Moto Guzzi V7 2014

Moto Guzzi V7 SpecialIn aanloop naar de EICMA 2013 van komende week kondigt Moto Guzzi in een persbericht een update van haar V7 serie aan. Het basismodel Stone, de luxere Special en de Racer voor de meer sportief aangelegde rijder zijn alle drie retro modellen die verwijzen naar de jaren zeventig en kenmerken zich door de 90 graden dwarsgeplaatste V-twin, het dubbele wiegframe, de sigaarvormige uitlaatdempers en een cardanas voor de eindoverbrenging. Alle drie 2013-modellen zijn voorzien van een krachtig, opnieuw ontworpen 750cc, 90 graden V-twin blok, hebben verhoogde brandstof capaciteit en hebben een styling die trouw blijft aan de kenmerken van Moto Guzzi.

De V7 Stone heeft een nieuwe make-over gekregen die nog meer het minimalistische karakter moet uitdragen. De matzwarte metalen brandstoftank en body panelen contrasteren met chroomaccenten en de aluminium velgen zijn zwart gespoten met een geborsteld aluminium afwerking. De Stone is ook verkrijgbaar in een wit op zwarte versie. Het mat zwart van de tank en spatborden zijn hierbij vervangen door glanzend witte exemplaren.

De V7 Special benadrukt meer de touring traditie van Moto Guzzi. Het is uitgevoerd met heldere chromen details en is uitgevoerd in twee kleuren versies; metallic zilver met zwarte stroken of in zwart met oranje striping. Op beide versies is de tank voorzien van het logo in reliëf, terwijl de velgen zijn uitgevoerd met een zwarte afwerking in plaats van chroom. In tegenstelling tot de Stone en de Racer heeft de V7 Special geen retro beschermhulzen om de voorvork maar kleine, moderne protectors.

De alweer derde editie van de V7 Racer wordt geproduceerd in een beperkte oplage, herkenbaar aan een gedenkplaatje op de kroonplaat. Het is onmiddellijk herkenbaar aan een totaal zwarte look die aangebracht is op de zijpanelen, spiegels, bevestigingsbeugels van de demper en de voetsteunprotectors. Het resultaat geeft een prachtig contrast met de glanzende verchroomde 22 liter tank. Het achterzitje en flyscreen is nog steeds voorzien van het nummer 7, het nummer van de oud 250 wereldkampioen Enrico Lorenzetti, maar is nu uitgevoerd in chrome in plaats van wit. Ook nieuw is het eenpersoons zadel, hoewel ook een tweepersoons zadel met duo-voetsteunen leverbaar zal zijn. Het zadel is bekleed met imitatieleer en heeft dezelfde kleur als de lederen riem met het Moto Guzzi logo op de bovenzijde van de brandstoftank.

Bron en foto's: Piaggio


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal


* Verplichte Velden