EICMA: update 2018 Tiger 800 XC en XR

De nieuwe, sterk geüpdatete Tiger 800 XC- en XR-familie heeft opnieuw de grenzen van deze wereldwijd geliefde reeks verlegd met verbeteringen op meer dan 200 punten aan het chassis en het motorblok. Deze worden aangevuld met een reeks ingrijpende verbeteringen voor offroad-rijden die zorgvuldig in balans worden gehouden door verbeteringen voor op de weg. 

Triumph Motorcycles heeft de gloednieuwe Tiger 800 XC- en XR-lijn geïntroduceerd, die behoort tot de populairste en meest geprezen motorfietsen ooit. Het langstlopende avontuur, met een geschiedenis die begon met goud winnende Tigers tijdens de International Six Day Trial in 1936, gaat verder met een nieuwe generatie die alles van die kenmerkende Tiger-spirit heeft en functionaliteit naar een ongekende hoogte brengt.

o Aanzienlijk verbeterde offroadfunctionaliteit en dagelijks allroadcomfort
o Chassis en motorblok op meer dan 200 punten vernieuwd
o Geoptimaliseerd Triple-motorblok met snellere respons
o Nieuwe kortere eerste versnelling voor een betere tractie offroad en een goede hanteerbaarheid en acceleratie bij lage snelheid
o Nieuwe lichtere, vrij stromende uitlaatdemper met verbeterde klank
o Nieuwe rijmodus 'Off Road Pro' keuze uit tot wel zes rijmodi
o Nieuw scherm met 5-standenverstelling
o Nieuwe geavanceerde technologie van hoog niveau
o Nieuwe instelbare TFT-instrumenten volledig in kleur
o Nieuwe opvallende ledverlichting
o Nieuwe verlichte ergonomisch vormgegeven schakelaars en 5-standenjoystick
o Nieuwe verbeterde cruisecontrol
o Deze dragen allemaal bij aan de geavanceerde basistechnologie van de Tiger 800.
o Ingrijpende wijziging aan de Triple-motor – betere respons, meer karakter en mooier geluid
o Belangrijke vernieuwing van het Triple-blok, de typische krachtcentrale van de Tiger
o Nieuwe, kortere eerste versnelling
o Nieuwe lichtere, vrijer stromende uitlaat voor een fraaier geluid
o Meer Tiger-stijl en meest hoogwaardige afwerking en details ooit
o Nieuw eersteklas plaatwerk
o Nieuwe hoogwaardige badges, grafische elementen en details
o Nieuwe kleuren
o Modernere en dynamischere houding
o Het meest complete aanbod
o Nog meer keus met zowel XR- als XC-modellen die nog opvallender en doelmatiger zijn afgestemd op hun specifieke taak

De nieuwe Tiger 800-reeks
De nieuwe, sterk geüpdatete Tiger 800 XC- en XR-familie heeft opnieuw de grenzen van deze wereldwijd geliefde reeks verlegd met verbeteringen op meer dan 200 punten aan het chassis en het motorblok. Deze worden aangevuld met een reeks ingrijpende verbeteringen voor offroad-rijden die zorgvuldig in balans worden gehouden door verbeteringen voor op de weg. Triumph heeft doelgericht speciale verbeteringen aangebracht in technologie, comfort en stijl en daarnaast een motorblok van een nieuwe generatie geïntroduceerd dat zorgt voor maximaal rijplezier. Het gevolg is dat de nieuwe Tiger 800 in alle opzichten beter is, zowel offroad als op de weg.

Paul Stroud, Chief Commercial Officer van Triumph Motorcycles, zei: "We hebben een aantal belangrijke vernieuwingen doorgevoerd in de technologie en prestaties, om de functionaliteit van de nieuwe Tiger 800's zowel offroad als op de weg uit te breiden. Met ontwikkelingen die aansluiten op de toegankelijke en wendbare, comfortabele rijstijl van de Tiger en op de bestaande karakteristieke stoere uitstraling is de nieuwe 800-lijn gebouwd voor maximaal avontuur – elke dag weer."

Belangrijke vooruitgang in technologie
Iedere uitvoering van de nieuwe Tiger 800 vertegenwoordigt een enorme sprong voorwaarts in rijtechnologie met verbeteringen zoals een TFT instrumentenpaneel volledig in kleur, tot wel zes rijmodi, hoogwaardige Brembo-voorremmen, geoptimaliseerde veringconfiguraties, stuurschakelaars met elegante verlichte knoppen, kenmerkende integrale ledverlichting, vernieuwde cruisecontrol, een verbeterd chassis en eersteklas kuipwerk.

Motorblok van de nieuwe generatie
Het gewicht van de Triple-motor van 800 cc is geoptimaliseerd en levert nu meer direct vermogen, met een piekvermogen van 95 pk. De motor heeft meer karakter en een lichter uitlaatsysteem met een sportievere klank, waarmee dit blok van de nieuwe generatie een ware transformatie heeft ondergaan. De nieuwe kortere eerste versnelling, voor een betere offroad-tractie, allroad-respons bij lage snelheden en een directere acceleratie, zorgt voor een meer verslavend en speels karakter. Bovendien kunnen gevorderde motorrijders met de nieuwe rijmodus 'Off Road Pro' op de XC-modellen volledige controle over de motor krijgen.

Een nieuwe dimensie in comfort
Triumph heeft de ergonomie van de hele Tiger 800-reeks sterk verbeterd. Daarvoor is het stuur 10 mm naar achteren verplaatst voor een rijpositie met meer zicht, zijn Brembo-voorremmen met hogere specificaties en een verstelbare Showa-vering aangebracht, nieuwe offroad-banden volgens het handboek gekozen, een nieuw windscherm met vijf standen gemonteerd en windgeleiders opgenomen voor een ongekende windbescherming in deze klasse, en ook een nieuw zadelmateriaal voor rijcomfort gedurende de hele dag.

Premium stijl
De kenmerkende Tiger-stijl is nog duidelijker zichtbaar in de nieuwe 800-reeks. Het eersteklas kuipwerk is voorzien van een hoogwaardige afwerking met vernieuwde zijpanelen, badges van hogere kwaliteit, grafische elementen en details die de avontuurlijke uitstraling van de motor versterken. De Tiger heeft hiermee een modernere en dynamischer uiterlijk gekregen, die het dubbele offroad- en wegkarakter van ieder model benadrukken terwijl het typische, herkenbare Tiger 800-silhouet bewaard is gebleven.
Basistechnologie van de Tiger 800
De toonaangevende stuureigenschappen en basistechnologie van de Tiger 800 vormen het fundament voor de superieure rijervaringen met deze motorfiets. Alle essentiële functies van de Tigers zijn behouden met ABS, tractiecontrole, elektronische gasklepregeling, cruisecontrol, verwarmde zadels en handgrepen, stroomaansluitingen en een
zadel met twee zadelhoogten (810-830 mm op XR-modellen, 840-860 mm op XC-modellen) dat 20 mm versteld kan worden voor aanpassing aan de rijstijl en het terrein, en een XRx-model met lage zithoogte dat met 760 mm liefst 50 mm lager is dan het standaardzadel.

Tiger 800-modellen
Met de Tiger XR voor de weg, de veelzijdige XRX en reeks-topper XRT, tot de Tiger XCX, en niet te vergeten de XRx met verlaagd zadel, is er een Tiger 800 voor iedereen, voor iedere rit en voor ieder avontuur.

Toonaangevende technologie van de Tiger 800

Nieuwe functies
• Verstelbaar TFT-instrumentenpaneel van 5 inch - fullcolour en helder instrumentenpaneel met een intuïtieve bediening en nauwkeurige informatie voor de motorrijder
• Nieuwe integrale ledverlichting - met meer zicht en meer stijl zorgt deze opvallende ledverlichting voor goed zicht van voren en van achteren
• Schakelmateriaal en 5-standenjoystick - nieuwe ergonomisch vormgegeven stuurschakelaars en joystick zijn intuïtief en comfortabel te bedienen
• Verlichte knoppen - knoppen op de stuurschakelaars zijn nu verlicht voor makkelijker gebruik in het donker
• Rijmodus 'Off-Road Pro' - voor de meest doelgerichte offroadconfiguratie ooit kunnen gevorderde motorrijders rijhulpsystemen nu uitschakelen voor volledige controle
• Brembo-voorremmen – dubbele Brembo-voorremmen werken betrouwbaar met topvermogen in alle omstandigheden
• Windscherm met vijf standen en windgeleiders – het windscherm kan met één hand worden versteld en biedt de beste windbescherming in deze categorie
• Vernieuwde cruisecontrol - gemakkelijk toegankelijk en te bedienen met één knop op de linker stuurschakelaar, om vermoeidheid van de motorrijder te voorkomen

Tot de basisfuncties behoren:
• Kenmerkende driecilindermotor van 800 cc met elektronische gasklepregeling
• Tot 6 rijmodi
• Verwarmd bestuurders- en passagierszadel
• Carter- en radiateurbescherming
• Uitschakelbare ABS en tractiecontrole
• Speciale ergonomie - verstelbare zadelhoogte en stuurpositie
• Boordcomputer
• Startonderbreker
• Eersteklas instelbare vering voor en achter
• Middenstandaard
• Verwarmde handgrepen
• Handkappen
• Valbeugels
• Stroomaansluitingen (1 x 12 V, 1 x USB)

2018 Triumph Motorcycles Tiger 800 XCA FKorosi Red


Share

Laatste Nieuws

Please enable the javascript to submit this form