Motorbranche

Testdag CF Moto, Voge en Zero op de Veluwe

Zaterdag 22 augustus aanstaande organisereert MVS Motormakelaardij in Terschuur op de Veluwe, in samenwerking met Electric Motorbikes, CF Moto en Voge, een motortestdag. Op deze dag kunt u onze modellen van CF Moto, Voge en Zero testen. Zo creëert u uw eigen ervaring. En dat onder het genot van een hapje en een drankje en terwijl uw eigen motor een wasbeurt krijgt. Daarnaast is er expertise vanuit Hyperpro en nog meer interessante informatie. 

Schrijf u nu in via ons contactformulier op www.motormakelaar.com/contact (inschrijving verplicht ivm naleven coronamaatregelen)

Zero, CF Moto, Voge

  • Aangemaakt op .

Alle verkeersborden Nederland vanaf nu digitaal vastgelegd

Een wereldprimeur: Nederland krijgt vanaf deze week als eerste land ter wereld een digitaal overzicht van verkeersborden. De gegevens van de borden (waaronder de aanduidingscode en exacte locatie) worden digitaal opgeslagen en als open data beschikbaar gesteld. Dat is goed nieuws voor wegbeheerders, leveranciers van informatiediensten en weggebruikers. Juiste en actuele in-car informatie over verkeersborden kan de verkeersveiligheid vergroten. 

In opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en regionale overheden worden de gegevens van verkeersborden in Nederland digitaal opgeslagen en beschikbaar gesteld. Daarbij gaat het onder andere om de afbeelding op het bord, de aanduidingscode en de precieze locatie van het bord. Verzamelde gegevens worden via de Nationale Databank Wegverkeersgegevens (NDW) als open data beschikbaar gesteld, bijvoorbeeld aan leveranciers van informatiediensten en aan wegbeheerders. Door deze gegevens te verwerken in verkeersapps of navigatiesystemen, kunnen weggebruikers up-to-date informatie ontvangen over de verkeerssituatie op hun route. Nederland is het eerste land in de wereld met zo’n digitaal overzicht van verkeersborden. In eerste instantie gaat het om de data van alle borden langs provinciale en hoofdwegen en de borden in de 130 grootste gemeenten in ons land. Na de zomer volgen de borden in alle kleinere gemeenten van ons land.

HR Groep
HR Groep, specialist in (verkeers)objecten in de openbare ruimte, heeft in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat de vereiste gegevens van vrijwel alle verkeersborden langs en boven alle wegen in Nederland verzameld. In ieder geval de komende twee jaar, met een mogelijkheid tot verlenging, zal HR Groep die data actueel houden. De dataset komt voor alle belangstellenden gratis als basisdienst beschikbaar via de NDW.

Voor wegbeheerders betekent zo’n actuele database dat het beheer van verkeersborden aanzienlijk kan worden vereenvoudigd. Bovendien biedt het gebruik van de hiervoor ontwikkelde app nu de mogelijkheid om ook gegevens van tijdelijk geplaatste borden (zoals bij wegwerkzaamheden of evenementen) en aanpassingen in het bordenbestand snel en efficiënt te verwerken.

Verkeersveiligheid
Tot voor kort was van veel verkeersborden de combinatie van exacte locatie, plaatsing naast of boven de weg, de precieze boodschap en de reikwijdte daarvan lang niet altijd bekend. Voor leveranciers van informatiediensten en navigatieapparatuur zijn dat juist belangrijke gegevens om weggebruikers optimaal te kunnen informeren: over de actueel geldende maximumsnelheden, parkeermogelijkheden of laad- en losplaatsen. Maar ook over inhaalverboden, wegversmallingen, etc. De juistheid en actualiteit van zulke informatie kan bijdragen aan het vergroten van de verkeersveiligheid.

Efficiënter wegbeheer
Wegbeheerders kunnen met de gegevens uit het up-to-date digitale bestand hun beheer en onderhoud van verkeersborden veel efficiënter organiseren. Met de eerdergenoemde app kunnen de gegevens van ieder nieuw of tijdelijk geplaatst bord snel en makkelijk in de landelijke database worden opgenomen. Van gewijzigde of verwijderde borden worden de gegevens aangepast in de landelijke verkeersbordendatabase. Het wijzigen van gegevens met de app is goed beveiligd, onder meer door het gebruik van autorisatiecodes, waardoor de veiligheid van de data gewaarborgd is.

Nationale Databank Wegverkeersgegevens, verkeersbord

  • Aangemaakt op .

MotoMondo levert 1000e Royal Enfield in de Benelux af

MotoMondo, de officiële vertegenwoordiger van Royal Enfield voor de Benelux sinds begin 2019, heeft deze maand de 1000e Royal Enfield mogen afleveren. Een fraaie prestatie en een mooie bekroning op de reeks van successen. Zo was het Indiase merk elke maand veruit het snelst groeiende merk in alle drie de landen van de BeNeLux maar ook daarbuiten laat Royal Enfield van zich spreken. Zo was de nieuwe Interceptor 650 in de UK niet alleen de Best Retro of the Year in 2019 maar ook tevens de meest verkochte motorfiets afgelopen maand.

In de Benelux heeft men dit nog niet weten te bereiken maar met een 130% groei in Nederland en 41% in België het afgelopen turbulente jaar is MotoMondo hard op weg om met Royal Enfield een belangrijke speler te worden op de gemotoriseerde 2-wielermarkt in de Benelux. De vooruitzichten voor de tweede helft van 2020 en zeker ook 2021 zien er in ieder geval heel belovend uit. 

Royal Enfield, Motomondo

  • Aangemaakt op .

Cardo Systems speciale Packtalk Black editie motorfiets communicatiesysteem

Cardo Systems, de wereldmarktleider op het gebied van draadloze communicatiesystemen voor motorrijders, heeft vandaag Packtalk Black aangekondigd, een nieuw model in een speciale editie dat een strakke, donkere styling combineert met een ongeëvenaard, toonaangevend geluid van JBL. Naast het gebruik van Cardo's gepatenteerde en beproefde Dynamic Mesh Communication (DMC) -technologie, beschikt Packtalk Black standaard over krachtige 45 mm JBL-luidsprekers, een gestroomlijnd, verduisterd ontwerp en een garantie van drie jaar om het meest geavanceerde en dynamische motorfiets communicatiesysteem te creëren. 

Packtalk Black maakt zijn wereldwijde debuut via een YouTube Q&A met motorcross-icoon Ricky Carmichael en biedt dezelfde toonaangevende functies waar rijders op hebben vertrouwd met de Packtalk Bold en Packtalk Slim. De ultramoderne, door DMC aangedreven apparaten van Cardo werken met een zelfinstellend netwerk dat automatisch een verbinding onderhoudt, waardoor maximaal 15 rijders naadloos kunnen aansluiten, vertrekken en weer kunnen deelnemen op een afstand van maximaal 8 kilometer. Net als andere Packtalk-modellen is Packtalk Black water- en stofdicht, biedt hij 13 uur batterijduur en beschikt hij over de altijd ingeschakelde Natural Voice-bediening, zodat rijders hun ogen op de weg en handen aan het stuur kunnen houden en hun apparaat eenvoudig kunnen activeren met "Hé, Cardo".

"De Packtalk Black is de ultieme keuze voor rijders die het hoogste niveau van stijl en prestaties eisen, in combinatie met de beste, meest bewezen en betrouwbare technologie in de branche", zegt Dan Emodi, Chief Marketing Officer van Cardo Systems. "Met, voor de eerste keer in de branche, drie jaar volledige garantie, kunnen rijders profiteren van de superieure, bewezen technologie en ongeëvenaarde functies van Packtalk, maar dit keer met een donkerdere, scherpere uitdrukking van persoonlijke stijl."

Packtalk Black voegt zich bij Cardo's robuuste assortiment Packtalk- en Freecom-communicatiesystemen. Beginnend met de Bluetooth Freecom-serie van Cardo, kunnen rijders voor verschillende prijscategorieën een model kiezen dat het beste bij hun behoeften past. De Freecom 1+, € 139,95, is ontworpen voor tweevoudige communicatie tussen rijder en passagier, terwijl de Freecom 2 +, € 169,95, tweeweg Bluetooth-communicatie in het middensegment biedt. De Freecom 4 +, € 249,95, is de ultieme vierweg Bluetooth-communicatie. Rijders die de voorkeur geven aan DMC-connectiviteit, kunnen kiezen tussen de Packtalk SLIM en Packtalk BOLD, beide verkrijgbaar voor € 339,95.

Packtalk Black zal vanaf medio augustus beschikbaar zijn voor € 389,95, meer informatie over de geheel nieuwe, speciale editie Packtalk Black is beschikbaar op www.cardosystems.com.

Cardo, Communicatiesysteem

  • Aangemaakt op .

Lazer RedClean: motorhelmen snel ontsmetten met UV-C lamp

Video URL: https://youtu.be/U0UO4bNoxyA

Vandaag is Lazers slogan ‘Protect your Freedom” meer dan ooit toepasselijk. Om hun klanten beter te beschermen stelt Lazer de RedClean voor, een onmisbaar gereedschap om motorhelmen in minder dan 20 seconden te ontsmetten. RedClean is een Lazer-rood vat waarin een krachtige UV-C lamp is gemonteerd, die de binnen- en buitenkant van een helm rechtstreeks en door weerkaatsing bestraalt. UV-C stralen doden bacteriën, virussen en andere micro-organismen. Deze behandeling is een aantrekkelijk alternatief voor ontsmettingsmiddelen omdat het geen gebruik maakt van chemische stoffen.
Alle helmen die door klanten zijn geprobeerd kan men onmiddellijk na ontsmetting in de RedClean ook weer droog in de schappen terugzetten. Ook alle helmen die door klanten worden teruggestuurd kunnen snel behandeld worden zodat anderen ze onmiddellijk weer kunnen uitproberen.
RedClean is zo eenvoudig te gebruiken dat klanten het in de winkel ook zelf kunnen doen. 

Dit zijn andere tijden en er gelden nieuwe normen. Met de Lazer RedClean kunnen winkeliers hier op een innovatieve manier (patent aangevraagd) aan beantwoorden. De RedClean verzekert de bescherming motorrijders: zij kunnen met vertrouwen bij hun winkelier terecht. 

motorhelmen, Lazer, Corona virus

  • Aangemaakt op .

Qooder gaat samenwerking aan met Roof helmen

Qooder Nederland richt zich op automobilisten, omdat de kantelende Qooder motorscooters gereden mogen worden met B-rijbewijs. Die focus is succesvol, maar betekent tegelijk veel nieuwe of herintredende motorrijdende weggebruikers. Dus let Qooder extra op de veiligheid. Een helm is verplicht op de Qooder, maar die zullen de meeste automobilisten niet hebben. Vanuit dat oogpunt en dus de veiligheid, ging Qooder een samenwerking aan met het jonge Franse merk Roof. Hun helmen zijn nu bij de Qooder-dealers verkrijgbaar.

Samenwerking voor helmen
Freek Sanders van Well, directeur Qooder Nederland: “Qooder ontwikkelt zich de eerste maanden na de start erg goed. Maar wij kijken verder dan hoge verkoopaantallen alleen. Omdat bijna alle klanten automobilisten zijn die overstappen, letten we extra op veiligheid. Zoals op motorhelmen, die op de Qooder verplicht zijn. Automobilisten hebben die niet zomaar liggen. En onze dealers, die lid zijn van autoketen Bosch Car Service, hebben dat standaard niet in hun pakket. Daar helpen we ze bij en tegelijkertijd zorgen we voor veiligheid. Voor dit veiligheidsaccessoire besloten we een samenwerking met een helmenproducent aan te gaan. Het jonge Franse merk Roof stond daar voor open, zodat we speciaal van hen twee modellijnen bij onze dealers kunnen introduceren.”

Qooder-dealers kunnen hun klanten dus ook op het vlak van de – verplichte – veiligheid helpen. Zoals ze dat eveneens kunnen met onder andere kwalitatieve jacks en uiteraard onderhoud. “Wij nemen zorgen en handelingen voor selectie en inkoop weg bij dealers en dealers ontzorgen vervolgens hun klanten in alles rondom de Qooder. Voor de helmen met dank aan Roof”, aldus Freek Sanders van Well.

Foto: Testmotor.nl

motorscooter, Roof, Qooder

  • Aangemaakt op .

De KTM 450 rally replica voor 2021 brengt je op voorsprong

De kennis en ervaring die we hebben opgedaan in de zwaarste motorraces ter wereld, komen samen in de nieuwe editie van de kenmerkende KTM 450 rally replica. De duizenden kilometers en talloze overwinningen tijdens de Dakar-rally en het FIM Cross-Country Rallies World Championship hebben een schat aan feedback opgeleverd. Deze feedback ligt aan de basis van de belangrijkste upgrades die de KTM 450 rally replica voor 2021 tot de meest gewilde racemachine op de markt maakt.

 In de afgelopen jaren heeft dit model, dat in beperkte oplage wordt geproduceerd, een gedegen reputatie opgebouwd dankzij zijn onderdelen en prestaties die volledig zijn afgestemd op de wensen en eisen van het KTM Factory Racing-team, bestaande uit Toby Price, Matthias Walkner en Sam Sunderland. Deze motorfiets is ontworpen om uit te blinken in woestijnrally's met verschillende etappes en voldoet aan de strengste eisen van doorgewinterde rallyracers. Kortom: met deze motorfiets ligt de overwinning binnen handbereik.

De vurige SOHC-injectiemotor met een cilinderinhoud van 450 cm³ is in een wedstrijdchassis gemonteerd en op bepaalde vlakken verfijnd om de exclusiviteit van deze machine te benadrukken. Zo beschikt de motor onder andere over een uitgekiende WP XACT PRO-vering met gesloten cartridge en geavanceerde Cone Valve-technologie. De aerodynamica en ergonomie van deze vering leveren ongeëvenaarde besturingseigenschappen op elk denkbaar terrein op.

Voor het model van 2021 heeft KTM het motorpakket verder aangescherpt met een gloednieuwe versnellingsbak en een verbeterd schakelmechanisme. Dankzij de directe invloed van PANKL Racing Systems binnen de motorsportafdeling van KTM is het de technici gelukt de toch al uitmuntende betrouwbaarheid van de motor nog verder te verhogen. Bovendien profiteert de rijder op deze motor van een bredere spreiding van de versnellingen.

Voor de fijnafstelling van de overbrengingsverhoudingen is gekeken naar de gewoonten en rijstijlen van de drie Red Bull KTM Factory Racing-racers, die allen overwinningen in de Dakar-rally's van de afgelopen vijf jaar op hun naam hebben staan. Het resultaat is dat de KTM 450 RALLY REPLICA over dezelfde overbrengingsverhoudingen beschikt als de motoren van de Dakar-rallykampioenen.

Stefan Huber, hoofd van het Red Bull KTM Factory Racing-rallyteam: "Het werk gaat door! We zijn trots op de KTM 450 rally replica voor 2021. Met dit model hebben we de lat al heel hoog gelegd, zodat we de klant een motor kunnen bieden die zo dicht mogelijk in de buurt komt van de motoren die we gebruiken voor rally's over de hele wereld. Natuurlijk doen we altijd nieuwe ontdekkingen, dus het model van 2021 is een aanzienlijke upgrade in vergelijking met zijn voorgangers. De constructie en configuratie van de versnellingsbak maken het verschil voor rijders die de KTM 450 RALLY REPLICA tot het uiterste willen drijven. Voor ons is het van cruciaal belang om de kennis die we hebben opgedaan, direct te vertalen in producten waarvan KTM-rijders profiteren. Winnen is natuurlijk wat we het liefste doen, maar het verbeteren van producten is net zo belangrijk en geeft evenveel voldoening. Zelf kijk ik er echt naar uit om deze geweldige racemachine in actie te zien tijdens de Dakar-rally van 2021!"

De KTM 450 rally replica voor 2021 is een zeer gewild model waarvan er wereldwijd slechts 85 zullen worden geproduceerd. De motor gaat EUR 25.900 (exclusief btw en verzendkosten) kosten en is beschikbaar vanaf september 2020. Voor een beperkt aantal rijders die deelnemen aan de Dakar-rally, is een onderhouds- en ondersteuningspakket beschikbaar tegen een meerprijs voor alle KTM-rallymodellen. Voor meer informatie kun je terecht bij je geautoriseerde KTM-dealer of op www.ktm.com.

 

KTM, Dakar, Rally

  • Aangemaakt op .

Nieuw: Stylemartin Vector Air motorschoen

Stylmartin heeft voor de liefhebbers van snelle motoren de Vector Air ontwikkeld. Deze schoen heeft een "gestroomlijnd" design en een urban look.  Dit model is voorzien van een geperforeerde microvezel bovenzijde, een mesh voering, interne PU protectoren en een pasvorm die het proberen waard is!  De Vector Air is volledig CE gecertificeerd.

De Vector is gemaakt voor dagelijks gebruik en biedt een hoog draagcomfort. Er is gebruik gemaakt van technische materialen zoals microvezel en microvezelrubber dat is voorzien van perforatie om een doeltreffende luchtcirculatie te garanderen. Ten behoeve van de ventilatie is de bovenzijde van de schoen voorzien van mesh voering en zijn aan de zijkanten airvents aangebracht. De uitneembare anatomische binnenzool is voorzien van microperforatie voor voldoende ventilatie. De anti-slip zolen hebben EVA schokdemper inzetstukken.

 Vector Air is verkrijgbaar in de maten van 39 tot 47 en in de kleur zwart/antraciet. De verkoopprijs is € 139,-.

Technische specificaties
Model Vector Air
Bovendeel Microvezel + Microvezel rubber
Voering Ademend
Protectie Malleolus enkelbescherming aan beide zijden
Sluiting Veters + Klitteband
Voetbed Anatomisch, uitneembaar, ademend en micro perforatie
Zool Anti-slip zool + "EVA" schokdemperinzet

Maten

Kleur

39 t/m 47

Zwart / Antraciet

 

Stylmartin, Vector Air

  • Aangemaakt op .

BMW presenteert de nieuwe F750GS, F850GS en F850GS Adventure.

BMW Motorrad introduceert de nieuwe BMW F 750 GS, BMW F 850 GS en BMW F 850 GS Adventure. De modellen vormen al jaren een vast onderdeel in het middensegment van BMW Motorrad. Ze zijn geliefd vanwege hun beproefde rijplezier, toegankelijke handling op zowel harde als onverharde ondergrond, indrukwekkende motorvermogen en uitstekende inzetbaarheid. Of dat nu dagelijks is of voor langere toertochten. Het drietal is feitelijk van alle markten thuis. De BMW F 850 GS en BMW F 850 GS Adventure combineren aansprekende toer- en offroadkwaliteiten, terwijl de iets compactere en meer toegankelijkere BMW F 750 GS aantrekkelijk is voor motorrijders die nieuw zijn in de wereld van Adventure motorfietsen. BMW Motorrad frist het drietal voor modeljaar 2021 op. Ze bieden een frisse look, meer dynamiek dankzij nieuwe kleurenschema’s en een meer intense GS experience met een uitgebreide standaarduitrusting. Daarnaast zijn er nieuwe opties verkrijgbaar. De nieuwe BMW F 750 GS, BMW F 850 GS en BMW F 850 GS Adventure zijn per direct bestelbaar.

Kenmerken van de nieuwe BMW F 750 GS, BMW F 850 GS en BMW F 850 GS Adventure zijn nieuwe stripings en nieuwe stilistisch ontwerpen op de zijpanelen van de stijlvarianten. Verder heeft het drietal nu standaard LED richtingaanwijzers en een USB oplaadpunt rechts naast de cockpit. ABS Pro en DTC (Dynamic Traction Control) zijn nu eveneens standaard voor meer veiligheid tijdens remmen en accelereren.

Als vanouds past BMW Motorrad de krachtige, vloeistofgekoelde tweecilinder lijnmotor (staande twin) met 4 kleppen per cilinder toe. De krachtbron heeft een cilinderinhoud van 853 cc, is uitgerust met brandstofinspuiting en is gekoppeld aan een transmissie met zes versnellingen. De tweecilinder voldoet aan de toekomstige Euro 5-emissienorm. Dankzij twee balansassen met contragewichten ontstaat een soepel motorkarakter, een directe gasrespons, indrukwekkende trekkracht en een laag brandstofverbruik. De BMW F 750 GS levert 57 kW (77 pk) bij 7.500 toeren per minuut met een maximum koppel van 83 Nm bij 6.000 toeren per minuut. In de BMW F 850 GS en de BMW F 850 GS Adventure levert de efficiënte motor 70 kW (95 pk) bij 8.250 toeren per minuut met een maximum koppel van 92 Nm bij 6.250 toeren per minuut.

BMW 40 jaar 2

De nieuwe BMW F 750 GS: nu in Light white, Stijlvariant Sport of als ’40 Years GS Edition’ en met uitgebreide standaarduitrusting.
De nieuwe BMW F 750 GS wordt standaard geleverd in een opvallende Light white kleurstelling waarbij het middelste deel van de tankcover in de voertuigkleur is gespoten. De matzwarte wielen, het zwarte stuur en zadel in rood-zwart zorgen voor een fraai contrast.

De Stijlvariant Sport in San Marino blue metallic is ook nieuw voor de BMW F 750 GS. Een getint windscherm geeft deze uitvoering een sportieve uitstraling. Om het af te maken heeft deze sportieve variant lichtmetalen wielen in de kleur Granite grey, een zilverkleurig stuur, een in zwart-grijs uitgevoerd zadel en een gegalvaniseerde radiatorkap.

Extra opvallend is de nieuwe BMW F 750 GS ’40 Years GS Edition’ met een opvallend ‘40 Years GS’ logo op de zijpanelen. De gele handkappen en geel-zwarte afwerking van het zadel met GS-logo verhogen de exclusiviteit en verwijzen naar een icoon in de 40-jarige GS geschiedenis: de BMW R 100 GS. De BMW F 750 GS ’40 Years GS Edition’ heeft verder matzwarte wielen, een zilverkleurig stuur en gegalvaniseerde radiatorkap.

De nieuwe BMW F 850 GS: in Racing red, Stijlvariant Rallye of als ’40 Years GS Edition’ en uitgebreide standaarduitrusting.
De nieuwe BMW F 850 GS wordt in de basis geleverd in de kleur Racing red waarbij het middendeel van de tankcover in de voertuigkleur is gespoten. Voor contrast zorgen zwarte gefixeerde vorkpoten, zwarte wielen en een zadel in de kleur zwart-grijs.

De Stijlvariant Rallye van de nieuwe BMW F 850 GS is uitgevoerd in de kleurstelling Racing blue metallic waarbij handkappen, zwarte gefixeerde vorkpoten en een zadel in zwart-rood voor een fraai contrast zorgen. De goudkleurige wielen en gegalvaniseerde radiatorkap verhogen de aantrekkingskracht.

De exclusieve ’40 Years GS Edition’ van de BMW F 850 GS staat stil bij het 40-jarig bestaan van de BMW GS modellen. De speciale uitvoering is eenvoudig te herkennen aan de kleur Black storm metallic met een opvallend ’40 Years GS’ logo op de zijpanelen. Exclusieve gele handkappen, goudkleurige wielen en een zadel in de kleurstelling zwart-geel met GS-logo zijn andere kenmerken. In zwart afgewerkte gefixeerde vorkpoten en een gegalvaniseerde radiatorkap maken de ’40 Years GS Edition’ compleet.

De standaarduitrusting van de BMW F 850 GS is uitgebreid met een mechanisme om het windscherm te verstellen en een TFT-display met handige Connectivity functies.

De nieuwe BMW F 850 GS Adventure: in Ice grey, Stijlvariant Rallye of als ’40 Years GS Edition en met uitgebreide standaarduitrusting.
De BMW F 850 GS Adventure heeft in de basis de kleur Ice grey waarbij het middensegment van de tankcover in de voertuigkleur is gespoten. Het is dé variant voor rijders die hun motorfiets gebruiken voor langere toertochten of voor offroadritten. Voor avonturiers dus. De zwarte gefixeerde vorkpoten en wielen en het grijs-zwart kleurige comfortzadel zijn perfect op elkaar afgestemd.

De Stijlvariant Rallye van de nieuwe BMW F 850 GS Adventure kenmerkt zich door de Kalamata metallic matte lakafwerking. In combinatie met goudkleurige wielen en gefixeerde vorkpoten ontstaat een aantrekkelijk en dynamisch geheel. Een sportief windscherm en het zwart-grijs kleurig Rallye zadel met 890 mm zithoogte maken de Adventure compleet.

Ter ere van 40 jaar BMW GS brengt BMW Motorrad ook van de BMW F 850 GS Adventure een ’40 Years GS Edition’ uitvoering uit. Deze heeft een opvallend ’40 Years GS’ logo, gele handkappen alsook een stoere Black storm metallic lakafwerking. Andere kenmerken zijn zwarte gefixeerde vorkpoten, goudkleurige wielen en een comfortabel geel-zwart kleurig duozadel met 860 mm zithoogte. Een TFT-display met handige Connectivity functies is voortaan standaard.

Nieuwe en aangepaste optionele uitrusting, diverse Original BMW Motorrad Accessoires voor de BMW F 750 GS en BMW F 850 GS modellen.
De nieuwe BMW F 750 GS, BMW F 850 GS en BMW F 850 GS Adventure zijn optioneel leverbaar met Rijmodi Pro. Net als bij de GS-modellen met boxermotoren zorgt een aangepaste gasrespons in DYNAMIC-rijmodus nu voor nog meer dynamiek en rijplezier.

Als aanvulling hierop maken Dynamic Engine Brake Control en Dynamic Brake Control (DBC) nu deel uit van Rijmodi Pro. De berijder kan binnen Rijmodi Pro verder kiezen uit vier vooraf samengestelde rijmodi, eenvoudig te selecteren met de controleknop aan de rechterkant van het stuur (voor de BMW F 750 GS alleen in combinatie met de optionele Connectivity-uitrusting).

Een extra laag zadel en een verlaagde wielophanging zijn optioneel voor alle drie modellen leverbaar. Zo kunnen ook kleinere rijders perfect zitten en met de voeten de grond raken bijvoorbeeld tijdens wachten voor een stoplicht.

Er zijn diverse Originele BMW Motorrad Accessoires leverbaar. Zo zijn de BMW F 850 GS en BMW F 850 GS Adventure verkrijgbaar met een houder voor montage van de optionele BMW Motorrad Navigator boven het TFT-display. De rijder kan zodoende eenvoudig zaken in het navigatiesysteem aanpassen, zowel on- als offroad. Deze houder was voorheen alleen op GS Trophy versies en modellen voor hulpdiensten verkrijgbaar. De af fabriek navigatievoorbereiding met een stuurklem blijft leverbaar.

Het volledig uitschakelen van het ABS is in de toekomst niet meer toegestaan ​​onder wettelijke homologatieregels. De rijmodi Enduro en Enduro Pro bieden hiertoe aangepaste bedieningselementen. De ABS-functie kan nog steeds worden uitgeschakeld op het achterwiel in de rijmodus Enduro Pro (alleen BMW F 850 ​​GS en BMW F 850 ​​GS Adventure).

BMW laat het HP-logo in de toekomst weg in alle facetten van de optionele uitrusting en Originele BMW Motorrad Accessoires. Een sportuitlaatdemper voor de BMW F 750 GS wordt alleen geleverd via Originele BMW Motorrad Accessoires.

Prijzen incl. ABS en 3 jaar fabrieksgarantie per 1 augustus 2020

Model NCP BPM BTW 21% Fiscale waarde Consumenten-adviesprijs
BMW F 750 GS € 7.988 € 1.339 € 1.677,40 € 11.004 € 11.400
BMW F 850 GS € 10.253 € 1.778 € 2.153,11 € 14.184 € 14.580
BMW F 850 GS Adventure € 11.036 € 1.930 € 2.317,64 € 15.284 € 15.680

BMW Motorrad, Adventure

  • Aangemaakt op .

De mooiste motorroutes tijdens corona in Europa

De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat verre reizen er deze zomer helaas niet in zitten. Echter is het sinds 15 juni mogelijk om veel landen binnen de Schengen-zone weer te bezoeken. Dat wil zeggen dat de deur voor motorvakanties weer open zal staan. Want niet alleen in Azië of Zuid-Amerika zijn mooie motorroutes te vinden, ook in Europa zijn prachtige wegen die jouw door
schitterende natuur zullen brengen. Reiswebsite Holidayguru presenteert de vijf mooiste routes in Europa die te maken zijn in coronatijd. Veel van de mooiste motorroutes ter wereld zijn deze zomer onbereikbaar door de coronacrisis. Lange tijd leek het er zelfs op dat met de motor op vakantie gaan helemaal niet mogelijk was deze zomer. Gelukkig zijn er met de versoepelingen per 15 juni veel mogelijkheden bijgekomen. Wij zetten de mooiste routes in Italië, Roemenië, Frankrijk, Duitsland en Mallorca op een rij die ondanks de coronacrisis te maken zijn.

1. Gavia Pas, Italië
De Passo di Gavia ligt in de Italiaanse Alpen. Ondanks dat het een mooi pas is, is deze niet heel erg bekend. Dat is opmerkelijk, want het is een prachtige route. De Gavia is 2600 meter hoog en daardoor is het vrij koud aan de top. Tot juni kan hier nog wel eens sneeuw vallen, maar gelukkig is het deze zomer pas vanaf half juni mogelijk om hiernaartoe te reizen. De vele tunnels vragen wat oplettendheid en het wegdek is niet overal even goed, maar het landschap maakt het meer dan goed. Check wel altijd of de wegen begaanbaar zijn, ook al ben je van plan in augustus te gaan.

2. Transfaragasan, Roemenië
Ondank dat Roemenië erg ver weg ligt is het ook in de coronatijd bereikbaar met de motor. De grenzen met Duitsland, Oostenrijk en Hongarije zijn namelijk vanaf 15 juni allemaal weer geopend. Één van de mooiste wegen in Roemenië is Het Transfaragasan. Deze oude militaire route van 90 kilometer lang door het berggebied is een afwisseling van haarspeldbochten en S-bochten. De weg is hier opvallend goed en het uitzicht nog mooier. Door de hoogte tot 2134 meter kan de weg vanaf oktober gesloten zijn wegens sneeuwval. Momenteel staat het reisadvies nog ‘op oranje’ maar zodra dit aangepast zal worden naar ‘geel’ is Roemenië met de motor echt een aanrader.

3. Col de la Bonette, Frankrijk
Dichterbij huis vind je ook prachtige routes waar motorrijders hun hart voor ophalen. Zo ook in Frankrijk, waar de col de la Bonette misschien wel de mooiste is. Deze motorroute is zeer spectaculair en gaat tot een hoogte van 2802 meter. Daarmee is dit één van de hoogste verharde routes van de Alpen. Het uitzicht is geweldig en er is een schitterend uitzichtpunt vanaf waar je jouw afgelegde route nog eens kunt bekijken.

4. Het Zwarte Woud, Duitsland
Ook dichtbij maar wel compleet anders is het bosgebied het Zwarte Woud, gelegen in het zuidwesten van Duitsland, tegen de Zwitserse en Franse grens. Hier vind je de mooiste routes door bebost gebied. Het is een geliefd gebied voor motorrijders en de meeste trekken er dan ook zeker een week voor uit om dit gebied te verkennen. Een route die je hier niet mag overslaan is de Schwarzwald Hochstrasse. Deze indrukwekkende brede weg loopt dwars door het Zwarte Woud op een hoogte van 800 meter tot een kilometer. Met prachtige vergezichten kan een camera hier zeker geen kwaad voor een prachtig plaatsje in het natuurpark.

5. Sa Colabra, Mallorca
Tot slot een route voor de motorrijders die het niet zo hebben op de kou van het hooggebergte. Mallorca is dan wel warm, maar heeft ook prachtige wegen, waarvan de routes richting Sa Calobra de mooiste zijn. Wegen vol haarspeldbochten brengen je langs diepe afgronden naar een zeer mooi stukje van het eiland. Ondanks dat Mallorca een erg druk eiland is blijven veel toeristen op de ‘bekendere’ plaatsen waardoor dit stukje heerlijk rustig zal aanvoelen.

motorvakantie

  • Aangemaakt op .

Nieuwe 2021 Honda CRF450R

 Heel wat onderdelen de CRF450R 2021 zijn nieuw en dat is een directe erfenis van het ontwikkelingswerk van de HRC en het team van regerend wereldkampioen Tim Gajser op de CRF450RW van 2019. Het frame en de achterbrug zijn nieuw, evenals de ophanging, wat resulteert in gewichtsbesparing en een aanzienlijke verbetering van het bochtengedrag. De motor is hertekend aan de inlaat- en uitlaatzijde (die nu weer een enkelvoudig spruitstuk heeft) voor een milder motorkarakter in het middengebied, terwijl het decompressiesysteem is vervangen. Een hydraulisch bediende koppeling biedt betere controle met een gemakkelijker te bedienen hendel, het bodywork is nog compacter en het zadel is smaller, wat de bewegingsvrijheid ten goede komt.

Algemeen
De CRF450R wordt sinds de lancering in 2002 beschouwd als dé referentie. Vanuit het oogpunt van de rijder, of het nu gaat om een amateur of een concurrent, is de CRF450R altijd al een motor geweest die totale controle biedt en de kracht in combinatie met de betrouwbaarheid waar Honda bekend om staat. Natuurlijk is de CRF450R nooit gestopt met evolueren, waarbij elke verbetering het gevolg is van de ervaring die in het veld is opgedaan door de raceprogramma's die Honda over de hele wereld heeft gevolgd. In 2017 volgde de revolutie de evolutie. In 2018 heeft de invoering van een elektrische starter (optioneel in 2017) de aantrekkelijkheid ervan nog vergroot. In 2019 maakte een door de HRC ontwikkelde cilinderkop het mogelijk om het vermogen en het koppel aanzienlijk te verhogen. En in 2020 heeft de CRF450R het Honda Selectable Torque Control (HSTC) systeem overgenomen en deze motor vormde de basis voor HRC om de CRF450RW te bouwen, de motor waarop Tim Gajser wereldkampioen werd. De 2021 CRF450R heeft op zijn beurt veel te danken aan wat het nummer 243 en HRC hebben geleerd en
ontwikkeld op weg naar die titel.

2021 Honda CRF450R 2

Belangrijkste kenmerken
De CRF450R biedt voor 2021 een lange lijst van verbeteringen. Om te beginnen is er 2 kg gewonnen op het frame en het subframe. Vervolgens werd er grondig gewerkt aan het afstellen van de stijfheid van het frame en de achterbrug, aan een nieuwe geometrie – voor meer responsieve stuureigenschappen - aan een grotere grondspeling en aan veranderingen in de ophanging. Dit allemaal met als doel de motorfiets efficiënter te maken in de bochten. De feedback van Tim Gajsers winnende seizoen is ook gebruikt om een aantal problemen aan te pakken om de vermoeidheid van de rijder te verminderen en de rondetijden te verbeteren – zowel voor professionals als amateurs van alle niveaus. De motor profiteerde ook van de enorme ervaring van HRC, die zich richtte op het koppel in lage en middelhoge regionen van het toerengebied. Tegelijkertijd is de decompressor verplaatst, is het volume van de airbox verhoogd en zijn het gasklephuis opnieuw ontworpen, net als de uitlaatkanalen. Het spruitstuk is ook nieuw, terwijl een enkele demper het eerder gebruikte dubbele uitlaatdempersysteem vervangt.
Tot slot zorgt een hydraulisch bediende koppeling voor een soepelere werking van de hendel en minder vermoeidheid bij de berijder. De gewichtsvermindering is gericht op de compactere brandstofpomp en de magnesiumkopdeksel, terwijl nieuwe, lichtere en dunnere kunststoffen het voor de rijder gemakkelijker maken om zich te verplaatsen. Daarbij hoort ook een zadel dat dunner en smaller is achteraan. De nieuwe graphics vervolledigen de evoluties van 2021.


Technische gegevens CRF450R 2021 (Type ED)

Motor
Blok 4-takt, monocilinder vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud 449,7 cc
Boring x slag 96 x 62,1 mm
Compressieverhouding 13,5 tot 1
Max. vermogen NB
Max. koppel NB
Olie-capaciteit 1,25 liter

Voeding
Carburatie Elektronische injectie PGM-FI
Brandstofcapaciteit 6,3 liter

Elektrisch systeem
Ontsteking Digitale ontsteking met elektronische voorontsteking
Starten Elektrische starter

Transmissie
Koppeling multiplaat koppeling
Aantal versnellingen 5
Eindoverbrenging ketting

Rijwielgedeelte
Frame Aluminium Twin Spar wiegframe
Afmetingen (LxBxH) 2.182 x 827 x 1.267 mm
Wielbasis 1.481 mm
Balhoofdhoek 27°1'.
Naloop 114 mm
Zithoogte 965 mm
Grondspeling 336 mm
Gewicht 110,6 kg rijklaar

Ophanging
Vooraan ø 49 mm Showa omgekeerde veervork, instelbaar in ingaande en uitgaande demping. Veerweg 310 mm
Achteraan Type Pro-Link met Showa monoshock, instelbaar in voorbelasting, ingaande en uitgaande demping. Veerweg NB

Wielen
Velgen aluminium draadspaak velgen
Voorwiel 21 x 1,60
Achterwiel 19 x 2.15
Voorbanden 80/100-21 51M Dunlop MX33F
Achterbanden 120/80-19 63M Dunlop MX33

Remmen
Voorrem Enkele schijf ø 260 mm met dubbele zuigerremklauw en gesinterde remblokken
Achterrem Enkelvoudige schijf ø 240 mm met enkelvoudige zuigerremklauw en gesinterde remblokken

 

Honda, Motocross

  • Aangemaakt op .

Ducati Summer Tour voorinschrijving geopend

Ducati biedt u de gelegenheid de nieuwste modellen uit het 2020 gamma te testen tijdens de Ducati Summer Tour in Nederland, België en Luxemburg. Ervaar zelf de passie van een nieuwe Ducati tijdens een testrit bij een Ducati dealer bij u in de buurt.

Streetfighter V4

De super-naked V4 met hoog en breed stuur, 178 kg gewicht, Desmosedici Stradale 1.103 cc motorblok met 208 pk, biplane winglets en een elektronisch pakket van de nieuwste generatie. Een motorfiets die de topprestaties niet verbergt, maar die ook bij dagelijks gebruik plezier garandeert.

Panigale V2

De tweecilinder Panigale is compleet vernieuwd, met geavanceerde, op het Inertial Platform gebaseerde elektronica en biedt, mede dankzij een comfortabel zadel en de vering, betere en veiligere sportprestaties, terwijl het rijden op de weg aangenamer en gebruiksvriendelijker is dan ooit.

Panigale V4

Een reeks aërodynamische veranderingen in het kuipwerk, het chassis, de elektronische controle en de Ride by Wire mapping zorgt voor een gebruiksvriendelijker rijgedrag en maakt de motorfiets tegelijkertijd sneller, niet alleen op individuele ronden, maar gedurende hele sessies.

Multistrada 1260 S Grand Tour

Een speciale versie van de 1260 S, ontworpen voor diegenen die de kilometers willen afmalen zonder het comfort op te geven. En op alle modellen van de Multistrada familie uit het 2020 gamma, biedt Ducati nu 4Ever Multistrada aan, een garantie van 4 jaar met een onbeperkt aantal kilometers.

Scrambler 1100 Pro

onderscheidt zich door zijn nieuwe tweekleurige "Ocean Drive" kleurstelling, gecombineerd met een stalen Trellis frame en een achterste aluminium subframe, beide zwart. Een nieuwe rechtse dubbele uitlaat en een laaghangende nummerplaathouder zorgen voor een opvallende styling aan de achterzijde. De 1100 Pro is uitgerust met de modernste elektronica, waaronder Ducati Traction Control (DTC), ABS Cornering en drie standaard rijmodi.

Per dealer zal de selectie nieuwe modellen verschillen. Het exacte overzicht met testmodellen is te vinden bij de voorinschrijving via de Ducati website (www.ducati.nl en www.ducati.com/be). De voorinschrijving gaat twee weken voorafgaand aan de betreffende testdagen open. Bekijk de lijst hieronder om de geplande testdagen bij u in de buurt niet te missen. Houd onze website in de gaten voor de laatste updates.

Tijdens alle testdagen worden de nationale Covid-19 maatregelen nauwkeurig in acht genomen.
Vandaar dat testrijden zonder voorafgaande reservering niet mogelijk zal zijn.

Nederland:

  • Donderdag 16 - Zaterdag 18 juli Affetto Ducati
    Ewijkseweg 3, 6611 AG Overasselt 
  • Donderdag 23 - Zaterdag 25 juli Bruggeman Motoren
    Haverstraat 27, 2153 GB Nieuw-Vennep 
  • Donderdag 30 juli - Zaterdag 1 augustus Star Twin Motors
    Kanaal-Zuid 484, 7371 GL Loenen 
  • Donderdag 6 - Zaterdag 8 augustus MotoPort Hippolytushoef
    Molenveld 7, 1777 HN Hippolytushoef 
  • Donderdag 13 - Zaterdag 15 augustus Goedhart Motoren
    Europaweg 1 D, 2411 NE Bodegraven 
  • Donderdag 20 - Zaterdag 22 augustus Ducati Amsterdam
    Jarmuiden 10, 1046 AD Amsterdam 
  • Donderdag 27 - Zaterdag 29 augustus Ducati Assen
    Industrieweg 11, 9402 NP Assen 
  • Donderdag 3 - Zaterdag 5 september Ducati Zaltbommel
    Schimminck 6, 5301 KR Zaltbommel 

België:

  • Donderdag 23 - Zondag 26 juli Moto Store Liège
    6, Quai du Halage, 4400 Flemalle 
  • Woensdag 29 juli - Zondag 2 augustus Ducati Sambreville
    157, Rue de Velaine, 5060 Tamines/Sambreville 
  • Donderdag 6 - Zaterdag 8 augustus Moto's Hautekiet
    De Leiteweg 4, 8020 Ruddervoorde 
  • Donderdag 13 - Zaterdag 15 augustus Kockelmann Motos
    Route de Spa 193, 4970 Francorchamps 
  • Donderdag 20 - Zaterdag 22 augustus Ducati Bruxelles
    Chaussée de Bruxelles 688, 1410 Waterloo 
  • Donderdag 27 - Zaterdag 29 augustus Ducati Herzele
    Provincieweg 393, 9550 Herzele 
  • Donderdag 3 - Zondag 6 september Ducati Zolder
    ST. Willebrordusplein 3, 3550 Heusden/Zolder 
  • Donderdag 10 - Zaterdag 12 september Ducati Antwerpen
    Bisschoppenhoflaan 605, 2100 Deurne 
  • Donderdag 17 - Zaterdag 19 september Ducati Gent
    Oude Eedstraat 9, 9810 Eke 
  • Donderdag 24 - Zaterdag 26 september Ducati Aarschot
    Gaston Geenslaan 6, 3200 Aarschot 

Ducati

  • Aangemaakt op .

Korting op nieuwe 2020 Zero SR/F en SR/S modellen

Zero Motorcycles, de wereldleider in elektrische motorfietsen en aandrijflijnen, kondigde vandaag de terugkeer aan van een enorm succesvol incentiveprogramma voor elektrisch motorrijden. Het Amerikaanse merk focust zich al sinds hun oprichting in 2006 op de perfecte rijervaring met hun bekroonde en moeiteloos krachtige elektrische motorfietsen en is dan ook trots om deze unieke rijervaring toegankelijker dan ooit te kunnen maken dankzij de upgradepromotie.

De lockdownmaatregelen zorgden voor een golf van nieuwe maar ook terugkerende motorrijders die het avontuur willen opzoeken terwijl ze op een verantwoorde manier social distance blijven respecteren. En dat wil Zero toegankelijker maken met het incentive-programma Upgrade to Electric: een korting van €1.000 voor de aankoop van een nieuwe SR/F of SR/S uit 2020. Beide modellen zijn de meest recente uit de lijn van negen verschillende modellen van Zero die allen in het hoofdkantoor in Californië vervaardigd worden.

Zero hoopt dat de korting bij velen een stimulans is om de overstap te maken van traditioneel rijden met een verbrandingsmotor naar de ongeëvenaarde sensatie van een elektrische motor. Bovenop de korting blijven natuurlijk ook de maatregelen vanuit de overheid om uitstootvrij te rijden in stand waardoor rijders genieten van een extra belastingvoordeel. In Nederland gaat dat voor particulieren om een vrijstelling op de BPM en MRB met daarbovenop nog mogelijke voordelen afhankelijk van de gemeente. Zakelijke rijders die een Zero aanschaffen genieten van een belastingvoordeel onder de MIA en de KIA regeling. Het fiscale voordeel kan oplopen tot 15.000 euro en is afhankelijk van de bedrijfsvorm en de belastingschaal.

Umberto Uccelli, Vice President & Managing Director van Zero EMEA, is blij met de belangstelling voor elektrische motorfietsen: “Onze dealers in de Benelux merken veel enthousiasme bij hun klanten. Zij zien ook dat steeds meer rijders hun huidige motorfiets met verbrandingsmotor willen inruilen voor een elektrisch alternatief. Onze dealers zijn blij dat ze deze promo kunnen aanbieden en de geweldige SR/S en SR/F nog beter kunnen aanprijzen voor potentiële klanten.”

De SR/S werd pas in februari uitgebracht als een nieuw model en voegt zich bij de SR/F, zijn bekroonde broertje, als de twee krachtigste en intelligentste modellen van het bedrijf. De moeiteloos krachtige motorfietsen worden aangedreven door de eigen aandrijflijn van Zero, die een verbluffend koppel van 110 pk en 190 Nm produceert. Elk model kan worden opgeladen via elk stopcontact of op meer dan 90% van het openbare EV-oplaadnetwerk door middel van snelle Type 2-laders. De ongeëvenaarde SR/F heeft een actieradius tot wel 320 stadskilometers met een volle accu en de beschikbare Power Tank. De SR/S is voorzien van een nette en aerodynamische kuip waardoor tot wel 13% méér range gehaald kan worden wanneer je achter het scherm ligt. Bovendien wordt de Zero aangedreven door ons eigen Cypher III-besturingssysteem, dat elke technologie op de motor beheerst, inclusief de volledige aansturing van het Bosch Motorcycle Stability Control voor rechte lijn- en bochten ABS, Drag Torque Control en Traction Control.

Zero Motorcycles wordt ondersteund door en verkocht via dealers in de hele EU en een volledige lijst van hun locaties en alle andere informatie over de motoren, hun technologie of de Upgrade to Electric-promotie is te vinden op ZeroMotorcycles.com. De promotie loopt vanaf nu tot en met 15 augustus en geldt voor nieuwe SR/S en SR/F-modellen die nog niet eerder ingeschreven werden.

kortingsactie, Zero SR/S, Zero SR/F

  • Aangemaakt op .

Yamaha scherpt het winnende offroad competitie-assortiment voor 2021 aan

De nieuwe YZ250F mikt op het podium, terwijl de speciale Monster Energy Edities voor de YZ250F en de YZ450F authentieke fabrieksteamstyling bieden

In het 65ste jaar dat het bedrijf bestaat, is de toewijding om te winnen nog net zo sterk als ooit. Over de hele wereld boeken Yamaha-rijders opmerkelijke resultaten. 2020 kende een uitstekende start met Monster Energy Star Yamaha Racing-rijder Dylan Ferrandis die zijn titel verdedigde en op zijn YZ250F twee keer op rij de overwinning behaalde op het 250SX West Coast kampioenschap aan de andere kant van de Atlantische Oceaan. En Monster Energy Yamaha Factory MX2-rijder Jago Geerts won zijn eerste Grand Prix tijdens de openingsronde van het FIM MX2 wereldkampioenschap.

De filosofie dat racen een sleutelrol zou moeten spelen in de bedrijfsvoering ontstond in juli 1955, toen Yamaha Motor Co., Ltd werd opgericht. De eerste race waaraan Yamaha meedeed, werd prompt gewonnen en zo werd de toekomstige richting van het bedrijf bepaald. En nog steeds is racen op elk niveau binnen Yamaha diep ingebed in de DNA van het bedrijf. Het motorcrossassortiment voor 2021 laat zien dat Yamaha blijft doen wat nodig is om elke deelnemer een echte kans te geven om zijn volledige potentieel te benutten.

Met het sterke aanbod van hoogwaardige viertakt- en tweetaktracemotoren en een paar van 's werelds favoriete crossmotoren voor kinderen, staat Yamaha klaar om iedereen naar de victorYZone te brengen.

De nieuwe YZ250F: Tunen. Racen. Winnen.

De YZ250F heeft al een grote naam gemaakt als een van de meest competitieve 250 cc viertaktmotoren die er zijn. Op elk niveau heeft deze uitstekende crossmotor bewezen dat hij alles in zich heeft om onder alle omstandigheden te winnen, zowel in MX als SX. Voor het modeljaar 2021 mikt Yamaha nog hoger met de introductie van de nieuwe YZ250F in deze ultracompetitieve klasse, uitgerust met een grondig verfijnde motor, herzien frame, nieuwe veringsinstellingen, nieuwe remmen en geavanceerde digitale technologieën.

Compleet opnieuw ontworpen motor

Elk belangrijk onderdeel is opnieuw ontworpen en verbeterd om Yamaha-rijders een echt voordeel op het circuit te geven. Met zijn toonaangevende omgekeerde cilinderkop, die de inlaatefficiëntie verbetert en het zwaartepunt optimaliseert, is de 250 cc vierkleppenmotor al een klasse apart.

Voor het modeljaar 2021 hebben de ingenieurs van Yamaha alle belangrijke componenten geanalyseerd en een groot aantal belangrijke wijzigingen aangebracht die zijn ontworpen om een breder bereik van krachtigere en vloeiende prestaties te geven, waarmee je races kunt winnen. Ook de transmissie is verbeterd om soepeler te kunnen schakelen.

Nieuw uitlaatnokkenasprofiel

Het vermogensgevoel van de motor voor 2021 is van het middelste toerentalbereik tot het overtoerenbereik verfijnd en verbeterd door het gebruik van een nieuwe uitlaatnokkenas met een herzien profiel dat klepoverlap vermindert. Samen met geoptimaliseerde brandstofinjectie-instellingen verbetert deze nieuwe nokkenas het motorkarakter van de YZ250F boven het middelste toerentalbereik, wat zorgt voor hogere prestaties en betere bestuurbaarheid.

Geheel nieuw, zeer efficiënt inlaatsysteem

De inlaat aan de voorkant van de YZ250F is een belangrijk kenmerk dat deze lichtgewicht viertakt een zeer reëel voordeel geeft. De inlaat zorgt niet alleen voor de toevoer van koele en verse lucht die rechtstreeks de motor instroomt voor een beter verbrandingsrendement en directe gasrespons, maar maakt ook het gebruik mogelijk van een unieke achteroverhellende cilinder. Hierdoor wordt het zwaartepunt verbeterd, wat de soepele wendbaarheid en uitstekende rijeigenschappen van de motorfiets ten goede komt.

Het inlaatsysteem van het model voor 2021 is helemaal nieuw. Door de opnieuw ontworpen airbox is de inlaattrechter niet meer nodig. De airbox is bovendien 20 mm ingekort om een vlottere en directere route voor de binnenkomende lucht mogelijk te maken. Een andere belangrijke verandering is de nieuwe afdekking van het luchtfilterhuis aan de voorkant van het zadel. De afdekking voor 2021 heeft nieuwe kanalen en vergroot het volume van de inlaatlucht voor nog betere prestaties bij hoge toerentallen.

Nieuwe krachtige uitlaatdemper

Als aanvulling op de verhoogde prestaties bij hoge toerentallen van de motor voor 2021 is een nieuwe uitlaatdemper met een grotere capaciteit gemonteerd. Het nieuwe systeem, dat slechts 70 mm langer is dan het vorige ontwerp, is ontworpen om een soepeler acceleratie te bieden, vooral bij hoge toerentallen, en levert een diep en ingetogen uitlaatgeluid dat het koppelrijke karakter van deze 250 cc viertaktmotor benadrukt.

Sterker koppelingshuis en soepel schakelende transmissie

Als aanvulling op de verbeterde prestaties van de nieuwe motor is het koppelingshuis opnieuw ontworpen. De koppelingshouder heeft dikkere wanden die aanzienlijk sterker zijn, wat de duurzaamheid verhoogt en de hele race lang consistent sterke prestaties garandeert.

33de, 44de en 5de versnellingen op zowel de ingaande als de uitgaande as zijn opnieuw ontworpen om de prestaties van de transmissie te verbeteren. Bepaalde versnellingen zijn geglasparelstraald voor meer kracht om de verbeterde motorprestaties te evenaren.

Verfijnd dubbel wiegframe brengt het rijgedrag naar nieuwe hoogten

De YZ250F staat al bekend om zijn superwendbare en soepele rijgedrag, en door voortdurende evaluaties en tests hebben Yamaha's ontwerpers de frameconstructie kunnen verfijnen en de chassisprestaties naar een hoger niveau kunnen brengen.

De 2021 YZ250F is uitgerust met een nieuw dubbel aluminium wiegframe, dat hoewel het van buiten lijkt op het vorige ontwerp, een aantal belangrijke veranderingen vertoont die aansluiten op de verbeterde prestaties van de 2021-motor. Ze zorgen voor een merkbare verbetering van zowel rijgevoel als prestaties. Door de stijfheidsniveaus van het frame op belangrijke plekken nauwkeurig te verfijnen, hebben de ontwerpers van Yamaha een chassis kunnen creëren dat lichtgewicht rijgedrag combineert met een nauwkeurig en zelfverzekerd gevoel. Andere chassiscomponenten, zoals de kroonplaat, de stuurbevestiging en de vooras, werden ook opnieuw ontworpen om bij het nieuwe frame te passen, allemaal bijdragend aan het toegenomen competitievermogen van het 2021-model.

Opnieuw ontworpen instellingen van de voor- en achterwielophanging geven meer controle

Van Yamaha's motorcrossmodellen is algemeen bekend dat ze de beste veringspakketten in de branche hebben. Aan de voorkant zorgt de KYB® upside-down voorvork met snelheidsgevoelige demping voor uitstekende rijeigenschappen, terwijl aan de achterkant de KYB®-schokdemper en Monocross-wielophanging samenwerken om optimale controle te bieden met veel grip voor het achterwiel.

Om ervoor te zorgen dat het zijn naam behoudt als een van de allerbeste motorcross-veersystemen 'direct vanuit de fabriek', is het pakket voor 2021 verder verfijnd. De instellingen op de KYB®-voorvork zijn herzien om progressievere demping te bieden over de hele slag. Dit geeft de motorrijder een sterker contactgevoel met het baanoppervlak en levert tegelijkertijd een betere schokdemping die de rijder energie helpt te besparen. Aan de achterkant heeft de KYB®-schokdemper herziene instellingen die voor een stabielere rit zorgen met een verminderde neiging tot overhellen.

Deze belangrijke verbeteringen van de wielophanging, gecombineerd met de verfijnde stijfheidsbalans van het dubbele wiegframe, tillen de rijeigenschappen van de 2021 YZ250F naar een nog hoger niveau. Het nieuwe model is niet alleen gemakkelijker te hanteren, maar geeft ook een preciezer gevoel. Zo kan de rijder de gekozen lijn eenvoudiger vasthouden om sneller bochten te nemen. De tractie op het voorwiel en het achterwiel wordt ook verbeterd door deze chassiswijzigingen, waardoor de controle over de machine beter wordt. Dit biedt een wezenlijk voordeel ten opzichte van de concurrentie.

Lichter en krachtiger remsysteem

Voor 2021 zijn de remprestaties verbeterd en is het gewicht van het remsysteem verminderd. De opnieuw ontworpen remklauw voor is 30% stijver dan voorheen en maakt gebruik van zuigers met een grotere diameter en nieuw ontworpen remblokken. Een nieuwe remschijf voor van 270 mm vergroot bovendien het contactoppervlak met 16% zonder gewichtstoename. Het ontwerp van de remklauw achter is ook nieuw. Samen met een nieuwe achterste remschijf van 240 mm biedt dit systeem hetzelfde remvermogen, terwijl het 120 gram minder weegt.

Het nieuwe remsysteem levert verbeterde remprestaties en meer gevoel. Het levert een belangrijke bijdrage aan het toegenomen competitievermogen en de verbeterde rijervaring van de 2021 YZ250F.

Herziene stuurpositie

Om de optimale rijpositie te bereiken voor verbeterde bestuurbaarheid, is het stuur van de 2021 YZ250F verder naar voren gemonteerd, zodat de berijder de voorkant kan belasten en zijn lichaamsgewicht over het voorwiel kan verplaatsen als en wanneer dat nodig is.

Het stuur heeft een nieuwe lichtere kroonplaat met nieuwe stuurklemmen, allebei met een herziene stijfheidsbalans om de armen van de bestuurder minder te belasten. De nieuwe chroommolybdeen-stalen voetsteunen zijn ook lichter, net als de nieuwe vooras, waardoor de Yamaha YZ250F slechts 106 kg weegt met een volle brandstoftank van 6,2 liter en 0,95 liter motorolie - slechts 3 kg meer dan de YZ250 tweetakt.

Dynamisch nieuw Icon Blue-kuipwerk met bijpassende nummerplaten

Yamaha Racing heeft blauw tot zijn eigen stijl gemaakt en voor een nog geraffineerdere en dynamischere look is de 2021 YZ250F uitgerust met nieuw Icon Blue-kuipwerk met bijpassende voor- en zijnummerplaten. Verder zijn ook de velgen, cilinderkop en andere motordetails uitgevoerd in het blauw. Daarmee heeft het model voor 2021 een krachtigere en stijlvollere uitstraling waarin het DNA van Yamaha duidelijk terug te zien is.

Yamaha Power Tuner

De toonaangevende Power Tuner is een gemakkelijk te gebruiken digitale technologie waarmee YZ250F- en YZ450F-rijders het motorvermogen van hun motorfiets op het circuit kunnen afstellen met hun smartphone. Rijders en monteurs kunnen eenvoudig de gratis Power Tuner-app voor IOS- of Android-apparaten downloaden. Vervolgens kunnen ze direct verbinding maken met de YZ250F om de brandstofinjectie en het ontstekingstijdstip te wijzigen via de CCU van de motor. In de Power Tuner-app kunnen rijders hun eigen instellingen maken en met behulp van de op het stuur gemonteerde knop kunnen ze schakelen tussen twee van de kenvelden.

De Power Tuner kan niet alleen wijzigingen aanbrengen in de prestaties van de motor, maar kan ook worden gebruikt om logboekgegevens van races vast te leggen en een reeks gegevens te bewaken, waaronder systeemdiagnostiek, looptijd en onderhoud. Bovendien is het mogelijk om racelogboeken en instellingen te vergelijken en te delen met andere coureurs.

Nieuwe kenmerken van de YZ250F voor 2021

· Opnieuw ontworpen krachtige motor met sterker vermogen bij hoge snelheden

· Vlottere gasrespons met een langer overtoerengevoel

· Geoptimaliseerd uitlaatnokkenasontwerp met nieuw profiel en minder overlap

· Ideale instellingen voor brandstofinjectie zorgen voor een verbeterd vermogenskarakter

· Volledig opnieuw ontworpen inlaatsysteem verhoogt de prestaties bij hoge toerentallen

· Uitlaatdemper met grotere capaciteit voor naadloze acceleratie bij hoog toerental

· Sterker koppelingshuis voor betere motorprestaties

· Opnieuw ontworpen versnellingen met geoptimaliseerde prestaties en kracht

· Dubbel wiegframe met nieuwe specificaties en een ideale balans tussen sterkte en stijfheid

· Herziene instellingen van de voor- en achterwielophanging bieden verbeterde bestuurbaarheid

· Lichtere en krachtigere voor- (Ø 270 mm) en achterremmen (Ø 240 mm)

· Lichtere kroonplaat en herziene stuurpositie

· Lichtere voetsteunen van chroommolybdeen-staal

· Lichtere vooras

· Icon Blue-kuipwerk en bijpassende blauwe voor- en zijplaten

Vervolg van technische kenmerken van de YZ250F

· Vloeistofgekoelde DOHC-motor met 4 kleppen en omgekeerde cilinderkop

· Motorconfiguratie met centraal laag zwaartepunt en achterover hellende cilinder

· Zeer efficiënte naar voren gerichte inlaat en uitlaat aan de achterkant

· Lichtgewicht titanium kleppen voor ultra-responsieve prestaties

· Lichtgewicht uitlaat zorgt voor een sterk puls-effect

· Robuuste koppeling met uitstekend gevoel

· De speciale vorm van de schakelnokkenas maakt soepel en nauwkeurig schakelen mogelijk

· De Power Tuner-app voor smartphones maakt nauwkeurige, snelle en eenvoudige tuning op het circuit mogelijk

· Schakelaar voor 2 ECU-kenvelden voor het aanpassen van het motorkarakter tijdens het rijden

- Elektrische starter met lichtgewicht lithium-ion accu

· Toonaangevende KYB® upside-down voorvork met snelheidsgevoelige demping

· KYB®-achterschokdemper en Monocross-achterwielophanging

 

Nieuwe Monster Energy Editions voor de YZ250F en de YZ450F

Voor 2020 wordt de sterke relatie tussen Yamaha en Monster Energy verder versterkt door het nieuwe Monster Energy Yamaha Factory MX2 Team met de coureurs Jago Geerts en Ben Watson. Naast het Monster Energy Yamaha Factory MXGP Team van Gautier Paulin, Jeremy Seewer en Arnaud Tonus, staat deze getalenteerde line-up klaar om hard te vechten voor podiumplaatsen tijdens het raceseizoen van 2020.

Om deze volledige fabrieksaanval van de teams op zowel de MXGP- als MX2-titels te vieren, kondigt Yamaha de lancering aan van de YZ250F Monster Energy Edition en de YZ450F Monster Energy Edition modellen. De YZ250F en YZ450F Monster Energy Edition-modellen hebben zwart-blauw kuipwerk met exclusieve Monster Energy-graphics en bieden motorcrossers de kans om een stoer vormgegeven 2021-productiemotor* te bezitten met de echte fabrieksstyling van Yamaha's Grand Prix-teammotoren.

 

*Beide Monster Energy Edition-modellen hebben dezelfde technische specificaties als de standaardmodellen.

YZ450F: bereid je voor op de overwinning.

Voor 2020 werd de YZ450F volledig opnieuw ontworpen met een nieuwe, compactere elektrische startmotor, een lichter dubbel aluminium wiegframe en tal van andere specificatiewijzigingen die hem sneller, scherper en zelfs een nog geduchtere tegenstander maken. Ontwikkeld op basis van de motor waarop Monster Energy Yamaha Factory MXGP-coureur Jeremy Seewer tweede werd in het MXGP wereld kampioenschap van 2019 en uitgerust met geavanceerde technologie, waaronder het Launch Control Systeem (LCS) en de Power Tuner, is de YZ450F de krachtigste en meest verfijnde grote productiecrossmotor die ooit is ontwikkeld door Yamaha.

De 2021 YZ450F keert terug met alle toonaangevende functies die voor het eerst werden geïntroduceerd op de 2020 YZ450F, waaronder een vernieuwde motor, cilinderkop, frame en technologische functies voor een lichtere, krachtigere en beter bestuurbare motorcrosservaring. Racers kunnen dankzij Yamaha's Launch Control System snellere, soepelere racestarts bereiken. Met de ingebouwde draadloze connectiviteit kunnen ze via de gratis Yamaha Power Tuner-app hun prestaties op het circuit aanpassen.

Deze unieke, toonaangevende Power Tuner-app stelt rijders en monteurs in staat om de motorprestaties van de YZ450F op het circuit af te stemmen en instellingen naar smaak aan te passen om onder alle omstandigheden de beste prestaties te bereiken. De premium KYB®-wielophanging en het lichtgewicht aluminium wiegframe van de motor zorgen voor uitstekend rijgedrag bij lage en hoge snelheden, en de ultracompacte hightech 450 cc vierkleppenmotor levert kracht en controle.

Met nieuw Icon Blue-kuipwerk en bijpassende blauwe voor- en zijplaten voor 2021 is deze hoogwaardige crossmotor zowel qua uiterlijk als qua prestaties een aanwinst. De YZ450F is de duidelijke keuze voor elke racer die zijn ware winstpotentieel wil ontdekken.

Technische kenmerken YZ450F

- Ultracompact nieuw 450 cc vierkleppenmotorblok: kracht onder controle

· Achteroverhellende cilinder voor centraal laag zwaartepunt

· Omgekeerde cilinderkop met naar voren gerichte inlaat en uitlaat aan de achterkant

· Yamaha Power Tuner voor directe afstemming op het circuit via een smartphone

· Knop op het stuur met 2 standen voor het wisselen van de motormapping tijdens het rijden

· Compacte elektrische starter met ultralichte lithium-ion accu

· Launch Control Systeem (LCS) optimaliseert het motorvermogen voor snellere starts

· Flexibel en lichtgewicht dubbel aluminium wiegframe voor nauwkeurige besturing

· Slank kuipwerk en zadel voor ultieme ergonomie

· Toonaangevende snelheidsgevoelige KYB®-voorwielophanging

· Monocross-achterwielophanging met speciaal getunede KYB®-schokdemper

· Lichtgewicht wielen met blauwe velgen

· 270 mm remschijf voor, 240 mm remschijf achter

· In 4 standen verstelbare rubberen stuurklem

· Conisch aluminium stuur met snel reagerende koppelingshendel

Yamaha offroad-competitie motoren 2021: het meest complete assortiment

Het Yamaha 2021 offroad competitieassortiment bevat een echt diverse en spannende reeks modellen voor racers en rijders van alle leeftijden en ervaringsniveaus. Met hun vloeistofgekoelde tweetaktmotoren en hoogwaardige chassisontwerpen geven de YZ65 en YZ85 jonge racers de allerbeste start in de motorcross, terwijl de YZ125 de perfecte motor is voor tieners om hun racevaardigheden aan te scherpen voordat ze naar de volwassen categorieën gaan. De geheel nieuwe YZ250F en onlangs opnieuw ontworpen YZ450F beschikken over de meest geavanceerde technologie en zijn ook verkrijgbaar als Monster Energy Edition. Dan is er de legendarische YZ250, Yamaha's ultieme tweetaktcrossmotor met een trouwe aanhang van toegewijde racers en vrijetijdsrijders over de hele wereld.

Naast een totale toewijding aan racen is Yamaha ook serieus bezig om offroad rijden bereikbaar te maken voor jongere rijders. De PW50, een volautomatische tweetakt met cardanaandrijving, heeft generaties jonge rijders kennis laten maken met het plezier en de vaardigheden van motorcross. In 2020 viert deze legendarische kindermotor zijn 4040ste verjaardag en in die tijd is het concept van de PW50 vrijwel hetzelfde gebleven. Dit onderstreept maar weer eens de pracht van het originele ontwerp met zijn ronde silhouet, gebruiksvriendelijke functies en ongecompliceerde technologie. De PW50 was voor het eerst verkrijgbaar in 1980 en er zijn nu meer dan 380.000 exemplaren verkocht in 150 landen. Daarmee is het één van de beroemdste en meest geliefde minibikes ooit geworden.

Aangedreven door een stille 50 cc viertaktmotor met een drieversnellingsbak en automatische koppeling is de TT-R50E viertakt een leuke en gemakkelijk te rijden minibike gericht op kinderen van 4-7 jaar. Met zijn gemakkelijke ergonomie en lage zithoogte is de TT-R110E een echt veelzijdige halfautomatische viertakt vrijetijdsmotor waar het hele gezin van kan genieten. En met zijn kuipwerk in motorcrossstijl, wielophanging met lange veerweg en responsieve 125 cc viertaktmotor met handgeschakelde vijfversnellingsbak is de TT-R125 de ideale allround offroadvrijetijdsmotor voor rijders van alle leeftijden.

Kleuren voor 2021

YZ450F: Icon Blue met nieuwe graphics

YZ450F Monster Energy Edition: Monster Black met Monster-graphics

YZ250F: Icon Blue met nieuwe graphics

YZ250F Monster Energy Edition: Monster Black met Monster-graphics

YZ250: Icon Blue met nieuwe graphics

YZ125: Icon Blue met nieuwe graphics

YZ85LW: Icon Blue met nieuwe graphics

YZ65: Icon Blue met nieuwe graphics

TT-R125LWE/110E/50E: Icon Blue met nieuwe graphics

PW50: Icon Blue met nieuwe graphics

Beschikbaarheid van modellen voor 2021

YZ250F vanaf oktober 2020

YZ250F Monster Energy Edition vanaf oktober 2020

YZ450F vanaf juni 2020

YZ450F Monster Energy Edition vanaf september 2020

Originele Yamaha-accessoires

Yamaha's lijn met originele accessoires omvat niet alleen het GYTR®-assortiment van hoogwaardige raceonderdelen en racekits, maar ook een assortiment MX-rijkleding en de Paddock Blue-collectie vrijetijdskleding.

Genuine Yamaha Technology Racing (GYTR)®-ingenieurs stoppen al meer dan 40 jaar pakkende, prestatieverhogende, opzienbarende en toonaangevende technologie in elke accessoire die ze ontwerpen. In nauwe samenwerking met fabrieksteams en testrijders is een breed scala aan prestatieverbeterende componenten ontwikkeld.

GYTR®-onderdelen en volledige racekits zijn speciaal bedoeld voor rijders die hun Yamaha-vermogen maximaal willen benutten en hun rijprestaties naar een hoger niveau willen tillen.

Het assortiment GYTR®-onderdelen ontwikkelt zich steeds verder en omvat billet onderdelen, motoronderdelen, beschermingsonderdelen, uitlaatsystemen en krachtige motorracekits voor alle motorcrossmodellen, variërend van het YZ65 instapmodel tot de krachtige YZ450F.

Ga naar www.yamaha-motor.eu voor meer informatie over de offroad competitiemodellen voor 2021 en het nieuwste assortiment originele Yamaha- en GYTR®-accessoires.

Yamaha, offroad

  • Aangemaakt op .

Harley-Davidson kondigt Rewire vooruitgang aan

Harley-Davidson kondigde gisteren een revisie van zijn globaal werkend model aan, met inbegrip van een slankere, wendbaardere organisatie. De eerste Rewire-acties zullen naar verwachting leiden tot herstructureringskosten van ongeveer 42 miljoen dollar in het tweede kwartaal van 2020. Het bedrijf is van plan om een samenvatting van The Rewire, met inbegrip van extra kosten en verwachte besparingen, te delen wanneer het zijn Q2 resultaten vrijgeeft.

"The Rewire vordert zeer goed en er wordt veel werk verzet om de complexiteit te elimineren en Harley-Davidson op weg te helpen om te winnen. Ons nieuwe bedrijfsmodel is eenvoudiger, gerichter en maakt snellere beslissingen in het hele bedrijf mogelijk", zegt Jochen Zeitz, voorzitter, president en CEO van Harley-Davidson. "We hebben onze hele opzet, onze uitgaven en de manier waarop het werk wordt gedaan, goed onder de loep genomen om ons bedrijfsmodel, onze structuur en onze processen op elkaar af te stemmen. We bouwen aan een sterke basis om een high-performance organisatie in de toekomst te stimuleren."

Veranderingen in het bedrijfsmodel onder The Rewire omvatten alle gebieden van het bedrijf wereldwijd, van commerciële activiteiten tot bedrijfsfuncties. Er hebben zich ook veranderingen voorgedaan in de leiding van het bedrijf, waaronder Chief Financial Officer John Olin, die zijn rol heeft verlaten, met de huidige VP Penningmeester, Darrell Thomas die taken op zich neemt als interim CFO totdat er een opvolger is benoemd. "Significante veranderingen zijn noodzakelijk, en we moeten nieuwe wegen inslaan. Ik dank John voor zijn inzet gedurende zijn 17 jaar bij het bedrijf en voor zijn leiderschap tijdens deze kritieke fase van The Rewire," zei Zeitz.

Over het geheel genomen vereist de gestroomlijnde structuur ongeveer 700 minder posities in de wereldwijde activiteiten van het bedrijf met ongeveer 500 werknemers die naar verwachting de organisatie tot 2020 zullen verlaten.

De belangrijkste elementen van The Rewire:

Verbetering van de kernsterktes en een beter evenwicht in de uitbreiding naar nieuwe ruimtes.
Prioriteit geven aan de markten die er toe doen
Reset productlanceringen en productlijn omhoog voor eenvoud en maximale impact
Bouw de Onderdelen & Accessoires en Algemene Handelswaar bedrijven tot het volledige potentieel
Aanpassen en uitlijnen van de organisatiestructuur, de kostenstructuur en het bedrijfsmodel om de complexiteit te verminderen en de efficiëntie te verhogen om Harley-Davidson in te stellen voor stabiliteit en succes.
Het bedrijf is van plan om een uitgebreide samenvatting van The Rewire-acties en financiële gevolgen te delen wanneer het later deze maand zijn Q2-resultaten bekendmaakt. The Rewire zal de basis leggen voor een nieuw strategisch plan voor 2021-2025 dat naar verwachting in het vierde kwartaal zal worden gedeeld.

 

 

Harley-Davidson, The Rewire

  • Aangemaakt op .

Plaats Reactie


{rsform 3}