2017 KTM 125, 390 en 790 Duke

De KTM 125 en 390 Duke zijn vernieuwd. Het vakwerkframe heeft nu een bolt-on subframe en een lichtgewicht swingarm achter. De 43 mm voorvorkpoten komen natuurlijk van WP, maar het remsysteem is in samenwerking met Brembo gemaakt en voorzien van een 300mm schijf aan de voorzijde bij de 125, bij de 390 meet deze 320mm. Het dashboard heeft een kleuren TFT-scherm en ook op deze Dukes is het KTM My Ride multimediasysteem optioneel verkrijgbaar. De koplamp is gesplitst in twee delen en bestaat volledig uit LED net als het achterlicht, de gesplitste koplamp wordt nu een stijlkenmerk voor de hele Duke range. De stalen brandstoftank is vergroot naar 13,4L en ook de rest van de motor is gerestyled, net als het zadel. Verder is de uitlaat nu aan de zijkant geplaatst. De viertakt eencilinder heeft elektronische injectie, dubbele bovenliggende nokkenassen, een 3-weg katalysator en een balans-as en is geschikt voor Euro4. De 125 Duke levert 15 pk terwijl de 390 al 44 pk heeft. Verder heeft de 390 een slipperclutch en Ride by wire gekregen, iets wat op de 125 Duke nog niet beschikbaar is.

Naast deze twee nieuwe eencilinders heeft KTM voor modeljaar 2018 een nieuwe tweecilinder aangekondigd; de 790 Duke. Deze krijgt het nieuwe LC8C staande twin motorblok, waarbij de tweede C staat voor Compact, maar ondanks de bijna gelijke naam gaat het dus om een compleet nieuw motorblok. De 790 Duke krijgt in ieder geval Ride by wire, riding assistance, integrated connectivity en de nieuwste sensoren. Verder is er voor de 790 Duke straks een quickshifter, custom ride modi, gepersonaliseerde traction control en een nieuw design.

KTM 125 Duke

KTM 125 Duke

KTM 390 Duke

KTM 390 Duke

KTM 790 Duke Concept

KTM 790 DUKE PROTOTYPEKTM 790 DUKE PROTOTYPE 2


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal

Please enable the javascript to submit this form