Direct na de introductie van de Atlas 650 scrambler, stelt de Britse motorfabrikant Norton met de Superlight een nieuw model met hetzelfde motorblok voor. De Superlight heeft dezelfde paralleltwin met 650 cc (82 mm x 61, 5 mm), maar in de Superlight levert dit blok nu 106,5 pk en 75 Nm, in plaats van 85 PK en 64 Nm bij de Atlas. Zoals de naam al belooft, is het gewicht met 158 kilo (droog) redelijk laag. Motorisch is de machine misschien niet enorm indrukwekkend, maar op het rijwielgedeelte is nergens bezuinigd. Qua uitrusting ziet de Norton er dan ook prima uit met drive-by-wire, quickshifter, blipper, groot 7" TFT dashboard, 3 rijmodi (Road, Sport, Pro-Race), Öhlins NIX30 en TTXGP vering + stuurdemper, Brembo M50 monobloc remmen, DRL, single sided swingarm, volledige carbon kuip en tank, carbon BST wielen en door een IMU geregelde traction control, wheelie control en launch control. 

Norton vraag 19.950 Britse Ponden voor een Superlight, een lage prijs gezien de volledige uitrusting. Wel is nog onduidelijk of dit een straatversie inclusief bijbehorende kosten, of een circuitmotor zonder kenteken betreft. De motorfiets wordt wel vermeld als EURO4 gehomolgeerd en met werkende koplampen, maar voor de genoemde prijs lijkt dat niet haalbaar gezien de kosten van de componenten. Punt is wel dat Norton Motorcycles nog niet de allerbeste reputatie heeft als het op het uitleveren van (aanbetaalde) motorfietsen gaat, de groeistuipen spelen het bedrijf van zakenman Stuart Garner soms nog parten. 

2019 Norton Superlight twin 650 2019 Norton 650 Superlight