NL InternationaleKampagne motiv 1 820x100

Nieuw: 2019 Indian FTR 1200 & FTR 1200 S

Vandaag onthult Indian Motorcycle, America’s First Motorcycle Company, een nieuwe standaard in Amerikaanse motorfietsen: de FTR 1200 en FTR 1200 S. Het FTR platform betekent voor Indian een nieuwe weg; één die gehoor geeft aan de roep van een grote groep enthousiaste volgers om een nieuw type motorfiets van Indian: de flat tracker voor de weg. De FTR 1200 en FTR 1200 S vinden hun inspiratie in de historie en het succes van het merk Indian Motorcycle in flat track racing. Kenmerken in de styling en het design van de kampioensfiets, de FTR750 racer, zijn dan ook terug te vinden in de FTR 1200 en FTR 1200 S. net als stylinghints van de FTR1200 Custom, de designstudie die Indian een jaar geleden voor het eerst toonde en die duidelijk maakte hoe een flat track-bike voor de straat er uit zou kunnen zien. Het platform is de basis voor een Amerikaanse motorfiets die recht doet aan de flat tracker-stijl én die de prestaties levert die je mag verwachten.

Indian FTR 1200 1

Naast een buizenframe als basis en een sportieve rijpositie, beschikken beide modellen over een upside-down voorwielophanging en dubbele Brembo remschijven voor optimale controle en remkracht. De brandstoftank bevindt zich onder het zadel voor een extra laag zwaartepunt en betere gewichtsverdeling. Net als bij de FTR750 racer, is het luchtfilter direct op het motorblok geplaatst voor een optimale airflow en power. Beide modellen hebben hetzelfde ontwerp achterwielophanging en swingarm als de FTR750, zodat ze niet alleen een racer-look hebben, maar ook maximale grip bieden bij een voorspelbaar weggedrag. Nieuw ontwikkelde Dunlop wegbanden met flat track-achtig profiel, een kettingaandrijving en een ProTaper flat tracker aluminium stuur, maken de look compleet.

Naast het bijzondere design kennen de nieuwe modellen een reeks premium kenmerken en technologieën. De FTR 1200 en FTR 1200 S modellen beschikken over volledige LED-verlichting, inclusief een nieuwe koplamp die het front van de twee nieuwe motoren een heel eigen gezicht geeft, een USB-poort voor snelladen van mobiele apparaten en cruise control voor extra comfort. De aandrijving van beide nieuwelingen komt van een krachtige vloeistofgekoelde 1203cc V-twin met circa 120 PK (90 kW) en 115 Nm aan koppel. Dankzij een vrij vlakke koppelkromme is er veel koppel in het hele toerenbereik beschikbaar, met name onderin. Het motorblok kent een compressieratio van 12,5:1, high flow cilinderkoppen en dubbele gasklephuizen voor een optimale gasrespons en vermogensafgifte. Daarnaast is er op diverse punten magnesium toegepast in het blok voor een lager gewicht. De speciale krukas stelt de motor in staat snel de top van het toerenbereik te gaan voor een opwindende acceleratie.

De FTR 1200 S heeft al deze kenmerken en meer, waaronder:
• Volledig instelbare piggy-back voor- en achterophanging met in te stellen voorspanning, compressie en terugvering zodat berijders hun motorfiets kunnen aanpassen aan hun eigen rijstijl
• 4,3-inch aanpasbaar Ride Command LCD-scherm met Bluetooth
• Hellingshoekafhankelijke stabiliteitscontrole, ABS tractiecontrole en systemen die het liften van het voorwiel tegengaan, voor extra vertrouwen en controle
• Drie rijinstellingen (Sport, Standard, Rain) met een eigen gasrespons- en tractiecontroleniveau

Het nieuwe platform heeft uitgebreide ontwikkeling en tests ondergaan om het te laten voldoen aan de hoge kwaliteitsstandaarden van Indian Motorcycle. Deze motorfietsen zijn door een jarenlang design- en testproces gegaan om ervoor te zorgen dat ze net zo goed presteren als dat ze eruit zien,” zegt Ben Lindaman, Indian Motorcycle Senior International Product Manager. “Het proces was heel erg gedegen: we hebben meer dan anderhalf miljoen kilometers geklokt aan simulatieritten. En we hebben tienduizenden kilometers op de weg getest, met input van racers, waaronder onze kampioenen van het Wrecking Crew flat track team en voormalige Grand Prix racers.”

De FTR 1200 is beschikbaar in Thunder Black en twee varianten: een full power model met 90kW of een 70kW model dat verder kan worden teruggeschroefd om te voldoen aan de A2 classificatie. De FTR 1200 S is beschikbaar in Indian Motorcycle Red over Steel Gray, Titanium Metallic over Thunder Black Pearl en een Race-Replica kleurenschema, met de kleuren van de legendarische FTR750 racemotor. Beide modellen staan vanaf de eerste helft van 2019 bij de dealer. De prijs is nog niet bekend.

Bron: Indian Morocycle

Link: Walk around video van de 2019 Indian FTR 1200 net na de onthulling tijdens de Intermot in Keulen.

 

 

Gerelateerde artikelen

Plaats reactie

Beveiligingscode Vernieuwen

  • Pinterest
Ga

Husqvarna oktober 2018 52452 pioneer 300x250

Revit Nieuwsmotor mei

Geen feed gevonden