Nieuw: Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

Nieuw: Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

Ducati heeft zojuist tijdens een online event de nieuwe Ducati Multistrada V4 Pikes Peak onthuld. Ducati zet de nieuwste Multistrada in de markt als toermotor, die ook op het circuit uit de voeten zou moeten kunnen. Om dit te kunnen bereiken is Ducati verder gegaan dan de V4 Pikes Peak enkel te voorzien van een nieuw kleurenschema. Speciaal voor de V4 Pikes Peak heeft Ducati gekozen voor eenzijdige ophanging van het achterwiel, een 17 inch voorwiel en daarnaast een nieuwe rijmodus geïntroduceerd. Naast de standaard rijmodi Urban, Touring en Sport is de Pikes Peak ook voorzien van de rijmodus Race. In deze rijmodus is het volledige vermogen van 170 Pk beschikbaar. Daarnaast is het ingrijpen van de traction- en wheelie control minimaal. Dit volledige vermogen komt vrij bij 10.500 toeren per minuut, terwijl het maximale koppel van 125 Nm vrij komt bij 8750 toeren per minuut.

De Multistrada V4 Pikes Peak is in eerste instantie echter direct te herkennen door de nieuwe kleurstelling. Deze kleurstelling is exclusief voor de Pikes Peak uitvoering en niet te bestellen op de andere varianten van de Multistrada. Volgens Ducati is de kleurstelling geïnspireerd op de Moto-GP kleuren van Ducati. Waarbij het witte vlak ruimte biedt aan het racenummer. Qua uiterlijk is de V4 Pikes Peak verder voorzien van verschillende carbon onderdelen en prijkt een groot V4 logo op het zadel.

Om de sportieve eigenschappen verder te benadrukken, heeft Ducati er voor gezorgd dat de Multistrada V4 Pikes Peak 4 kilo lichter is dan de Multistrada V4 S. Dit heeft Ducati onder andere weten te bereiken door de nieuwe Marchesini velgen, die 2,7 kilo lichter zijn ten opzichte van de V4 S. Standaard zijn de velgen voorzien van Pirelli Diablo Rosso IV banden. 120/70 aan de voorzijde en 190/55 aan de achterzijde.

Verder is de Multistrada V4 Pikes Peak standaard voorzien van Öhlins Smart-EC 2.0 elektronische vering. Dit is dezelfde vering die ook gebruikt wordt op de Panigale V4 S en de Streetfighter V4 S. Dit systeem reguleert zelfstandig op basis van de rijder input de afstelling aan de voor- en achterzijde.
Ook de remmen zijn deels overgenomen van de Panigale, dit gaat echter enkel om de remblokken zelf. Het volledig remsysteem komt van Brembo's Stylema lijn, met aan de voorzijde 330 milimeter schijven en aan de achterzijde 265 milimeter.

Ducati heeft ook de ergonomie aangepast. De voetsteunen zijn op de Multistrada V4 Pikes Peak 10 milimeter verder naar achter en omhoog geplaatst. Daarnaast is ook het stuur 15 milimeter hoger geplaatst, waarbij de beide stuurhelften ook meer naar de rijder toegedraaid zijn.
Verder is de V4 Pikes voorzien van radar aan de voor- en achterzijde. Hierdoor zijn adaptive cruise control en een dode hoek detectie standaard. Door middel van Ducati Connect is de Multistrada voorzien van een geïntegreerd navigatiesysteem in het 6,5 inch TFT-display.

Als optie biedt Ducati voor de Multistrada V4 Pikes Peak ook een Akrapovič race uitlaat aan. Deze is echter enkel gemaakt voor het circuit en kent geen straathomologatie. Prijzen en Nederlandse beschikbaarheid zijn nog niet bekend gemaakt.

Lees hier alles over de 2022 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak.


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal

Please enable the javascript to submit this form