Husqvarna - Eenvoud in Beweging

 

2018 Yamaha Niken 900 driewieler

In een summier persbericht heeft Yamaha zojuist een nieuwe driewieler als conceptmodel onthuld. De Leaning Multi-Wheeler (LMW) is eigenlijke een aparte versie van de Tracer 900, die weer afgeleid is van de MT-09. Alle genoemde modellen zijn voorzien van het driecilinder motorblok met 847 cc. Door deze cilinderinhoud is de interne benaming dan ook MXT850. Vraag is nu of bij deze Niken tussen de voorwielen wèl de gewenste 42 cm minimumafstand heeft, zodat er met een autorijbewijs mee mag worden gereden. Dit is niet zo bij de eerdere Tricity driewieler-modellen van Yamaha, wat niet helpt voor de populariteit ervan. Gezien de afbeeldingen lijkt het er bij de Niken trouwens wel op, maar er wordt helaas geen afmeting hiervoor gegeven. Meer informatie moet volgen op de EICMA motorshow over 2 weken. Onder dit bericht vindt u dan nog een algemeen persbericht over de Yamaha stand op de Tokyo Motor Show 2017. 

De nieuwe Yamaha Niken. Ride the Revolution". Deze Leaning Multi-Wheeler (LMW) met grote cilinderinhoud wordt aangedreven door een vloeistofgekoelde 'crossplane' driecilindermotor. Dit model is uitgerust met de LMW technologie om de overgang van wegdek te versoepelen en om meer stabiliteit te creëren in bochten. Het levert uitstekende prestaties bij levendige en sportieve ritten op diverse wegoppervlakken en het vermogen om door de eindeloze bochten van kronkelende wegen te snijden. Het chassis is zo ontworpen dat het de ongekende mechanismen voor voorwielophanging ten volle benut. Hierbij worden de twee 15-inch voorwielen gekoppeld aan dual-tube upside-down voorvorken om zo het sportieve vermogen van de machine te onderstrepen en tegelijk een hoogwaardige uitstraling te creëren. 
Lengte x breedte x hoogte = 2.150 mm x 885 mm x 1.250 mm - Motortype = vloeistofgekoeld, 4-takt, DOHC, 4 kleppen - Cilinderontwerp= driecilinder - Brandstoftoevoer = brandstofinjectie

Link: Op onze Facebookpagina vindt u een MEGA fotogallery. LIKE!

2018 Yamaha Niken MXT850 black

2017 Tokyo Motor Show - Informatie over onze stand

De stand van Yamaha Motor op de 2017 Tokyo Motor Show heeft als thema 'Yamaha Future Garage: Resonate the Future'. Op de Yamaha stand zullen twintig verschillende concept- en productiemodellen te zien zijn, inclusief zes wereldpremières en vier modellen die voor het eerst in Japan worden getoond. De bezoekers van de stand kunnen een kijkje nemen in Yamaha's 'immer groeiende wereld van persoonlijke mobiliteit', voortvloeiend uit onze unieke Jin-Ki Kanno ontwikkelingsfilosofie, en kunnen tevens kennismaken met elektrisch ondersteunde fietsen, scooters, motoren, Leaning Multi Wheelers (LMW) en een auto. Bovendien worden er technische innovaties getoond, zoals een experimenteel 'proof-of-concept' model voor nieuwe vormen van persoonlijke mobiliteit met een harmonieuze interactie tussen mens en machine, en een humanoïde robot die autonoom met een motor kan rijden en Yamaha's technologieën op het gebied van motorfietsen en robotica samenbrengt. De creatief vormgegeven Yamaha stand heeft de vorm van een garage waarin mensen en producten, mobiliteit en muziekinstrumenten samenklinken en een brug slaan tussen het heden en de toekomst. Wij wensen u veel plezier bij uw kennismaking met Yamaha's unieke 'immer groeiende wereld van persoonlijke mobiliteit'.

Voornaamste modellen op onze stand

MOTOROiD (concept)
In het kader van onze zoektocht naar nieuwe Kando* ervaringen is dit experimentele 'proof-of-concept' model voorzien van kunstmatige intelligentie die nieuwe vormen van persoonlijke mobiliteit verkent met harmonieuze interactie tussen mens en machine. De MOTOROiD is ontwikkeld als een 'unleashed prototype' en is in staat zijn eigenaar te herkennen en ook op andere vlakken te communiceren als een levend wezen. Door uitdagingen zoals deze aan te gaan, mikt Yamaha op het ontwikkelen van technologieën die nieuwe waarden voor onze klanten creëren.
Lengte x breedte x hoogte = 2.060 mm x 600 mm x 1.090 mm
Type motor = naafmotor in achterwiel
Type accu = lithium-ion
Rijklaargewicht (incl. alle vloeistoffen) = 213 kg

TRITOWN (concept)
Dit compacte elektrische voertuig met twee voorwielen is voorzien van Yamaha's Leaning Multi-Wheel (LMW) technologie en wordt staand bereden. De TRITOWN biedt een eenvoudige constructie waarbij de rijder stuurt door zijn evenwicht te verplaatsen en maakt van 'last mile mobility' een leuke en opwindende ervaring. Dankzij de lichte, compacte body en het bedieningscomfort is dit voertuig voor een groot aantal mensen een aantrekkelijk hulpmiddel voor het overbruggen van korte afstanden, dat bovendien bij stilstand met de rijder aan boord rechtop kan blijven staan.
Lengte x breedte x hoogte = 1.100 mm x 600 mm x 1.130 mm
Type motor = naafmotor in achterwiel

MWC‐4 (concept)
Op zoek naar uitbreiding van de mogelijkheden voor persoonlijke mobiliteit die motorfietsen bieden, werd binnen het concept van 'Half Sized Mobility' dit Leaning Multi-Wheel (LMW) voertuig met twee wielen vóór en achter ontwikkeld. De MWC-4 wordt aangedreven door twee elektromotoren en een benzinemotor voor het opwekken van energie om de actieradius te vergroten. Het voertuig maakt gebruik van 'attitude-control technology', waardoor een uniek rijgevoel ontstaat en waarbij het comfortniveau duidelijk hoger ligt dan bij traditionele motoren. Dit alles komt tot uitdrukking in de styling, die is geïnspireerd op de vormgeving van zowel motorfietsen als muziekinstrumenten.
Lengte x breedte x hoogte = 2.680 mm x 900 mm x 1.480 mm
Type motor = twee vloeistofgekoelde elektromotoren + één benzinemotor voor energieopwekking
Aantal zitplaatsen = 2

CROSS HUB CONCEPT (concept)
Als fabrikant van uiteenlopende producten weet Yamaha welke mogelijkheden en kansen er zijn om plezier te beleven aan mobiliteit, zodat u in allerlei omgevingen kunt genieten van het rijden. Dit voertuig is bedoeld om een verbinding te creëren tussen de actieve lifestyle en het leven in de stad van de fans van Yamaha. De cabine van de CROSS HUB CONCEPT is voorzien van een unieke ruitvormige stoelindeling die een compact voertuig mogelijk maakt. Achterin is ook nog eens plek voor twee motorfietsen, waarmee dit designconcept de inzittenden rechtstreeks in de wereld van Yamaha Recreatie voert.
Lengte x breedte x hoogte = 4.490 mm x 1.960 mm x 1.750 mm
Aantal zitplaatsen = 4

MOTOBOT Ver.2 (technologische innovatie)
Deze autonoom motorrijdende robot waarin de nieuwste snufjes op het gebied van motorfiets- en robottechnologie zijn gecombineerd, is gebouwd om nieuwe onderzoeks- en ontwikkelingsdomeinen te verkennen. De MOTOBOT focust zich op de werking van de machine vanuit de invalshoek van de rijder, zonder dat de motorfiets fundamenteel hoefde te worden gewijzigd, en is nu in staat om met hoge snelheden over een circuit te rijden. De doelstellingen voor 2017 van dit project waren om de mijlpaal van 200 km/u op een circuit te behalen en om MotoGP ster en negenvoudig wereldkampioen Valentino Rossi uit te dagen om te zien wie de snelste rondetijd kon rijden. De complexe onderliggende technologieën en verworven kennis via het MOTOBOT project zullen niet alleen worden toegepast om nieuwe waarde te creëren voor onze bestaande producten, maar ook om nieuwe activiteiten toegankelijk te maken

YPJ-XC (concept), YPJ-ER (concept), YPJ-EC (concept) YPJ-TC (concept)
Deze nieuwe modellen van onze YPJ serie voegen nieuwe waarde toe aan de elektrisch ondersteunde fiets (E-bike). De YPJ-XC is gebaseerd op het YPJ-MTB conceptmodel dat in 2015 werd getoond op de 44ste Tokyo Motor Show en komt door de integratie van onze nieuwste PW-X aandrijfunit duidelijk dichter in de buurt van een productieklaar model. Daarnaast worden nog drie modellen van de YPJ serie tentoongesteld, alle uitgerust met de in Europa veelgeprezen PW-SE aandrijfunit die meer vermogen en een hogere accucapaciteit biedt: de YPJ-ER cross-over (multi-purpose) wegmotor, de YPJ-EC flat bar wegmotor en de YPJ-TC toermotor (trekking).
Type motor = borstelloze motor
Accutype = lithium-ion

YZR-M1 (MotoGP wegracer)
Dit is Yamaha's racemotor voor de MotoGP, de topklasse van het motorracen op circuits. De 'M' in de naam staat voor de twee missies van deze machine: het benutten van de tijdens races opgedane technologische inzichten in onze productiemodellen en het behalen van het wereldkampioenschap in de MotoGP. Na zijn debuut in 2002 heeft deze machine zeven keer de wereldtitel veroverd.
Type motor = vloeistofgekoeld, 4-takt
Cilinderontwerp = viercilinder
Maximumvermogen = 240 pk (176 kW) of meer
Transmissie = 6 versnellingen
Rijklaargewicht (incl. alle vloeistoffen) = 157 kg (conform de FIM-regels)

YZF-R6 (productie)
Dit model vertegenwoordigt de eerste grote update van de YZF-R6 in negen jaar en voegt nog meer raffinement toe aan de fameuze prestaties van dit model. Samen met een nieuwe styling die rechtstreeks afkomstig is van Yamaha's nieuwste modellen van de R serie, bevat deze machine nu ook volop elektronica en onderdelen die voortkomen uit de ontwikkeling van de YZF-R1, waardoor de rijkwaliteiten zijn bereikt die zowel op het circuit als op de weg het beste in de rijder naar boven halen.
Lengte x breedte x hoogte = 2.040 mm x 695 mm x 1.150 mm
Motortype = vloeistofgekoeld, 4-takt, DOHC, 16 kleppen
Cilinderontwerp = viercilinder
Cilinderinhoud = 599cc
Brandstoftoevoer = brandstofinjectie
Transmissie = constant mesh, 6 versnellingen
Rijklaargewicht (incl. alle vloeistoffen) = 190 kg

Star Venture (productie)
Deze 'full dress tourer' voor lange afstanden is het vlaggenschip van Yamaha's cruiser segment. Dit model is uitgerust met een infotainmentsysteem om het cruise genot nog verder te versterken, een hoogwaardig afgewerkte kuip met een dynamische en krachtige uitstraling, voorzien van de nieuwste snufjes op het gebied van elektronische besturingstechnologie en een elektrische hulpmotor om stapvoets vooruit of achteruit te kunnen rijden tijdens het parkeren - een noviteit voor productiemotoren. Het audiosysteem werd in samenwerking met de Yamaha Corporation ontwikkeld voor optimale audiobeleving bij hogere snelheden en maakt lange ritten nog aangenamer.
Lengte x breedte x hoogte = 2.700 mm x 1.015 mm x 1.410 - 1.500 mm
Type motor = luchtgekoeld, 4-takt, OHV, 8 kleppen
Cilinderontwerp = V-twin
Cilinderinhoud = 1.854cc
Brandstoftoevoer = brandstofinjectie
Transmissie = constant mesh, 6 versnellingen
Rijklaargewicht (incl. alle vloeistoffen) = 434 kg

MT-10 ABS (productie)
Dit topmodel van de MT serie wordt aangedreven door een vloeistofgekoelde 'crossplane' 997cc viercilindermotor. Deze meest krachtige straatmachine Yamaha reageert exact zoals elke rijder dat verwacht en is dankzij diverse kenmerken geschikt voor vele vormen van gebruik. De styling wordt bepaald door het prominent aanwezige krachtige viercilinder motorblok en een silhouet dat de vloeiende stroom van vermogen accentueert vanaf de inlaat tot en met de uitlaat. 
Lengte x breedte x hoogte = 2.095 mm x 800 mm x 1.110 mm
Motortype = vloeistofgekoeld, 4-takt, DOHC, 16 kleppen
Cilinderontwerp = inline viercilinder
Cilinderinhoud = 997cc
Brandstoftoevoer = brandstofinjectie
Transmissie = constant mesh, 6 versnellingen
Rijklaargewicht (incl. alle vloeistoffen) = 210 kg

MT-09 ABS (productie)
Deze nieuwste versie van de MT-09 ABS is speciaal ontwikkeld voor het gevoel van volledige controle over de machine bij normale snelheden. Nieuw zijn de Assist en Slipper clutch (A&S) voor een soepeler chassisgedrag en lichtere werking van de koppelingshendel en het Traction Control Systeem met twee standen dat het wegrijden vergemakkelijkt en de rijder helpt om wisselende wegomstandigheden het hoofd te bieden. 
Lengte x breedte x hoogte = 2.075 mm x 815 mm x 1.120 mm
Type motor = vloeistofgekoeld, 4-takt, DOHC, 12 kleppen
Cilinderontwerp = driecilinder
Cilinderinhoud = 845cc
Brandstoftoevoer = brandstofinjectie
Transmissie = constant mesh, 6 versnellingen
Rijklaargewicht (incl. alle vloeistoffen) = 193 kg

XSR700 ABS (productie)
Dit sportieve model voor op de weg is voorzien van een authentieke styling en wordt aangedreven door een vloeistofgekoelde 4-takt tweecilindermotor van 668cc met een 270-graden krukas. Deze machine biedt de juiste prestaties voor een ontspannen en comfortabele rit, ook in stadsverkeer, gepaard gaande met een design dat de eigenaar uitnodigt tot customization. De introductie op de Japanse markt is gepland op 6 november 2017. 
Lengte x breedte x hoogte = 2.075 mm x 820 mm x 1.130 mm
Type motor = vloeistofgekoeld, 4-takt, DOHC, 8 kleppen
Cilinderontwerp = tweecilinder
Cilinderinhoud = 688cc
Brandstoftoevoer = brandstofinjectie
Transmissie = constant mesh, 6 versnellingen
Rijklaargewicht (incl. alle vloeistoffen) = 186 kg

TMAX 530 DX ABS (productie)
Dit is het vlaggenschip van de huidige MAX serie, dat in 2001 de klasse van de supersportmodellen met automatische transmissie inluidde met de eerste TMAX in Japan. De elektronische gashendel biedt een soepele respons en geeft een gevoel van kracht, terwijl het lichtgewicht aluminium frame en de Monocross achterwielophanging sportieve prestaties mogelijk maken. 
Lengte x breedte x hoogte = 2.200 mm x 765 mm x 1.420 mm
Motortype = vloeistofgekoeld, 4-takt, DOHC, 8 kleppen
Cilinderontwerp = tweecilinder
Cilinderinhoud = 530cc
Brandstoftoevoer = brandstofinjectie
Transmissie = volautomaat met V-riem
Rijklaargewicht (incl. alle vloeistoffen) = 218 kg

XMAX ABS (productie)
Deze scooter wordt aangedreven door een nieuw ontworpen vloeistofgekoelde "BLUE CORE" motor van 249cc. Om het ontwikkelingsconcept van een machine met 'MAXimaal comfort voor woon-werkverkeer' te verwezenlijken, werd deze motorscooter uitgerust met een groot aantal functies, zoals een voorvork die ook bij motorfietsen wordt gebruikt, een Traction Control Systeem, ruime opbergruimte onder het zadel en nog veel meer. De introductie op de Japanse markt is gepland op 25 januari 2018.
Lengte x breedte x hoogte = 2.185 mm x 775 mm x 1.415 mm
Type motor = vloeistofgekoeld, 4-takt, SOHC, 4 kleppen
Cilinderontwerp = ééncilinder
Cilinderinhoud = 249cc
Brandstoftoevoer = brandstofinjectie
Transmissie = volautomaat met V-riem
Rijklaargewicht (incl. alle vloeistoffen) = 179 kg

TRICITY155 ABS (productie)
Dit model brengt het nieuwe rijplezier nog een stap verder en combineert een sportief rijgedrag met een groot gevoel van stabiliteit en de bewezen innovatieve styling van de Tricity 125. Dankzij de verbeterde prestaties en tal van voorzieningen die de waarde voor de eigenaar verhogen, is dit model ook geschikt voor de snelweg, wat de Yamaha Leaning Multi-Wheelers (LMW) nog aantrekkelijker maakt.
Lengte x breedte x hoogte = 1.980 mm x 750 mm x 1.210 mm
Type motor = vloeistofgekoeld, 4-takt, SOHC, 4 kleppen
Cilinderontwerp = ééncilinder
Cilinderinhoud = 155cc
Brandstoftoevoer = brandstofinjectie
Transmissie = volautomaat met V-riem
Rijklaargewicht (incl. alle vloeistoffen) = 165 kg

YZ450F (productie)
Dit is het topmodel van Yamaha's YZ motorcross-serie. Het model voor 2018 biedt een nieuw frame dat nog beter bochtenwerk en optimale crossprestaties mogelijk maakt, maar ook een nieuwe motor met specificaties die het gevoel van kracht en betrouwbaarheid verder doen toenemen. Bovendien kunt u met de nieuwe Power Tuner smartphone app gemakkelijker en nauwkeuriger uw eigen motorinstellingen invoeren. 
Lengte x breedte x hoogte = 2.185 mm x 825 mm x 1.285 mm
Type motor = vloeistofgekoeld, 4-takt, DOHC, 4 kleppen
Cilinderontwerp = ééncilinder
Cilinderinhoud = 449cc
Brandstoftoevoer = brandstofinjectie
Transmissie = constant mesh, 5 versnellingen
Rijklaargewicht (incl. alle vloeistoffen) = 111 kg

* Kando - Het creëren van meerwaarde voor onze klanten en hun actieve levensstijl, met innovatieve, opwindende en betrouwbare gemotoriseerde producten en de bijbehorende diensten en services.

Gerelateerde artikelen

Plaats reactie

Beveiligingscode Vernieuwen

  • Pinterest
Ga

Revit Nieuwsmotor mei