Suzuki brengt modelnaam Bandit terug

Suzuki brengt modelnaam Bandit terug

Met de introductie van de Suzuki GSX150 Bandit, heeft de Japanse motorfabrikant de klassieke modelnaam Bandit teruggebracht in haar line-up. De Bandit 150 is een licht model voor de Aziatische markt, een modern ogende naked bike die in Azië een tegenhanger is van de succesvolle MT15 van Yamaha. De Japanse fabrikant biedt met de Bandit 150 een 147cc eencilindermotor met vloeistofkoeling. Deze motor kan 19,3 pk produceren bij 10.500 tpm en 14 Nm koppel bij 9000 tpm. Ter vergelijking: de Yamaha MT-15 die in India wordt verkocht, levert 17,9 pk bij 10.000 tpm en 13,9 Nm bij 8.500 tpm, wat de Suzuki iets sterker maakt, een belangrijke factor in de Aziatische verkoopwedloop. 

Suzuki heeft het de laatste jaren lastig als het gaat om het vernieuwen van haar modellijnen, waarbij het teruggrijpen naar klassieke modellen moet helpen om de klanten van vroeger weer terug te winnen. De officiële Bandit-benaming laat zien dat Suzuki ook hier aan de terugkeer naar vroegere succesnummers denkt, zoals dat ook al gebeurde bij het GSX-S1000 Katana retromodel en de terugkeer van de -al met pensioen gestuurde- SV650. 

 Sinds 1989 was de GSF Bandit een succesnummer in Europa, wat zowel gold voor de 600/650 als de 1200/1250-versie. Het basic naked-model werd opgevolgd door de GSX-S modellen, maar die werden nooit zo populair als de Bandit-serie. Sinds 2018 was de naam alweer terug in gebruik, maar nu is er dus een volledig nieuwe versie voor de 150 Bandit. 


Share

Laatste Nieuws

Please enable the javascript to submit this form