• Home
  • Motornieuws
  • Nieuw: 2015 Ducati Scrambler- Icon, Urban Enduro, Classic, Full Throttle

Nieuw: 2015 Ducati Scrambler- Icon, Urban Enduro, Classic, Full Throttle

De Ducati Scrambler is in de jaren 70 op de markt gekomen en tijdens Intermot 2014 laat Ducati een nieuw type hiervan zien in vier verschillende uitvoeringen. De 2015 Ducati Scrambler wordt leverbaar in een Icon, Urban Enduro, Full Throttle en Classic uitvoering, iedere motor heeft zijn eigen features. De Urban Enduro is bijvoorbeeld voorzien van een hoog spatbord en een carterbeschermer, de Full Throttle van een lager stuur en een Termignoni demper. Ducati geeft aan dat ze met de Scrambler 'een nieuwe (motor)wereld willen creëren waarbij expressie, plezier en de pure essentie van het motorrijden centraal staan', iets wat ze 'the land of joy' noemen.

De basis van de vier modellen is gelijk, als krachtbron is er een luchtgekoelde 803 cc metende V-Twin tweecilinder gebruikt die 75 pk levert, dit motorblok wordt ook gebruikt in de Monster 796. Het frame, de vering en de verlichting is ook bij alle vier de modellen hetzelfde. Het verschil tussen de modellen zit hem vooral in grote en kleine details, hiermee wil Ducati dat de motorrijder een motor kan kiezen die het beste bij hem/haar past.

2015 Scrambler Urban enduro

Technische gegevens 2015 Ducati Scrambler

Type Engine L-Twin, Desmodromic distribution, 2 valves per cylinder, air cooled
Displacement 803 cc
Bore x stroke 88 x 66 mm
Compression ratio 11:01
Power 55 kW (75 hp) @ 8,250 rpm
Torque 68 Nm (50 lb-ft) @ 5,750 rpm
Fuel injection Electronic fuel injection, 50 mm throttle body
Exhaust Exhaust system with single stainless steel muffler, 
  aluminium silencer cover, catalytic converter and 2 lambda probes
Emissions Euro 3
   
Gearbox 6 speed
Ratio 1=32/13 2=30/18 3=28/21 4=26/23 5=22/22 6=24/26
Primary drive Straight cut gears; Ratio 1.85:1
Final drive Chain; Front sprocket 15; Rear sprocket 46
Clutch APTC wet multiplate with mechanical control
   
Frame Tubular steel Trellis frame
Front suspension Upside down Kayaba 41 mm fork
Front wheel travel 150 mm
Front wheel 10-spoke in light alloy, 3.00" x 18"
Front tyre Pirelli MT 60 RS 110/80 ZR18
Rear suspension Kayaba rear shock, pre-load adjustable
Rear wheel travel 150 mm
Rear wheel 10-spoke in light alloy, 5.50" x 17"
Rear tyre Pirelli MT 60 RS 180/55 ZR17
Front brake 330 mm disc, radial 4-piston calliper with ABS as standard equipment
Rear brake 245 mm disc, 1-piston floating calliper with ABS as standard equipment
   
Wheelbase 1,445 mm
Rake 24°
Trail 112 mm
Total steering lock 35°
Fuel tank capacity 13.5 liter
Dry weight 170 kg
Wet weight* 186 kg
Seat height 790 mm - low seat 770 mm available as accessory
Max height 1,150 mm / brake reservoir
Max width 845 mm / mirrors
Max length 2,100 - 2,165 mm
Number of seats Dual seat


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal


* Verplichte Velden