van een glorieuze toekomst, maar verenigde Husqvarna tevens met Husaberg, dat in 1988 zich had afgesplitst. Husqvarna staat niet zomaar te boek als ’s werelds oudste motorfietsmerk met ononderbroken productie en 83 wereldtitels op zak. Husqvarna, vaak liefkozend Husky genoemd, dankt zijn historie aan sympathieke pioniersgeest en een verbeten innovatiedrang. Deze diep verankerde karaktertrekken vind je als herboren terug in de Svartpilen en Vitpilen, legendes voor de toekomst. 

Motoport Rockanje Husqvarna dealer 2018

Altijd al een KTM straatmotor willen testen? Dan is dit je kans! En we maken je het gemakkelijk! Van maart t/m juni 2018 gaat KTM On Tour en bezoekt alle KTM dealers in heel Nederland. Bekijk onderstaand de kalender, kies je dichtstbijzijnde KTM dealer en schrijf je direct in via de knop ‘AANMELDEN’*.

Max. 1 testlocatie per deelnemer en max. 2 testmotoren op de gekozen testdag. Wees op tijd! 1 uur voor aanvang van je testrit meldt je je aan bij de inschrijfbalie op de gekozen locatie; Niet tijdig aanwezig? Dan geven we je voorinschrijving vrij; Breng een geldig rijbewijs mee; Motorkleding verplicht; Deelname is op eigen risico. KTM Nederland en de KTM dealer kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor schade en letsel opgelopen tijdens de KTM On Tour dag.

KALENDER 
25-03-2018 Goedhart Motoren Bodegraven

31-03-2018 André Motors Ermelo
02-04-2018 2e Paasdag Motoport Rockanje Rockanje
08-04-2018 Vos Oss Motoren Oss
14-04-2018 Verpalen Auto Motor Service Krommenie
29-04-2018 Premium Motors Apeldoorn
06-05-2018 Motor Center Venlo Venlo
10-05-2018 Hemelvaartsdag DIPI Moto Gilze
13-05-2018 JTX Racing Cuijk
19-05-2018 Motor Centrum Eibergen Eibergen
21-05-2018 2e Pinksterdag NIWA Motoreservice Zwaagdijk
26-05-2018 KOBO Motoren Drachten
02-06-2018 Van Gerven Motoren Bergeijk
09-06-2018 Hannamax Motorsport Hedel
16-06-2018 Mulders Motoren Veendam
24-06-2018 Arie Molenaar Motors IJsselstein

De Kawasaki Z1000SX is onmiskenbaar de grondlegger van het Sport-Touring segment en met recht een sportmachine en reismotor in één. Deze populaire alleskunner is compleet vernieuwd met nieuwe looks, nog meer comfort en baanbrekende elektronica. Met Power Modes, Traction Control, Cornering Management Function en schitterende LED verlichting is de Z1000SX veruit de meest geavanceerde motor in zijn klasse. 

2018 Kawasaki Z1000SX Tourer Pakket

Toch zag Kawasaki mogelijkheden om de succesvolle Z1000SX nog completer te maken. De Z1000SX wordt nu namelijk tijdelijk geleverd met gratis Tourer pakket ter waarde van € 899,-. Dit aantrekkelijke pakket maakt de Z1000SX een ultieme reisgenoot en bestaat uit: Mono-Key geïntegreerd zijkoffersysteem met luxe binnentassen, tankpad en GPS steun. 

De Z1000SX is verkrijgbaar vanaf € 15.099,- in de kleuren groen, zilver en zwart. Deze actie is geldig tot 1 juni 2018.

Kijk voor meer informatie en een dealer in uw regio op www.kawasaki.nl 

Bij de recente persintroductie werd de nieuwe Bridgestone Adventure A41 motorband al enthousiast door de kritische journalisten ontvangen. Met name het enorme vertrouwen dat de band geeft en de uitstekende on en off road eigenschappen scoorden hoog bij de testers. Ook BMW onderschrijft de hoge kwaliteit van de A41 en heeft daarom besloten de R1200GS en R1200GS Adventure, de best verkochte zware motoren in Europa, voortaan standaard met de Bridgestone A41 uit te rusten. Maar niet alleen de 1200 GS-modellen, ook de BMW F750GS en F850GS rollen voortaan op A41 banden de fabriek uit. Uiteraard is het Japanse bandenmerk er zeer trots op dat BMW voor Bridgestone heeft gekozen. En niet voor het eerst, want BMW en Bridgestone werken al sinds 1995 samen. 

BMW R1200GS Bridgestone A41 OEM

Bron: Bridgestone. Foto: Testmotor.nl

Het motorseizoen 2018 is met het mooie lenteweer in alle hevigheid van start gegaan. In lijn daarmee staan de 2018-modellen van Moto Guzzi, Vespa en Piaggio inmiddels bij de dealers. Naast de EICMA- en Salon/Motorbeurs-primeurs maken ook de Moto Guzzi V7 III Limited, de nieuwe Piaggio MP3 350 & 500 HPE-varianten en de Vespa Primavera 50th Anniversary binnenkort hun opwachting in ons land. 

50 jaar Vespa Primavera
De Vespa Primavera is al vijftig jaar lang een stijlicoon en dat wordt in stijl gevierd met de Vespa Primavera 50th Anniversary. Dit exclusieve jubileummodel onderscheidt zich nadrukkelijk door een elegante lichtblauwe of matbruine kleur met een daarop afgestemd zadel, grijze afwerking voor de nieuwe 12 inch vijfspaaks velgen, LED-verlichting voor de koplamp en het achterlicht, en vanzelfsprekend een bijbehorende embleem dat de exclusiviteit van deze scooter onderstreept. Voor de aandrijving zorgt een pittige i-get 125cc of 50cc motor. De Vespa Primavera 50th Anniversary staat binnenkort bij de officiële Vespa-dealers. Als 50cc is hij er vanaf mei voor € 3.789*, de 125cc versie volgt in juni en wordt leverbaar voor € 5.079*.

2018 Vespa Primavera 50th Anniversary

Piaggio MP3 350/500 HPE 
Ook de nieuwe Piaggio MP3 350 HPE Sport en MP3 500 HPE Business en Sport staan binnenkort bij de dealers. De 2018-modellen zijn onder meer te herkennen aan een nieuw ontworpen grille op het voorscherm en een volledig LED-verlichtingssysteem. Ook nieuw zijn de handlebars, het beter beschermende smoky windscherm en het zadel, nu met comfortabelere vulling en een nieuwe rugleuning voor de passagier. Qua uitrusting zijn de Piaggio MP3-modellen nu nog completer. De Business-versie gebruikt standaard de TomTom Vio-navigator, terwijl de Sport-uitvoering iets hardere gasschokdempers heeft, evenals aangepaste schijfremmen voor. ABS en ASR zijn in alle gevallen standaard. De Piaggio MP3 500 HPE levert bovendien 10% meer vermogen (nu 41 pk), bij een verbeterd uitlaatgeluid en een aangenaam laag brandstofverbruik. De Piaggio MP3 350 HPE vertrouwt voor het eerst op de bekende 350cc-motor, die zich eerder al bewezen heeft op de Beverly 350 met ruim 30 pk. Prijzen van de nieuwe Piaggio MP3 350 Sport beginnen bij € 10.419*. De nieuwe MP3 500 HPE-modellen worden leverbaar vanaf € 12.049* voor de MP3 500 Business HPE; de MP3 500 Sport HPE kost € 12.449*. Naast deze nieuwe MP3-uitvoeringen blijven ook de bestaande uitvoeringen – de MP3 Yourban 300, de MP3 300 en MP3 500 – vanzelfsprekend leverbaar.

2018 Piaggio MP3 500 HPE

7 keer V7: Moto Guzzi V7 III Limited
Aanvullend op de drie nieuwe, recent gelanceerde uitvoeringen voor de V7 – de Carbon, Milano en Rough – verrast Moto Guzzi V7-liefhebbers met de introductie van nog een nieuwe, exclusieve uitvoering: de V7 III Limited, een speciale limited edition die is gewijd aan het Moto Guzzi Open House 2018. Daarmee bestaat het V7 customprogramma nu uit zeven versies. Ten opzichte van de Stone, Special, Rough, Milano, Carbon en Racer onderscheidt de V7 III Limited zich nadrukkelijk door tal van exclusieve features. Voorbeelden zijn de carbon spatborden en zijpanelen, een verchroomde brandstoftank met zwarte tankriem en zilver gepolijst Moto Guzzi-embleem, een verchroomde einddemper, veren en dempers, spiegels en handgrepen en een zwart zadel. Een enkele teller, een Moto Guzzi-logo op het voorspatbord en een Open House-embleem ronden het geheel af. Zoals de naam al doet vermoeden is de totale productie van de Moto Guzzi V7 III Limited beperkt tot slechts 300 genummerde exemparen. Vanaf juni staat hij bij de officiële Guzzi-dealers, waar hij nu al te bestellen is voor € 11.645*.

2018 Moto Guzzi V7 III Limited

Link: alle nieuwe prijzen voor 2018

Van 1 april tot en met 31 mei 2018 staan de officiële Moto Guzzi-dealers geheel in het teken van de Moto Guzzi Eagle Days. Guzzi-liefhebbers die in deze periode één van de 'Made in Mandello del Lario' modellen aanschaffen, kunnen rekenen op voordeel op accessoires. Dit jaar staan de Moto Guzzi Eagle Days synoniem voor gratis accessoires op de V7 III serie en op de V9 Bobber en Roamer. Extra aandacht is er tijdens deze voorjaarscampagne voor de introductie van de nieuwe uitvoeringen van de Moto Guzzi V7 III. Aanvullend op de welbekende Stone, Special en Racer maken nu voor het eerst ook de nieuwe V7 III Carbon, Milano en Rough hun opwachting bij de Guzzi-dealers. Waarmee de V7 III range inmiddels uit zes custom varianten bestaat. Binnenkort wordt dat aanbod nog verder uitgebreid naar zeven, met de komst van de exclusieve, tot 300 exemplaren beperkte V7 III Limited.

Als introductieaanbod op de nieuwe versies ontvangen kopers van de V7 III Rough, Milano en Carbon plus de V7 III Racer nu gratis accessoires, om hun Guzzi nog verder te customizen. Liefhebbers met een voorkeur voor de V7 III Stone of Special ontvangen eveneens gratis accessoires.

Voordeel op Moto Guzzi V9
Naast de V7 III serie zijn ook de modeljaar 2018-uitvoeringen van de V9 Bobber en V9 Roamer tijdens de Moto Guzzi Eagle Days aantrekkelijker dan ooit. Deze lichtgewicht ‘easy cruisers’ onderscheiden zich door comfort en stijl; eigenschappen die nu nog verder naar eigen smaak kunnen worden aangezet dankzij gratis accessoires bij aanschaf van een nieuwe V9 Bobber of Roamer.

V7 en V9 demo’s
Alle officiële Moto Guzzi-dealers nemen van 1 april tot en met 31 mei deel aan de Moto Guzzi Eagle Days. Vanzelfsprekend hebben ze diverse V7 III- en V9-modellen beschikbaar voor een uitgebreide kennismaking. Meer informatie over de Eagle Days, het accessoirevoordeel en het Moto Guzzi dealernetwerk is beschikbaar op www.motoguzzi.nl

Moto Guzzi Eagle Days 2018 V7 V9

Kawasaki Ninja 650