Op de EICMA in Milaan heeft Harley-Davidson twee gloednieuwe middelzware motoren aan de wereld gepresenteerd. Tijdens de presentatie is ook meer info vrijgegeven over de nieuwste signature Harley-Davidson V-Twin motor, de Revolution Max. Deze krachtige, gloednieuwe 60-graden V-Twin is ontworpen voor een nieuwe lijn van Harley-Davidson motoren in twee gedaanten: 1250cc in de nieuwe Harley-Davidson Pan America en 975cc in de Harley-Davidson Bronx. Harley-Davidson kondigde de uitbreiding naar nieuwe segmenten, waaronder nieuwe middelzware modellen, voor het eerst aan in juli 2018 als onderdeel van de versnelde groeistrategie “More Roads to Harley-Davidson”. Deze opwindende nieuwe modellen zullen beide eind 2020 op de markt komen en breiden het iconische merk uit naar nieuwe marktsegmenten. 

Pan America 
De Harley-Davidson Pan America is een gloednieuwe, geavanceerde adventure-touring motorfiets die een avontuurlijke spirit combineert met touring-capaciteiten. De Pan America is een multi-tool op twee wielen, gebouwd voor avontuur en voorbereid op alles wat hij voor zijn wielen krijgt. 

2020 Harley Davidson Pan America Adventure

Bronx 
Het nieuwe Harley-Davidson Revolution Max motorblok is ook te vinden in het hart van de nieuwe Harley-Davidson Bronx. Deze middelzware streetfighter heeft een compromisloze attitude en de performance om die houding waar te maken. 

De krachtbron van de nieuwe Pan America en Bronx modellen zijn de nieuwe, vloeistofgekoelde 975cc en 1250cc Revolution Max motoren. Gecreëerd om een lijn van nieuwe Harley-Davidson modellen aan te drijven, is de Revolution Max ontworpen om flexibele prestaties te leveren, met een brede powerband die opbouwt tot een tsunami aan hoogtoerig vermogen. De Revolution Max verlaagt het gewicht en verhoogt de performance, mede dankzij een smal profiel dat als centraal deel van het frame geïntegreerd is in de motorfiets. Dit verbetert de massacentralisatie en levert betere handling op. De lichtgewicht krachtbron heeft een interne balansas die primaire motorvibraties opheft om het rijdercomfort te verbeteren en de duurzaamheid van het voertuig te vergroten. Het ontwerp is stoer en uitgesproken, zowel klassiek als modern, krachtig en rank: een perfect voorbeeld van Harley-Davidson's stijl en performance.

Revolution Max 1250 motorprestatie 
• Cilinderinhoud 1250cc
• Meer dan 145 pk
• Meer dan 122 Nm piekkoppel

Revolution Max 975 motorprestatie 
• Cilinderinhoud 975cc
• Meer dan 115 pk
• Meer dan 95 Nm piekkoppel

Technische features Revolution Max
• Vloeistofgekoelde V-Twin architectuur
o Sinds 1909 vormt de V-Twin het hart van legendarische Harley-Davidson motorfietsen. Deze bloedlijn loopt door in het middelzware performance domein met de nieuwe Revolution Max krachtbron.
o Een 60-graden V-cilinderhoek biedt ruimte aan dubbele down-draft gasklephuizen die de luchtstroom maximaliseren en prestaties verbeteren.
o Vloeistofkoeling zorgt voor een gecontroleerde motortemperatuur, voor consistente prestaties in wisselende omgevings- en rijomstandigheden.

 

Partners in ontwikkeling; remmen en banden
Om de prestaties van de nieuwe modellen Pan America en Bronx te verbeteren, maakt Harley-Davidson gebruik van de expertise van belangrijke leveranciers om maatwerk oplossingen te ontwikkelen voor de remmen en banden. Voor de remmen heeft Harley-Davidson samen met Brembo een radiale monoblock vierzuiger remklauw ontwikkeld. De ontwerpstijl, die scherpe randen combineert met zachte welvingen, vormt niet alleen een goede match met de persoonlijkheid van de motorfiets, maar biedt rijders ook een nieuw remgevoel en -vermogen. Voor de banden hebben Michelin en Harley-Davidson nauw samengewerkt om voor beide modellen co-branded banden te ontwikkelen die in alle omstandigheden prestaties, gevoel en grip optimaliseren.