Husqvarna - Eenvoud in Beweging

 

Nieuw: 2019 Suzuki RM-Z250 crossmotor

In een eerder artikel berichtten we al over de vooraankondiging van Suzuki met betrekking tot de 2019 RM-Z250. Vandaag heeft Suzuki ook bekend gemaakt wat er vernieuwd is aan de motor. Suzuki sprak in de vooraankonding over een vernieuwd frame, vering en demping en beloofde een vermogenstoename en een betere gasrespons. 

Motor 
Suzuki heeft aan het motorblok verschillende elementen vernieuwd. Wat hierin het meeste opvalt is dat ze van één brandstofinjector naar twee injectoren zijn gegaan. De eerste injector zit nog steeds op dezelfde plaats in het gasklephuis, alleen wijst deze nu naar boven toe. Hierdoor is deze gericht op de gasklep, volgens Suzuki verbetert dit de gasrespons en is de verbranding efficiënter. De tweede injector is gepositioneerd naast het luchtfilterhuis. Hierdoor heeft de brandstof meer tijd zich te mengen met de lucht, waardoor een betere mengselverhouding zou ontstaan. Dit alles is gedaan om meer vermogen te genereren in de hogere toerentallen. Verder zijn de cilinderkop en het luchtinlaattraject vernieuwd door middel van een 30% grotere filteropening. Tevens is de brandstofdruk verhoogt met 17%. Voor meer vermogen in de lage toerentallen is het volledige uitlaattraject vernieuwd en is deze 99 millimeter verlengd. Suzuki geeft echter niet op hoeveel vermogenswinst alle eerder genoemde aanpassingen hebben opgeleverd.

Frame
Voor het frame heeft Suzuki ingezet op gewichtsreductie. Door het vernieuwde frame is de motor weliswaar wat langer geworden, maar is ook stijfheid toegenomen met 10% tegen een gewichtsbesparing van 370 gram. Door gebruik te maken van hydroforming hoeft de swingarm niet meer gelast te worden, waardoor deze ook lichter kon worden uitgevoerd. Daarnaast is het motorblok 8,5 millimeter hoger in het frame gehangen, dit verbetert volgens Suzuki het stuurgedrag. Door het vernieuwde frame kon er ook een andere benzinetank gemonteerd worden en een smaller zadel, beide zorgen voor een gewichtsreductie van in totaal 586 gram. De volledige gewichtsbesparing van het frame zorgde in totaal voor een gewichtsbesparing van 1,2 kilo.

Verder heeft Suzuki de voor- en achtervering vernieuwd. Deze volledig instelbare wordt geleverd door KYB. Voor het 2019 model is er afgestapt van luchtvering en is er gekozen voor stalen veren. Qua remmen heeft Suzuki aan de voorzijde de diameter van de schijf vergroot van 250mm naar 270 mm. De wielen zijn in totaal 100 gram lichter geworden en voorzien van Dunlop MX33 banden. De nieuwe RM-Z250 zal in het voorjaar van 2019  te bestellen zijn bij de dealer. Prijzen zijn nog niet bekend gemaakt.

rm z250 1200x800

Plaats reactie

Beveiligingscode Vernieuwen

  • Pinterest
Ga

Revit Nieuwsmotor mei