KTM augustus nm

MotorKledingCenter: verkoop groeit 37% in eerste helft 2019

MotorKledingCenter heeft zijn omzet in de eerste helft van 2019 met 37% zien toenemen. Waar maart een stuk warmer was dan het jaar ervoor, bleken de maanden april en mei vooral kouder en natter te zijn. Ondanks dat het zomerse weer zich later heeft ingezet, wist de opvallende retailer gestaag door te groeien. Dat de besteding van motorrijders gerelateerd is aan het weer, is duidelijk terug te zien in de cijfers. De maand maart was in verhouding een warme maand die resulteerde omzetgroei van 75%, een goed begin van het motorseizoen. De maanden april(+15%) en mei(+31%) lieten door de lagere temperaturen en veel regen, respectievelijk gematigdere groei zien. Als gevolg van het later inzetten van zomerse temperaturen was juni met een groei van 62% juist weer veelbelovend. 

De positieve resultaten van het bedrijf zijn mede te danken aan de fikse toename van online bestellingen en het openen van nieuwe filialen. “In verhouding groeit de online shop het hardst, maar door het toevoegen van nieuwe winkels blijft het online/offline omzet aandeel redelijk gelijk. Ook het toevoegen van nieuwe merken aan ons assortiment, zoals Dainese, dragen bij aan de totale groei. Op dit moment zien we een toenemende populariteit in het casual en urban segment. Motorjeans en casual motorsneakers zijn tegenwoordig voor iedere motorrijder een must-have” Aldus Mark Bos, CEO van MotorKledingCenter

Het marktaandeel van de motorkleding specialist, die inmiddels 5 superstores heeft in Nederland en Belgie, neemt snel toe, terwijl de motorbranche in zijn geheel juist gematigde groeicijfers laat zien. In vergelijking met 2018 werden er dit voorjaar 9020 nieuwe motorfietsen op kenteken gezet (+7.42%) en wisselden er 91.695 occasions van eigenaar (+3.78%). Ondanks dat de retailer enkel motorkleding en accessoires verkoopt, zijn de aantallen van motorfietsenverkopen wel een goede maatstaaf om de huidige situatie in de motorbranche weer te geven.

“Het veranderende koopgedrag van de consument speelt in ons voordeel. Door de focus op online aanwezigheid en het tegelijkertijd openen van nieuwe superstores waar beleving centraal staat, profiteren we van de consoliderende markt. We zijn een marketing gedreven organisatie en weten onze klanten online te verleiden om aankopen te doen of naar één van onze winkels af te reizen. Ook worden er veel gratis events georganiseerd en is er in iedere winkel een BikersLounge te vinden, waardoor de de fysieke winkels steeds meer fungeren als ontmoetingsplek voor motorrijders” Aldus Bos.

Motorkledingcenter omzet 2019 

Gerelateerde artikelen
  • Pinterest
Ga

kawa mei 19 z1000sx