Alles over de 2015 Kawasaki Ninja H2 straatversie

 Tijdens de Eicma in MIlaan heeft Kawasaki de H2 gepresenteerd, dit is de straatversie van de 300 pk sterke H2R die eerder op de Intermot werd getoond. Op de nokkenassen, de koppeling en de koppakking na is het blok identiek aan dat van de H2R. Naast een toerenplafond van 14.000 heeft de 998 cc (boring x slag - 76,0 x 55,0 mm) metende viercilinder nog 'maar' 200 pk en 143,5 NM aan maximum koppel. Vreemd genoeg worden voor Azië andere waarden opgegeven: 210 PK en 140,4 Nm. De motor is voorzien van traction control, launch control, ABS en een door Öhlins ontworpen electronische stuurdemper. In het beeld vallen natuurlijk de knipperlichten op, die in plaats van de 'vleugels' van de H2R zijn gekomen en daar nog een deel van meekregen als steun. Ook het carbon van de H2R heeft nu plaatsgemaakt voor normaal kunststof. Opvallend genoeg is de supercharger van de H2R ook gebleven, de verwachting was dat deze op de straatversie zou ontbreken en dat deze dan als 'kit' deel op eigen verantwoordelijkheid weer teruggezet zou kunnen worden. De motor weegt rijklaar met volle tank 238 kilo. De H2 heeft een wielbasis van 1455 mm, dat is flink minder dan de 1480 mm van (bijvoorbeeld) een ZZR1440. Verder geeft Kawasaki een zadelhoogte van 825 mm en een balhoofdhoek van 24 graden op, 

2015-Kawasaki-H2-Ninja-15ZX1000N-EICMA


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal


* Verplichte Velden