Nieuw: 2019 Benelli TRK en Leoncino 125/250

Tijdens de EICMA in Milaan heeft Benelli een aantal nieuwe modellen gepresenteerd in de 125 cc en 250 cc klasse. Het gaat om nieuwe modellen van de Leoncino en de TRK. Beide modellen maken gebruik van hetzelfde motorblok. 

TRK 251 15

Leoncino 125 en TRK 125
Het motorblok in de Leoncino en TRK produceert 9.4 Kw aan vermogen, dit komt neer op 12,8 pk. Hiermee zijn beide motoren geschikt voor het A1 rijbewijs. Dit vermogen wordt bereikt bij 9.500 toeren per minuut. Het maximale koppel van 10 Nm komt vrij bij 8.500 toeren per minuut. Beide modellen hebben een versnellingsbak met 6 versnellingen. Het verbruik ligt volgens Benelli op 2.3 liter per 100 kilometer. Daarnaast maken beide modellen gebruik van dezelfde remmen. Aan de voorzijde betekend dit een zwevende schijf van 280 mm met 4 zuigers per remklauw en ABS. Aan de achterzijde hebben beide modellen een enkele remschijf van 240 mm met een enkele zuiger en ABS. Uiteraard hebben beide modellen ook verschillen. Zo is Leoncino een motor die meer mee gaat met de scrambler trend en de TRK is een adventure. Dit wordt duidelijk doordat de TRK een hoger zadel heeft en meer grondspeling. Daarnaast heeft de TRK een brandstoftank van 17 liter en komt het drooggewicht van de motor uit op 153 kilo. De Leoncino heeft een tankinhoud van 12.5 liter en een drooggewicht van 164 kilo.

Leoncino 03

Leoncino 250 enn TRK 251
Ook het motorblok van beide modellen in de 250 cc klasse is gelijk. Het blok produceert 18 kW aan vermogen, wat neer komt op 24.5 Pk. Het maximale vermogen komt vrij bij 9.500 toeren per minuut. Het maximale koppel van 21 Nm komt vrij bij 7.500 toeren per minuut. Volgens Benelli ligt het verbruik rond de 4.1 liter per 100 kilometer. Beide modellen maken gebruik van dezelfde remmen als de 125. Qua gewicht en tankinhoud is er verder ook geen verschil met de 125 variant.

Plaats reactie

Beveiligingscode Vernieuwen

  • Pinterest
Ga