Yamaha vernieuwt 2015 YZ125 en YZ250 tweetaktcrossers

Voor het eerst sinds 2005 heeft Yamaha Motor vernieuwingen voor de YZ125 en YZ250 tweetakt crossmotoren doorgevoerd, zo blijkt uit uitgelekte, officiële foto's van de 2015 Yamaha YZ250. Een opvallende ontwikkeling, daar tot nu toe de Japanse fabrikanten de ontwikkelingen binnen de tweetakttechniek volledig stilgelegd hadden, waardoor vooral KTM in dit marktsegment heel makkelijk kon scoren. Behalve het flink aangepaste uiterlijk zijn er nog geen gegevens bekend gemaakt. Wel zijn er veel geruchten dat de nieuwe YZ-modellen van brandstofinjectie voorzien zouden zijn, al is dit volgens verschillende insiders niet zo. Met de introductie van directe brandtofinjectie zou het mogelijk moeten zijn de emissiewaarden te beperken, waarmee de hoofdreden om volledig op viertaktmotoren over te stappen weg zou zijn. Dit zou Yamaha een oplossing bieden om de overmacht van de Europese merken op tweetaktgebied aan te gaan. 

Door de GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) aanduiding op de nieuwe Yamaha lijkt de keuze voor directe benzine-injectie juist toch weer voor de hand te liggen, al staat de aanduiding officieel voor een aantal racekit-onderdelen. Recent werd de aanduiding met betrekking to standaard crossmotoren vooral gebruikt voor de elektronische 'powertuner' tuningtool, waarmee bij de viertaktcrossers de injectie zelf kan worden aangepast. Aankomende vrijdag zullen de 2015 Yamaha crossmotoren officieel gepresenteerd worden. 

2014-Yamaha-YZ250-EU-Racing-Blue-Studio-001

2014-Yamaha-YZ250-EU-Racing-Blue-Studio-002


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal


* Verplichte Velden