NL InternationaleKampagne motiv 1 820x100

Alles over de nieuwe 2019 Yamaha Motor YZF-R3

Voor 2019 introduceert Yamaha de nieuwe YZF-R3, met een op de YZR-M1 geïnspireerde uitstraling en een breed scala aan nieuwe, prestatieverbeterende technologieën en verfijnde ergonomie. Met de onlangs aangekondigde nieuwe YZF-R125 en de nieuwste YZF-R6, YZF-R1 en YZF-R1M, biedt de R-serie het meest uitgebreide aanbod van hoogwaardige supersportmodellen.

2019 Yamaha YZF R320 EU DPBMC 1

R World is calling
Yamaha heeft een rijk verleden en bouwt al een lange tijd de meest gewilde supersportmotoren met onovertroffen prestaties, voor zowel op het circuit als daarbuiten. Het aanbod van de Yamaha R-serie bevat modellen voor iedereen, van de rijdersvriendelijke YZF-R3 tot de wedstrijdgerichte YZF-R1M. Zo kunnen alle motorrijders ongeacht hun vaardigheidsniveau de pure sensatie van R World beleven.

Nieuwe 2019 YZF-R3
Aangedreven door een 321cc tweecilinder, levert de R3 het vermogen dat nodig is om door het stadsverkeer te navigeren, bochten haarscherp aan te snijden en te rijden op het circuit. De nieuwe 2019 YZF-R3 is een gebruiksvriendelijke, lichtgewicht supersport voorzien van styling uit de R-serie van Yamaha. Door de lage zithoogte en de ergonomische rijpositie, is de nieuwe YZF-R3 bij uitstek geschikt voor zowel beginnende als ervaren en sportieve motorrijders. Kortom, voor de motorrijder die de voorkeur geeft aan een compacte, lichte en wendbare machine.

Soepele vermogensafgifte en solide chassis
De drijvende kracht van de motorfiets is een betrouwbare vloeistofgekoelde, 321cc tweecilinder viertakt met een dubbele bovenliggende nokkenas, vier kleppen en brandstofinspuiting. Dankzij de nieuwste verbrandingstechnologie, lichtgewichte zuigers van smeedaluminium en offset geplaatste DiASil cilinders van volledig aluminium, heeft de YZF-R3 een hoog aanspreekbaar koppel en een soepele vermogensafgifte. 

Het solide, lichtgewicht buizenframe van hoogwaardig staal heeft een doordacht ontwerp en integreert voor een optimale balans tussen stijfheid en gewicht, het carter als dragend element van het chassis. De lange asymmetrische swingarm zorgt voor efficiënte overdracht van motorvermogen naar het achterwiel en uitstekende rechtuitstabiliteit. De Monocross achterwielophanging is voorzien van een verstelbare KYB schokdemper, wat een stabielere demping en een optimale centralisatie van het zwaartepunt geeft. Het chassis van de YZF-R3 zorgt voor het wendbare en responsieve rijgedrag, dit dankzij een geheel nieuwe upside-down voorvork, de tienspaaksvelgen van gietaluminium, de Ø 298 mm remschijf vóór met dubbele zuigerremklauw, een stuurbereik van 32 graden, een zithoogte van 780 mm en de circa 50:50 gewichtsverdeling.

Geheel nieuwe upside-down voorvork en R-serie aluminium kroonplaat
Om zowel op de weg als op het circuit de optimale balans tussen comfort en sportprestaties te verkrijgen is de 2019 YZF-R3 is voorzien van een geheel nieuwe Ø 37mm upside-down voorvork. Dit upside-down ontwerp creëert een groter oppervlak tussen de buiten- en binnenbuizen dan bij een normale voorvork, waardoor de stijfheid van de vorken sterk wordt verbeterd. Dit zorgt voor een sportief rijgevoel met een nauwkeurige feedback en behoud van een hoog rijcomfort.

De nieuwe voorwielophanging is voorzien van een geheel nieuwe drievoudige klem met een geïntegreerde aluminium kroonplaat met R-serie styling. Dit voor uitstekend rijgedrag in bochten en tijdens het remmen. De nieuwe upside-down voorvork levert bovendien een belangrijke bijdrage aan de algehele specificatie van de 2019 YZF-R3.

Nieuw brandstoftankontwerp en lager geplaatst stuur
De YZF-R3 laat zich zeer gemakkelijk berijden en deze eigenschap is verder verbeterd in het 2019 model met de nieuwe brandstoftank en bijbehorende tank cover, en het 22 mm lager geplaatste stuur. De capaciteit van de brandstoftank is gelijk gebleven met 14 liter. Maar dankzij het vernieuwde ontwerp van de tank en tank cover (31,4 mm breder boven het kniegedeelte en 20 mm lager bij de brandstofdop) voelt de rijder de machine beter aan. Van het rijden door de stad tot voorovergebogen op een rechte weg of platliggen in scherpe bochten op het circuit, de motorrijder heeft onder alle lichaamsposities grip op de YZF-R3 en kan daardoor optimaal gebruikmaken van het motorvermogen.

Nieuw gestroomlijnd ontwerp van de kuip en het windscherm
Het design van de kuipdelen en het windscherm van de nieuwe YZF-R3 zijn een eerbetoon aan de Yamaha MotoGP® wegracer:de YZR-M1 met een krachtige uitstraling en uitstekende gestroomlijnde prestaties. De nieuwe kuipdelen en het nieuwe windscherm zijn intensief getest, zowel in de windtunnel als op het circuit, met als resultaat 7% minder luchtweerstand en minder turbulentie bij de helm als de rijder voorovergebogen zit. Gevolg, een topsnelheid die 8 km/u hoger ligt. De centrale luchtinlaat in de kuip is geïnspireerd op de YZR-M1 en leidt de luchtstroom direct naar de radiateur, dat zorgt voor betere koelprestaties van de motor.

Overige nieuwe kenmerken 
De op YZF-R1 geïnspireerde dubbele LED koplampen en de contourverlichting dragen bij aan de krachtige uitstraling van de opnieuw ontworpen kuip. En het LCD instrumentenpaneel geeft in een oogopslag alle belangrijke informatie weer.
De lichtgewicht tienspaaksvelgen zijn voorzien van radiaalbanden die de YZF-R3 de beste grip geven onder alle rijomstandigheden.

Hoofdkenmerken
Ultieme lichtgewicht supersport van Yamaha
Hoogtoerige vloeistofgekoelde, 321cc tweecilinder viertakt met dubbele bovenliggende nokkenas en vier kleppen
Compact en licht buizenchassis van hoogwaardig staal
Volledig nieuwe YZR-M1 met een op de MotoGP® geïnspireerde styling
Nieuwe kuipdelen en nieuwe windscherm, waardoor een hogere topsnelheid met wel 8 km/u
Dubbele LED koplampen en contourverlichting in YZF-R1 stijl
Vernieuwde brandstoftank en lager geplaatst stuur, voor verbeterde ergonomie en sportieve eigenschappen
Nieuwe Ø 37 mm upside-down voorvork en Monocross schokdemper
Nieuw multifunctioneel LCD instrumentenpaneel
Verbeterde prestaties met ongekende betrouwbaarheid en een laag brandstofverbruik
Optimale 50:50 gewichtsverdeling, wat zorgt voor een subliem rijgedrag
DNA van de R-serie

Beschikbaarheid
De YZF-R3 is vanaf januari 2019 verkrijgbaar via de officiële Yamaha-dealer. Neem voor meer informatie en de adviesprijs contact op met de Yamaha persvoorlichter in uw land.

Kleuren: Yamaha Blue - Power Black 

2018 World SSP300
In 2018 veroverde Galang Hendra Pratama, van het Yamaha Pata Semakin di Depan Biblion Motoxracing Team, een verdienstelijke 10e plek op de ranglijst van het World SSP300 Championship, waarvan de 11e en laatste ronde werd gehouden op het Circuit de Nevers Magny-Cours in Frankrijk. Tijdens de laatste race van dit zeer competitieve kampioenschap liet de Yamaha YZF-R3 zijn tanden zien, toen Daniel Valle met zijn BCD Yamaha MS Racing YZF-R3 de overwinning pakte. Dat deze lichtgewicht supersport over racewinnende prestaties beschikt, blijkt daarnaast ook uit het feit dat vier rijders uit de top 5 op een Yamaha R3 reden.

2019 Supersport Pro Tour
Yamaha gaat opnieuw 'on tour' door Europa, waar potentiële consumenten een scala aan modellen uit de R-serie op verschillende circuits kunnen testen en beoordelen. De vakkundige begeleiders van de Supersport Pro Tour geven daarnaast uitvoerig uitleg over de unieke eigenschappen van elke motorfiets. Voor meer informatie over de 2019 Supersport Pro Tour kalender, kijkt u op de website.

Technische specificaties 2019 Yamaha YZF-R3

Motortype 2-cilinder, 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, 4-kleppen
Cilinderinhoud 321cc
Boring x slag 68.0 mm x 44.1 mm
Compressieverhouding 11.2 : 1
Max. vermogen 30.9kW (42.0pk) bij 10,750 tpm
Max. koppel 29.6Nm (3.0kg-m) bij 9,000 tpm
Smeersysteem Druksmering
Type koppeling Nat, meervoudige platen
Ontstekingssysteem TCI
Startsysteem Elektrisch
Transmissie Constant mesh, 6 versnellingen
Frame Diamantvormig
Veerweg, voor 130 mm
Balhoofdhoek 25º
Naloop 95mm
Wielophanging, voor Telescopische voorvork
Wielophanging, achter Achterbrug
Veerweg, achter 125 mm
Remmen, voor Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø298 mm
Remmen, achter Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø220 mm }
Bandenmaat, voor 110/70-17M/C 54H (Tubeless)
Bandenmaat, achter 140/70-17M/C 66H (Tubeless)
Totale lengte 2090 mm
Totale breedte 720 mm
Totale hoogte 1135 mm
Zithoogte 780 mm
Wielbasis 1380 mm
Grondspeling 160 mm
Gewicht rijklaar 169 kg
Inhoud brandstoftank 14.0l
Motorolie hoeveelheid 2.4l
Gerelateerde artikelen
  • Pinterest
Ga

Husqvarna oktober 2018 52452 pioneer 300x250

Revit Nieuwsmotor mei

Geen feed gevonden