Persberichten

2014 Piaggio modellen en MotoGP ambities

De EICMA-show in Milaan, die vandaag zijn deuren weer heeft geopend, vormt voor de Piaggio Groep steevast hét moment om het productnieuws voor de diverse merken bekend te maken. Daarbij is dit jaar een hoofdrol weggelegd voor de splinternieuwe Vespa Primavera, die als vervanger van de Vespa LX de komende jaren een aanzienlijk deel van de totale Vespa-verkopen voor zijn rekening gaat nemen. Daarnaast onthulde de Piaggio Groep vandaag zowel voor Aprilia als voor Moto Guzzi diverse modellen die op detail verder verfijnd zijn.2014 Piaggio-EICMA-Aprilia-Vespa-MotoGuzzi

Vespa Primavera
Vespa heeft vandaag op de EICMA officieel het doek van de nieuwe Primavera getrokken, waarmee het merk een model onthulde dat de elegantie en stijl van de nieuwe Vespa 946 heeft geërfd, zonder het comfort en de dagelijkse bruikbaarheid voor de oorspronkelijke Primavera en de huidige Vespa LX uit het oog te verliezen. Een kenmerkende stijlfeature van de nieuwe Primavera is de omegavormige centrale uitsparing voor de benen, die niet alleen de rijpositie van de bestuurder verbetert, maar waarmee Vespa tegelijkertijd ook terugblikt op het succesvolle design van de 'Vespini' uit de jaren '60 en '70. Verder worden in het design van de Primavera de voor Vespa bekende zachte, ronde vormen afgewisseld met scherp gesneden details.

Qua kleurstellingen blikt Vespa met de Primavera eveneens terug op het rijke verleden van het merk. De stijlvolle Primavera-kleuren (MonteBianco White, Blue Midnight, Dragon Red, Crete Senesi Brown, Marechiaro Light Blue en Vulcan Black) vormen een speels contrast met de drie exclusieve zadelkleuren, met nieuwe kleurcombinaties tot gevolg die de stijl van de Primavera nog meer kracht bijzetten. Op www.vespa.nlen www.vespa.be zijn de configurators van de Primavera inmiddels 'live' gekomen, waarmee de talloze personalisatiemogelijkheden voor eenieder uit te proberen zijn.

Vanaf eind november wordt de Vespa Primavera in de Benelux leverbaar, in 50cc (zowel in 25km als in 45km uitvoering) én als 125cc motorscooter.

Een video van de Vespa Primavera is beschikbaar ophttp://youtu.be/43SToTNwTOk.

Nieuwe kleuren voor Aprilia RSV4; Tuono ABS-versie
Eerder dit jaar scherpte Aprilia de RSV4 R APRC ABS en RSV4 Factory APRC ABS op tal van gebieden al verder aan, met een nog betere wegligging dankzij een verdere verfijning van het rijwielgedeelte en een verder geoptimaliseerd Aprilia Performance Ride Control (APRC) systeem. Op de EICMA presenteert de Superbike-kampioen 2013 nu ook nieuwe kleurstellingen voor de RSV4. Zo debuteert de RSV4 R ABS in Milaan in de nieuwe combinatie matzwart/Competition matzwart en in de nieuwe kleur Formula rood. Daarnaast is de RSV4 Factory ABS vanaf nu uitsluitend te bestellen in de nieuwe livery Absolute zwart.

De Aprilia RSV4 is in de nieuwe kleurstelling per direct te bestellen, net als de Aprilia Tuono V4 R APRC ABS.

Nederland België
Aprilia Tuono V4 R APRC ABS € 17.790,- € 15.790,-
Aprilia RSV 4 R APRC ABS € 20.990,- € 18.490,-
Aprilia RSV 4 Factory APRC ABS € 24.490,- € 21.395,-
Kleurenpallet Moto Guzzi V7 vernieuwd

Moto Guzzi presenteert op de EICMA in Milaan de 2014-range voor de V7-serie. Naast kleine vernieuwingen springt het nieuwe kleurenpallet voor de V7-reeks direct in het oog, met zowel voor de V7 Stone als voor de V7 Special en V7 Racer nieuwe kleurcombinaties.

Zwart overheerst voor het modeljaar 2014 op de V7 Stone, waardoor zijn design nog minimalistischer overkomt. Met uitzondering van het motorblok en het uitlaatsysteem zijn alle accenten die voorheen verchroomd waren nu zwart uitgevoerd. Variërend van de spiegelkappen, tot aan de schokdempers, spatborden, velgen en zijpanelen. Daarmee valt de brandstoftank van de V7 Stone, beschikbaar in de kleuren Rosso Corposo (sportief), Verde Agata (elegant) en Nero Ruvido (modern), als contrasterend element nu nog meer op.

De V7 Special is nu leverbaar in twee kleurvarianten: in metallic zilver met zwarte accenten voor een meer elegant voorkomen, of in zwart met oranje details, verwijzend naar de kleurcombinatie van zijn beroemde voorganger. In beide gevallen zijn de velgen zwart uitgevoerd.

De V7 Racer tot slot wordt net als de Stone gekarakteriseerd door zwarte details, uiteenlopend van de zijpanelen en spiegels tot aan de steunen van de einddemper en de beschermdelen van de voetsteunen. Daarmee contrasteren ze sterk met de verchroomde brandstoftank. De witte teint van het kenmerkende getal zeven op de kuip en op de achterste flanken heeft nu plaats gemaakt voor een verchroomde versie.

 

MotoGP
Tenslotte verklaarde de voorzitter van de Piaggio groep Roberto Colaninno dat Aprilia in 2016 wil gaan deelnemen aan de MotoGP klasse. De succesvolle jaren in de superbikes heeft hen doen besluiten om naar de MotoGP te gaan. Colaninno verklaart dat 'we hebben nog twee drukke jaren voor de boeg'. Tevens werd er afgelopen week bekend dat Marco Melandri van BMW overgaat naar Aprilia Superbike.


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal


* Verplichte Velden