Honda lanceert voor 2021 nieuwe CRF250L en CRF250 Rally

Honda lanceert voor 2021 nieuwe CRF250L en CRF250 Rally

Over enige dagen onthult Honda een nieuwe versie van de CRF250L en de CRF250 Rally maar ze heeft nu al het beeld ervan vrijgegeven. Beide motoren zijn qua uiterlijk tegengesteld aan elkaar, ondanks de technische gelijkenis. De CRF250L is een 'tamme' versie van de CRF250R en CRF250RX crossmotoren, gemaakt om op straat en op zachte ondergrond te kunnen rijden. Om dat te bereiken heeft Honda de L enorm ver teruggetuned, om zo zonder veel onderhoud toch lang mee te kunnen gaan. Voor Honda veroorzaakt het model een lastige spagaat, omdat de straatmotoren van het merk altijd aan alle betrouwbaarheidseisen moeten voldoen, maar bij de crossmotoren geldt dat duurzaamheid opgeofferd mag worden voor snelheid. 

Gevolg daarvan is dat deze versie in de huidige versie nog maar 24,4 PK (18,2 kW) overhield, waardoor het huidige model voor € 5.599,- door veel consumenten duur werd gevonden, terwijl de motor ook niet past in de A1-rijbewijswetgeving en voor A2 juist erg licht is. In Nederland was de CRF250L dan ook geen enorm succes. De Rally-versie is een heel andere machine qua uitrusting en uiterlijk, maar met hetzelfde motorblok en dezelfde prestaties. Ook hier geldt dat de CRF 250 Rally motorisch niet al te zwaar is uitgerust, waardoor de stoere opbouw meer gericht lijkt op het uiterlijk dan daadwerkelijke rally-inzet. Het is wel afwachten in hoeverre Honda de 2021-modellen heeft aangepast, dat zal over een ruime week bekend worden gemaakt. 

Dit neemt overigens zeker niet weg dat zowel de : L" als de Rally zeer betrouwbare go-anywhere motorfietsen zijn, voor motorrijders die wel vaak offroad gaan maar daarbij geen enorme haast hebben. 

 


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal


* Verplichte Velden