Persberichten

KTM Nederland start nieuwe wegrace cup: de KTM 690 Duke Battle

Naast het grote succes van de KTM RC Cup wordt in seizoen 2016 de Nederlandse wegracesport uitgebreid met een nieuwe cup, de KTM 690 Duke Battle. Twee jaar geleden is de KTM RC390 gepresenteerd en nu is de KTM RC Cup hard op weg om een wereldwijd succes te worden. Na haar debuut als de ADAC Junior Cup in Duitsland is dit jaar de KTM RC Cup ook van start gegaan in Nederland, Engeland, VS, Finland, Zuid Korea, Italië en Mexico. De volle startvelden en het enthousiasme van de deelnemers bij de KTM RC Cup hebben organisatoren KTM Nederland en 7-voudig Nederlands wegracekampioen Arie Vos doen besluiten om de wegracesport uit te breiden met een KTM 690 Duke Battle.

690 Duke Battle

Betaalbaar racen op hoog niveau. De 690 Duke R heeft een machtig eencilinderblok en een licht en compact rijwielgedeelte: rauwer en puurder kan niet. Met een sensationele wendbaarheid, een indrukwekkend vermogen en een agressieve styling waar geen andere naked bike aan kan tippen. De 690 Duke R is met zijn robuuste vermogen een mooie upgrade van de RC390. De RC Cup is de basis van het racen, een perfecte opstap. De 690 Duke Battle gaat een stap verder. Het blijft een cup waarbij alle motorblokken aan elkaar gelijk zijn en het een betaalbare klasse binnen de motorsport is. De rijders mogen wel gebruik maken van slicks, regenbanden en bandenwarmers, daarnaast rijden ze met volledig instelbare vering. Deelname aan de 690 Duke Battle is vanaf 16 jaar.

 Joey Litjens: ‘’De KTM RC cup heeft haar potentie reeds getoond in het eerste deel van ons raceseizoen. Als coördinator en coach van de KTM RC Cup kan ik concluderen dat KTM een succesformule in handen heeft. Een vervolg stap van de RC Cup spreekt dan ook voor zich. De komst van een KTM 690 DUKE BATTLE is precies op het juiste moment. Mijn verwachtingen zijn dat jong en oud hier veel plezier en voordelen aan gaan beleven.’’

Engine
Design: 1-cylinder, 4-stroke engine
Displacement: 690 cm³
Power in BHP: 79 BHP
Transmission: 6-speed
Clutch: APTC(TM) slipper clutch, hydraulically actuated

Chassis
Front suspension: WP upside-down Ø 43 mm, fully adjustable
Rear suspension: WP monoshock with Pro-Lever linkage, fully adjustable
Front brake: Brembo monoblock four-piston radial fixed calliper, brake disc

KTM 690 Duke R Cup


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal


* Verplichte Velden