Een jaar na de Oostenrijkse KSR Group op de EICMA in Milaan de herinterpretatie van het traditionele merk op de EICMA 2019 aankondigde, wordt met nieuwe modellen en speciale edities het volgende hoofdstuk van de glorieuze merkgeschiedenis geopend. Het was één van de grootste verrassingen van EICMA 2018. Op 's werelds belangrijkste beurs voor motorfietsen in Milaan, kondigde de Oostenrijkse KSR Group de overname aan van de traditionele merknaam Malaguti en presenteerde gelijk een reeks sportief ontworpen voertuigen met technologie van Italiaanse ontwikkeling. Tegelijkertijd werd een snelle uitbreiding van het modellenreeks aangekondigd.

KSR hield woord en voerde nog in het voorjaar van 2019 met de modellen XTM50 en XSM50 de eerste lichte motorfietsen in. de Dune125X, een variant van de Dune125 in de offroad look, mocht in de zomer van 2019 als goedkope speciaal model "Black Edition" zijn première vieren. De markt heeft Malaguti enthousiast ontvangen. Het merk wordt al in bijna alle Europese landen, maar bijvoorbeeld ook in Korea verkocht. Alleen al in het "moederland" Italië zorgen meer dan 100 dealers voor de verkoop.

Het absolute hoogtepunt op de EICMA 2019 is de Drakon125. De sportieve Naked-Bike werd helemaal opnieuw ontworpen en is één van de eerste resultaten van het in 2019 opgerichte ontwerpcentrum in het KSR-hoofdkantoor in Oostenrijk. Ook als het nieuwe model dat in de 2de helft van 2020 in productie moet gaan, nauwelijks een deel van zijn broers en zussen overneemt, zo blijft ook de Drakon125 de "Spirit of Bologna" waaraan Malaguti zich heeft verbonden, trouw. Daarnaast gaat het bij de wederopstanding van Malaguti niet over het citeren van historische ontwerpelementen, maar over de heropleving van het idee dat het merk groot heeft gemaakt: betaalbare sportiviteit, moderne technologie en hoge productkwaliteit in instapklassen, die jonge en jeugdige mensen elke dag opnieuw inspireren.

2020 Malaguti Drakon 125

Elektromobiliteit zal ook een hoofdrol spelen in de #NextChapter van Malaguti, daarnaast is KSR ook Europa's grootste distributeur van elektrische scooters en heeft het meer dan tien jaar ervaring op dit gebied. Op de stand van Malaguti staat er echter geen andere e-scooter, maar met het conceptvoertuig RSTE een volledige racemoto die wordt aangedreven door een centraal geplaatste elektromotor met een maximaal vermogen van 8 kW (nominaal vermogen van 3 kW). De kracht wordt via een versnellingsbak naar het achterwiel gebracht, waardoor het oorspronkelijke karakter van de motorfiets behouden blijft. Twee lithium-accupacks met elk met 1,68 kWh, zorgen voor een reikwijdte die meer is dan alleen geschikt voor dagelijks gebruik. Malaguti heeft als doel gesteld om de stille racer nog voor eind 2019 op de markt te brengen.

Tot de #NextChapter behoren eveneens andere motorvarianten van de bestaande modellen. De comfortabele Commuter Scooter MADISON wordt ook in de toekomst in de acht-liter klasse aan de start verwacht, de modellen Dune. XTM. XSM en RST zullen er ook zijn met 250 cc-motor om het groeiende aantal aan A2-licentiehouders *helemaal in de geest van de oude Italiaanse universiteitsstad te motoriseren. Naast veelbelovende vooruitzichten voor de toekomst kan er ook worden teruggeblikt op het roemrijke verleden, bovendien viert Malaguti zijn 90ste verjaardag in 2020! Als verjaardagsgeschenken voor de fans worden de Madison300 en de Monte Pro125 als "Jubileumeditie" uitgegeven.

Bij zo'n dynamische start in het jubileumjaar 2020, staat het al zonder twijfel vast, dat de #NextChapter voor Malaguti zeer succesvoll zal worden! Meer informatie op www.malaguti.bike/