Husqvarna juli 2019

 

Yamaha

Pirelli Angel GT II motorband voor Sport-Touring-segment

De Angel GT II is de opvolger van de veelvuldig onderscheiden Angel GT en de volgende stap in de evolutie van het succesvolle Gran-Turismo-concept van Pirelli. Het doel van de ontwikkeling van de Angel GT II was om het prestatieniveau in het Sport Touring segment opnieuw te definiëren. Daarbij lag de focus met name op kilometerrendement, sportieve handling en optimale grip. Deze eigenschappen in combinatie met een voortreffelijk rijgedrag op nat wegdek leveren een band op die de rijder maximaal vertrouwen en veiligheid biedt. De Angel GT II gaat uit van een karkasconstructie die werd afgeleid uit het Supersport-segment. Deze hebben de ontwikkelaars van Pirelli gecombineerd met innovatieve High-Silica-mengsels en een loopvlakprofiel dat veel elementen overneemt van de „Intermediate“-racebanden uit het Superbike-wereldkampioenschap. Daarmee neemt de Angel GT II een nieuwe benchmark op het gebied van prestaties over en werkt voortreffelijk samen met elektronische ondersteunende instrumenten.

Pirelli Angel GT2

Het begrip „Gran Turismo“ staat voor veilig en aangenaam reizen over grote afstanden evenals met een hoge gemiddelde snelheid – met een maximum aan rijplezier. Dit concept inclusief een grote kilometerrendement en een grote veelzijdigheid onderscheidden ook reeds het succesvolle voorlopermodel Angel GT. De nieuwe Angel GT II paart deze positieve eigenschappen aan een nog betere prestaties in alle rijsituaties en biedt zodoende nog meer vertrouwen. Daardoor wordt hij de nieuwe mijlpaal op het gebied van de Sport-Touring-banden. Het Sport-Touring-segment groeit jaar na jaar en stelt hoge eisen aan de producteigenschappen van banden. Met de ontwikkeling van de Angel GT II onderstreept Pirelli ijn toonaangevende positie op het gebied van technologie en biedt een band aan die ook op de krachtigste motoren in dit segment perfecte prestaties biedt.

Met betrekking tot de contouren, de structuur, de compounds en het loopvlakdesign van de nieuwe Angel GT II waren de doelen bij de technische ontwikkeling:
• de maximale grip onder alle wegomstandigheden, optimaal rijgedrag in iedere bochtsituatie en maximale stabiliteit op het rechte eind
• de verbinding van de sportieve Pirelli-DNA met uitzonderlijke prestaties op nat wegdek
• de kilometerrendement in dit segment verder te vergroten
• de optimale ondersteuning van elektronische rij-instrumenten

De nieuwe Angel GT II werd ontwikkeld voor de eisen die de volgende rijderstypes:

Tourrijders
Tourrijders leggen middellange tot lange afstanden af, alleen of met bijrijder en bagage. Ze rijden op sport-tourmotoren of crossover-bikes. Voor hen is een grote kilometerrendement, optimale stabiliteit en maximaal laadvermogen, extra comfort door goede dempingseigenschappen van belang, evenals perfecte veiligheid en veel vertrouwen op nat wegdek.

Allroundrijders
Deze rijders gebruiken hun motoren het hele jaar door als forenzen en als stadsvoertuig, aangevuld door af en toe wat trips buiten de stad van middellange of langere afstand. Ze rijden supersport-motoren, Naked-Bikes, sport-tourmachines of Crossover-motoren. Ze verlangen controle en grip bij het remmen onder alle omstandigheden, met name ook als het nat is en eenvoudige handling op lage snelheden.

Vrijetijdsrijders
Deze motorrijders gebruiken hun bikes hoofdzakelijk voor korte weekendtrips. Ze rijden overwegend op supersport-motoren en op de nieuwste generatie Crossover-Bikes. Voor hen zijn sportlieve handling, veel grip met een hoge kilometerrendement van belang, prestaties op nat wegdek en veelzijdigheid bij verschillende ladingen.

Met de Angel GT II heeft Pirelli het duidelijke doel om het marktaandeel in het Sport-Touring-segment verder uit te breiden. Om dat te bereiken, combineert de nieuwe band de bekende sportiviteit van de voorloperproducten met een nogmaals verbeterde levensduur en optimale betrouwbaarheid onder alle rijomstandigheden.

De Angel GT II is vanaf februari 2019 verkrijgbaar in de volgende maten.

 Voor:
120/60ZR17 M/C TL (55W)
150/70ZR17 M/C TL (69W)
120/70ZR17 M/C TL (58W)
160/60ZR17 M/C TL (69W)
120/70ZR17 M/C TL (58W) (A)
170/60R17 M/C TL 72V
120/70R19 M/C TL 60V
170/60ZR17 M/C TL (72W)
Achter:
180/55ZR17 M/C TL (73W)
180/55ZR17 M/C TL (73W) (A)
190/50ZR17 M/C TL (73W)
190/50ZR17 M/C TL (73W) (A)
190/55ZR17 M/C TL (75W)
190/55ZR17 M/C TL (75W) (A)
(A) Versie met gewijzigd karkas voor zware motoren

Gerelateerde artikelen
  • Pinterest
Ga

kawa mei 19 z1000sx