Alles over de 2017 Triumph Street Triple 765 S, R & RS

In 2007 bracht Triumph de revolutionaire originele Street Triple uit: licht, snel, plezierig, wendbaar en stijlvol. Met zijn opwindende driecilinderblok, agressieve uitstraling en intuïtieve bediening werd de roadstermarkt op zijn kop gezet: de Street Triple werd de nieuwe norm en de favoriet van enthousiaste fans over de hele wereld. Met de introductie van de volledig nieuwe Street Triple-familie van 2017 worden de regels opnieuw herschreven. Dit zijn de meest explosieve, enerverende, wendbare en intuïtieve performance-straatmotoren die Triumph ooit heeft gebouwd. Met drie verschillende, geheel nieuwe keuzemogelijkheden, een nieuw 765 cc-blok uit de racesport met 3 vermogens- en koppelniveaus, hypermoderne technologie, ongeëvenaarde vering, remmen en banden, een agressieve nieuwe look en een toonaangevend gewicht in zijn klasse luidt de Street Triple-familie een nieuwe norm in.

De nieuwe Street Triple-lijn
De Street Triple S, Street Triple R en Street Triple RS die Triumph introduceert, hebben elk een uniek, uitgebalanceerd niveau van vermogen, prestaties, technologie en vering. Natuurlijk allemaal in combinatie met de alom gerespecteerde functionaliteit, het vertrouwen en de controle van een Triumph. En om de nieuwe Street Triple nog toegankelijker te maken, is de Street Triple R ook verkrijgbaar in een speciale verlaagde versie (Street Triple R LRH) met eigen, unieke instellingen voor de vering en zadelhoogte. Om de nieuwe Street Triple nog toegankelijker te maken, is de Street Triple R ook verkrijgbaar in een speciale verlaagde versie van de ‘R’ (Street Triple R LRH) met eigen, unieke instellingen voor de vering en zadelhoogte, en ook in een speciale uitvoering van de ‘S’ met een uniek 660cc-blok voor wie beschikt over een beperkt rijbewijs.

Street Triple S
Gemaakt voor opwindende, soepele en verslavende ritten, iedere dag opnieuw. Met de nieuwe uitstraling van een streetfighter, de beste afwerking ooit, lichter dan zijn voorganger en met hoogwaardigere remmen, banden, vering en een volledig nieuwe enkelzijdige swingarm. Update 11-1-2017: Triumph heeft de prijs van deze "S" gesteld op € 10.500 inclusief alle afleveringskosten e.d.

Street Triple R
Tilt prestaties, specificaties en afwerking naar een nog hoger niveau voor de ultieme streetfighter met specificaties en setup voor intense ritten.

Street Triple
RS De meest explosieve en adrenalinepompende Street Triple ooit, die thuis is op het circuit en uitdaagt op de weg.

2017 Triumph Street Triple 765 S R RS

Meer vermogen, prestaties en koppel en een voller Triple-geluid
Het nieuwe 765 cc Street Triple-motorblok is ontwikkeld op basis van het befaamde Daytona-raceblok en betekent een grote stap voorwaarts in vermogen en koppel. Er zijn meer dan 80 nieuwe onderdelen, waaronder een nieuwe krukas, nieuwe zuigers en met nikasil beklede cilinders met een grotere boring en slag. Daarmee wordt een spectaculaire toename in prestaties verkregen, vooral onderin en in het middenbereik. Elk van de nieuwe modellen heeft een eigen, unieke afstelling van het blok, de ECU en de tuning, die zijn afgestemd op het karakter, het vermogen en de prestaties die het beste passen bij de rijstijl en de berijder van de motor.

De ‘S’-tuning levert tot 6,6% meer piekvermogen dan de vorige generatie, met 113 pk bij 11.250 t/min en een toename van 7,3% voor het maximumkoppel, dat stijgt naar 73 Nm bij 9.100 t/min. De ‘R’-tuning met zijn eigen modelspecifieke krukas heeft een piekvermogen dat met 118 pk bij 12.000 t/min 11,3% hoger ligt dan bij het vorige ‘R’-model. Het maximumkoppel is met 77 Nm bij 9.400 t/min liefst 13% verhoogd. De ‘RS’-tuning zorgt voor de hoogste prestaties ooit van een Street Triple, met een vermogenstoename van 16% ten opzichte van het vorig model tot 123 pk bij 11.700 t/min en een 13% hoger maximumkoppel van 77 Nm bij 10.800 t/min.

Alle modellen beschikken over rijmodi waarmee de motorrijder het toegenomen vermogen en koppel in alle rijomstandigheden makkelijker onder controle houdt. Een lichtere, vrij stromende uitlaat en herziene luchtfilterkast zorgen voor een fraaiere klank, een verleidelijk en herkenbaar inductiegeluid. Een snellere acceleratie dan ooit en soepeler schakelen zijn verkregen door de herziene versnellingsbakgeometrie te combineren met een kortere 1e en 2e versnelling. Bovendien verloopt het schakelen lichter en kost de bediening van de koppelingshendel minder inspanning dankzij de nieuwe slipkoppeling en koppelingsbekrachtiging op de R- en RS-modellen, wat meer controle en rijcomfort oplevert.

Rijhulptechnologie
De nieuwe Street Triple-lijn vertegenwoordigt een belangrijke stap voorwaarts in moderne rijhulptechnologie voor maximale controle en veiligheid.

Elektronische gasklepregeling
Voor een directere, preciezere en accuratere respons op het gas met een verbeterde aan/uit-overgang. Hiermee zijn verschillende gasklepinstellingen mogelijk, wat in combinatie met ABS en de instellingen voor tractiecontrole resulteert in 5 rijmodi.
Rijmodi In combinatie met de elektronische gasklepregeling bieden alle modellen nieuwe rijmodi die de instellingen voor gasrespons, ABS en tractiecontrole aanpassen
- De Street Triple S heeft 2 rijmodi: Road en Rain.
- De Street Triple R heeft 4 rijmodi: Road, Rain, Sport en de programmeerbare modus Rider.
- De Street Triple RS heeft 5 rijmodi: Road, Rain, Sport, de programmeerbare modus Rider en Track.

Instrumentenpaneel met verstelbaar TFT-kleurendisplay De Street Triple R en RS hebben een volledig nieuw instrumentenpaneel met een 5-inch TFT-kleurendisplay waarvan de hoek te verstellen is en waarmee de motorrijder toegang heeft tot de nieuwe boordcomputer. Er is keuze uit drie verschillende displaystijlen, die zijn aangepast aan de rijmodi en onderweg makkelijk zijn af te wisselen. Voor elk van de drie stijlen kan een hoog of automatisch contrast worden gekozen, zodat het scherm in alle weers- en lichtomstandigheden goed af te lezen is.

De Street Triple RS heeft nog 3 extra displaystijlen. Deze tweede set heeft een dynamischer display met een rondetimer die exclusief is voor de ‘RS’. De Street Triple S is voorzien van een volledig herzien LCD-instrumentenpakket ten opzichte van de huidige Speed Triple-generatie. Hiermee kan de motorrijder tijdens het rijden of bij een tussenstop de rijmodi kiezen en belangrijke informatie van de boordcomputer bekijken, zoals de kilometerteller, brandstofmeter, dagteller en reisafstand. Nieuwe boordcomputer Voor het ‘S’-model bevat deze de snelheidsmeter, toerenteller, symbool voor de rijmodus, gekozen versnelling, brandstofmeter, kilometerteller, dagteller en de reisafstand. De ‘R’ en ‘RS’ bieden extra functies zoals twee dagtellers, gemiddeld verbruik en verbruik op dat moment, resterende actieradius, keuze van rijmodus, displaystijl en contrastinstellingen, servicegegevens, koelvloeistoftemperatuur, waarschuwingsinformatie en (alleen voor de 'RS') een rondetimer.

Nieuwe schakelaarbehuizingen
met 5-standenjoystick De Street Triple R en RS hebben compleet nieuwe schakelaarbehuizingen voor navigatie op de nieuwe instrumenten en een intuïtieve 5-standenjoystick, die ergonomisch en gebruiksvriendelijk werken. De Street Triple S heeft de herziene versie van de schakelaarbehuizing van de vorige Speed Triple-generatie.

ABS
Deze kan op de Street Triple R en RS worden ingesteld met de programmeerbare rijmodus, die naar wens kan worden aangepast aan weg- en circuitrijden; desgewenst kan de ABS helemaal worden uitgeschakeld.

Instelbare tractiecontrole
Op de Street Triple S kan tractiecontrole worden beheerd vanuit het instrumentenmenu door keuze van de rijmodus ‘road’ of ‘rain’ – elk met een specifieke ingebouwde instelling voor tractiecontrole. De tractiecontrole op de Street Triple R en RS kan worden beheerd met de programmeerbare rijmodus door keuze van de gewenste tractiecontrole-instelling: ‘road’, ‘rain', ‘sport’, 'track' of ‘off’.

Quickshifter
De nieuwe Street Triple RS is uitgerust met een quickshifter voor opschakelen zonder te koppelen, wat tot 2,5 keer sneller gaat dan een ervaren rijder kan opschakelen met een standaardkoppeling. Deze kan als accessoire ook worden aangebracht op de Street Triple S en R.

DRL-koplampen
De nieuwe Street Triple-lijn is voorzien van nieuwe koplampen voor een agressievere houding. De Street Triple R en RS hebben een nieuwe opvallende LED DRL-verlichting (Daytime Running Lights*). Deze hebben een opvallend nieuw lichtprofiel waardoor de motor duidelijker zichtbaar is op de weg en minder energie wordt gebruikt voor meer duurzaamheid. De DRL is maar liefst 28 keer helderder dan het gloeilamp-stadslicht van de vorige generatie. De Street Triple S heeft een nieuw LED-stadslicht voor, dat 4,6 keer helderder is dan het gloeilamp-stadslicht van de vorige generatie. 

Versnellingsindicator
De Street Triple R en RS zijn voorzien van een handige versnellingsindicatie op het 5-inch TFT-kleurendisplay.

Lichter, wendbaarder en beter rijgedrag
Slanker en feller dan ooit: de nieuwe Street Triple-modellen zijn lichter dan de vorige generatie en behouden daarmee hun plaats als lichtste motoren in hun klasse. Deze combinatie van de gewichtsvermindering en het nieuwe, krachtigere 765 cc-motorblok resulteert in een verbazingwekkende vermogen/gewicht-verhouding die bepalend is voor de explosieve en wendbare rijstijl van de nieuwe 'Streets'. De volledig nieuwe enkelzijdige swingarm achter is speciaal ontworpen voor de nieuwe Street Triple-lijn en zorgt voor meer torsiestijfheid in de lengterichting in combinatie met een lagere laterale stijfheid. Dit optimaliseert de hogesnelheidstabiliteit die de nieuwe Street Triples bereiken, voor meer vertrouwen en veiligheid van de rijder, met een geoptimaliseerd bevestigingspunt voor de swingarm die een natuurlijkere weerstand tegen compressie van de achtervering bij hoge acceleratie biedt. Bochten worden daarmee strakker afgerond en het gedrag van het rijgedeelte wordt beter te voorspellen, wat zowel op de weg als op het circuit voelbaar is.

Vering met hoge specificaties
De Street Triple S heeft een ø41-mm upside-down Showa-voorvork met een veerweg van 110 mm en een monoshock met piggybackreservoir en getrapte voorspanning voor de achtervering. De Street Triple R beschikt over een volledig instelbare ø41-mm upside-down Showa-voorvork met grote zuigers en een veerweg van 115 mm voor compromisloos rijcomfort en een Showa-monoshock met piggybackreservoir voor de achtervering. En de Street Triple RS wordt geleverd met de Showa-voorvork met de beste specificaties: ø41 mm, grote zuigers en instelbare voorspanning, retourslag en compressiedemping. De achtervering is een premium Öhlins STX40-monoshock met piggybackreservoir.

Remmen met hoge specificaties
De Street Triple S is voorzien van schuivende Nissin-remklauwen met dubbele zuigers voor en een schuivende Brembo-remklauw met enkele zuiger achter. De Street Triple R heeft radiale Brembo M4.32 monobloc-remklauwen met 4 zuigers voor aanzienlijk meer remvermogen dan de vorige Street Triple R en een schuivende Brembo-remklauw met enkele zuiger achter. De Street Triple RS beschikt over het beste van de reeks: radiale Brembo M50 monobloc-remklauwen met 4 zuigers voor, met het beste remvermogen in deze klasse, inclusief een hendel voor fijnafstelling, en een schuivende Brembo-remklauw met enkele zuiger achter. 

Banden met hoge specificaties
De Street Triple S- en R-modellen hebben premium Pirelli Diablo Rosso Corsa-banden voor scherp en nauwkeurig rijgedrag met daarbij een uitstekende stabiliteit en grip op de weg. De Street Triple RS wordt geleverd met het neusje van de zalm: de Pirelli Diablo Supercorsa SP banden, die hoogwaardige sportprestaties leveren op de weg en eventueel ook op het circuit. 

Meer uitstraling en strakkere vormgeving
De stijl van de hele lijn is geëvolueerd voor meer uitstraling, een strakkere vormgeving en meer atletisch karakter, geïnspireerd op de meer op snelheid gerichte houding van de nieuwste generatie Speed Triples. Voor al het nieuwe kuipwerk, fly-screen, de radiateurkappen en nieuwe geïntegreerde luchtinlaat zijn modernere, agressievere lijnen toegepast. Bovendien is het zadel opnieuw ontworpen en gestileerd voor een strakker, sportiever gedeeld tweepersoonszadel zonder dat afbreuk wordt gedaan aan het comfort van de rijder of bijrijder. Met een ongelooflijke aandacht voor details heeft de hele motorfiets een afwerking van hoger niveau gekregen met veel hoogwaardige details, zoals een achtersubframe met afzonderlijke kleurcodering voor ieder model, opnieuw ontworpen hielbescherming voor de motorrijder en gesmede voetsteunen voor passagiers. De Street Triple RS heeft een nóg hoogwaardigere afwerking met een kleurgecodeerde onderkuip, kleurgecodeerde kap bij het verwisselbare passagierszadel en een kettingbeschermer.

Eersteklas kleuropties
Street Triple S - Diablo Red of Phantom Black (metallic)
Street Triple R - Jet Black (glanzend), mat Aluminium Silver of Crystal White
Street Triple RS - mat Silver Ice of Phantom Black (metallic)

Nog meer vermogen, veiligheid en stijl
Er zijn ruim 60 accessoires verkrijgbaar, die te selecteren zijn met de online configurator van Triumph, zodat motorrijders nog hogere specificaties en meer voorzieningen voor hun Street Triple kunnen kiezen, waaronder Arrow-uitlaten*, een kleurgecodeerde zadelkap en een swingarmbeschermingsset.

OVERZICHT:

• Drie nieuwe modellen voor iedere motorrijder en rijstijl
• Triumph introduceert de volledig nieuwe Street Triple S, Street Triple R en Street Triple RS
• Elk met een unieke combinatie van kracht, prestaties, technologie en vering
• Elk met een duidelijk eigen karakter, van verslavend plezier voor dagelijks gebruik tot een puur scheurijzer

• Meer vermogen, prestaties en koppel en een nog voller geluid
• Volledig nieuw 765 cc-motorblok op basis van de befaamde Triumph Daytona
• 3 vermogensopties, elk met meer kracht en koppel dan de vorige generatie
• Street Triple S tot 6,6% meer en een piekvermogen van 113 pk bij 11.250 t/min
• Street Triple R tot 11,3% meer en een piekvermogen van 118 pk bij 12.000 t/min
• Street Triple RS tot 16% meer en een piekvermogen van 123 pk bij 11.700 t/min
o Lichter, vrijer stromend uitlaatsysteem, herziene luchtfilterkast, versnellingsbak en nieuwe slipkoppeling en koppelingsbekrachtiging

• Geavanceerde rijhulptechnologie
• Nieuwe elektronische gasklepregeling met maximaal vijf rijmodi
• Nieuw instrumentenpaneel met 5-inch TFT-kleurendisplay waarvan de hoek te verstellen is (R en RS)
• Nieuwe schakelaarbehuizing met 5-standenjoystick (R en RS)
• Quickshifter en rondetimer (RS)

• Lichter, wendbaarder en beter rijgedrag
• Lichter dan de vorige generatie en nog steeds de lichtste motorfiets in zijn klasse
• Volledig nieuwe enkelzijdige swingarm voor meer stabiliteit bij hoge snelheden
• Hoogwaardigere specificaties voor vering, remmen en banden

• Meer uitstraling, een strakkere vormgeving en een hoogwaardigere afwerking
• Meer op snelheid gerichte houding zoals van de Speed Triple
• Modernere, agressieve lijnen met nieuw kuipwerk en een sportiever tweepersoonszadel
• Afwerking van hogere kwaliteit en meer aandacht voor details, inclusief nieuwe, fraaie kleurenschema's.

Check de MEGA fotogallery (98 foto's) op onze Facebookpagina en LIKE: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1264060820298846.1073741847.211806488857623&type=1&l=bb93d611d6

MOTOR STREET TRIPLE S STREET TRIPLE R STREET TRIPLE RS
VERMOGEN 113 pk  (83 kW) 118 pk  (87 kW) 123 pk  (90 kW)
  bij 11.250 t/min bij 12.000 t/min bij 11.700 t/min
KOPPEL 73 Nm bij 9.100 t/min 77 Nm bij 9.400 t/min 77 Nm bij 10.800 t/min
MOTORTYPE Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn    
CILINDERINHOUD 765 cc    
BORING/SLAG 78 x 53,4 mm    
COMPRESSIE-VERHOUDING 12,65:1    
BRANDSTOF-SYSTEEM Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met SAI. Elektronische gasklepregeling    
UITLAAT Roestvaststalen 3-in-1-uitlaatsysteem met een lage, roestvaststalen, enkelzijdige demper    
KOPPELING Natte meerplatenkoppeling Koppelingsbekrachtiging en natte slipkoppeling met meerdere platen Koppelingsbekrachtiging en natte slipkoppeling met meerdere platen
VERSNELLINGSBAK 6 versnellingen    
EINDOVERBRENGING O-ringketting    
       
RIJWIELGEDEELTE STREET TRIPLE S STREET TRIPLE R STREET TRIPLE RS
FRAME Voorzijde - twin-sparconstructie van aluminium buizen. Achterzijde - tweedelig hogedruk-spuitgietwerk    
SWINGARM Tweezijdige, gegoten aluminiumlegering    
VOORVERING Omgekeerde 41-mm Showa-voorvork met gescheiden functie (SFF), veerweg van 110 mm. Omgekeerde 41-mm Showa-voorvork met gescheiden functie en grote zuigers (SF-BPF), veerweg van 115 mm. Instelbare compressiedemping, retourslag en voorspanning. Omgekeerde 41-mm Showa-voorvork met grote zuigers (BPF), veerweg van 115 mm. Instelbare compressiedemping, retourslag en voorspanning.
ACHTERVERING Showa-monoshock met piggybackreservoir, veerweg van 124 mm. Getrapte instelling van voorspanning. Showa-monoshock met piggybackreservoir, veerweg van 131 mm. Instelbare veervoorspanning (vergrendelringen), compressiedemping en retourslag. Öhlins STX40-monoshock met piggybackreservoir, veerweg van 131 mm. Instelbare veervoorspanning (vergrendelringen), compressiedemping en retourslag.
VOORREM Dubbele, zwevende remschijven van 310 mm, schuivende Nissan-remklauwen met 2 zuigers Dubbele, zwevende remschijven van 310 mm, radiale Brembo M4.32 monobloc-remklauwen met 4 zuigers Dubbele, zwevende remschijven van 310 mm, radiale Brembo M50 monobloc-remklauwen met 4 zuigers
VOORBAND 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Rosso Corsa 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Rosso Corsa 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP
VOORWIEL 3,5” x 17” gegoten    
ACHTERREM Vaste enkele schijf van 220 mm, schuivende Brembo-remklauw met enkele zuiger    
ACHTERBAND 180/55 ZR17 Pirelli Diablo Rosso Corsa 180/55 ZR17 Pirelli Diablo Rosso Corsa 180/55 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP
ACHTERWIEL 5,5” x 17” gegoten    
AFMETINGEN STREET TRIPLE S STREET TRIPLE R STREET TRIPLE RS
ZADELHOOGTE 810 mm 825 mm 825 mm
HOOGTE  1.060 mm 1.085 mm 1.085 mm
(ZONDER SPIEGELS)      
BALHOOFDHOEK 24,8 graden 23,9 graden 23,9 graden
NALOOP 104,3 mm 100 mm 100 mm
LENGTE 2.065 mm    
WIELBASIS 1.410 mm    
DROOG GEWICHT 166 kg    
INHOUD BRANDSTOFTANK 17,4 LITER    
       
EMISSIE STREET TRIPLE S STREET TRIPLE R STREET TRIPLE RS
BRANDSTOFVERBRUIK 4,7 l/100 km 4,8 l/100 km 4,7 l/100 km
EMISSIE 115 g/km 112 g/km 115 g/km
       
VOORZIENINGEN STREET TRIPLE S STREET TRIPLE R STREET TRIPLE RS
    Extra bij de S: Extra bij de R:
STANDAARD-UITRUSTING ·        Elektronische gasklepregeling ·        Inschakelbare ABS ·        Quickshifter
  ·        ABS ·        Slipkoppeling en bekrachtigde koppeling ·        Extra rijmodus Track (Rain, Road, Sport, Track en Rider)
  ·        Instelbare tractiecontrole  ·        Instrumentenpakket met 5-inch TFT-kleurendisplay ·        Rondetimer
  ·        Volledig nieuwe enkelzijdige swingarm ·        Extra rijmodus Sport en programmeerbare modus Rider (Rain, Road, Sport en Rider) ·        Matzilver geverfde aluminium subframe en details achter
  ·        Rijmodi 'rain' en 'road' ·        Kwalitatief hoogstaande boordcomputer ·        Zilver/grijs stiksel op zadel
  ·        LED-stadslichten en koplamp met gloeilamp ·        Nieuwe schakelaarbehuizingen met 5-standenjoystick ·        Passagierszadelkap in kuipkleur (passagierszadel wordt bijgeleverd)
  ·        Bijgewerkt LCD-instrumentenpakket ·        DRL-koplampen ·        Onderkuip in kuipkleur
  ·        Volledig nieuwe kuipdelen inclusief nieuw (standaard) fly-screen met geïntegreerde luchtinlaat, nieuwe radiateurkappen binnen en buiten ·        Richtingaanwijzers met auto-stop ·        Kettingbeschermer
  ·        Sportief tweepersoonszadel ·        Sportief fly-screen in kuipkleur met geïntegreerde luchtinlaat ·        Unieke kleurenschema's
  ·        Geverfd kuipwerk achter ·        Premium zadelstikwerk en vinyl  
  ·        Nieuw hoofdframe, subframe en swingarm met zwarte poedercoating ·        Rood subframe achter, gestreepte velgen en details  

Share


Laatste Nieuws

Motornieuws

Testmotor: test 2020 MV Agusta Superveloce 800
Testmotor: test 2020 MV Agusta Superveloce 800
Door de redactie is, als een van de eersten wereldwijd, de MV Agusta Superveloce 800 getest. De hele test is, inclusief veel zéér mooie foto's en d...
Dit is de nieuwe Harley-Davidson 350 voor de Aziatische markt
Dit is de nieuwe Harley-Davidson 350 voor de Aziatische markt
Op deze afbeeldingen ziet u de nieuwe, in China gebouwde Harley-Davidson met 338 cc. Dat lijkt op het eerste gezicht niet heel erg duidelijk, omdat...
Suzuki brengt modelnaam Bandit terug
Suzuki brengt modelnaam Bandit terug
Met de introductie van de Suzuki GSX150 Bandit, heeft de Japanse motorfabrikant de klassieke modelnaam Bandit teruggebracht in haar line-up. D...
2021 BMW Motorrad updates voor R1250RS, R1250R, S1000RR, S1000XR
2021 BMW Motorrad updates voor R1250RS, R1250R, S1000RR, S1000XR
BMW Motorrad meldt vandaag een aantal updates en nieuwe kleuren voor een paar 2021-modellen, wat ook betekent dat ze voor komend modeljaar niet ver...
Garmin slachtoffer cyberaanval met ransomware, servers gegijzeld
Garmin slachtoffer cyberaanval met ransomware, servers gegijzeld
Garmin bevestigt te zijn getroffen door een cyberaanval, waardoor ze niet meer in haar eigen computersystemen kon komen. Het bedrijf kwam met een v...

Motorsport

Yamaha & KNMV achter ontwikkeling elektrische crossmotor
Yamaha & KNMV achter ontwikkeling elektrische crossmotor
Het moet de eerste elektrische crossmotor worden die zich kan meten met de huidige generatie van 250cc crossmotoren. Eind dit jaar moet het prototy...
Nederland verlengt Motocross of Nations wereldtitel met 1 jaar
Nederland verlengt Motocross of Nations wereldtitel met 1 jaar
Organisator Infront Moto Racing en motorsportbond FIM moeten helaas melden dat de Monster Energy FIM Motocross of Nations 2020, die gepland stond v...
Nieuwe roadraces in 2021: Diamond Races op Isle of Wight
Nieuwe roadraces in 2021: Diamond Races op Isle of Wight
Waar op veel plekken de zogenaamde Road Races, wegraces op afgesloten openbare weg, onder druk staan, lukt het de organisatie van de nieuwe Diamond...
MotoGP: Quartararo wederom de snelste op Jerez
MotoGP: Quartararo wederom de snelste op Jerez
Voor het tweede achtereenvolgende weekend was het circuit van Jerez het toneel van de tweede ronde van het 2020 MotoGP kampioenschap. De race werd ...
Geen Marc Marquez tijdens de tweede MotoGP race
Geen Marc Marquez tijdens de tweede MotoGP race
Regerend wereldkampioen Marc Marquez liep tijdens race één van het 2020 seizoen van de MotoGP een flinke blessure op, na een highsider brak hij zij...

Motorprijzen

Indian Motorcycle prijslijst 2020
Indian Motorcycle prijslijst 2020
 Op de 2020 prijslijst van Indian Motorcycle wordt voor elke kleurstelling een aparte prijs gerekend, zoals dat normaal is bij Amerikaanse cru...
Triumph Motorcycles prijslijst 2020
Triumph Motorcycles prijslijst 2020
Op de 2020 prijslijst van Triumph Motorcycles is de opvallendste nieuwkomer de Tiger 900, die nu vanaf € 13.600 beschikbaar is, dat is zo'n 400 eur...
Harley-Davidson prijslijst 2020
Harley-Davidson prijslijst 2020
Ook in 2020 is prijslijst van Harley-Davidson weer extreem lang, met meer dan 100 verschillende keuzes. Die diversiteit wordt maar deels door de ve...
Peugeot Motocycles prijslijst 2020
Peugeot Motocycles prijslijst 2020
Nu Peugeot Scooter veranderd is in Peugeot Motocycles, is het nog even wachten op de nieuw aangekondigde motorfietsen, waarmee moederbedrijf Mahind...
SYM scooters prijslijst 2020
SYM scooters prijslijst 2020
Voor 2020 zien we bij meerdere SYM-modellen een prijsverhoging. Bij het Taiwanese merk verdween daarnaast de Maxsym 600i uit de prijslijst, waarvoo...

Motorbranche

Verkoopcijfers motorfietsen juli 2020 plus 16 procent : Yamaha loopt uit
Verkoopcijfers motorfietsen juli 2020 plus 16 procent : Yamaha loopt uit
In de hard oplopende strijd om het Nederlandse marktleiderschap, heeft Yamaha enige afstand genomen van Kawasaki. BMW Motorrad heeft, na 10 jaar bo...
Jeroen Punt weg bij KTM Nederland, Oostenrijk gaat zelf sturen
Jeroen Punt weg bij KTM Nederland, Oostenrijk gaat zelf sturen
KTM AG is verheugd de benoeming van Andreas Stütz aan te kondigen als nieuwe general manager van haar Nederlandse dochteronderneming, met ingang va...
Harley-Davidson reorganisatie: 30% minder modellen
Harley-Davidson reorganisatie: 30% minder modellen
Harley-Davidson maakte gisteren haar resultaten van het tweede kwartaal van 2020 bekend, waarin de omzet met 47% daalde. Tegelijk met de aanko...
Omzet Harley-Davidson daalt 47% in tweede kwartaal 2020
Omzet Harley-Davidson daalt 47% in tweede kwartaal 2020
Harley-Davidson leed in het tweede kwartaal van 2020 een verlies van $ 92 miljoen, nadat het vorig jaar in dezelfde periode nog een winst van $ 196...
Perier Motorsport neemt distributie Pando Moto en Monimoto over
Perier Motorsport neemt distributie Pando Moto en Monimoto over
 Vanaf 1 juli 2020 heeft Perier Motorsport de distributie overgenomen van Pando Moto en Monimoto. Deze merken worden toegevoegd aan Stadler, T...

Motorvacatures

MotorVacature: Digital Marketing Coördinator Yamaha Motor
MotorVacature: Digital Marketing Coördinator Yamaha Motor
De Digital Marketing Coördinator is verantwoordelijk voor het implementeren, beheren en bewaken van de digitale communicatiekanalen van Yamaha Moto...
MotorVacature: verkoopadviseur motorfietsen
MotorVacature: verkoopadviseur motorfietsen
Ben jij de verkoper waar de klant vertrouwen in heeft en heb jij het juiste commerciële inzicht? Heb jij daarnaast affiniteit met online marketing?...
MotorVacature: Balie- / Servicemedewerk(st)er
MotorVacature: Balie- / Servicemedewerk(st)er
Ben jij de Allround Balie- / Servicemedewerk(st)er met een passie voor motorfietsen die ons team komt versterken? Houd je van afwisseling in je wer...
MotorVacature: accountmanager West-Nederland
MotorVacature: accountmanager West-Nederland
Bihr is Europa’s grootste distributeur in accessoires, onderdelen en motorkleding voor motorfietsen, scooters en ATV’s. Het bedrijf is 1975 op...
MotorVacature: Verzekeringsadviseur motoren
MotorVacature: Verzekeringsadviseur motoren
Honderdduizend! Zoveel vragen komen er ieder jaar bij de afdeling Beheer via telefoon, e-mail en post binnen. De vragen zijn van alle soorten en ma...

Persberichten

Testdag CF Moto, Voge en Zero op de Veluwe
Testdag CF Moto, Voge en Zero op de Veluwe
Zaterdag 22 augustus aanstaande organisereert MVS Motormakelaardij in Terschuur op de Veluwe, in samenwerking met Electric Motorbikes, CF Moto en V...
Alle verkeersborden Nederland vanaf nu digitaal vastgelegd
Alle verkeersborden Nederland vanaf nu digitaal vastgelegd
Een wereldprimeur: Nederland krijgt vanaf deze week als eerste land ter wereld een digitaal overzicht van verkeersborden. De gegevens van de borden...
MotoMondo levert 1000e Royal Enfield in de Benelux af
MotoMondo levert 1000e Royal Enfield in de Benelux af
MotoMondo, de officiële vertegenwoordiger van Royal Enfield voor de Benelux sinds begin 2019, heeft deze maand de 1000e Royal Enfield mogen aflever...
Cardo Systems speciale Packtalk Black editie motorfiets communicatiesysteem
Cardo Systems speciale Packtalk Black editie motorfiets communicatiesysteem
Cardo Systems, de wereldmarktleider op het gebied van draadloze communicatiesystemen voor motorrijders, heeft vandaag Packtalk Black aangekondigd, ...
Lazer RedClean: motorhelmen snel ontsmetten met UV-C lamp
Lazer RedClean: motorhelmen snel ontsmetten met UV-C lamp
Vandaag is Lazers slogan ‘Protect your Freedom” meer dan ooit toepasselijk. Om hun klanten beter te beschermen stelt Lazer de RedClean voor, een on...

Plaats Reactie


{rsform 3}