NL InternationaleKampagne motiv 1 820x100

Nieuw: Michelin City Pro voor lichte motorfiets en scooters

De Michelin City Pro is ontwikkeld voor intensief gebruik in de stad onder omstandigheden waarin hij het meeste te lijden heeft. Deze band biedt drie belangrijke voordelen ten opzichte van zijn voorganger en zijn concurrenten: een ongekende robuustheid waardoor hij de overlast door lekrijden aanzienlijk vermindert, een betere veiligheid en een langere levensduur. Hij is bedoeld voor motoren met een kleine cilinderinhoud, tot 150 cc, en scooters met grote wielen. Of hij nou wordt gebruikt door een stadsbewoner die er mee op en neer pendelt naar het werk, dan wel door een motorkoerier die zich door de verkeersopstoppingen van een metropool beweegt, de Michelin City Pro is perfect afgestemd op deze vormen van gebruik.

De voordelen die hij in zich verenigt, zijn te danken aan een combinatie van innovaties en optimalisaties.
•Met de Michelin technologieën kan de robuustheid van de band worden versterkt, waardoor hij 20 % meer weerstand heeft tegen lekrijden dan concurrerende producten.
•De toepassing van een special ontwikkelde rubber compound, garandeert dat hij 10 % langer meegaat dan zijn concurrenten.
•Tot slot zorgt zijn nieuwe loopvlakprofiel voor meer grip op droog, nat en glad wegdek.
Meer robuustheid en veiligheid gedurende een groter aantal kilometers is, kort samengevat, wat de nieuwe Michelin City Pro karakteriseert. Deze band is een concrete uitwerking van de Michelin Total Performance strategie, die alle prestaties van een band tegelijkertijd en zonder compromissen wil verbeteren. De Michelin City Pro is, na de Michelin Pilot Road 4, de tweede band die dit jaar wordt toegevoegd aan het Michelin aanbod van motorbanden. Hij is beschikbaar in 21 afmetingen voor wielen van 14 tot en met 18 inch en snelheidsindex P (tot 150 km/uur) tot S (tot 180 km/uur).

Gebruikseisen
Als een transportmiddel ook als werkinstrument functioneert, moet het onder alle omstandigheden robuust en betrouwbaar zijn. In een context van constante en absoluut noodzakelijke beschikbaarheid, is de band een essentiële schakel. Michelin houdt daar rekening mee en heeft er een topprioriteit van gemaakt. De ontwerpers van de Michelin City Pro zijn de uitdaging aangegaan om het gebruik van de band te begrijpen en te focussen op de woon-werk trajecten met omstandigheden waarin robuustheid en lange levensduur allebei noodzakelijk zijn terwijl tegelijkertijd zeer hoge eisen aan de veiligheid worden gesteld. En dat is een flinke uitdaging als men bedenkt dat de band in staat moet zijn om in alle weersomstandigheden te voldoen aan de behoeften van de gebruiker. Rekening houdend met deze lastige aspecten, moest Michelin al haar expertise inzetten om de Michelin City Pro te ontwikkelen. De meest geavanceerde technologieën zijn hiervoor benut.
De gebruikers waar het om gaat

De Michelin City Pro is gemaakt om te beantwoorden aan de behoeften van iemand die - hetzij alleen, hetzij met een passagier of belading - veel rijdt (6 tot 7 dagen per week en 150 tot 200 kilometer per dag) onder veeleisende verkeersomstandigheden (opstoppingen, veelvuldig optrekken en afremmen, natte en gladde wegen, onregelmatig wegdek) en die veiligheid alsmede een lange gebruiksduur zonder tijdverlies door lekrijden verwacht

De Michelin City Pro is een adequaat antwoord op het risico van schade door scherpe voorwerpen zoals spijkers of glasscherven, beschadigd asfalt, kuilen, en onverwachte veranderingen in grip door riooldeksels, geverfde markeringen op de weg, of stukken met kiezels. De Michelin City Pro is DE bandenoplossing voor meer veiligheid, meer robuustheid en consistentere prestaties voor motorrijders.

De technologieën die zijn toepast voor meer weerstand tegen lekrijden en daarmee ook voor meer veiligheid en een langere levensduur

Een nog niet eerder vertoonde robuustheid
De Michelin Overlap Technology (MOT) voorziet in een bescherming bestaande uit drie versterkte lagen onder het loopvlak en wordt gekenmerkt door de dikte van het gebruikte rubber. Met deze technologie wordt een ongeëvenaard resultaat behaald: de Michelin City Pro heeft 20 % meer weerstand tegen lekrijden dan zijn bestpresterende concurrent*. Dit resultaat is bevestigd in een interne test van Michelin waarbij met 48 motoren 444.000 kilometer onder reële praktijkomstandigheden werd afgelegd. Daarbij werd over een afgelegde afstand van 100.000 kilometer slechts één keer lek gereden**. Machine die wordt gebruikt bij een standaardtest voor perforatie-energie. Met deze test kan worden bewezen dat er bij de Michelin City Pro 20 % meer energie nodig is voor lekrijden dan bij zijn bestpresterende concurrent.
* Testen voor remenergie, uitgevoerd tussen 3 en 9 maart 2014 door TÜV Rheinland Malaysia Sdn. Bhd., waarbij de Michelin City Pro (80/90-17 50S) werd vergeleken met de IRC Eagle Grip NR73 (80/90-17 44S), de DUNLOP TT900, en de D104J (80/90-17 44P). Individuele resultaten kunnen afwijken al naar gelang het type motor en de operationele omstandigheden. ** Interne testen, tussen 14 november 2013 en 26 maart 2014 door Michelin uitgevoerd in Bangkok met 48 motoren onder normale gebruiksomstandigheden. Individuele resultaten kunnen afwijken al naar gelang het type motor en de operationele omstandigheden.

Betere luchtdichtheid door het binnenrubber van de band.
Zo wordt de binnenband beschermd en wordt het risico van spanningsverlies door schuren zoveel mogelijk beperkt. Een langere levensduur in kilometers De nieuwe rubber compound, die speciaal voor de Michelin City Pro is ontwikkeld en zelfs nog beter is dan de rubber compound van de Michelin M35, maakt een 10% langere gebruiksduur mogelijk van de Michelin City Pro in vergelijking met zijn best presterende concurrent*. Dit is opnieuw bevestigd door interne testen die tussen 14 november 2013 en 26 maart 2014 door Michelin in Bangkok zijn uitgevoerd. Met 48 motoren werd een afstand afgelegd van 440.000 kilometer en daaruit bleek dat de gemiddelde levensduur van de voorband 30.000 kilometer was en die van de achterband 20.000 kilometer. * Vergelijkende testen uitgevoerd door Dekra in juni 2013 met de Michelin City Pro, vergeleken met de IRC Maxing NR58, Dunlop D104 en Michelin M35. Achterbanden: 70/90-17 (Michelin City Pro tire / Dunlop D104) en 2.50-17 (IRC Maxing NR58 / Michelin M35).

Meer veiligheid
De Michelin City Pro heeft een geoptimaliseerd contactvlak zodat hij efficiënter kan presteren. Z'n innovatieve loopvlakprofiel garandeert meer grip dan dat van z'n voorganger, de Michelin M35. Dankzij de centrale groef, het gerstekorrelpatroon en een groef-loopvlakverhouding die al naar gelang de hellingshoek van de band varieert (van 30% op het midden van het loopvlak tot 35% op de schouders), beschikt de Michelin City Pro over meer capaciteit om water af te voeren. Z'n profiel heeft daardoor meer grip op droge, natte en gladde wegen. Bij interne testen, uitgevoerd door Michelin, kwam dat op nat wegdek tot uitdrukking in een grotere hellingshoek* en een 1,3 seconde snellere rondetijd** voor de Michelin City Pro ten opzichte van zijn bestpresterende concurrent. *Interne test uitgevoerd in maart 2014, waarbij de Michelin City Pro werd vergeleken met de IRC MAXING NR58, DUNLOP TT100 en DUNLOP D104. Afmetingen: 70/90-17 en 80/90-17 (Michelin City Pro en DUNLOP D104), en 2.25-17 en 2.50-17 (IRC MAXING NR58 and DUNLOP TT100). Deze resultaten kunnen afwijken al naar gelang de motor en de rijomstandigheden. **Interne test uitgevoerd in maart 2013, waarbij de Michelin City Pro werd vergeleken met de IRC MAXING NR58, DUNLOP D104 en Michelin M35. Afmetingen: 60/90-17 en 70/90-17 (Michelin City Pro), 60/100-17 en 70/90-17 (Dunlop D104) en 2.25-17 & 2.50-17 (IRC MAXING NR58 / Michelin M35). Deze resultaten kunnen afwijken al naar gelang de motor en de rijomstandigheden.

Michelin City Pro: een compleet aanbod
Al meteen in het eerste jaar dat hij te koop is, wordt de Michelin City Pro aangeboden in 21 afmetingen van 14 tot en met 18 inch en met snelheidindex 'P' (tot 150 km/uur) tot en met 'S' (tot 180 km/uur). De afmetingen zijn zorgvuldig op de doelgroep afgestemd en bedoeld voor gemotoriseerde tweewielers met een kleine cilinderinhoud tot 150 cc. Het aanbod is geschikt voor een breed spectrum aan modellen van de Honda Vision 110 tot de Yamaha Spark Nano, Piaggio Liberty 50cc, Sym Symphony 125, Honda SH 125i, Yamaha Xenter 125, Honda CG 150 Fan 1 Titan en Honda Wave/Dream. Met deze afmetingen is de Michelin City Pro al in zijn eerste jaar geschikt voor 75% van de motoren in de landen waarvoor hij is bedoeld.

Michelin Total Performance
Kort gezegd, wordt de nieuwe Michelin City Pro gekenmerkt door meer robuustheid, gecombineerd met extra veiligheid onder alle gebruiksomstandigheden. En dat over meer kilometers. Het doel was meer dan z'n allround prestaties verbeteren. Deze band moest prestaties verbeteren die eigenlijk niet te combineren zijn. Namelijk weerstand tegen lekrijden, grip op droge, natte en gladde wegen, en een lange levensduur. Om al deze kwaliteiten in één band te kunnen verenigen, moesten geavanceerde methoden worden toegepast, een uitgebreide testcapaciteit worden aangewend, en speciale productietechnieken worden ingezet. De Michelin City Pro is de concrete belichaming van de Michelin Total Performance strategie, die op een consistente wijze alle prestaties van de banden tegelijkertijd verbetert; hoe verschillend hun functies ook zijn. Deze uitdaging was mogelijk dankzij de diepgaande kennis en expertise van Michelin en een investering van ruim € 640 miljoen in Research & Development. Ter illustratie: alleen al voor tweewielers, produceren de ontwikkelaars van Michelin elk jaar 450 prototypes en besteden ze 12.000 uur aan het maken van berekeningen.

De Michelin City Pro in 10 kerncijfers
1 De Michelin City Pro, in zijn categorie de band met de meeste weerstand tegen
lekrijden
1 Het aantal keren lekrijden per 100.000 km*
3 Het aantal beschermende lagen net onder het loopvlak
10 Procent extra levensduur in kilometers ten opzichte van concurrenten
20 Procent extra weerstand tegen lekrijden ten opzichte van concurrenten
21 Het aantal beschikbare afmetingen
48 Het aantal motortaxi's dat is ingezet tijdens de test
20.000 Het gemiddelde aantal kilometers dat een achterband meegaat
30.000 Het gemiddelde aantal kilometers dat een voorband meegaat
440.000 Het aantal kilometers dat de deelnemers hebben afgelegd tijdens de test die door Michelin is uitgevoerd

MICHELIN CityPro motorband scooterband

  • Pinterest
Ga

Husqvarna oktober 2018 52452 pioneer 300x250

Revit Nieuwsmotor mei