Daar waar we in een eerder artikel aangaven dat Liquid Asset Partners de nieuwe eigenaar is van Erik Buell Racing en in een artikel een jaar later moesten melden dat het bedrijf haar deuren sloot, hebben we nu bericht gehad dat EBR toch weer gaat starten met de bouw van motoren. Het bedrijf dat nog wel garantie gaf op verkochte motoren en onderdelen verstrekte, heeft het plan om de EBR 1190 als zelfstandig model op de markt te brengen. Dit zullen zij niet doen vanuit de hoofdlocatie in Wisconsin maar vanuit een kleinere locatie in Michigan. Hiervoor heeft EBR Eric Weber en Elliot Malzahn overgeplaatst. Eric zal zich bezighouden met de bouw van het motorische gedeelte, iets waar hij mee begon in 1996 in de Buell fabriek. Elliot zal zich bezig houden met de bouw van chassis, waar hij in 2000 mee begon bij Buell. De eerste drie edities zijn al klaar en voorzien van een speciale paintjob om te vieren dat het merk terug is op de markt. Prijzen zijn nog niet bekend gemaakt, maar zullen afhangen van de wensen van de klanten. Eigenaar van LAP Bill Melvin geeft aan dat EBR zich wil richten op de motormarkt zoals Bugatti, Koenigsegg en Lotus zich richten op de automarkt. Hiermee doelt hij dat EBR unieke motoren wil bouwen, die volledig gericht zijn op het leveren van de beste prestaties, tegen een waarschijnlijk niet kinderachtig prijskaartje.

Uniek aan de EBR 1190 is de benzinetank die verwerkt is in het frame om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden. Verder produceert het tweecilinder blok 185 pk bij 10600 toeren per minuut en heeft de motor in race-uitvoering een topsnelheid van 298 kilometer per uur. Of de motoren ook leverbaar worden in Europa is vooralsnog niet bekend.

EBR 1190