• Home
  • Motornieuws
  • Stilte rondom aangekondigde Triumph crossmotoren even doorbroken
Stilte rondom aangekondigde Triumph crossmotoren even doorbroken

Stilte rondom aangekondigde Triumph crossmotoren even doorbroken

Eind juli 2021 kondigde Triumph Motorcycles een zeer onverwachte stap aan: de Britse motorfabrikant gaf aan met èchte motorcrossmodellen en enduro's te komen, op het terrein waar KTM en de Japanse motormerken dominant zijn. Een uiterst bijzondere beslissing, omdat Triumph op dat moment in geen enkele vorm van motorsport meedeed, behalve de levering van motorblokken in de Moto2;  een standaardklasse zonder competitie van andere fabrikanten. 

Feit is dat en voor een motorcrossmotor geen echte keuzes mogelijk zijn; het moet wel gaan over een 250 en/of 450 eencilinder, omdat dat de enige modellen zijn die in die takken van sport gebruikt worden. In het toenmalige persbericht liet Triumph weten samen te werken met de Amerikaanse motorcrosslegende Ricky Carmichael en vijfvoudig enduro-wereldkampioen Ivan Cervantes. Maar, daarna bleef het lang stil. 

Nu is er voor het eerst sinds lange tijd weer wat beweging waar te nemen op dit vlak, al is die maar klein. Triumph laat namelijk weten dat Carmichael en Cervantes in het Triumph hoofdkantoor in Hinckley (UK) waren en dat alles geweldig verloopt. In een quote van Carmichael zegt die het vooral erg leuk te vinden nu de mensen van Triumph ontmoet te hebben, terwijl Cervantes laat merken dat hij het echte ontwikkelingswerk doet. 

“Voor mij is dit een enorm moment. We hebben de motor al vele malen getest, maar het was geweldig om samen met Ricky zelf te rijden, en erg bevredigend om te zien hoe blij hij is met de setup die we hebben ontwikkeld. We hebben een aantal zeer grote stappen gemaakt en een aantal zeer productieve veranderingen, en ik ben erg blij met waar we zijn. Ik heb lange tijd aan dit project gewerkt met een geweldig team, die allemaal hetzelfde doel delen: vanaf het begin competitief zijn. Ik kan niet wachten op de volgende stappen!”

 


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal

Please enable the javascript to submit this form