• Home
  • Persberichten
  • Flexibele motorverzekering winnend idee verzekeringscommunity Onderling.nl
Persberichten

Flexibele motorverzekering winnend idee verzekeringscommunity Onderling.nl

Het idee voor een flexibele motorverzekering ‘Motorverzekering Aan en Uit!’ is vandaag door leden van co-creatieplatform Onderling.nl gekozen tot het beste verzekeringsidee op het gebied van mobiliteit. Consumenten deelden hun idee op de community van FBTO en stemden op de beste vijf ideeën. FBTO gaat het idee van inzender Frank Smeets uit Veldhoven samen met de community op Onderling.nl verder uitwerken en lanceren als verzekeringsproduct.FBTO logo

Frank Smeets deed mee aan een actie op Onderling.nl, waarin verzekeraar FBTO het publiek uitdaagde om tot een nieuw verzekeringsproduct of dienst op het gebied van mobiliteit te komen. Een deskundige jury nomineerde 5 ideeën van de in totaal 49 inzendingen. In totaal is 345 keer gestemd op de top 5. Met 70 publieksstemmen vóór kwam het idee van Frank Smeets als beste uit de bus.

Motorverzekering: aan én uit
‘Ik bezit zelf een motor als hobby en rij af en toe. Bijvoorbeeld als het mooi weer is. Dat is misschien maximaal 20 dagen per jaar, terwijl ik voor 365 dagen betaal. Zo ben ik op het idee gekomen van het aan- en uitzetten van de motorverzekering,’ vertelt Frank Smeets. ‘Ik denk dat er bij collega-motorrijders veel behoefte is aan zo’n verzekering.’ Het idee van Frank Smeets wordt door FBTO getoetst op haalbaarheid en in de komende maanden uitgewerkt. Het product wordt naar verwachting in de lente gelanceerd.

Co-creatie van verzekeringsproducten
FBTO introduceerde in 2011 het platform Onderling.nl om nog beter zicht te krijgen op hoe consumenten denken en wat hen bezig houdt als het gaat om verzekeren. Inmiddels reageren ruim 2100 consumenten op casussen en beslissen over het uitkeren van een schade of andere verbeteringen. Carolien Bos van FBTO: ‘Met deze ideeënwedstrijd wilden we co-creatie nog een stap verder brengen. De consument weet bij uitstek welk product goed bij hem of haar past. Daarom hebben we het publiek zelf gevraagd met ideeën te komen voor nieuwe verzekeringsproducten.’

Kwalitatief goede ideeën
Naast het inzenden konden deelnemers ook reageren op de genomineerde ideeën. Bos: ‘We waren blij met de kwaliteit van de ideeën die mensen instuurden en de kritische feedback van de community. Zo kwamen er inzenders met plannen om je verzekerde bedrag zelf te kiezen, schadevrije jaren van je autoverzekering te delen met je kinderen, je rijgedrag te verzekeren en een app om schade te melden. Allen waren innovatieve oplossingen om verzekeringsproducten te ontwikkelen, die het voor iedereen makkelijker maken. Dat is precies wat we beoogden met deze wedstrijd. Ook de andere ideeën willen we graag benutten, we bekijken wat we ermee kunnen doen.’

Over Onderling.nl
Onderling.nl is het co-creatieplatform voor verzekeringen van FBTO. Op het platform geven 2.108 Nederlanders hun mening over concrete cases rondom het uitkeren van claims bij de verzekering. Het voordragen van cases gebeurt door leden, klanten van FBTO of door FBTO zelf. Beslist de community dat uitkering gewenst is, dan voert FBTO het advies door. Sinds de oprichting van het platform in april 2011 zijn 134 zaken behandeld.

Over FBTO
FBTO is een jonge verzekeraar. Begonnen in 1956 als Friese Boeren en Tuinders Onderlinge. FBTO is een direct writer. Dat betekent dat je direct contact hebt met je verzekeraar, zonder tussenkomst van anderen. De manier waarop -internet, e-mail, app's , social media of telefoon- kies je zelf. FBTO heeft verschillende verzekeringen. Bij FBTO kies je zelf wat je nodig vindt.


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal


* Verplichte Velden