MV Agusta heeft voor de aankomende vijf jaar nieuwe doelstellingen bepaald. De Italiaanse fabrikant hoopt dan meer dan 25.000 motorfietsen te verkopen. Om dit te bereiken willen ze zich met name richten op het hogere- en midden segment. Door ook het middengebied te gaan bedienen hoopt MV Agusta meer nieuwe klanten te werven, die zodoende op een goedkopere en laagdrempelige wijze op kunnen stappen bij het Italiaanse merk. Tevens richt het nieuwe plan zich op het verbeteren van het al bestaande distributie netwerk, waarbij met name de focus ligt op Europa, de Verenigde Staten en China. Om dit te kunnen bereiken heeft groot aandeelhouder in de vorm van familie Sardanov een flinke financiële injectie gegeven aan MV Agusta.

Naast het Russisch kapitaal is er ook de samenwerking met de Chinese fabrikant van motorfietsen: Loncin. Zoals eerder aangegeven wil MV Agusta zich ook gaan richten op het midden segment. Het Italiaanse merk zal het design van deze motoren in eigen huis gaan maken. Loncin zal echter de motorblokken (tussen de 350 en 400 cc) en delen van de overige techniek aanleveren. Naar eigen zeggen verwacht MV Agusta dat door de technische samenwerking tussen beide fabrikanten ze een 'premium' motorfiets neer kunnen zetten in de groeiende markt van het midden segment.

Over deze plannen zegt directeur en groot aandeelhouder Timur Sardarov dat MV Agusta altijd al de intentie heeft gehad om de benchmark te zijn qua design, kwaliteit en technologie, maar dat MV Agusta nu ook eindelijk te middelen heeft om dit doel te kunnen bereiken. Tevens geeft hij aan dat het een goede impact op de omgeving van Varese zal hebben qua werkgelenheid. Of hiermee aangegeven wordt dat de lichtere varianten eveneens in Italië gemaakt zullen worden, blijft onbekend. Kijken we naar andere merken met een Aziatische partner, zien we dat zij er meestal voor kiezen om de lichtere varianten te laten produceren in de Aziatische regionen.

MV Agusta 800 zijkant 1200x800