De 2020 Brixton Motorcycles Crossfire 500 en de Crossfire 500X worden aangedreven door een tweecilinder lijnmotor, die met 35 kW het maximale vermogen biedt dat is toegestaan in het snelgroeiende A2-segment. Beide modellen zullen naar verwachting vanaf de tweede kwartaal 2020 worden uitgeleverd. Al voor de zomer van 2020 wordt een ander model dat de naam Crossfire draagt, verwacht, namelijk de Crossfire 125 XS. Net als het topmodel wordt de minibike gekenmerkt door zijn karaktersterke duidelijke lijnen, die zich bijzonder sterk in de X-tank manifesteren. In de tweede helft van het jaar volgt de Crossfire 125 de eerste 125cc motorfiets van Brixton met watergekoelde motor. Ook deze krijgt uiteraard de karakteristieke X-tank. Veel klassieker is de nieuwe Rayburn 125 en waarschijnlijk al in het 2de Kwartaal 2020: met een afzonderlijk afgeveerd zadel, lederen gereedschapstas, een ingetogen donkerblauwe laklaag, maar natuurlijk met de gebruikelijke moderne, betrouwbare technologie. Een absoluut blikvanger voor individualisten die hun eigen weg gaan, excuseer, willen rijden. De Felsberg 125XC is de derde voor de lente 2020 verwachte nieuwigheid. Hij is gebaseerd op de BX 125 X, die in de toekomst tot de naam "Felsberg 125" zal horen, heeft echter een groter voorwiel, een hoger geplaatst voorspatbord en een standaard bodembescherming. 

2020 Brixton Motorcycles Crossfire 500

Vier jaar geleden presenteerde KSR voor het eerst het nieuwe merk "Brixton Motorcycles" op de internationale beurs voor motorfietsen EICMA in Milaan. Drie jaar na de productiestart is het merk aanwezig in ongeveer 50 landen op 4 continenten en behoort het tot één van de marktleiders op het gebied van 125 cc motorfietsen. Op de EICMA 2019 zullen nu de eerste productieklare voertuigen in het 500 cc-segment worden gepresenteerd - deze werden ontworpen in het eigen ontwerpcentrum in Oostenrijk.

Het startschot voor Brixton Motorcycles vond plaats op EICMA 2015, en wel op de stand van een motorolieproducent, omdat KSR eerst de reacties van het vakpubliek wilde testen - en dit was overweldigend. In 2017 volgde dan de productiestart en in 2018 was Brixton Motorcycles al één van de populairste merken in het 125 cc-motorsegment in veel Europese landen, en ook buiten Europa: Ook in Azië, Zuid-Afrika en Noord- en Zuid-Amerika wordt Brixton Motorcycles verkocht. Onder het motto "Any Direction, as long as it’s your own", is Brixton Motorcycles een cultmerk geworden in ongeveer vijftig landen over de hele wereld.

Sindsdien zorgt Brixton Motorcycles jaar na jaar opnieuw voor sensatie. De 250 cc-modellen werden op de EICMA 2018 gevolgd door een Concept Bike in de halve liter-klasse. De basiclayout was klassiek, de detailoplossingen uniek en innovatief, bijvoorbeeld de "X-Tank", die perfect de Visual Product Language (VPL) van Brixton Motorcycles belichaamt.
Moeilijk te geloven, maar waar: de Concept Bike werd realiteit. Brixton Motorcycles toont op de EICMA 2019 de Crossfire 500 en het robuuste zustermodel Crossfire 500X, die bijna volledig overeenkomen met de Concept Bike. Zelfs de X-Tank, waar velen vreesden dat hij een "beursgrap" zou blijven, kon worden overgenomen in serieproductie. Een internationaal ontwerpteam zorgde tot in de kleinste details voor de implementatie van het Brixton-DNA, dat in 2019 verhuisde naar het nieuw opgerichte ontwerpcentrum in het KSR-hoofdkantoor in Krems, Oostenrijk. Een eigen claystudio, de nieuwste software en moderne hardware zoals een 3D-printer staan hier ter beschikking. De rustige locatie in één van de mooiste gebieden van Oostenrijk zorgt voor de ontspannen omgeving die nodig is om creatief actie te ondernemen.

Over de Felsberg gesproken: Door het modeloffensief was het noodzakelijk om een nieuw naamgevingssysteem te introduceren: onder de naam "Cromwell" zullen in de toekomst de klassieke fietsen worden verkocht, dat wil zeggen de voormalige BX 125 en de voormalige Saxby 250. "Felsberg" zijn de modellen met genopte banden, dus de voormalige BX 125 X en de Glanville 250 X. De Café Racer BX 125 R wordt tot "Sunray" hernoemd. Deze namen hebben betrekking op de straatnamen in het Londense stadsdeel Brixton.

De voertuigen met de nieuwe X-gerichte ontwerplijn krijgen de naam "Crossfire". Ze vormen een eigen ontwerplijn en ook de naam volgt een eigen strategie. Crossfire benadrukt het "Cross" - de X - in de tank en de hele ontwerplijn, Het "Fire" in de naam staat voor de passie, voor de visie en het vuur in onze harten.

Maar het zou Brixton Motorcycles niet zijn als er op EICMA geen vooruitzicht zou worden gegeven op de volgende ontwikkelingsfase. Een Concept Bike wijst de weg van Brixton Motorcycles in nog grotere cilinderinhoudklassen en bewijst de ontwikkelingscompetentie van het merk. Van de eerste schets via de 3D-weergave tot het kleimodel wordt de hele Concept Bike gemaakt in het KSR-ontwerpcentrum. Dat ook deze fiets in de serie zal geproduceerd worden, is een duidelijk doel. Wanneer het zover zal zijn, staat nog niet vast. Brixton Motorcycles willen een technisch volwassen voertuig maken zonder tijdsdruk die meer dan voldoet aan de hoge kwaliteitsnormen in deze cilinderinhoudklassen. En dit is al een traditie bij Brixton Motorcycles.