Met de komst van de Norton Atlas in een Ranger en Nomad-uitvoering heeft de moderne incarnatie van het klassieke motormerk nu twee instapmodellen beschikbaar, voorzien van een 650cc 270º paralleltwin met 84 pk bij -een flinke- 11.000 toeren en 64 Nm bij een niet gespecificeerd toerental. In Engeland zal de Atlas Nomad qua prijs net onder het niveau van 10.000 Pond blijven, wat véél minder is dan de modellen die tot nu toe werden gebouwd na de heropstanding onder leiding van zakenman Stuart Garner. 

De nieuwe Norton Atlas is gebouwd op een buizenframe, voorzien van een aluminium swingarm en een klassiek scrambler-uiterlijk met een naam uit de jaren '60, al wordt boos gereageerd als het model "retro" wordt genoemd. Met een 15,5 liter tank en een droog gewicht van 178 lijkt de Atlas vooral bedoeld voor snelle ritjes in de buurt, waarbij de velgmaten (Nomad: 110/80 R18 voor, 180/55 R17 achter; Ranger: 120/70 R19 voor en 170/60 R17 achter) plus de keuze voor Avon Trekrider banden ook op licht offroadgebruik wijzen. Verder is de Atlas voorzien van radiaal gemonteerde Brembo remklauwen en Norton's eigen Roadholder vering, waarbij vooral de enorme 50mm upsidedown voorvork opvalt. 

Beide modellen  worden als "standaard" leverbaar Titanium Silver en Manx Grey als kleurkeuze, maar daarnaast wordt er ook een "Special" aangekondigd in de kleuren Royal Red, Galactic Black of Diamond White. 

2019 Norton Atlas Ranger 2

Norton wil de eerste 250 exemplaren al snel gaan produceren, waarvoor binnenkort al ingeschreven en aanbetaald kan worden. Daarbij is het wel zo dat eerder de combinatie van aanbetaling en nog op te starten productie niet zo succesvol was; klanten moesten bij de herstart van Norton als motorfabrikant enorm lang wachten op hun motorfiets. Voor de Atlas wordt mei 2019 als leverdatum voor de UK aangekondigd, kort daarop gevolgd door uitlevering in Europa. Eind 2019 zullen de USA en Australië dan aan de beurt zijn. In Nederland zijn geen Norton Motorcycles dealers, in Belgïe wel.