Dossier: alles over de 2021 Honda Forza 350 motorscooter

Dossier: alles over de 2021 Honda Forza 350 motorscooter

Honda’s middenklasse sportieve GT-scooter geniet van een hogere topsnelheid en betere acceleratie dankzij een grotere motorinhoud. Het “enhanced Smart Power+”-motorblok voldoet nu ook aan de EURO5-norm. Uiterlijke updates versterken het kwalitatieve gevoel en verbeteren de aerodynamica. Het elektronisch bedienbare windscherm krijgt 40 mm meer bewegingsruimte en een USB-oplaadpoort vergroot het gebruiksgemak. Optioneel verbind je de Forza 350 draadloos met jouw smartphone via het nieuwe Honda Smartphone Voice Control system.

De naam Forza is al lang een gevestigde waarde in Honda’s aanbod van tweewielers. De geschiedenis van deze premium middenklasse scooter gaat terug naar het jaar 2000, toen het eerste model de standaard zette voor de combinatie van een levendige rijervaring, veel opbergruimte en een innovatief gecombineerd remsysteem. De Forza werd hartelijk ontvangen in Europa en eigenaars prezen de veelzijdige handigheid van de motor in het alledaagse leven.

Het handelsmerk van de Forza 300, sportiviteit in combinatie met het karakter van een Grand Tourer, evolueerde voortdurend en Honda streefde ernaar om telkens opnieuw de verwachtingen te overstijgen. In 2004 voegde Honda het S MATIC elektronisch bestuurde CVT (Continuosly Variable Transmisison) toe aan de Forza, samen met een diefstalbestendige Smart Key, het enorm efficiënte PGF-FI injectiesysteem voor het motorblok en ruimte voor twee integraalhelmen onder het zadel.

In 2005 kreeg de Forza 300 ABS-remmen en in 2008 volgde de toevoeging van luxueuze toetsen zoals een audiopakket en speakers en verbeterde het S MATIC (met gefaseerde automatische schakelmodus) en werd de Forza met gecombineerde ABS-remmen uitgerust. In 2016 volgde een nieuwe opfrissing, met een nieuw ‘sit-in’-design groot genoeg om twee mensen comfortabel te vervoeren, zelfs op de snelweg.

In 2018 presenteerde Honda een radicaal gemoderniseerde Forza 300: lichter, smaller, strakker en sportiever. Het volgde daarmee het voorbeeld van kleine broer Forza 125 zonder daarbij de geliefde ‘GT’-aspecten te verliezen. In 2020 volgden enkele exclusieve updates, zoals het ‘limited edition’ kleurprofiel met grijs en glossy zwart en bijpassende Smart top box.

Nu, in 2021, is het opnieuw tijd voor vooruitgang. De Forza 350 is sneller, nog praktischer en, uiteraard, stijlvol als nooit tevoren.

 Modeloverzicht

Een toename van 50 cc in de cilinderinhoud resulteert in een piekvermogen van 21,5 kW ofwel 16% meer dan voordien. Maar het motorblok van de Forza 350 won aan kracht over de hele lijn, met een snellere acceleratie en topsnelheid die 6% hoger ligt, op 137 km/u. Het blok is ook EURO5-compatibel.

Uiterlijke en aerodynamische updates aan de voorkuip, spiegels, achterste zijpanelen en motorblokcover zorgen voor een strakkere look met nog meer premium-gevoel. Het chassis is ongewijzigd maar heeft een lichtere swingarm. Het elektronisch bedienbare scherm krijgt 40 mm meer speling voor nog meer windbescherming.

Ook het instrumentenpaneel werd opgefrist en dankzij het nieuwe optionele Honda Smartphone Voice Control system, kun je je smartphone via bluetooth verbinden met de Forza 350. In plaats van een ACC-oplader, vind je nu een USB-oplaadpoort terug.

De 2021 Forza 350 komt in volgende kleurstellingen: Pearl Nightstar Black, Matt Pearl Pacific Blue, Pearl Cool White, Matt Cynos Gray Metallic en
Pearl Falcon Gray. 

Meer Forza: klik hier voor de 2021 Honda Forza 750 motorscooter of de 2021 Honda Forza 125 motorscooter

Belangrijkste kenmerken

Motorblok
• 330 cc motorblok, extra 3 kW piekvermogen op 7.500 tpm en 4,8Nm meer koppel bij 5.250rpm.
• Topsnelheid 137 km/u, 0,7 seconden snellere acceleratie tot 200 meter
• ‘enhanced Smart Power+’-technologie en een benzineverbruik van 3,33 l/100 km (of 1L op 30 km) in WMTC-mode, EURO5-compatibel
• 10% lichtere krukas
• Grotere gasklephuis (36 mm, was 34 mm)
• Grotere inlaatklepdiameter (28 mm, was 27 mm)
• Nieuwe zuigerkoelingssproeier om afkoeling en ontbranding te optimaliseren
• Gereviseerde inlaat- en uitlaatpoorten voor betere efficiëntie
• Hertekende demper, met slechts twee kamers
• Hydraulische nokkenkettingspanner en spoelpomp om interne wrijving te verminderen

De nieuwe ‘enhanced Smart Power+’-motor is minder belastend voor het milieu en is een krachtige aandrijfbron dankzij verregaande technologieën om wrijving te reduceren

Dankzij de extra 50 cc (van 179 cc naar 330 cc, zonder toenemend rijklaar gewicht) produceert de vloeistofgekoelde, SOHC-motor met vier kleppen een piekvermogen van 21,5 kW @ 7.500 tpm, ten opzichte van 18,5 kW bij het vorige model. Maximaal koppel is 31,5Nm bij 5.250 tpm. De grafiek van de rollenbank schetst het volledige plaatje en toont dat zowel vermogen als koppel aanzienlijk stijgen vanaf 3.500 tpm.

In het dagelijkse leven vertaalt zich dat in een hogere topsnelheid, 137 km/u (8 km/u meer) en in een snellere acceleratie. Vanuit stilstand legt de Forza 350 de eerste 200 m af in 10,4 seconden, 0,7 seconden sneller.

De extra cc’s komen vanuit een grotere boring, van 72 mm naar 77 mm en een grotere slag, 70,7 mm. De compressieratio is 10.5:1. Om de grotere capaciteit ten volle te benutten werden de lengte en timing van de klepverplaatsing geoptimaliseerd. Ten opzichte van het vorige model zijn het sluiten van de inlaatklep en de open/sluittijd van de uitlaatklep met 5° vertraagd. De klep opening werd ook 0,3 mm vergroot. De inlaatkleptiming blijft onveranderd.

Ook de krukas werd vernieuwd en is nu 10% lichter. De afmetingen van de krukashals bleven onveranderd en de sterkte en stijfheid van het geheel blijft behouden om de verhoogde output te kunnen verwerken. De roltuimelaar, krukas glijlager en gesloten carter zorgen voor langdurige betrouwbaarheid en een krachtige prestatie. Om zuigerkoeling te verbeteren, spuit een oliesproeier olie recht naar de achterkant van de zuiger, net zoals bij de Honda CRF450R. Dat versterkt de ontstekingstiming en verbetert het ontbrandingsresultaat. De oliecapaciteit is 1,7 liter.

De gasklephuis vergroot van 34 mm naar 36 mm en de inlaatkleppen vergroten tot met 1 mm tot 28 mm, wat de efficiënte ten goede komt. De luchtbox heeft een capaciteit van 5,5 liter. In- en uitmaatpoorten zijn volledige hertekend. De inlaatpoort trekt nu efficiënter lucht binnen dankzij een sterkere luchtstroom binnen in de cilinder, wat zorgt voor consistentere benzineverbranding. De uitlaatgassen worden via een rechte uitlaatpoort weggestuurd, ter vervanging van de gebogen uitlaatpoort, voor een betere efficiëntie.

Om uitlaatgasweerstand te verminderen is de nieuwe demper uitgerust met twee in plaats van drie kamers. Verbeteringen aan de verbinding van de expansiekamer en aan de omvang en plaatsing van de katalysator verbeteren gasstroom en gaszuivering.

Een 5 mm offset cilinder vermindert de interne wrijving, net als de introductie van een hydraulische nokkenkettingspanner en een spoelpomp. De pomp vermindert de interne druk in het blok, pompverliezen, interne rotatiewrijving en oliebeweging. Een nieuwe balansas vermindert trillingen en draagt bij tot een vlotte, aangename rijervaring.

De automatische centrifugaalkoppeling bedient het V-MATIC schakelmechanisme (waarvan de ratio’s afgesteld zijn voor snelle reactie bij lage snelheid en slimme acceleratie) en de eindaandrijvingsriem. De motorcover van het 2021-model is aangepast om perfect op te gaan in het nieuwe koetswerk

Het motorblok van de Forza 350 is uitgerust met het Honda Selectable Torque Control (HSTC). Dat systeem detecteert elk snelheidsverschil tussen voor- en achterband, berekent de wielslip en past vervolgens het geleverde motorkoppel aan via het injectiesysteem om achterwieltractie terug te winnen. Het HSTC kan je ook uitschakelen via een bediening aan de linkerstuurhelft. Een knipperende ‘T’ op het digitale dashboard geeft aan wanneer het systeem in werking treedt.

Het blok haalt nu ook EURO5-norm, wat sinds 1 januari 2020 een aanzienlijk strengere uitstootrestrictie oplegt ten opzichte van EURO4. De vereisten omvatten een substantiële reductie van toegestane uitstoot van carbonmonoxide, een afnamen van meer dan 40% van de totale uitstoot van koolwaterstof, strengere ontstekingsfoutdetectie en de introductie van een limiet op fijnstofdeeltjes.

Het benzineverbruik is een opperzuinige 3,33l/100km (1L op 30 km) in WMTC-mode. Met een benzinecapaciteit van 11,5 liter geeft dat een bereik van meer dan 340 km.

Styling & Uitrusting
• Het elektronisch bedienbare scherm heeft 180 mm speling, 40 mm extra
• Uiterlijke updates verbeteren het visuele en de aerodynamische prestaties
• Lichtgewicht handvatten voor de passagier besparen 1.400 g
• Ruimte voor twee integraalhelmen onder het zadel
• USB-oplaadpoort
• Smart Key bedient de ontsteking en (optionele) 45 liter topkoffer
• Noodstopsignaal om andere weggebruikers te waarschuwen bij bruusk remmen.

Het windscherm vooraan – elektronische te bedienen via een switch aan de linkerstuurhelft – onderging voor 2021 een nieuwe vorm en 40 mm extra bewegingsruimte voor een totaal van 180 mm. Het ontwerp zorgt voor windbescherming, reduceert het geluid en leidt bovendien de luchtstroom rond en over het hoofd van de bestuurder. Stabiliteit en comfort aan hoge snelheid – en tijdens lange ritten – valt eenvoudig in te ruilen voor dat gevoel van vrijheid tijdens rijden door gewoon het scherm te verlagen.

Het scherpe design maakt van de Forza 125 een stijlvolle en aerodynamische machine met een soepele en modern karakter en een energieke, kwalitatieve uitstraling. Het stylingteam werkte rond de kernwoorden ‘agressief, technisch en krachtig’ en dat is terug te vinden in de spoiler-achtige omtrek van de koplamp, de frisse zijkuip met een uitgekiende ‘Z’-designlijn. De karakteristieke lijnen van de achterste zijpanelen creëren een vooruitstrevende, doeltreffende esthetiek.

De handvatten voor de passagier zijn plastiek in plaats van aluminium, wat 1.407 gram gewicht bespaart en de massacentralisatie en beweegbaarheid ten goede komt. Een groter luchtkanaal vooraan beïnvloedt de negatieve druk voor de rijder en vermindert de natuurlijke winddruk op de rijder voor meer comfort op hoge snelheid.

Onder het zadel kan je twee integraalhelmen kwijt, maar je kan de opbergruimte ook opdelen in een ruimte voor je helm en/of regenkledij, schoolrugzakken of aktetassen. De binnenkuip links vooraan huisvest een kleine vergrendelbare opbergruimte om bijvoorbeeld je smartphone en een flesje water in op te bergen. Een USB-oplaadpoort vervangt het 12V ACC-oplaadpunt. Alle verlichting is LED

Om volledig verbonden te blijven, beschikt de Forza 350 over het nieuwe Honda Smartphone Voice Control system. Daarmee connecteert de bestuurder zijn of haar smartphone met de interface en kan zo via stembediening toegang krijgen tot telefoonoproepen, e-mail, muziek en navigatie. Een interne headset in de valhelm is daarvoor een vereiste. De smartphone verbindt met het dashboard via bluetooth en de bediening gaat ook via knoppen op de linkse stuurhelft en het dashboard.

De Smart Key van de Forza 350 bedient zowel de ontstekingsschakelaar als de opbergruimtes aan de scooter, maar kan ook de optionele Smart topkoffer van 45 liter openen en vergrendelen. De Smart Key blijft eenvoudigweg in je zak zitten wanneer je de topkoffer opent en wanneer je wegwandelt vergrendelt de topkoffer automatisch. Je kan ook de reguliere sleutel gebruiken om de topkoffer te vergrendelen. Het interne volume van de topkoffer blijft behouden want het werkingsmechanisme is in de achterkant van de machine weggestopt.

De knipperlichten voor- en achteraan beschikken over een nieuw Emergency Stop Signal (ESS)-feature. Wanneer het ABS bruusk remmen detecteert, gaan de waarschuwingslampen snel knipperen om andere weggebruikers te waarschuwen. Het systeem schakelt zich automatisch weer uit.

Een analoge snelheidsmeter en toerenteller flankeren het digitale display. Dat display kan switchen tussen drie modi: 1) kilometerteller, resterend bereik en huidige verbruik, 2) tripteller, gemiddeld verbruik en klok of 3) buitentemperatuur en batterijsensor.

Chassis

• Korte wielbasis en scherpe stuurgeometrie
• Verplaatste radiator voor betere koeling
• Compacte dimensies en een praktische zadelhoogte
• Gegoten aluminium wielen: 15 inch vooraan, 14 inch achteraan


Een stevig maar lichtgewicht stalen buisframe is de kern van het geruststellende gevoel dat de Forza 350 je onderweg biedt. De wielbasis is 1.510 mm, balhoofdhoek 26,5° en naloop 89 mm. De radiator is gepositioneerd vóór de benzinetank om zo een betere koeling te realiseren. De accu bevindt zich tussen de benzinetank en de opslagruimte onder het zadel, wat de massa op het centrum legt. Rijklaar gewicht is onveranderd gebleven op 182 kg.

De zadelhoogte is 780 mm. De rijhouding is rechtop, wat zorgt voor een uitstekend blikveld rondom. Het stuur is 755 mm breed, de voorkant meet 580 mm in de breedte en de spiegelafstand is 860 mm. Deze compacte omvang maakt het eenvoudig om door het stadsverkeer te laveren.

Een stevige telescopische voorvork van 33 mm zorgt voor demping vooraan. De dubbele schokbreker achteraan – aanpasbaar via een 7-traps instelbare veervoorspanning – vangt de klappen op die de herwerkte, lichtere aluminium swingarm ondergaat.

Het 15 inch voorwiel uit gegoten aluminium is uitgerust met een 120/70-15 band en het 14 inch achterwiel draagt een band van het type 140/70-14. Een combinatie die zorgt voor maximale tractie en rijcomfort. Een enkelvoudige remschijf van 256 mm diameter zorgt voor de nodige remkracht vooraan. Achteraan doet een enkelvoudige remschijf van 240 mm diameter hetzelfde. 2-kanaals ABS ondersteunt de remmen op gladde ondergrond.

Accessoires

Voor de Forza 350 is een collectie van Genuine Honda Accessories beschikbaar:
Smart top koffer van 45 liter
Bagagedrager achteraan (direct te monteren)
Binnenzakken
Verwarmde handvatten
Alarm

Technische gegevens 2021 Honda Forza 350 motorscooter

MOTOR  
Motortype Vloeistofgekoelde viertakt, vier kleppen
Inhoud 330 cc
Boring x Slag 77 mm x 70,7 mm
Compressie verhouding 10,5:1
Max. Vermogen 21,5 kW @ 7.500 tpm
Max. Koppel 31,5 Nm @5.250 tpm
Oliecapaciteit 1,7 liter
   
BENZINESYSTEEM  
Injectie PGM-FI 
Tankinhoud 11,7 liter
Verbruik 3,33 liter/100 km (1L op 30 km)
   
ELECTRONICA  
Starter Elektrisch
Accu 12V – 8,6 AH
ACG output 340 W
   
AANDRIJVING  
Koppeling  Automatische centrifugaalkoppeling, droog type
Transmissie  CVT
Eindaandrijving V-snaar
   
FRAME  
Type Stalen underbone frame
   
CHASSIS  
Afmetingen (L x B x H) 2.140 x 755 x 1.470 mm
Wielbasis 1.510 mm
Balhoofdhoek 26,5⁰
Naloop 89 mm
Zadelhoogte 780 mm
Grondspeling 135 mm
Draaicirkel 2,4 m
Rijklaargewicht 184 kg 
   
VERING  
Type voor 33 mm telescopisch
Type achter Dubbele schokdemper
   
WIELEN  
Voorband 120/70R15
Achterband 140/70R14
Velgmaat voor 15 inch
Velgmaat achter 14 inch
   
REMMEN  
ABS-systeem 2-kanaals
Type voor 256 mm enkele remschijf 
Type achter 240 mm enkele remschijf

Share

  • chief
  • ftr

Laatste Nieuws

Motornieuws

Yamaha Smart Motor Generator: mogelijke opstap naar echte hybrides
Yamaha Smart Motor Generator: mogelijke opstap naar echte hybrides
Waar vooral kleinere merken zich vol op elektrische aandrijving richten, lijkt dat bij de grote motormerken juist het tegenovergestelde; geen enkel...
Benzineprijs voor meeste motorrijders al boven 2 euro per liter
Benzineprijs voor meeste motorrijders al boven 2 euro per liter
De meeste Nederlandse motorrijders tanken premiumbenzine, waarvoor sinds kort de prijs in veel gevallen op of boven de 2 euro per liter ligt. ...
Gemeente Valkenswaard komt met nieuw bestemmingsplan Eurocircuit
Gemeente Valkenswaard komt met nieuw bestemmingsplan Eurocircuit
De gemeente Valkenswaard werkt aan een nieuw bestemmingsplan voor het Eurocircuit. Na de uitspraak van de rechtbank dat de provincie Brabant geen n...
Combinatietest: Sunlight T68 camper met Kawasaki Z400 in de garage
Combinatietest: Sunlight T68 camper met Kawasaki Z400 in de garage
Door de redactie van Testmotor is de combinatie van een Sunlight T68 Adventure Edition met een Kawasaki Z400 in de 'garage' getest, wat nog een ing...
Indonesië: vanaf 2050 alleen maar elektrische motorfietsen
Indonesië: vanaf 2050 alleen maar elektrische motorfietsen
In de huidige hype rondom het afschaffen van fossiele brandstoffen, zet Indonesië, qua bevolking het op drie na grootste land ter wereld, ook in op...

Motorsport

Nog kaarten vrijdag en zaterdag MotoGP Dutch TT Assen 2021
Nog kaarten vrijdag en zaterdag MotoGP Dutch TT Assen 2021
Voor de wedstrijdzondag van de Dutch TT 2021, komend weekend op het TT-Circuit in Assen, zijn alle beschikbare 11.500 kaarten weliswaar verkocht, m...
MotoGP: Marquez nog steeds King of the Ring
MotoGP: Marquez nog steeds King of the Ring
Op de Sachsenring werd de GP van Duitsland verreden. De temperatuur was hoog met veel bewolking en een kans op regen. Espagaro start het best van a...
Vanessa Guerra nieuwe presentatrice MotoGP Eurosport Nederland
Vanessa Guerra nieuwe presentatrice MotoGP Eurosport Nederland
Nadat dit seizoen achtereenvolgens Orla Chennaoui en Matt Roberts als MotoGP-presentator voor Eurosport Nederland werkten, zal in de komende twee M...
2021 MotoGP Dutch TT-Circuit Assen: tijdschema live televisie en online
2021 MotoGP Dutch TT-Circuit Assen: tijdschema live televisie en online
De TT Assen is al jarenlang het grootste eendaagse sportevenement van Nederland. Het motorspektakel beleeft op zondag 27 juni 2021 alweer zijn 90st...
Organisatie Isle of Man TT onthult plannen 2022 en 2023
Organisatie Isle of Man TT onthult plannen 2022 en 2023
Op de avond waarop dit jaar eigenlijk de Senior TT race verreden zou worden kwam de organisatie van de Isle of Man TT met belangrijk nieuws voor de...

Motorprijzen

Kymco scooters prijslijst 2021
Kymco scooters prijslijst 2021
Op de 2021 prijslijst van Kymco motorscooters is de line-up grotendeels gelijk aan die van 2020, met daarop ook nu nog een aantal uitlopende Euro4-...
Triumph Motorcycles prijslijst 2021
Triumph Motorcycles prijslijst 2021
Op de 2021 prijslijst van Triumph Motorcycles voor Nederland staan erg veel modellen die vernieuwd zijn om aan de Euro5-homologatie te voldoen. Daa...
Hyosung prijslijst 2021
Hyosung prijslijst 2021
Over de prijslijst van het Chinees/Koreaanse motormerk Hyosung kunnen we kort zijn: daar staan twee betaalbare, lichte cruisermodellen op; de 125 e...
Mash Motors prijslijst 2021
Mash Motors prijslijst 2021
Op de prijslijst van Mash Motorcycles heeft importeur MotoMondo nog een aantal uitlopende Euro4 modellen uit modeljaar 2020 geplaatst, met daarnaas...
Kawasaki motoren prijslijst 2021
Kawasaki motoren prijslijst 2021
Op de 2021 prijslijst van Kawasaki in Nederland staan een aantal nieuwe prijzen voor de Euro5-modellen, met als opvallendste exclusieve nieuwkomer ...

Motorbranche

Leveringsproblemen nieuwe motorbanden groeien
Leveringsproblemen nieuwe motorbanden groeien
Het wordt steeds lastiger om aan nieuwe banden te komen, zo laten de leden van brancheorganisatie VACO in de laatste coronamonitor van de organisat...
Verkoop tweedehands motoren zakt in mei 2021 terug
Verkoop tweedehands motoren zakt in mei 2021 terug
In de maand mei van 2021 wisselden er 20.322 tweedehands motoren van eigenaar, dat is maar liefst 18,4 % minder dan dezelfde maand in 2020. To...
Belgische motormarkt groeit 9% in mei 2021
Belgische motormarkt groeit 9% in mei 2021
De motorfietsmarkt in België kent evenals in Nederland een stijging in het aantal motorfietsen afgelopen maand. In mei 2021 zijn er 9% meer motorfi...
Paaschburg & Wunderlich overgenomen door Bihr
Paaschburg & Wunderlich overgenomen door Bihr
Bihr en de aandeelhouders van Paaschburg & Wunderlich kondigen vandaag aan dat Bihr 100% van Paaschburg & Wunderlich GmbH (hierna P&W) ...
Uitlaatfabrikanten Remus en Kesstech gaan nauw samenwerken
Uitlaatfabrikanten Remus en Kesstech gaan nauw samenwerken
Uitlaatfabrikanten Remus en Kesstech gaan samenwerken in de verkoop en ontwikkeling van uitlaten voor motorfietsen. Remus komt uit Oostenrijk en is...

Motorvacatures

MotorVacature: TT Motoren zoekt een motorfietstechnicus
MotorVacature: TT Motoren zoekt een motorfietstechnicus
Ter versterking van ons team zijn we per direct op zoek naar een 1e motorfietstechnicus met enige jaren aantoonbare werkervaring. We verwachten van...
MotorVacature: Store Manager Chromeburner
MotorVacature: Store Manager Chromeburner
Heb jij een passie voor een mooie en goed georganiseerde showroom en dat bij een van de meest succesvolle motorkleding specialisten van Nederland? ...
MotorVacature: marketing stagiair KTM
MotorVacature: marketing stagiair KTM
Gedreven door de passie van meer dan 4000 medewerkers is KTM de grootste Europese motorfietsfabrikant met een omzet van meer dan € 1,5 miljard. We ...
MotorVacature: Commercieel Binnendienst Medewerker Hoco Parts
MotorVacature: Commercieel Binnendienst Medewerker Hoco Parts
Hoco Parts te Barneveld is dé B2B kwaliteitsgroothandel in premium aftermarket motoronderdelen en accessoires en sinds jaar en dag leverancier voor...
MotorVacature: Monteur Hannamax Motorsport
MotorVacature: Monteur Hannamax Motorsport
Hannamax Motorsport zoekt versterking!  Ben jij die technische enthousiasteling die onderdeel wil zijn van een jong dynamisch team, lees dan v...

Persberichten

2022 KTM 450 Rally Factory Replica vanaf september leverbaar
2022 KTM 450 Rally Factory Replica vanaf september leverbaar
De 2022 KTM 450 Rally Factory Replica is gebouwd met als doel de competities te domineren en is klaar om de zwaarste meerdaagse rallyraces ter were...
Dossier: alles over de 2022 Honda Monkey 125
Dossier: alles over de 2022 Honda Monkey 125
Na een populaire herintroductie in 2018 krijgt Honda’s iconische Monkey in 2022 een gloednieuwe luchtgekoelde motor met vijf versnellingen die hele...
Dossier: alles over de nieuwe 2022 Honda Super Cub 125
Dossier: alles over de nieuwe 2022 Honda Super Cub 125
Na een geslaagde terugkeer naar de Europese straten in 2018 als de Super Cub 125 wordt de bestverkochte motorfiets ter wereld in 2022 EURO5-compati...
EV-Ning-Ride: toertocht voor elektrische motorfietsen
EV-Ning-Ride: toertocht voor elektrische motorfietsen
Op maandagavond 21 juni 2021 organiseert MotoShare samen met Zero Motorcycles en Energica de eerste EV-Ning-Ride, een toertocht voor elektrische mo...
2021 Suzuki GSX-S950: A2-versie van GSX-S1000
2021 Suzuki GSX-S950: A2-versie van GSX-S1000
Suzuki introduceert vandaag de nieuwe GSX-S950. Met dezelfde styling en rijwielgedeelte van de GSX-S1000, nu ook geschikt voor jongere motorrijders...

Plaats Reactie


{rsform 3}