Nieuwe merkidentiteit Dunlop Motorcycle Europe: Just Ride

Nieuwe merkidentiteit Dunlop Motorcycle Europe: Just Ride

Deze maand heeft Dunlop Motorcycle Europe haar nieuwe brand identity onthuld om rijders in heel Europa aan te moedigen om te gaan motorrijden. De nieuwe merkidentiteit "Just Ride" omvat alle aspecten van het merk Dunlop Motorcycle Europe en is al geïmplementeerd op haar website en sociale-media kanalen. 

Het doel van Just Ride is om rijders te betrekken bij de emoties van vrijheid, avontuur en opwinding, die het rijden op een motorfiets met zich meebrengt. Dunlop-banden bieden ongeëvenaarde grip en bescherming, waardoor motorrijders het vertrouwen krijgen om te genieten van de ware sensatie van het motorrijden. Dunlops expertise in alle motorsegmenten, van hypersport via offroad naar custom en alles daartussenin, betekent dat deze nieuwe stijl erop gericht is om motorrijders van alle stijlen, capaciteiten en achtergronden te bereiken.

Just Ride is gebaseerd op uitgebreid onderzoek onder motorrrijders door heel Europa. Hieruit bleek dat motorrijders vooral motorbanden willen waarmee ze zich veilig en beschermd voelen, van een merk waarop ze altijd kunnen vertrouwen. De motorbanden moeten duurzaam zijn en lang meegaan, en ze moeten uitstekende grip bieden; zowel bij hoge snelheid op het circuit als bij andere veeleisende omstandigheden. De kreet ‘Just Ride’ roept sterke rebelse en charismatische emoties op, terwijl het een impliciet gevoel geeft van veiligheid en bescherming door de banden. Dunlop-rijders weten al dat deze productwaarden waar zijn, maar deze nieuwe merkpositie zal de premiumstatus van Dunlop op de markt verder helpen versterken.

De partnerschappen van Dunlop met coureurs uit wereldkampioenschappen en spraakmakende raceteams vormen een belangrijk onderdeel van de Just Ride-berichtgeving. Kampioenschapswinnende technologie op het circuit, of het nu gaat om motorcross, wegraces, Grand Prix of uithoudingsraces, wordt in het hele assortiment van Dunlop gebruikt om alle motorrijders ongeëvenaarde expertise en technologie te bieden.

Just Ride wordt in maart uitgerold en is al aanwezig op de website van Dunlop Motorcycle Europe en de sociale mediakanalen (Dunlop Moto op Facebook en dunlopmoto op Instagram). De identiteit zal worden gecommuniceerd door middel van opvallende graphics en ontwerpen die gevoelens van avontuur en opwinding bij het motorrijden oproepen, inclusief een merkfilm die samenvat waar de identiteit voor staat.

Luca Davide Andreoni, Marketing Manager, Dunlop Motorcycle Europe: “Waarom kiezen voor Dunlop? Met deze twee woorden - Just Ride - willen we rijders laten proeven van de unieke gevoelens en emoties waartoe onze producten in staat zijn."


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal

Please enable the javascript to submit this form