Nieuw: alles over de 2019 Yamaha Motor Tenere 700

De 2019 Yamaha Motor Ténéré 700, die is uitgerust met de succesvolle 'CP2' 689cc parallel-twin en een geheel nieuw chassis, is ontworpen om off-road een ongekend rijgedrag en geweldige wendbaarheid te bieden. Dit zorgt ervoor, in combinatie met de prestaties over lange afstanden op hoge snelheid, dat deze Adventure motor uiterst capabel en veelzijdig is. 

Overzicht van het Ténéré 700 model 
• Een voor rally's ontwikkeld, op het T7 geïnspireerd dual sport ontwerp met puur Ténéré DNA
• Licht, compact, wendbaar
• Uitstekende off-road prestaties
• On-road capaciteiten het hele jaar door
• Meer dan 350 kilometer met een volle brandstoftank
• Krachtige, soepele en zuinige tweecilinder met hoog koppel
• Schakelbare ABS optie voor off-road rijden
• Effectieve windscherm en handbeschermers, voor een uitstekende bescherming tegen uiteenlopende weersomstandigheden
• Geavanceerde lange veerweg vóór en achter
• Verkrijgbaar in drie kleurstellingen

2019 yamaha tenere xtz700 eu bwcm

689cc viertakt 'CP2' motor met Adventure instellingen
Yamaha heeft de motorwereld op zijn kop gezet met de ontwikkeling van motoren met de 'crossplane' filosofie, die een serie van de bestverkopende Yamaha modellen aandrijven. De nieuwe Ténéré 700 is uitgerust met de hooggewaardeerde 689cc parallel-twin motor. De belangrijkste eigenschap van deze compacte 'CP2' motor is zijn sterke en lineaire koppelverloop met onmiddellijke gasrespons, in combinatie met een uitstekende acceleratie. Het resultaat van deze kenmerken bij elkaar, is een capabel en veelzijdig model dat op de weg en off-road goede prestaties levert. Deze motor produceert een maximaal koppel bij 6.500 tpm en biedt de ideale balans tussen prestaties en controle. Door zijn uitstekende brandstofzuinigheid draagt hij ertoe bij dat de Ténéré 700 lange afstanden kan afleggen zonder vaak te hoeven tanken.

De eindoverbrenging is geoptimaliseerd om te voldoen aan de unieke wensen van de Adventure rijders. Deze functies dragen, samen met een reeks model specifieke brandstofinjectie-instellingen, bij tot de grote veelzijdigheid van de motorfiets, en zijn opmerkelijke prestaties in verschillende rijomgevingen

Nieuw lichtgewicht stalen dubbel wiegframe
Tijdens de ontwikkeling van de Ténéré 700 was een van de hoofddoelstellingen een slank, wendbaar en licht aanvoelend chassis te verkrijgen, dat zowel voor op de weg als off-road rijden geschikt moest zijn. Om aan deze vereisten te voldoen, hebben de ontwerpers van Yamaha een geheel nieuw lichtgewicht stalen dubbel wiegframe ontwikkeld, waarin een laag gewicht gecombineerd wordt met ongekende sterkte, om een motorfiets te maken die ideaal is voor diverse rijomstandigheden.

Met zijn compacte wielbasis van 1.590 mm en het slanke kuipwerk biedt dit robuuste chassis responsieve rijeigenschappen. Het ontwerp van de Ténéré 700, met een bodemvrijheid van 240 mm, zorgt ervoor dat de rijder probleemloos de ruwste terreinen kan trotseren.

Slank, compact en ergonomisch kuipwerk en zadel
De mogelijkheid om uw lichaamsgewicht naar voren en naar achteren te verplaatsen om u aan te passen aan het terrein, is cruciaal wanneer u volledige controle wilt behouden tijdens off-road rijsituaties. Daarom is de Ténéré 700 uitgerust met een plat hoog zadel van 880 mm en een slank kuipwerk, voor een maximale bewegingsvrijheid. Door het compacte kuipwerk en de smalle brandstoftank kunt u de tank bovendien in zittende en rechtstaande houding vastgrijpen met uw knieën, zodat u in elke situatie wint aan vertrouwen en controle, of u nu off-road of op asfalt rijdt.

Agressief voor rally's ontwikkeld front met vier LED lampen
De nieuwe Ténéré 700 is uitgerust met een karakteristieke koplampunit, die rechtstreeks is afgeleid van de nieuwste fabrieksrallymotoren van Yamaha en de T7 conceptmachine. In totaal projecteren vier LED lampen sterke lichtbundels, die zelfs de donkerste wildernis verlichten. Dit krachtige front is gestapeld in een 2 + 2 indeling en wordt beschermd door een transparante gondel. Het heeft twee LED positielampen aan de onderzijde en zorgt voor een vastberaden look, die aansluit bij het imposante karakter van deze nieuwe Adventure motorfiets.

Instelbare Ø 43 mm upside-down voorvork met lange veerweg
Wanneer u off-road rijdt, heeft u een zo goed mogelijke wielophanging nodig, en de instelbare Ø 43 mm upside-down voorvork met lange veerweg is het onweerlegbare bewijs dat de Ténéré 700 een echte Adventure motorfiets is, met toonaangevende off-road capaciteiten. De ultrastijve upside-down voorvork behoudt zijn vorm op de meest extreme terreinen, voor een nauwkeurige besturing en een soepele vering. Met zijn veerweg van 210 mm zorgt deze hoogwaardige voorkant er bovendien voor dat u de meest uitdagende off-road terreinen vol vertrouwen het hoofd kunt bieden. De demping van deze voorvork met rallyspecificaties kan volledig worden ingesteld, waardoor het een hoog niveau van comfort en een licht rijgedrag op de weg biedt. De Ténéré 700 is dan ook een van de meest capabele en leukste tourers voor lange afstanden.

Instelbare schokdemper achter
De Ténéré 700 is uitgerust met een voor rally's ontwikkelde achterwielophanging met een soepele en progressieve werking, voor een maximaal rijgenot en meer controle. Dit hoogwaardige achterdeel met een lichtgewicht aluminium swingarm voor een laag onafgeveerd gewicht, biedt een veerweg van 200 mm die, net zoals de voorwielophanging, is ontworpen om de zwaarste off-road rijomstandigheden aan te kunnen, maar biedt ook comfortabele ritten op de weg. Een andere belangrijke functie is de eenvoudig bedienbare afsteller, waarmee u onderweg de veervoorspanning kunt wijzigen, zodat u de schokdemper snel en eenvoudig kunt afstemmen op de rijomstandigheden.

Cockpit in rallystijl met conisch stuur
Als u op de Ténéré 700 zit met een voor rally's ontwikkelde cockpit voor u, kunt u het pure Dakar karakter van deze Adventure motorfiets van de nieuwe generatie inademen, en kunt u inspiratie opdoen om erop uit te trekken en op ontdekking te gaan. Het compacte windscherm en de voorkuip bieden een uitstekende bescherming tegen de wind terwijl het slanke en lichtgewicht karakter van de motorfiets wordt behouden. En de race uitvoering van het conische stuur biedt een ontspannen rijpositie, of u nu zittend of staand rijdt.

Spaakwielen, 21-inch vóór en 18-inch achter
Net zoals de hoogwaardige wielophanging vóór en achter, geven de spaakwielen duidelijk blijk van het feit dat deze motorfiets is ontworpen voor serieuze off-road rijders. Deze lichtgewicht wielen, die op ruwe terreinen de continue schokken op efficiënte wijze weten op te vangen, werken samen met de lange veerweg om u een optimaal rijgedrag en een optimale controle te bieden. De Ténéré 700 is uitgerust met originele Pirelli Scorpion Rally STR banden. En door de combinatie van een 21-inch voorwiel/18-inch achterwiel, heeft u een brede keuze aan banden die naar eigen wens kunnen worden gemonteerd, van een puur enduro patroon voor overwegend off-road gebruik tot banden met een dual sport patroon voor op de weg en off-road veelzijdigheid het hele jaar door.

Slanke brandstoftank met 16 liter inhoud voor lange afstanden
Gedurende de ontwikkeling van deze Adventure motorfiets van de nieuwe generatie bestond de hoofddoelstelling van Yamaha erin een Ténéré 700 te maken die toonaangevende off-road prestaties zou leveren, en die tegelijkertijd uitstekende weg capaciteiten en een echt lange afstandspotentieel zou hebben. De brandstoftank heeft een inhoud van 16 liter, wat u niet zou vermoeden door het slanke ontwerp, en het smalle achterdeel biedt de rijder veel bewegingsvrijheid en een uitstekend houvast voor de knieën. Of er nu staand of zittend wordt gereden, door de compacte afmetingen van deze brandstoftank kunt u uw gewicht moeiteloos verplaatsen. De uitstekende brandstofzuinigheid van de tweecilinder motor zorgt ervoor dat met zestien liter brandstof meer dan 350 kilometer kan worden gereden, waardoor de Ténéré 700 het jaar rond een hoge veelzijdigheid biedt op alle terreinen.

Compact multifunctioneel instrumentenpaneel in rallystijl
Nog een voorbeeld van hoe de voor de rally ontwikkelde technologie is gebruikt, is het compacte multifunctionele instrumentenpaneel. Op het lichtgewicht instrumentenpaneel, dat zich centraal achter het windscherm bevindt voor een uitstekende zichtbaarheid, wordt een grote variëteit aan informatie weergegeven, die u kunt bekijken zonder uw ogen af te wenden van de weg of de racebaan. Het multifunctionele LCD display geeft uitgebreide informatie zoals de versnelling, het brandstofpeil, twee totaaltellers en het geschatte aantal kilometers dat nog kan worden afgelegd met de beschikbare brandstof, het gemiddelde en huidige brandstofverbruik en nog veel meer.

In het ontwerp van de cockpit is ruimte vrijgemaakt voor de bevestiging van aftermarket apparaten, zodat u naar eigen wens extra apparatuur kunt toevoegen, zoals GPS-apparaten, routeboeklezers en smartphones.

Schakelbaar ABS voor een eenvoudige afstelling
Het remsysteem bestaat uit twee Ø 282 mm Wave-type schijfremmen vóór en een Ø 245 mm Wave-type schijfrem achter. Het systeem biedt een hoog remvermogen en is zowel op de snelweg als off-road uitstekend doseerbaar bij alle snelheden.

Wanneer u off-road rijdt, heeft u de optie om het ABS tijdelijk uit te schakelen wanneer dit wenselijk is, door bij stationair draaien de noodstopschakelaar te activeren. Als het ABS is uitgeschakeld heeft u een volledige handmatige controle, en kunt u met name ervoor kiezen het achterwiel in bepaalde situaties opzettelijk te blokkeren. Bijvoorbeeld in zeer scherpe bochten of bij steile afdalingen.

Goede bescherming van de rijder
Op lange ritten bieden het windscherm en de voorkuip een goede bescherming tegen de wind en andere weersomstandigheden. En door het slanke en compacte kuipwerk van de motorfiets kunt u dichter op het chassis kruipen om uit de luchtstroom te blijven. De stevige kunststof handbeschermers bieden niet alleen bescherming tegen wind en regen, ze helpen ook om letsel te voorkomen door kiezels en stenen die worden opgeworpen, en bieden ze extra bescherming tegen takken en bladeren wanneer u door de wildernis rijdt. Als u toch zou vallen, beschermen ze de rem- en koppelingshendel en de gashendel.

Belangrijkste technische kenmerken

• 689 cc viertakt 'CP2' parallel-twin motor met hoog koppel
• Nieuw lichtgewicht stalen dubbel wiegframe
• Slank, compact en ergonomisch kuipwerk en zadel
• Agressief voor rally's ontwikkeld front met vier LED lampen en twee LED positielampen
• Instelbare Ø 43 mm upside-down voorvork met een veerweg van 210 mm
• Gemakkelijk instelbare achterwielophanging met een veerweg van 200 mm
• Compacte cockpit in rallystijl met conisch stuur
• 21-inch/18-inch lichtgewicht spaakwielen met adventure banden
• Slanke brandstoftank met 16 liter inhoud waarmee meer dan 350 kilometer kan worden afgelegd
• Compact multifunctioneel instrumentenpaneel in rallystijl
• Schakelbaar ABS voor directe afstelling
• Windscherm en handbescherming bieden een goede bescherming van de rijder

Beschikbaarheid
De nieuwe Ténéré 700 zal in de tweede helft van 2019 bij de Yamaha-dealers in heel Europa verkrijgbaar zijn.

Kleuren Ceramic Ice. Competition White, Power Black

De roots van de Ténéré gaan terug tot de introductie van de XT500 in 1976. Deze veelzijdige ééncilinder viertaktmotor met zijn indrukwekkende koppel en compacte chassis viel onmiddellijk bij iedereen in de smaak. In Europa was de XT500 aan het einde van de jaren zeventig bijna overal het bestverkopende model van Yamaha. In Frankrijk alleen al werden er gedurende de veertienjarige productieperiode meer dan 60.000 exemplaren verkocht.

Door zijn 'go-anywhere' eigenschappen, het robuuste ontwerp en de ongekende betrouwbaarheid, ging er voor veel motorrijders een geheel nieuwe wereld vol avontuur open. En door diezelfde kwaliteiten was de XT500 de ideale keuze voor deelnemers aan de eerste Parijs-Dakar rally, die overigens werd gewonnen door de Fransman Cyril Neveu op een Yamaha XT500.

De XT500 bouwde al snel een reputatie op als de meest robuuste woestijnrallymotor en werd het standaardmodel voor de avontuurlijke rijders. Vandaag de dag wordt de XT500 gezien als een van de belangrijkste en meest iconische motorfietsen van het einde van de twintigste eeuw, met overal ter wereld actieve XT500 motorclubs.

Tegen het einde van de jaren zeventig had de XT500 een legendarische status verworven bij motorfanaten in Europa, en in 1983 introduceerde Yamaha de XT600Z, de eerste Adventure motorfiets van Yamaha met als toevoeging de naam Ténéré - een Toeareg woord dat 'woestijn' of 'wildernis' betekent.

De Ténéré serie kende op dat moment een constante ontwikkeling en groei, en aan het einde van de jaren tachtig werd de tweecilinder XTZ750 Super Ténéré geïntroduceerd. In het begin van de jaren negentig introduceerde Yamaha de ééncilinder XTZ660 Ténéré. In deze periode behaalden motoren uit de Adventure serie van Yamaha talrijke overwinningen in de Dakar rally's. Zo schreef de Fransman Stéphane Peterhansel in de jaren negentig zes overwinningen op zijn naam met een afgeleide van de Yamaha XTZ750.

Vandaag de dag bevat het Adventure assortiment van Yamaha de geavanceerde XT1200Z Super Ténéré en XT1200ZE Super Ténéré modellen, die in 2010 werden geïntroduceerd, en de exclusieve hoogwaardige XT1200ZE Raid Edition.

Ténéré 700 World Raid: Tested to the extreme
Het eerste signaal dat Yamaha een nieuwe Adventure motorfiets aan het ontwikkelen was, was de introductie van het T7 concept in 2016. Dit concept werd wereldwijd tentoongesteld op motorbeurzen, en wekte een enorme interesse op bij motorfanaten, die al een voorproefje kregen van wat er op komst was. In 2017 introduceerde Yamaha het Ténéré 700 World Raid prototype, nog één stapje dichter bij de definitieve specificatie van het productiemodel.

Sinds 2017 heeft het Ténéré 700 World Raid prototype een intensieve rondreis gemaakt langs verschillende belangrijke plaatsen over de hele wereld. Tijdens deze ontwikkelingsfase werd de motorfiets onderworpen aan de meest extreme tests op ruwe terreinen en onder zware klimaatomstandigheden.

Onder leiding van een team van professionele rijders zoals de meervoudige Dakar winnaar Stéphane Peterhansel en rijders van het Official Yamalube Yamaha Rally Team zoals Adrien Van Beveren en Rodney Faggoter, werd het World Raid prototype wereldwijd tot het uiterste gedreven, van de meedogenloze afgelegen gebieden in Australië tot de genadeloze woestijnen in Zuid-Amerika.

Terwijl duizenden uren werden besteed aan de ontwikkeling van deze motorfiets, werd het Ténéré 700 World Raid programma ook gedemonstreerd aan honderden lokale rijders, die werden verzocht om Yamaha een waardevolle bijdrage te leveren en het definitieve productiemodel te helpen vormgeven. 

De geheel nieuwe Ténéré 700: een lichtgewicht 'go-anywhere' Adventure motorfiets
Elke Yamaha Adventure motorfiets is robuust, stevig en betrouwbaar, en heeft het avontuurlijke karakter diepgeworteld in zijn DNA. Ieder Ténéré model in het Adventure segment biedt mogelijkheden voor eindeloze reizen en geeft rijders een gevoel van totale vrijheid. De enige grens is de verbeelding van de rijder. The Next Horizon is Yours.

Over de jarenlange off-road expertise en uitstekende staat van dienst van Yamaha bestaat geen twijfel. Het moment is aangebroken om Yamaha weer op de kaart te zetten als een leidende kracht in het Adventure segment, met de introductie van de geheel nieuwe Ténéré 700. Een lichtgewicht compromisloos Adventure model met een van de hoogste specificaties in zijn klasse, en een van de meest boeiende en opvallende nieuwe Adventure modellen dat in de afgelopen jaren is gelanceerd


Share


Laatste Nieuws

Motornieuws

BMW Motorrad Days 2021 verhuizen naar Berlijn
BMW Motorrad Days 2021 verhuizen naar Berlijn
Na 18 edities van de BMW Motorrad-Days in Garmisch-Partenkirchen in Beieren, zal 's werelds grootste BMW Motorrad-evenement vanaf 2021 plaats gaan ...
BMW onthult M modellen volgende week
BMW onthult M modellen volgende week
Bijna een jaar geleden was op Nieuwsmotor al te lezen dat BMW de namen van verschillende modellen had vastgelegd met de in de autowereld befaamde "...
Nieuw: Helmchat communicatieset app voor motorrijders
Nieuw: Helmchat communicatieset app voor motorrijders
Helmchat is een gratis app, waarmee het mogelijk is om meerdere rijders met verschillende merken communicatiesets toch met elkaar te laten communic...
Testmotor: test 2020 KTM 890 Duke R
Testmotor: test 2020 KTM 890 Duke R
Door de redactie van Testmotor is de nieuwe 2020 KTM 890 Duke R getest. Hieronder vindt u een samenvatting van de conclusie, de hele test is, inclu...
Suzuki 100th Anniversary kleurstelling ook voor 2021 GSX-R750 en GSX-R600 USA
Suzuki 100th Anniversary kleurstelling ook voor 2021 GSX-R750 en GSX-R600 USA
Suzuki kondigde al maanden geleden een 100th Anniversary Edition aan van de GSX-R1000 superbike, maar kwam pas recent met het model op de mark...

Motorsport

MotoGP: Morbidelli wint op Misano
MotoGP: Morbidelli wint op Misano
De zesde ronde van het MotoGP kampioenschap werd verreden op het circuit van Misano. Franco Morbidelli komt als eerste door bocht één en staat zijn...
Jeffrey Herlings onderweg naar huis na zware crash in Italië
Jeffrey Herlings onderweg naar huis na zware crash in Italië
Motorcrosser Jeffrey Herlings kwam vanmorgen hard ten val tijdens de vrije training van de MXGP Grand Prix van Faenza in Italië. Herlings, viervoud...
MTM Kawasaki MotoPort scoort 1 - 2 in World Supersport 300
MTM Kawasaki MotoPort scoort 1 - 2 in World Supersport 300
Jeffrey Buis en Scott Deroue zorgden voor een fantastische 1-2 voor MTM Kawasaki MotoPort in de tweede race van de Teruel ronde op Motorland Aragon...
Jeffrey Buis is de nieuwe leider in het World Supersport 300 kampioenschap
Jeffrey Buis is de nieuwe leider in het World Supersport 300 kampioenschap
 Op Motorland Aragon werden afgelopen weekend de vijfde en zesde race van het World Supersport 300 seizoen verreden. Jeffrey Buis liet een zee...
MotoGP: Oliveira wint na bizarre laatste ronde
MotoGP: Oliveira wint na bizarre laatste ronde
Voor de tweede achtereenvolgende week is de Redbull ring het toneel van de MotoGP. Vorige week werd de MotoGP race overschaduwd door een aantal zwa...

Motorprijzen

Indian Motorcycle prijslijst 2020
Indian Motorcycle prijslijst 2020
 Op de 2020 prijslijst van Indian Motorcycle wordt voor elke kleurstelling een aparte prijs gerekend, zoals dat normaal is bij Amerikaanse cru...
Triumph Motorcycles prijslijst 2020
Triumph Motorcycles prijslijst 2020
Op de 2020 prijslijst van Triumph Motorcycles is de opvallendste nieuwkomer de Tiger 900, die nu vanaf € 13.600 beschikbaar is, dat is zo'n 400 eur...
Harley-Davidson prijslijst 2020
Harley-Davidson prijslijst 2020
Ook in 2020 is prijslijst van Harley-Davidson weer extreem lang, met meer dan 100 verschillende keuzes. Die diversiteit wordt maar deels door de ve...
Peugeot Motocycles prijslijst 2020
Peugeot Motocycles prijslijst 2020
Nu Peugeot Scooter veranderd is in Peugeot Motocycles, is het nog even wachten op de nieuw aangekondigde motorfietsen, waarmee moederbedrijf Mahind...
SYM scooters prijslijst 2020
SYM scooters prijslijst 2020
Voor 2020 zien we bij meerdere SYM-modellen een prijsverhoging. Bij het Taiwanese merk verdween daarnaast de Maxsym 600i uit de prijslijst, waarvoo...

Motorbranche

Het Salon - Brussels Motor Show 2021: nog moeilijke keuzes
Het Salon - Brussels Motor Show 2021: nog moeilijke keuzes
In een persbericht laat organisator Febiac weten dat rondom de Brussels Autoshow, beter bekend als Het Salon, voor de 2021-editie aan 'de ontwikkel...
Honda boekt verlies van ruim 73 miljard Yen
Honda boekt verlies van ruim 73 miljard Yen
Honda heeft de cijfers gepresenteerd van het eerste kwartaal van het fiscale jaar 2021. Het fiscale jaar in Japan loopt namelijk van 1 april tot 31...
Import tweedehands motorfietsen stijgt 70% in augustus 2020
Import tweedehands motorfietsen stijgt 70% in augustus 2020
Zowel de import als de export van tweedehands motoren daalde in het eerste halfjaar van 2020 hard, maar vooral de "grijze" import herstelt zich ext...
MV Agusta gaat licenties voor consumentenproducten uitgeven
MV Agusta gaat licenties voor consumentenproducten uitgeven
MV Agusta heeft IMG als haar exclusieve wereldwijde licentievertegenwoordiger aangesteld. IMG zal daarmee het merk MV Agusta als naam op een nieuw ...
ViaBovag occasionsite verandert betaalstructuur adverteerders
ViaBovag occasionsite verandert betaalstructuur adverteerders
Occasionsite ViaBOVAG is tijdelijk gratis voor BOVAG-leden die adverteren met motoren, auto's en fietsen. Voor autobedrijven hanteert viaBovag.nl n...

Motorvacatures

Motorvacature: Medewerker E-Commerce – Service & verkoopadviseur accessoires
Motorvacature: Medewerker E-Commerce – Service & verkoopadviseur accessoires
Wegens sterke groei zijn wij per direct op zoek naar versterking voor ons team. Heb jij benzine in je bloed? Zie je jezelf al in een motorzaak...
Motorvacature: eerste motorfietstechnicus
Motorvacature: eerste motorfietstechnicus
Ben jij die ervaren motorfietstechnicus die op zoek is naar een nieuwe uitdaging? Zoek niet verder, wij hebben ‘m voor jou. Wij bieden je een ...
MotorVacature: Digital Marketing Coördinator Yamaha Motor
MotorVacature: Digital Marketing Coördinator Yamaha Motor
De Digital Marketing Coördinator is verantwoordelijk voor het implementeren, beheren en bewaken van de digitale communicatiekanalen van Yamaha Moto...
MotorVacature: verkoopadviseur motorfietsen
MotorVacature: verkoopadviseur motorfietsen
Ben jij de verkoper waar de klant vertrouwen in heeft en heb jij het juiste commerciële inzicht? Heb jij daarnaast affiniteit met online marketing?...
MotorVacature: Balie- / Servicemedewerk(st)er
MotorVacature: Balie- / Servicemedewerk(st)er
Ben jij de Allround Balie- / Servicemedewerk(st)er met een passie voor motorfietsen die ons team komt versterken? Houd je van afwisseling in je wer...

Persberichten

Nieuwe Kawasaki KX250 eind september bij de dealer
Nieuwe Kawasaki KX250 eind september bij de dealer
Klaar om de volgende kampioen te worden? Ga dan naar de officiële Kawasaki Motocross dealer en maak vanaf eind september kennis met de gloednieuwe ...
BOVAG: BTW over BPM betalen is niet eerlijk
BOVAG: BTW over BPM betalen is niet eerlijk
In het Belastingplan staat een aanpassing van de regels rond de BPM, de luxe-belasting op auto’s, motoren en campers. Het moment waarop de hoogte v...
Indian Motorcycle introduceert 2021 Vintage en Roadmaster modellen
Indian Motorcycle introduceert 2021 Vintage en Roadmaster modellen
In de Indian Motorcycle cruiser line-up voor 2021 is er een nieuwe Indian Vintage Dark Horse die wordt geleverd met zwarte lederen tassen en een vo...
Cardo Refreshment Kit voor communicatiesystemen motorrijders
Cardo Refreshment Kit voor communicatiesystemen motorrijders
Zodra motorrijders het juiste Cardo Systems-apparaat voor hen hebben gevonden, zullen de Cardo communicatiesystemen, dankzij de volledige ondersteu...
Vanaf 1 oktober geopend: full service Motorstalling Noord-Holland
Vanaf 1 oktober geopend: full service Motorstalling Noord-Holland
Vanaf 1 oktober 2020 is motorland een nieuwe motorstalling rijker. In Warmenhuizen, in de kop van Noord-Holland, opent Jan Spanjaart samen met Jarn...

Plaats Reactie


{rsform 3}