Nieuw: 2021 MV Agusta Superveloce 800 S

Nieuw: 2021 MV Agusta Superveloce 800 S

Door middel van een Youtube video heeft MV Agusta de 2021 Superveloce 800 gepresenteerd. De nieuwe Superveloce heeft het zelfde uiterlijk als zijn voorganger maar onderhuids is het één en ander wel aangepast. Zo voldoet de nieuwe Superveloce aan de Euro5 norm, is het frame aangepast waardoor deze stijver is geworden en een nieuw type oliekoeler moet er voor zorgen dat de motorolie en de temperatuur van de motor 5% lager komt te liggen. De 2021 MV Agusta Superveloce 800 heeft een verbeterde gasrespons om het vermogen beter te doseren en heeft front lift control. Hiermee is het maken van een wheelie beter te controleren. De vernieuwde koppeling in combinatie met de launch control en quickshifter zorgen ervoor dat je vol vermogen kan wegrijden vanuit stilstand.

Ook is er nu de 2021 MV Agusta Superveloce 800 S. Deze variant is alleen in het wit verkrijgbaar en is voorzien van spaakwielen. Optioneel is er een race-kit voor verkrijgbaar. Dit is een kit bestaande uit een éénpersoons zadel van alcantara, een Arrow uitlaatsysteem en een bijpassende ECU om het motormanagement aan te sluiten op het uitlaatsysteem.

De basisvariant van de Superveloce is verkrijgbaar in het geel/grijs en in het rood/grijs. De Superveloce S alleen in het wit verkrijgbaar. Wat de prijs van de 2021 Superveloce 800 (S) is en wanneer hij bij de dealers staat is nog niet bekend.

Link Testmotor: Test 2020 MV Agusta Superveloce 800

Type Three cylinder, 4 stroke, 12 valve
Timing system “D.O.H.C” with mechanical chain tensioner and DLC tappet
Total displacement 798 cm3 (48.7 cu. in.)
Compression ratio 13.3:1
Starting Electric
Bore x stroke 79 mm x 54.3 mm (3.1 in. x 2.1 in.) Max. power - r.p.m. (at the crankshaft) 108 kW (147 hp) at 13.000 r.p.m. Max. torque - r.p.m.
 FRONT SUSPENSION  
Type Marzocchi “UPSIDE DOWN” telescopic hydraulic fork with rebound-compression damping and spring preload external and separate adjustment
Fork dia. 43 mm (1.69 in.)
Fork travel 125 mm (4.92 in.)
REAR SUSPENSION  
Type Progressive Sachs, single shock absorber with rebound and compression damping and adjustment
BRAKES  
Front brake Double floating disc with Ø 320 mm (Ø 12.6 in.) diameter, with steel braking disc and flange
Front brake caliper Brembo radial-type monobloc, with 4 pistons Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)
Rear brake Single steel disc with Ø 220 mm (Ø 8.66 in.) dia.
Rear brake caliper Brembo with 2 pistons - Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)
Cooling system Cooling with separated liquid and oil radiators 
Electronic quick shift MV EAS 3.0 (Electronically Assisted Shift Up & Down)
Clutch Wet, multi-disc slipper clutch
Transmission Cassette style; six speed, constant mesh
DIMENSIONS AND WEIGHT  
Wheelbase 1.380 mm (54.33 in.)
Overall length 2.015 mm (79.92 in.)
Overall width 760 mm (28.74 in.)
Saddle height 830 mm (32.68 in.)
Min. ground clearance 120 mm (4.72 in.)
Trail 99 mm (3.89 in.)
Dry weight 173 kg (381.4 lbs.)
Fuel tank capacity 16,5 l (4.36 U.S. gal.)
PERFORMANCE  
Maximum speed 240.0 km/h (149.1 mph)
FRAME  
Type ALS Steel tubular trellis
Rear swing arm pivot plates material Aluminium alloy
Front brake Double floating disc with Ø 320 mm (Ø 12.6 in.) diameter, with steel braking disc and flange
Front brake caliper Brembo radial-type monobloc, with 4 pistons Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)
Rear brake Single steel disc with Ø 220 mm (Ø 8.66 in.) dia.
Rear brake caliper Brembo with 2 pistons - Ø 34 mm (Ø 1.34 in.)
ABS System Continental MK100 with RLM (Rear Wheel Lift-up Mitigation) and with cornering function
WHEELS  
Front: Material/size Alloy spoke wheel 3.50” x 17”
Rear: Material/size Alloy spoke wheel 5.50” x 17”
TYRES  
Front 120/70 - ZR 17 M/C (58 W) Pirelli Diablo Rosso Corsa II
Rear 180/55 - ZR 17 M/C (73 W) Pirelli Diablo Rosso Corsa II
Environmental Standard Euro 5
Combined fuel consumption 6.1 l/100 km

Share

Laatste Nieuws

Please enable the javascript to submit this form