2018 recordjaar voor BMW Group Nederland

BMW Group Nederland heeft op alle fronten een recordjaar achter de rug. BMW, BMW i en MINI verkochten elk meer auto’s dan ooit tevoren. BMW registreerde maar liefst 20.672 auto’s, bijna tien procent meer dan in 2017. BMW Motorrad was al vanaf oktober, voor het negende jaar op rij, overall marktleider en verkocht in totaal 2.081 motoren, 3% meer dan vorig jaar. 

De toekomst is nu 
BMW Group Nederland onderging in 2018 ook een belangrijke wijziging aan de top en verwelkomde per 1 september Stefanie Wurst als nieuwe Algemeen Directeur: “Ik ben er trots op leiding te mogen geven aan een organisatie die al zo lang, zo goed presteert. Zeker in deze sterk veranderende markt is dat geen vanzelfsprekendheid. Ook ben ik onder de indruk van de Nederlandse BMW-dealers die wederom een rendement behaalden dat flink boven het branchegemiddelde ligt en weer hoger scoorden op het gebied van klanttevredenheid.”

Ze vervolgt: “Onze dealers zijn, kortom, goed uitgerust om de strijd in 2019 aan te gaan, het jaar waarin het hogere luxe-segment en elektromobiliteit belangrijke pijlers zijn voor het behoud van onze koppositie. We zien dat onze klanten de 8 Serie, X5 en X7 zeer waarderen en de ingrijpend vernieuwde 7 Serie zal net als afgelopen jaar de concurrentie achter zich laten. Op het gebied van elektromobiliteit weten wij als geen ander hoe om te gaan met gewicht, accukwaliteit en oplaadsnelheid. De onlangs geïntroduceerde BMW i3 120 Ah was onmiddellijk een succes en mede verantwoordelijk voor de BMW i-verkoop die bijna verdubbelde. Dit jaar presenteren we de volledig elektrische MINI E en we starten met de voorverkoop van de BMW iX3. De volgende generatie plug-in hybrids die eveneens dit jaar op de markt komen, bieden op hun beurt een dubbele elektrische reikwijdte en meer vermogen. Daarbij laat ons unieke pilotproject ‘Electric City Drive’ in samenwerking met de gemeente Rotterdam zien dat plug-in hybrids wel degelijk emissieloze mobiliteit kunnen bieden en wel dáár waar het ertoe doet: in de stad.”

“Het succes van het afgelopen jaar, onze winstgevende dealers en ons grote modelportfolio zorgen voor een vliegende start in 2019”, sluit Stefanie Wurst af. “De digitale transformatie in al haar facetten biedt daarbij ongekende mogelijkheden om de klant ook buiten de showroom te bereiken en voor ons te winnen. De succesvolle online preview van de nieuwe generatie BMW 3 Serie is hier een mooi voorbeeld van en het geeft maar eens te meer aan. De toekomst is nu!”

Geschiedenis schrijven
In 2018 brak BMW Motorrad opnieuw verkooprecords. In het afgelopen jaar vonden maar liefst 2.081 motoren en motorscooters een nieuwe eigenaar in Nederland – een stijging van 3% ten opzichte van 2017. Een goed geolied dealernetwerk en zeven nieuwe modellen zorgden mede voor dit succes. Stefanie Wurst: “BMW Motorrad staat aan de vooravond om geschiedenis te schrijven, want na het succes in 2018 is het pad geëffend voor tien jaar op rij overall marktleiderschap. Een in de organisatie niet eerder vertoonde prestatie.” Ook startte afgelopen jaar de uitlevering van de BMW R 1200 RT voor de verkeerssurveillance van de nationale politie.

BMW group nederland 2019

Gerelateerde artikelen
  • Pinterest
Ga