Al eerder presenteerde MV AGusta de Brutale 1000RR Serie Oro, maar nu is er ook een "standaard" versie voor modeljaar 2020. Dit model is nieuw, net als de gisteren al genoemde SuperVeloce 800 en Rosso-versies. De nieuwe naked bike haalt 208 PK bij 13.000 toeren en 116,5 Nm bij 11.00 toeren uit een 1000 cc viercilinder in lijn. De "B4", zoals de Brutale 1000 viercilinder intern wordt genoemd, weegt droog 186 kilo en is voorzien van alle denkbare elektronische hulpsystemen, net als dat bij de exclusieve Serie Oro al het geval is. Het verschil met de Oro zit dan ook meer in de opbouw: de lichtgewicht carbon wielen van de Gold-serie zijn op de 1000 RR vervangen door gesmeed aluminium, terwijl er ook veel minder carbon wordt gebruikt in de rest van de motorfiets. Gebleven zijn het 5-inch TFT dashboard met bluetoothverbinding en de standaard cruise control. 

Het elektronische MIVS motormanagement is in samenwerking met Eldor vernieuwd, Er zijn vier mappings (Sport, Race, Rain, Custom) en een IMU regelt de in 8 standen instelbare tractiecontrole. De nieuwe Front Lift Control zag een flinke evolutie, net als de EAS 2.1 Up & Down quickhshifter en het Bosch 9 Plus Race Mode ABS met RLM (Rear wheel
Lift-up Mitigation). Volgens de laatste mode is ook de Brutale 1000RR voorzien van aerodynamische wings. 

2020 MV Agusta Brutale B4 1000 RR rossa rear