Nieuw: Update 2015 Kawasaki1400GTR

Kawasaki presenteert op de EICMA naast het spectaculaire nieuws over de H2 ook de update van de 1400 GTR. De nieuwe GTR heeft naast fine-tuning van het chassis ook de electronica geupdated en het blok aangepast om de rijprestaties te verhogen.

Een kortere eerste versnelling moet zorgen voor een sterkere low-end respons, zoals Kawasaki dat aangeeft, waardoor het makkelijker wordt om vanuit stilstand weg te rijden en voor betere controle bij lage snelheden moet zorgen. De ECU settings zijn aangepast aan deze nieuwe versnellingsbakverhouding en het balhoofd is aangepast waarbij een nieuwe afdichting voor verminderde wrijving zorgt wat resulteert in een lichtere stuurkracht. Ook zijn de instellingen van de achterwielophanging aangepast met een stuggere veervoorspanning die beter past bij een zwaar bepakte GTR.
Wat betreft de remmen wordt gemeld dat de koppeling van de voor- en achterrem is verminderd zodat bij gebruik van de achterrem de voorrem minder ingrijpt wat voor meer (natuurlijk) remgevoel moet gaan zorgen bij het nemen van (haarspeld)bochten op lage snelheid en ook het K-ACTABS is verbeterd en compacter geworden.

Aan het elektronisch verstelbare windscherm is een luchtopening toegevoegd waadoor deze, indien geopend, voor minder onderdruk achter de cockpit zorgt zodat de rijder op hoge snelheid niet naar voren wordt getrokken en zorgt er tevens voor dat er minder turbulentie ontstaat. De luchtopening is in 2 standen te verstellen, maar kan ook geheel gesloten worden. Het zadel is aangepast zodat de bestuurder verder naar voren komt te zitten en makkelijker met de voeten aan de grond kan komen.

In het accesoirepakket is een 47 liter topkoffer opgenomen waar 2 integraalhelmen in passen en bestaat verder uit onder andere een gel zadel, side spoilers, tanktas en GPS bracket.

15ZG1400E 40ABLKDRF00D C

 


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal


* Verplichte Velden