Testmotor: Test 2016 Honda CRF1000L Africa Twin

Door de redactie van Testmotor.nl is de 2016 Honda CRF1000L Africa Twin getest op het eiland Corsica. Een samenvatting van de conclusie leest u hieronder, de gehele test inclusief foto's is te lezen op Testmotor.nl "Naast de goede afwerking, prettige zithouding en een brede inzetbaarheid is de Africa Twin vooral een plezierige motor om mee te rijden. Zoals verwacht is hij goed op het asfalt maar de allroad verraste echt in het terrein. Probleemloos liet de Africa Twin zich leiden over de onverharde wegen van Corsica waarbij de funfactor zeer hoog was. De lange veerweg is geen belemmering om op straat flink door te rijden en eenmaal gewend aan het DCT bleek dat ook een motor met een automatische transmissie stiekem toch wel erg leuk rijdt. Met 95 pk aan boord is het geen motor die ooit ruig zal aanvoelen maar saai zal hij nooit worden. Wel heeft de CRF1000L minpunten zoals het ontbreken van een middenbok, een ruitje die te weinig windbescherming biedt en een te hoog brandstofverbruik bij sportief gebruik van het DCT maar overall is het grootste minpunt dat fans van de Africa Twin 13 jaar hebben moeten wachten op een opvolger van de nog steeds zo geliefde XRV650 en XRV750. De 2016 CRF1000L Africa Twin is verkrijgbaar in de kleuren Victory Red, Pearl Glare White, Digital Silver en Mat Ballistic Black Metal. De prijs is €13.890,- voor de versie zonder ABS en traction control, €14.890,- voor de uitvoering met ABS en traction control en de DCT uitvoering kost €16.190,-"

Link Testmotor - Test 2016 Honda CRF1000L Africa Twin

Test 2016 Honda CRF1000L Africa Twin 6


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal


* Verplichte Velden