Nieuw: 2022 Yamaha XSR700 en XSR700 XTribute

Nieuw: 2022 Yamaha XSR700 en XSR700 XTribute

Met een respectvol oog naar het verleden kijkt Yamaha ook naar de toekomst, en werd besloten om het bestaande platform van de XSR700 met een aantal aanpassingen naar een hoger niveau te tillen. Tegelijkertijd mocht het veelzijdige karakter van deze motoren niet verloren gaan. 

De nieuwe XSR700 biedt de bekende, traditionele ontwerpaspecten, zoals het retro-kuipwerk, de typerende zitting en de klassiek vormgegeven koplamp en achterlicht. We respecteren de historische motoren en omarmen gelijktijdig de moderne tijd door de toepassing van moderne technologieën zoals ABS, LED-verlichting en de meest efficiënte CP2-motor tot nu toe. En zo brengen we de Faster Sons-filosofie tot leven zoals dat oorspronkelijk is bedoeld voor dit constant evoluerende segment.

Kleurinspiratie

Voor de kleurstellingen van de 2022-modellen keek Yamaha naar één van de meer iconische motorfietsen uit onze rijke geschiedenis. De beroemde 2-takt RD350LC uit het begin van de jaren tachtig vormt de inspiratie voor de moderne interpretatie van de kleurstelling. Dit heeft geresulteerd in de heldere Historic White and Blue en de elegantere Black and Gold-combinatie.

Nieuw LED-koplampontwerp voor de XSR-serie

De verlichting van de Sport Heritage-serie is volledig up-to-date, zoals te zien bij de geheel nieuwe XSR125. De ronde LED-koplamp is duidelijk geïnspireerd op het verleden, maar biedt een gesplitste projector en halfronde contourverlichting. Het achterlicht heeft een klassiek gevormde ronde vorm en zorgt voor een optimale zichtbaarheid door zijn LED-technologie. De LED-knipperlichten zijn subtiel gevormd: zo minimaal mogelijk, maar met een hoge zichtbaarheid.

De nieuwe geïntegreerde koplampsteunen zijn verbonden met de beschermkappen op de voorvork, zodat de motorfiets er van voren zeer compact uitziet.

Aangepaste cockpitlay-out

Het 'inverted' LCD-scherm is klassiek gevormd met moderne functies. Deze is naar voren geplaatst voor een betere en heldere weergave. De lijnen en posities zijn speciaal ontworpen met het oog op de volledig nieuwe koplamp, waardoor de motorfiets een slankere 'snub nose'-look aan de voorkant krijgt.

Tijdloos, casual karakter

Naast het retro-uiterlijk is de nalatenschap van de XSR700 ook duidelijk zichtbaar in de prestaties op de weg. Het veelzijdige karakter is het kloppende hart van de machine. De XSR700 is een motorfies om mee weg te rijden, hoe en wanneer je maar wilt. Van rustig toeren tot plat door de bocht, hij kan het allemaal. Een toegankelijke motorfiets die prettig rijdt voor zowel nieuwe als ervaren rijders. Dit karakter komt terug in de constructie. Het tweedelige frame, de tankconstructie en het zadelontwerp zijn grotendeels onveranderd. Dit betekent dat de customize-opties waar de XSR700 om bekend om staat, gewaarborgd blijven.

Verbeteringen op een hoger niveau

Met de toegenomen volwassenheid van de XSR700 zijn er verschillende verbeteringen aangebracht, zowel in prestaties als in veiligheid. Net als zijn CP2-broers is de XSR700 uitgerust met het EU5-conforme, karakteristieke 689 cc-motorblok. De rijeigenschappen van de XSR700 zijn nog verder verfijnd - maar elke centimeter plezier is behouden met de karakteristieke prestatie-motor.

Om de rijprestaties verder te verfijnen, krijgt de XSR700 nieuwe, verbeterde, grotere remschijven van 298 mm voor, een herziene voorvork en Michelin Road 5-banden. De schakelaars hebben ook een technische upgrade gekregen. Ze zijn gebruiksvriendelijker en passen beter bij de volledig zwarte hendels en stuurgrepen. Hierdoor kan de motorrijder de LCD-schermfunctie tijdens de rit eenvoudig bedienen. De radiator heeft ook nieuwe zijpanelen gekregen, waardoor de algehele look nog strakker geworden en de richtingaanwijzers verder naar achter kunnen worden verplaatst.

XSR700 XTribute – Ride the Legend

Met al deze nieuwe specificaties blijven we een eerbetoon brengen aan een van onze meest geliefde motorfietsen aller tijden: de XT500. In 2022 presenteren we wederom de XTribute, geïnspireerd door deze legende onder de Yamaha-motoren. Naast de duidelijke ontwerpreferenties delen beide modellen een aantal belangrijke kenmerken, waardoor ze bij iedereen in de smaak vallen. Zowel de XT500 als de XTribute hebben een puur ontwerp, bruikbaar vermogen en een all-round veelzijdigheid. Gewoon puur en eerlijk plezier, in combinatie met Yamaha's hoge respect voor kwaliteit.

Deze bijzondere combinatie van een tijdloos mooi uiterlijk en moderne technologie illustreert perfect de ware aard van de Faster Sons-filosofie. Met zijn unieke specificaties geeft de XSR700 XTribute een hele nieuwe generatie motorrijders de kans om het verleden te eren en tegelijkertijd te profiteren van de nieuwste technologie en een uitstekende rijervaring.

Kleuren en graphics in '1981' retro XT-stijl

Een van de meest iconische kenmerken van de XT500, waaraan ook de succesvolle periode van meer dan tien jaar werd toegeschreven, was de gedurfde maar eenvoudige styling. Precies dit wordt nu toegepast op de XTribute: de geborstelde aluminium tankafdekking is afgewerkt met XT-graphics en wordt gecombineerd met witte spatborden en de beroemde gouden velgen.

Dirt bike ontmoet Urban Scrambler

Om de dirt bike-stijl van de XT500 te benadrukken, is de XTribute uitgerust met een verstevigd stuur. Dit stuur biedt niet alleen de echte Urban Scrambler-look, het zorgt ook voor een comfortabele en rechte rijpositie. Het bredere stuur zorgt voor een grotere hefboomwerking, waardoor de motorfiets ook bij lagere snelheden gemakkelijk te manoeuvreren is. Met aandacht voor alle contactpunten zijn de handgrepen in dirt bike-stijl en de voetsteunen met hun stoere uiterlijk speciaal ontworpen voor de Scrambler-look.

Banden met noppenprofiel

Voor zowel esthetische als praktische doeleinden zijn de 10-spaaks gegoten velgen van de XSR700 XTribute uitgerust met Pirelli MT-60RS-blokpatroonbanden, wat bijdraagt aan de Urban Scrambler-look. De banden bieden een uitstekende grip en zijn gemakkelijk te gebruiken op zowel verharde als onverharde wegen.

Vlak zadel en voorvorkbescherming

Uit respect voor de ontwerpprincipes van de XT500 is de XTribute uitgerust met een zitting met plat profiel en op de achterkant een subtiel XTribute-logo in reliëf. Biedt een echte dirt bike-look uit de jaren 80, maar met alle moderne comfort.

Elke Yamaha Sport Heritage-motor is ontworpen met veel aandacht voor elk detail, en ditzelfde geldt voor de XSR700 XTribute. Op de voorvork zijn zwarte rubberen hoezen gemonteerd om het hele retro-Scrambler-gevoel te onderstrepen. De algehele rijpositie is afgestemd op het verstevigde stuur, de offroad-voetsteunen en -grepen.

Licht, compact en wendbaar

Met een gewicht van slechts 190 kg (ledig), is de XSR700 XTribute één van de lichtste Scramblers in de categorie. Het stalen subframe en het compacte chassis is één van de meest responsieve en wendbare ontwerpen in zijn klasse. Dit maakt de XSR700 XTribute ideaal voor gebruik in de stad en voor een spannende rit op buitenwegen.

Klassieke Scrambler-uitstraling met moderne technologie

De echte schoonheid van de XSR700 XTribute zit in de manier waarop de coole Scrambler-look moeiteloos wordt gecombineerd met moderne technologie. Met zijn puur ontworpen motor, frame en vork, afgezet tegen de retrokleuren van de aluminium tankafdekkingen, gouden wielen en witte spatborden, wordt de indruk van eenvoud versterkt, waardoor deze motorfiets een passend eerbetoon is aan de originele XT500.

Erfgoed is het nieuwe zwart

Om de iconische kleurstelling van de XTribute te benadrukken, kozen de ontwerpers ervoor om de details die op de standaard XSR700 worden benadrukt, in een donkere uitvoering toe te passen. Alle kenmerken zijn in het zwart, van framebeschermers en radiatorafdekkingen tot de instrumentenbeugels, en vloeien zo perfect over in het frame en de donkergekleurde CP2-motor. Het accent ligt des te meer op de witte spatborden en de superbe aluminium tankafdekkingen.

Optionele Akrapovič-uitlaat in hoge, zwarte uitvoering

In 1976 had de allereerste XT500 een lage koppijp met een hoge uitlaatdemper. Onze klanten kunnen hulde brengen aan deze look door hun XSR700 XTribute uit te rusten met de optionele Akrapovič-uitlaat. Met een zwarte afwerking – net als de originele XT500 – geeft dit hoogwaardige 2-in-1-systeem een radicale look en een rauw uitlaatgeluid – belangrijke kenmerken die het Scrambler-karakter van de motorfiets aanvullen en de premium specificaties van dit nieuwe Faster Sons-model accentueren.

Technische kenmerken 2022 Yamaha XSR700

  • XSR-serie LED-verlichting
  • Aangepaste cockpitlay-out met geïntegreerde koplampsteunen
  • Geëvolueerde ontwerpdetails
  • CP2 EU5 motorblok van 689 cc met een hoog koppel
  • Licht en slank ruggengraatframe
  • Gebouwd voor optimaal rijplezier
  • Inspirerende rijervaring vol vertrouwen
  • Kleuren en graphics geïnspireerd op Yamaha's verleden
  • Uiterst laag brandstofverbruik
  • Belangrijkste kenmerken van de XSR700 XTribute
  • Doorlopende LED-verlichting inclusief karakteristieke XSR-koplamp
  • Aangepaste cockpitlay-out met zwart LCD-instrumentenpaneel
  • Kleuren en graphics in '1981' retro XT-stijl
  • CP2 EU5 motorblok van 689 cc met een hoog koppel
  • Licht en slank ruggengraatframe
  • Offroad-stuur, handgrepen en robuuste voetsteunen
  • Pirelli MT60RS-banden in blokstijl voor rijden op onverharde wegen
  • Speciaal plat zadel in XT-stijl, voorvorkhoezen en geïntegreerde koplampsteunen
  • Licht, compact en wendbaar

Verkrijgbaarheid

De nieuwe XSR700 en XSR700 XTribute zijn vanaf april 2022 verkrijgbaar bij de Yamaha-dealer.

2022 Yamaha XSR700 EU Historic White

De nieuwe XSR700 - De glimlach van een outlaw

Yamaha's Sport Heritage-assortiment is ontstaan uit de combinatie van moderne technologie en een eerbetoon aan de geweldige ontwerpen en kleurstellingen uit ons verleden. Met de introductie van de nieuwe modellen in 2021 en 2022 is het XSR Sports Heritage-assortiment technologisch naar een hoger niveau getild. Het segment wordt volwassen zonder zijn rebelse karakter te verliezen.

Alle XSR's dienen hun eigen doel en kiezen hun eigen ideale terrein. De XSR900 zoekt naar een omgeving waar zijn volle kracht kan worden ontketend, de XSR125 voelt zich het beste in stadscentra, en de XSR700 is een perfecte samensmelting van beide werelden aangezien deze motor gemakkelijk door de stad manoeuvreert, maar ook niet bang is voor landelijke wegen en eindeloos bochtenwerk.

Een ideale motor waarmee elke motorrijder zich kan mee identificeren en die past bij zijn eigen karakter. Door iconische stijl te combineren met geavanceerde technische specificaties, frameontwerp en motorontwikkeling, zorgt de Faster Sons-filosofie van Yamaha ervoor dat elke motor in de Sport Heritage-lijn een eigen unieke karakter en aantrekkingskracht heeft. De vele motorrijders in de Faster Sons-community zijn dan ook supertrots op hun eigendom.

Deze community heeft de veelzijdigheid van het XSR-assortiment omarmd door deze motoren echt tot hun eigendom te maken. Met de meer dan 65 custom-motoren in het Yard Built-programma en de ontelbare motoren die door motorrijders zelf op maat zijn gemaakt, is Yamaha er trots op een basis te hebben gelegd voor de creativiteit van deze motorrijders. Een platform waar mensen met hart en ziel hun ultieme bikes ontwerpen. Van complete revisies tot kleine verfijningen. Yamaha is trots op elke uitdrukking van persoonlijke stijl.

De nieuwe XSR700 – Born to challenge
Na de introductie van de XSR700, in navolging van Shinya Kimura's concept uit 2015, werd dit al snel één van de favoriete motorfietsen voor motorrijders die op zoek waren naar een rebelse funmachine met een serieus modieus randje. De geweldige look die is geïnspireerd op de traditionele modellen van Yamaha, gecombineerd met de koppelrijke CP-2-motor garanderen een onvergetelijke rit. Om nog maar te zwijgen van de brede grijns op het gezicht van de motorrijder zelf.

Share

Laatste Nieuws

Motornieuws

Uitbreiding wettelijke garantie motoroccasions uitgesteld
Uitbreiding wettelijke garantie motoroccasions uitgesteld
Op 1 januari 2022 wordt de wetgeving op het gebied van non-conformiteit en commerciële garanties aangepast, onder motorrijders waarschijnlijk beter...
Nieuw: Voge 300 GY Rally
Nieuw: Voge 300 GY Rally
Naast een motorscooter, de SR4, heeft Voge ook een adventure model gepresenteerd tijdens de EICMA in Milaan: de Voge 300 GY Rally. Het motorblok ke...
Nieuw: Voge SR4 motorscooter
Nieuw: Voge SR4 motorscooter
Tijdens de EICMA in Milaan heeft Voge diens eerste motorscooter gepresenteerd. De SR4 is al eerder in Azië getoond, maar in Italië maakte deze moto...
Concept: Royal Enfield SG650
Concept: Royal Enfield SG650
Royal Enfield heeft een concept laten zien tijdens de Eicma, de SG650. Het motorblok dat voor deze concept is gebruikt is dezelfde als die van de I...
Nieuw: Pirelli Diablo Rosso 4 Corsa sportieve motorbanden
Nieuw: Pirelli Diablo Rosso 4 Corsa sportieve motorbanden
Waar de line-up van Pirelli motorbanden al wat aan de ingewikkelde kant leek, gaat dat er met de komst van de nieuwe Diablo Rosso IV Corsa begin 20...

Motorsport

Nieuwe MotoGP documentaireserie in 2022 op Amazon Prime
Nieuwe MotoGP documentaireserie in 2022 op Amazon Prime
Streamingdienst Amazon Prime kondigt, nadat al maanden de cameraploegen ervoor in de paddock aanwezig waren, nu eindelijk officeel de komst aan van...
2022 World Superbikes WorldSBK kalender: TT-Circuit Assen terug naar april
2022 World Superbikes WorldSBK kalender: TT-Circuit Assen terug naar april
Op de zojuist vrijgegeven 2022 kalender voor het WorldSBK wereldkampioenschap superbikes, staat de Nederlandse ronde in 2022 gepland voor 22, 23 en...
MotoGP stapt over op niet-fossiele brandstof
MotoGP stapt over op niet-fossiele brandstof
Het wereldkampioenschap MotoGP zal in 2024 overgestapt zijn op brandstof die nog maar voor 40% uit fossiele brandstof bestaat. In 2027 moet fossiel...
Toprak Razgatlioglu (Yamaha) wereldkampioen WorldSBK superbikes 2021
Toprak Razgatlioglu (Yamaha) wereldkampioen WorldSBK superbikes 2021
Na een door extreme regenval chaotisch verlopen laatste raceweekend van het seizoen, is de Turk Toprak Razgatlioglu met zijn Yamaha R1 wereldkampio...
ZiggoSport: vanavond van Formule 1 naar MotoGP in 2022
ZiggoSport: vanavond van Formule 1 naar MotoGP in 2022
Sinds augustus is bekend dat vanaf 2022 de uitzendingen van de MotoGP, Moto2 en Moto3 van Eurosport verhuizen naar Ziggo Sport, maar feitelijk gaat...

Motorprijzen

Kymco scooters prijslijst 2021
Kymco scooters prijslijst 2021
Op de 2021 prijslijst van Kymco motorscooters is de line-up grotendeels gelijk aan die van 2020, met daarop ook nu nog een aantal uitlopende Euro4-...
Triumph Motorcycles prijslijst 2021
Triumph Motorcycles prijslijst 2021
Op de 2021 prijslijst van Triumph Motorcycles voor Nederland staan erg veel modellen die vernieuwd zijn om aan de Euro5-homologatie te voldoen. Daa...
Hyosung prijslijst 2021
Hyosung prijslijst 2021
Over de prijslijst van het Chinees/Koreaanse motormerk Hyosung kunnen we kort zijn: daar staan twee betaalbare, lichte cruisermodellen op; de 125 e...
Mash Motors prijslijst 2021
Mash Motors prijslijst 2021
Op de prijslijst van Mash Motorcycles heeft importeur MotoMondo nog een aantal uitlopende Euro4 modellen uit modeljaar 2020 geplaatst, met daarnaas...
Kawasaki motoren prijslijst 2021
Kawasaki motoren prijslijst 2021
Op de 2021 prijslijst van Kawasaki in Nederland staan een aantal nieuwe prijzen voor de Euro5-modellen, met als opvallendste exclusieve nieuwkomer ...

Motorbranche

Powersports Distribution Group neemt Britse B&C Express over
Powersports Distribution Group neemt Britse B&C Express over
In de aanhoudende strijd tussen de grote Europese distributiebedrijven van motortoebehoren, heeft Powersports Distribution Group (PDG) weer een Bri...
Nieuwe fabriek en hoofdkantoor Norton Motorcycles in Engeland
Nieuwe fabriek en hoofdkantoor Norton Motorcycles in Engeland
TVS Motorcycles, sinds april 20202 de nieuwe eigenaar van het klassieke motormerk Norton Motorcycles, heeft zojuist een nieuw, wereldwijd hoofdkant...
Duell Bike-Center zoekt extra geld voor Europese uitbreiding
Duell Bike-Center zoekt extra geld voor Europese uitbreiding
Duell Bike Center Group, de grote Finse distributeur van motorfietsaccesoires, -kleding en -onderdelen, wil via haar moedermaatschappij op de Nasda...
Mark Op de Beeck nieuwe Market Leader Benelux Triumph Motorcycles
Mark Op de Beeck nieuwe Market Leader Benelux Triumph Motorcycles
De Belg Mark Op de Beeck, jarenlang vooral bekend als General Manager van de Belgische Yamaha-importeur D'Ieteren Sport, zal vanaf nu de sales...
Belgische motormarkt: daling 10% september 2021
Belgische motormarkt: daling 10% september 2021
In tegenstelling tot in Nederland, kijkt de Belgische motormarkt ook afgelopen maand wederom tegen een verlies aan ten opzichte van 2020. In septem...

Motorvacatures

MotorVacature: inkoper/voorraadbeheerder Hoco Parts
MotorVacature: inkoper/voorraadbeheerder Hoco Parts
Hoco Parts is gespecialiseerd in het importeren en distribueren van hoogwaardige producten voor de motorfiets aftermarket in heel Europa. Het is ee...
MotorVacature: Service Coordinator Powered Two Wheelers Yamaha
MotorVacature: Service Coordinator Powered Two Wheelers Yamaha
Voor Yamaha Motor Europe N.V. branch Benelux, op onze locatie Schiphol-Rijk, zijn we op zoek naar een fulltime ervaren Service Coordinator Powered ...
MotorVacature: Technisch Inkoper Motorcycle Storehouse
MotorVacature: Technisch Inkoper Motorcycle Storehouse
Motorcycle Storehouse is een snel groeiende B2B groothandel/distributeur in motoronderdelen en -accessoires, kleding en lifestyle producten. In Eur...
MotorVacature: ervaren motorfiets technicus (Eindhoven)
MotorVacature: ervaren motorfiets technicus (Eindhoven)
Sleutel jij vol enthousiasme aan motorfietsen zodat liefhebbers van BMW motorfietsen bij jou terecht kunnen voor reparatie, onderhoud en het monter...
MotorVacature: Junior IT Developer Kawasaki
MotorVacature: Junior IT Developer Kawasaki
The Kawasaki Motors Europe IT team in Hoofddorp, The Netherlands, is looking for an innovative person who takes initiative and has experience in so...

Persberichten

Nieuw: Monimoto 7 GPS-tracker
Nieuw: Monimoto 7 GPS-tracker
Met de nieuwe Monimoto 7 is de GPS-tracker nog kleiner en gemakkelijker te installeren. Dit stille alarm maakt gebruik van de LTE Cat-M1- en 2G-net...
Vernieuwd: 2022 Ducati Panigale V4 met 215,5 pk
Vernieuwd: 2022 Ducati Panigale V4 met 215,5 pk
Ducati heeft haar Panigale V4 Superbike voor 2022 licht aangepast. De aanpassingen betreffen vooral settings qua vering, maar ook aanpassingen aan ...
Honda Driver-Assistive Technology: 2050 nul dodelijke ongevallen in verkeer
Honda Driver-Assistive Technology: 2050 nul dodelijke ongevallen in verkeer
Honda Motor Co., Ltd. had vandaag de wereldpremière van geavanceerde toekomstige veiligheidstechnologieën. Honda ontwikkelt zich momenteel voor de ...
Nieuw: 2022 Aprilia SR GT 125cc en 200cc motorscooters
Nieuw: 2022 Aprilia SR GT 125cc en 200cc motorscooters
Aprilia presenteert op EICMA 2021 een absoluut nieuwe aanbieding binnen de klasse van compacte GTscooters, met de onthulling van de Aprilia SR GT. ...
Conceptmodel: nieuwe versie Honda Hornet onderweg
Conceptmodel: nieuwe versie Honda Hornet onderweg
Honda bevestigt dat de modelnaam Hornet in de nabije toekomst zal terugkeren in het gamma. De Hornet staat al sinds de introductie in Europa in 199...

* Verplichte Velden