Alles over de nieuwe 2021 Yamaha MT-09 met 889 cc

Alles over de nieuwe 2021 Yamaha MT-09 met 889 cc

Hoewel hij absoluut trouw blijft aan de fundamentele waarden die ten grondslag liggen aan de Hyper Naked-filosofie, is de geheel nieuwe 2021 Yamaha MT-09 een motorfiets met hogere specificaties die lichter, krachtiger en geavanceerder is op elk gebied. De belangrijkste ontwikkelingsdoelen waren in de eerste plaats het bereiken van Kanno Seino (geweldige prestaties) die de spanningsfactor bij elke rit een boost zouden geven. Ten tweede moest de motorrijder in staat worden gesteld om de uitstekende motor- en chassisprestaties van de machine te kunnen verkennen zonder afbreuk te doen aan een comfortabele en natuurlijke rijkwaliteit, met behulp van het meest uitgebreide pakket elektronische rijhulpmiddelen tot nog toe. De nieuwe MT-09 levert nog meer dynamische prestaties en wendbaarheid. Standaard uitgerust met toonaangevende elektronische besturingstechnologie en apparatuur van topniveau biedt de geheel nieuwe MT-09 het ultieme pakket met de meest concurrerende prijzen in de 900 cc Hyper Naked-klasse. 

Nieuwe EU5 889 cc CP3-motor: meer cc's, meer vermogen, meer koppel, meer plezier
Meer feedback en controle. Een belangrijke factor in het weergaloze succes van de MT-09 zijn de opwindende prestaties van zijn CP3-driecilinder motor met crossplane-technologie. Na acht jaar de meest opwindende en aangename rijervaring te hebben geboden aan Europese eigenaren, is het nu tijd dat de geliefde 847 cc-motor plaats maakt voor een nieuw ontwerp dat meer vermogen en koppel levert bij alle toerentallen.

Om een gevoel met meer koppel en wendbaarheid te krijgen, is de EU5-compatibele motor voor 2021 volledig opnieuw ontworpen en in gewicht verlaagd. Vrijwel elk belangrijk onderdeel is nieuw, waaronder de zuigers, drijfstangen, nokkenassen en carters. Ondanks zijn grotere capaciteit en hoger vermogen is de motor voor 2021, inclusief de nieuwe uitlaat, 1700 gram lichter dan het huidige ontwerp.

De cilinderinhoud is vergroot tot 889 cc door de boring met 3 mm te vergroten en de extra 42 cc verhoogt het maximale vermogen met 4 pk tot 119 pk bij 10.000 toeren. De belangrijkste verbetering, eentje die essentieel is voor de dramatisch verbeterde prestaties en het dynamischere karakter van de nieuwe motorfiets, is te merken aan het hogere koppel van de CP3-motor. Het maximumkoppel van de nieuwe motor bedraagt 93 Nm en het maximumkoppel wordt al bereikt bij slechts 7.000 toeren, oftewel maar liefst 1.500 toeren eerder.

Hogere niveaus van lineair koppel bij lagere motortoerentallen versterken de werkelijke prestaties van de nieuwe MT-09. Ze stellen de motorrijder in staat de vermogensafgifte bij alledaagse rijsnelheden volledig te benutten op de weg. De grotere capaciteit van de EU5-conforme CP3-motor maakt de nieuwe MT-09 een motorfiets die nog opwindender en aangenamer is, en die nog krachtiger presteert onder elk type rijomstandigheden: snel of langzaam, nat of droog.
Of je nu het stadsverkeer doorkruist tijdens de dagelijkse rit naar je werk, naar een koffietentje rijdt of keihard over bochtige weggetjes gaat, de nieuwe 889cc-motor met groot koppel maakt een echt verschil bij elke rit. Samen met zijn nieuwe Quick Shift Systeem is de 2021 MT-09 is de belangrijkste kanshebber voor de top van de belangrijke 900cc Hyper Naked-categorie.

Nieuw brandstoftoevoersysteem: krachtig koppel en vermogen met minder brandstofverbruik
Een van de belangrijkste ontwerpkenmerken van de nieuwe 889 cc-motor is het volledig nieuwe brandstoftoevoersysteem. Terwijl de huidige MT-09 voorzien is van brandstofinjectoren die rechtstreeks op de cilinderkop zijn bevestigd, zijn de brandstofinjectoren op het geheel nieuwe model aan de gasklepzijde gemonteerd. De brandstof wordt op de achterkant van de inlaatklepkoppen ingespoten. Dit systeem biedt een betere brandstofverneveling en vermindert ook de adhesie van brandstof aan de inlaatpoortwanden. Dit nieuwe systeem zorgt voor een uitstekend verbrandingsrendement en draagt bij aan het 9% lagere brandstofverbruik van het nieuwe model.

Nieuwe APSG ride-by-wire-gasklep: lager gewicht, uitstekend gevoel
De Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) van de MT-09 is geüpgraded voor 2021 met een nieuwe APSG, wat staat voor Accelerator Position Sensor Grip. Dit lichtgewicht ride-by-wire-systeem is vergelijkbaar met de eenheid op de YZF-R1 en R1M en voorzien van modelspecifieke instellingen voor wrijving en gasklepopening. Het vervangt de poelie-opstelling van het vorige model, voor een uitstekend gevoel en betrouwbaarheid.

Nieuwe inlaat- en uitlaatsystemen: beter gevoel van koppel en acceleratie
De geheel nieuwe 889 cc-motor is uitgerust met een opnieuw ontworpen, zeer efficiënt luchtinlaatsysteem en een nieuw ontworpen uitlaat. Ze zijn bedoeld om het gevoel van acceleratie en koppel dat de bestuurder ervaart, te versterken. De nieuw ontworpen roestvrijstalen uitlaatpijpen hebben elk een andere kromming om een uitstekend pulserend effect te creëren. Met uitlaatpijpen die zowel aan de linker- als rechterkant uitkomen, ervaart de bestuurder het bedwelmende gebrul van de motor in volledige 'stereomodus'.

Het lichtgewicht uitlaatsysteem heeft een nieuw ontwerp met 1,5 kamer en symmetrische uitlaatpijpen links en rechts. Het is 1400 gram lichter dan voorheen en is specifiek afgesteld om een beter gevoel van koppel te creëren wanneer de motorrijder accelereert vanuit stilstand of optrekt na een langzame bocht.
Naarmate het motortoerental toeneemt, wordt het inlaatgeluid dominanter en neem het gevoel van acceleratie voor de bestuurder toe. Het nieuwe inlaatsysteem is specifiek ontworpen om het koppelrijke rijgevoel van de MT-09 verder te versterken. Dit is bereikt door het zeer efficiënte luchtfilterhuis uit te rusten met een geheel nieuwe indeling met drie kanalen, waarbij elk kanaal een andere doorsnede en lengte heeft.

Geoptimaliseerde transmissie en verbeterde A&S-koppeling: soepeler en gemakkelijker
Om de verbeterde motorprestaties van het model 2021 te evenaren, is de transmissie geoptimaliseerd door de overbrengingsverhoudingen iets te verhogen in de 1e en 2e versnelling. Voor een goed schakelgevoel is een nieuw ontworpen schakelvork gemonteerd. Om het verhoogde koppel aan te kunnen, gebruikt de A&S-koppeling nieuw materiaal voor de frictieplaten. Bovendien zorgt de gewijzigde nokkenashoek dat de gashendel lichter te bedienen is, met nog soepeler chassisgedrag tijdens het terugschakelen.

Gegoten aluminium Deltabox-chassis: lichter, sterker, wendbaarder
De 2021 MT-09 is op elk gebied verbeterd en beschikt over een geheel nieuw lichtgewicht CF-gegoten aluminium Deltabox-chassis dat samen met de zwaardere 889 cc-motor met meer koppel ontwikkeld is. Yamaha is een wereldleider op het gebied van CF-technologie (Controlled Filling), een hightech spuitgietproces dat het bedrijf in staat heeft gesteld extreem lichte en sterke aluminium constructies te produceren, zoals het nieuwe frame en de nieuwe swingarm van de MT-09.

Yamaha's CF-technologie heeft de dunste wand op een spuitgegoten frame van Yamaha ooit mogelijk gemaakt. Met grotere dubbele balken die rechtstreeks van de stuurinrichting naar het draaipunt van de swingarm lopen om optimale kracht te bieden, zijn het nieuw ontworpen aluminium frame, het subframe en de swingarm 2,3 kg lichter dan de vorige constructie. Dit draagt aanzienlijk bij aan de hogere wendbaarheid van de 2021 MT-09. Voor verbeterde rijeigenschappen zijn de stijfheidsbalans in lengte- en dwarsrichting en de torsiestijfheid verfijnd, met 50% meer laterale stijfheid. Dit zorgt voor een hoge mate van rechtuitstabiliteit.
Aansluitend op het compactere frame en de kortere voorvork is de positie van de stuurbuis 30 mm verlaagd, wat een beter gevoel van voorwielgrip geeft in bochten met meer feedback voor de motorrijder. De wendbaarheid wordt ook verbeterd door het gebruik van een nieuw ontworpen CF-gegoten aluminium subframe dat 1,5 kg lichter is dan het stalen ontwerp van het vorige model.

Swingarm met hoge stijfheid: lager gewicht, betere stabiliteit
Vergeleken met het huidige ontwerp met een banaanvormig rechterdeel heeft de nieuwe 250 g lichtere aluminium swingarm een veel rechtere rechterkant. Hierdoor ontstaat een symmetrische uitstraling die past bij het futuristische ontwerp van het kuipwerk. Om een betere stabiliteit te bereiken in bochten en bij het rechtuit rijden, wordt het swingarmscharnierpunt van het model voor 2021 tussen de frameconstructie gemonteerd, in plaats van dat de scharnierpunten aan de buitenkant van het frame worden gemonteerd zoals voorheen. Door het nieuwe ontwerp en de nieuwe indeling van de swingarm is het onafgeveerde gewicht verlaagd, als aanvulling op de herziene stijfheidsbalans van het nieuwe frame. 

De volgende generatie kuipwerk zonder afdekplaten: kaal, mooi en puur MT-DNA
Met zijn uitgeklede, mooie en functionele look vertegenwoordigt de nieuwe MT-09 de volgende grote stap in de voortdurende evolutie van het MT-DNA. Het concept achter het ontwerp was om alles behalve de essentie weg te laten en een exterieur te presenteren dat de rauwe mechanische schoonheid van de functionele componenten van de motorfiets zou onthullen. De ontwerpers van Yamaha zijn trouw gebleven aan het essentiële karakter van de MT, terwijl ze tegelijkertijd een Hyper Naked van de volgende generatie hebben gecreëerd die de bepalende kwaliteiten van de machine visueel uitdrukt: namelijk het geluid, het koppel, de vrijheid en de wendbaarheid van deze motorfiets.

Een gevoel van koppel overbrengen
Het gevoel van koppel wordt overgebracht door het extreem lage zwaartepunt dat het gespierde uiterlijk van de motorfiets accentueert en een gevoel van opgekropte kracht creëert. Door de koplamp, de tank, het zadel en de uitlaat zo dicht mogelijk bij de motor te plaatsen, ontstaat een algehele indruk van een dicht opeen geperste massa componenten die klaar zijn voor actie. Nieuwe details zoals verstevigingsribben op het carterdeksel drukken een gevoel van mechanische kracht uit. De nieuwe Crystal Graphite-kleur van het frame is ontwikkeld om de materiaalkwaliteiten van de mechanische onderdelen te benadrukken en om een indrukwekkend en zeer verfijnd uiterlijk over te brengen.

Minimalistisch 'puur' ontwerp
Bij deze nieuwe lichtgewicht Hyper Naked draait alles ook om wendbaarheid. Om de uitstekende rijeigenschappen van de geheel nieuwe MT-09 tot uitdrukking te brengen, heeft Yamaha een ontwerp zonder afdekplaten ontwikkeld waarin al het overbodige kuipwerk verwijderd is. Daardoor heeft de motorfiets vanuit elke hoek een dynamische en wendbare nieuwe uitstraling. Het compacte voorspatbord en de minimalistische koplampgondel zijn de enige andere kuipwerkdelen op dit gespierde, naakte chassis, die de prachtige vormgeving van het chassis benadrukken en de motor een sterke, doelgerichte en mechanisch pure look geven. Dit alles wordt geaccentueerd door de Crystal Graphite-kleur van het frame.

Het slanke zadel en de spitse achterkant, samen met het compleet ontbreken van zijpanelen en andere onnodige toevoegingen, benadrukken de kale en mooie looks van deze hoogwaardige Hyper Naked. Het compacte kuipwerkontwerp benadrukt het pure en sportieve karakter van deze ultieme Hyper Naked, die slechts 189 kg weegt, 4 kg minder dan het huidige model en aanzienlijk minder dan zijn naaste concurrent in de 900 cc Naked-klasse.

Flexibele zitpositie: geschikt voor elke motorrijder
De zitpositie is ontworpen om plaats te bieden aan motorrijders met verschillende lichaamsbouw. De bestuurder kan een zitpositie instellen waardoor de motorfiets perfect passend aanvoelt zodra hij of zij erop stapt. Met name de vormen van onderdelen zoals de brandstoftank en het zadel zijn verfijnd door middel van herhaalde Kanno Hyoka (evaluatie van motorfietsprestaties op basis van de percepties en feedback van testrijders) om de rijder het gevoel te geven één te zijn met de machine.

6-assige IMU: R-Series Supersport-technologie voor ultieme prestaties
De nieuwe MT-09 is het eerste Yamaha Hyper Naked-model dat is uitgerust met een hightech 6-assige IMU, één van de meest geavanceerde intelligente elektronica in de branche. De 6-assige IMU op de nieuwe MT-09 is ontwikkeld op basis van het systeem dat sinds 2015 op de YZF-R1 wordt gebruikt, maar is 50% kleiner en 40% lichter dankzij een grondige herziening van de sensorlay-out. Door voortdurend de versnelling te meten in de richtingen vooruit-achteruit, omhoog-omlaag en links-rechts, naast de hoeksnelheid waarmee de machine beweegt over de X-as (roll), Y-as (pitch) en Z-as (yaw), kan de 6-assige IMU in real time gegevens verzenden naar de ECU die de elektronische hulpmiddelen aanstuurt. De toonaangevende verzameling hulpmiddelen voor de bestuurder omvat onder meer het zeer gevoelige Traction Control Systeem (TCS), het Slide Control Systeem (SCS), plus voor het voorwiel het LIFt Control systeem (LIF) en het Brake Control (BC) systeem.

Hellingshoekgevoelige hulpmiddelen voor de bestuurder: totale controle onder alle omstandigheden
Door het snelheidsverschil tussen de voor- en achterwielen te monitoren, helpt de hellingshoekgevoelige TCS de aandrijfkracht op de achterband tijdens het accelereren te optimaliseren. SCS is ontwikkeld op basis van het systeem dat zo populair is gebleken bij YZF-R1-rijders. Dit systeem past het vermogen aan wanneer wordt voorspeld dat het achterwiel gaat slippen, zodat de motorrijder zich volledig kan concentreren op de weg. Ook LIF stelt op vergelijkbare wijze de motorrijder in staat om zich te concentreren op de weg voor hem. Het systeem past het motorvermogen aan om te voorkomen dat het voorwiel omhoog komt tijdens het wegrijden en accelereren. Het vierde elektronische rijhulpmiddel is de BC, die samenwerkt met de ABS om de remdruk voor en achter onafhankelijk te regelen en te moduleren. Dit helpt om te voorkomen dat het wiel blokkeert wanneer hard wordt geremd, zowel wanneer de motorfiets rechtop rijdt als wanneer deze overhelt in een bocht.

Drie TCS-modi: interventieniveaus voor elke rijder
Het TCS heeft drie wisselbare modi. Elke modus integreert drie van de hulpsystemen voor de rijder. Dat houdt in dat de interventieniveaus allemaal tegelijk worden gewijzigd in modi 1 en 2. modus 1 levert gematigde interventie, terwijl modus 2 sterke interventie biedt. Met modus M kan de bestuurder handmatig instellingen selecteren. Door te voorkomen dat het wiel blokkeert of doorslipt helpen deze elektronische hulpmiddelen ervoor zorgen dat de motorrijder zich minder hoeft in te spannen. Zo kan de rijder zich beter concentreren op de weg en meer genieten van de rit.

3,5 inch full colour TFT-instrumentenpaneel: modern, duidelijk en nauwkeurig
Het nieuwe 3,5-inch TFT-instrumentenpaneel heeft een kleurenscherm dat duidelijke en nauwkeurige informatie weergeeft. De lichtgewicht constructie en middelgrote lay-out is gekozen om naadloos te passen bij de nieuwe LED-koplampconstructie. Zo blijft het compacte en wendbare gevoel vanuit het perspectief van de rijder behouden. De toerenteller met indicatiebalken verandert van kleur naarmate het toerental stijgt of daalt en het display bevat een klok, schakelindicator, water- en luchttemperatuur en meer. Het nieuwe display is gekoppeld aan de 6-assige IMU en motorrijders kunnen van scherm wisselen. Ze kunnen ook hun voorkeursmodus voor de elektronische hulpmiddelen selecteren via een schakelaar op het stuur.

LED-projectorverlichting: compact, krachtig en puur MT-ontwerp
Compact, krachtig en modern: het nieuwe koplampontwerp van de MT-09 is puur MT en past perfect bij de futuristische uitstraling en het speciale gevoel van deze nieuwe Hyper Naked. De LED-koplampconstructie is voorzien van een enkele centrale bifunctionele projectorkoplamp met meerdere LED's die een brede, gelijkmatige en krachtige lichtbundel met zachte randen produceren voor zowel dim- als grootlicht. Dubbele LED-contourverlichting geeft de MT-09 een gedurfd nieuw gezicht. De contourverlichting projecteert een kenmerkend Y-vormig logo om de motor de aanblik van een roofdier te geven, die duidelijk verwijst naar de toekomst van MT-design. Het thema wordt aan de achterkant voortgezet, waar het lichtgewicht LED-achterlicht Y-vormige verlichting projecteert die het DNA van de volgende generatie MT onderstreept.

Quick Shift System: snel en soepel opschakelen met nieuwe terugschakelfunctie
Voor ultieme acceleratie krijgt de MT-09 een Quick Shift System (QSS), dat zorgt voor naadloos en zonder koppeling vol gas opschakelen en soepel terugschakelen. Samen met de A&S-koppeling transformeert dit elektronische hulpmiddel de rijervaring. Het stelt de rijder in staat om de hogere koppelniveaus te optimaliseren voor een opwindendere acceleratie, een stabieler chassis en meer controle bij het terugschakelen. 

10-spaaks Spin Forged-wielen: Yamaha's lichtste ooit
Deze door Yamaha ontwikkelde exclusieve smeedtechnologie, houdt in dat de gegoten velgen worden opgewarmd en met hoge snelheid worden rondgedraaid terwijl er via rollen op de velgen druk wordt uitgeoefend. Zo wordt hun dikte verminderd tot slechts 2 mm, terwijl ze hun immense sterkte behouden. Elke gewichtsbesparing geeft een onmiddellijk prestatievoordeel en dit geldt met name als het gaat om het onafgeveerde gewicht, waar zelfs de kleinste reductie een beduidende bijdrage levert aan verbeterd weggedrag en de optimalisatie van stuur- en veersystemen. De nieuwe Spin Forged voor- en achterwielen zijn 700 gram lichter dan voorheen, waardoor het gyroscopische traagheidsmoment van de wielen is afgenomen. Bij het achterwiel bedraagt deze afname maar liefst 11%, wat een grote bijdrage levert aan het wendbare karakter van het nieuwe model.

Volledig verstelbare voorwielophanging: KYB-systeem met premiumspecificaties
De nieuwe hoogwaardige lichtgewicht KYB-voorvork van 41 mm zorgt voor een soepele vering en behoudt een hoge mate van buigweerstand, zelfs bij zeer harde remingrepen. De voorvork is volledig verstelbaar voor voorspanning, compressie- en rebound-demping. De voorvork werkt met herziene fabrieksinstellingen die passen bij het karakter van het compacte nieuwe, stijvere frame en de neiging tot overhellen verminderd. Het ontwerp van de achterwielophanging is gewijzigd en de nieuwe verstelbare KYB-achterschokdemper is aangepast aan het compleet nieuwe chassis, dat een aanzienlijk lager onafgeveerd gewicht heeft.

Voorrem met radiale hoofdcilinder: lineair vermogen, totale controle
Elk belangrijk onderdeel van de nieuwe MT-09 is in aanzienlijke mate herontworpen en verbeterd voor 2021. Om de hogere motorprestaties en het dynamischere karakter van het chassis te evenaren, is deze hightech Hyper Naked pas het tweede Yamaha-model dat met dit YZF-R1-type voorremsysteem uitgerust is. Met een Nissin radiale hoofdcilinder waarin de zuiger in een richting beweegt die evenwijdig is aan de slag van de remhendel, geeft deze technologie van Supersport-klasse een meer lineaire toevoer van hydraulische druk naar de dubbele schijfremmen vooraan. Dit biedt uitstekende controle.

Technische kenmerken 2021 Yamaha Motor MT-09

Nieuwe 889 cc inline driecilindermotor met 4 kleppen, vloeistofgekoelde DOHC EU5-motor
Meer vermogen bij alle toerentallen
7% meer maximumkoppel bij lagere toerentallen
4 pk meer maximaal vermogen
Nieuw 2,3 kg lichter CF-gegoten aluminium Deltabox-chassis
Lager rijklaargewicht van 189 kg - verlaging van 4 kg en de lichtste in de 900 cc Naked-klasse
Kortere wielbasis voor dynamischer rijgedrag
Nieuwe lichtgewicht aluminium swingarm
Pure en mooie nieuwe generatie MT-styling zonder afdekplaten
Overal premiumkwaliteit, met frame-afwerking in Crystal Graphite
Volledige LED-verlichting met Y-vormig merkpictogram voor en achter
Nieuw Quick Shift System (QSS) met op- en terugschakelfuncties
Verfijnde A&S-koppeling
Lichte en compacte nieuwe 6-assige IMU
Hellingshoekgevoelige hulpmiddelen voor de bestuurder: TCS, SCS en LIFt met drie interventiemodi
ABS en Brake Control (BC) systeem
Met D-MODE schakelbare rijmodi
Nieuwe ultralichte Spin Forged 17-inch 10-spaaks velgen
Grotere 180/70-17 achterband met 120/70-17 voorband
Volledig verstelbare KYB® 41 mm upside-down voorvork met herziene instellingen
Verstelbare KYB®-achterschokdemper met herziene instellingen
Full colour 3,5-inch TFT-instrumentenpaneel met externe stuurschakelaar
Radiale hoofdcilinder van de voorrem, 298 mm dubbele remschijven voor

Kleuren, beschikbaarheid en prijs
De nieuwe MT-09 zal verkrijgbaar zijn in drie kleuren: Storm Fluo, Icon Blue en Tech Black. Leveringen aan Europese Yamaha-dealers beginnen vanaf maart 2021. Een prijs is nog niet bekend gemaakt. 

Share

  • 650 dsx
  • 700 cl-x


Laatste Nieuws

Motornieuws

Nieuwe GoPro Hero 10 Black onboardcamera: zelfde uiterlijk, nieuwe processor
Nieuwe GoPro Hero 10 Black onboardcamera: zelfde uiterlijk, nieuwe processor
Met de GoPro Hero 10 Black heeft GoPro een nieuwe versie van de -onder motorrijders zeer populaire- onboardcamera gelanceerd. Hoewel het nieuwe mod...
Terugroepactie Kawasaki Ninja H2 en Ninja SX: Achterwiellager
Terugroepactie Kawasaki Ninja H2 en Ninja SX: Achterwiellager
Kawasaki heeft een recall ingezet op de Ninja H2, Ninja SX SE en SX SE+. Er bestaat namelijk het gevaar dat het achterwiel kan blokkeren. Zoals dui...
Enquête: 92% tegen ban op nieuwe benzine motorfietsen
Enquête: 92% tegen ban op nieuwe benzine motorfietsen
In een Europese enquête heeft FEMA (Federation of European Motorcyclists' Associations) motorrijders uit verschillende landen gevraagd hoe zij denk...
Terugroepactie voetsteunen BMW GS-modellen
Terugroepactie voetsteunen BMW GS-modellen
BMW Motorrad laat haar klanten in Duitsland weten dat bepaalde gefreesde voetsteunen uit het accessoire assortiment voor de GS-modellen, in individ...
Terugroepactie Honda CB500-reeks: drukverlies in ABS modulator
Terugroepactie Honda CB500-reeks: drukverlies in ABS modulator
Honda heeft een terugroepactie ingezet op de CB500F, CB500X en CBR500R. Het probleem dat kan ontstaan is dat er drukverlies kan optreden in de ABS ...

Motorsport

Wegracelegende Boet van Dulmen overleden na verkeersongeval
Wegracelegende Boet van Dulmen overleden na verkeersongeval
De legendarische motorcoureur Boet van Dulmen is vanochtend om het leven gekomen bij een ongeval in Ammerzoden. Van Dulmen startte tussen 1975 en 1...
Negenvoudig wereldkampioen Antonio Cairoli stopt met motorcross
Negenvoudig wereldkampioen Antonio Cairoli stopt met motorcross
Negenvoudig wereldkampioen Antonio "Tony" Cairoli stopt na dit seizoen met motorcross op het hoogste niveau, zo maakte de Italiaan vandaag -toch no...
Onrust in IDC wegracekampioenschap om 'exclusieve' track support
Onrust in IDC wegracekampioenschap om 'exclusieve' track support
In het Nederlandse wegracekampioenschap op het hoogste niveau, het International Dutch Championship, is onrust ontstaan omdat organisator CRT aange...
Bagnaia boekt zijn eerste MotoGP zege na spannend duel Marc Marquez
Bagnaia boekt zijn eerste MotoGP zege na spannend duel Marc Marquez
Francesco (Pecco) Bagnaia heeft op Aragon zijn allereerste MotoGP zege geboekt. De jonge Italiaan leidde de race vanaf de start, de enige die zijn ...
Tijdschema MotoGP Aragon 2021
Tijdschema MotoGP Aragon 2021
Komend weekend wordt in Spanje de dertiende Grand Prix van het seizoen 2021 verreden op het Motorland Aragon Circuit. Hieronder het tijdschema voor...

Motorprijzen

Kymco scooters prijslijst 2021
Kymco scooters prijslijst 2021
Op de 2021 prijslijst van Kymco motorscooters is de line-up grotendeels gelijk aan die van 2020, met daarop ook nu nog een aantal uitlopende Euro4-...
Triumph Motorcycles prijslijst 2021
Triumph Motorcycles prijslijst 2021
Op de 2021 prijslijst van Triumph Motorcycles voor Nederland staan erg veel modellen die vernieuwd zijn om aan de Euro5-homologatie te voldoen. Daa...
Hyosung prijslijst 2021
Hyosung prijslijst 2021
Over de prijslijst van het Chinees/Koreaanse motormerk Hyosung kunnen we kort zijn: daar staan twee betaalbare, lichte cruisermodellen op; de 125 e...
Mash Motors prijslijst 2021
Mash Motors prijslijst 2021
Op de prijslijst van Mash Motorcycles heeft importeur MotoMondo nog een aantal uitlopende Euro4 modellen uit modeljaar 2020 geplaatst, met daarnaas...
Kawasaki motoren prijslijst 2021
Kawasaki motoren prijslijst 2021
Op de 2021 prijslijst van Kawasaki in Nederland staan een aantal nieuwe prijzen voor de Euro5-modellen, met als opvallendste exclusieve nieuwkomer ...

Motorbranche

Kawasaki Motors Ltd. kondigt uitbreiding productiecapaciteit aan
Kawasaki Motors Ltd. kondigt uitbreiding productiecapaciteit aan
Nadat motorfabrikant Kawasaki recent in een mail aan dealers haar excuses voor de huidige leveringsproblemen maakte, komt het bedrijf nu ook met op...
Studie: motorfietssector zeer belangrijke factor Europese economie
Studie: motorfietssector zeer belangrijke factor Europese economie
Uit nieuw onderzoek van Oxford Economics blijkt dat de motorfietssector in Europa ongeveer 389.000 banen oplevert, zoals in de productie van voertu...
Marije van Ettekoven nieuwe Sales Manager Nieuwsmotor/Testmotor
Marije van Ettekoven nieuwe Sales Manager Nieuwsmotor/Testmotor
MotorCentraal heeft Marije van Ettekoven aangesteld als Sales Manager voor de populaire motorwebsites Nieuwsmotor, Testmotor, Cruizem, Oliepeil en ...
Motormarkt België: flinke dip in augustus 2021
Motormarkt België: flinke dip in augustus 2021
Evenals in juli, kent de motormarkt in België ook in augustus een flinke daling. In totaal zijn er afgelopen maand 2167 motorfietsen op kenteken ge...
Yamaha blijft marktleider motorverkopen in augustus 2021, BMW valt terug
Yamaha blijft marktleider motorverkopen in augustus 2021, BMW valt terug
Yamaha is nog steeds marktleider in Nederland qua verkoop van motorfietsen. Het Japanse motormerk registeerde ook in de maand augustus de meeste ni...

Motorvacatures

MotorVacature: Verkoopadviseur Motorverzekeringen
MotorVacature: Verkoopadviseur Motorverzekeringen
Ben jij een commercieel talent en ben jij op zoek naar een commerciële functie? Heb jij gevoel voor service en ben je ambitieus? Wij zijn op zoek n...
MotorVacature: medewerk(st)er HD kledingshop part-time - Amersfoort
MotorVacature: medewerk(st)er HD kledingshop part-time - Amersfoort
Ben jij gek op fashion, vind je het leuk om mensen de juiste outfit te adviseren en heb jij passie voor het merk Harley-Davidson? Dan zoeken wij jo...
MotorVacature: Allround werkplaatsmedewerker met commerciële ambities
MotorVacature: Allround werkplaatsmedewerker met commerciële ambities
Tsubakimoto Chain Co. met hoofdkantoor in Osaka, Japan, is een toonaangevende wereldwijde producent van mechanische aandrijfcomponenten; met een st...
MotorVacature: verkoop-adviseur Voordeelhelmen Amsterdam - parttime/fulltime
MotorVacature: verkoop-adviseur Voordeelhelmen Amsterdam - parttime/fulltime
Voor onze nieuwe prachtige motorkledingwinkel in Amsterdam zijn we per direct op zoek naar parttime/fulltime verkoop-adviseurs.Heb jij net als wij ...
MotorVacature: Verkoper motoren en motorkleding
MotorVacature: Verkoper motoren en motorkleding
Van de Kuinder Motoren in Hilversum is een familiebedrijf dat 93 jaar bestaat. Sinds begin 2015 zijn wij exclusief Yamaha dealer. Naast de verkoop ...

Persberichten

Alles over de nieuwe 2022 Triumph Speed Triple 1200 RR
Alles over de nieuwe 2022 Triumph Speed Triple 1200 RR
De nieuwe Speed Triple 1200 RR reflecteert de trotse traditie die de automotive wereld in het VK kenmerkt en combineert Britse elegantie met meesle...
Maak nu kennis met de nieuwe CFMOTO 700CL-X
Maak nu kennis met de nieuwe CFMOTO 700CL-X
Je kan vanaf nu de nieuwe CFMOTO 700CL-X testen ! Via de website kan je een testrit aanvragen bij een dealer bij jou in de buurt.  De nieuwe ...
Nieuw: 2022 KTM 350 EXC-F Factory Edition
Nieuw: 2022 KTM 350 EXC-F Factory Edition
Onderscheid je van de rest en laat ze vooral jouw sporen zien. De KTM 350 EXC-F Factory Edition voor 2022 is gebouwd voor iedere rijder die op zoek...
BMW Motorrad Vision Amby concept: kruising tussen motor en fiets?
BMW Motorrad Vision Amby concept: kruising tussen motor en fiets?
Wat als je de handige, flexibele eigenschappen van een motorfiets zou kunnen combineren met die van een fiets? Zodat niet alleen de wegen, maar ook...
BMW Concept CE 02: elektrische A1 motorfiets
BMW Concept CE 02: elektrische A1 motorfiets
Met de Concept CE 02 presenteert BMW Motorrad een week voorafgaand aan de IAA Mobility 2021 een nieuwe interpretatie van stedelijke mobiliteit. Het...

Plaats Reactie


{rsform 3}