In de vandaag door Polaris bekend gemaakte jaarcijfers van 2019 neemt het segment “motorcycles” een aparte rol in, naast de off road vehicles (ORV), sneeuwscooters en boten waarin het merk groot is. De verkopen worden echter niet verder gespecificeerd dan de vermelding dan dat in dit segment de merken Indian Motorcycles en Slingshot horen. Bij Slingshot gaat het dan om een auto-achtige driewieler die voornamelijk in de USA wordt verkocht. 

Feit is dat het qua omzet in het motorcycles-segment goed ging in 2019, vooral in het laatste kwartaal. In het hele jaar werd er voor 584 miljoen aan voertuigen verkocht, tegenover 545 miljoen vorig jaar. Dat wordt niet verder gespecificeerd, maar wel wordt gemeld dat de sterke resultaten in Q4 een gevolg zijn van goede verkopen van de nieuwe Indian Challenger, terwijl de Slingshots toen juist minder goed verkochten. Polaris noemt de verkoopstijging "low double digits" wat een groei van tussen de 11 en 25 procent kan betekenen. 

Overigens meldt CEO Scott Wine wel dat er in het segment 2 miljoen dollar verlies werd geleden in datzelfde kwartaal van 2019, terwijl er in 2018 nog 2 miljoen winst werd gemaakt. Polaris noemt daar wel een reden voor: meer "promotions" (korting) en meer recalls. Dat laatste klopt, recent bleek dat JeeGee Motors, de Nederlandse importeur van Polaris, in 2019 op een negende plaats in de ranglijst van meeste recalls (inclusief auto’s) in Nederland staat. 

Recent gooide Polaris het management binnen het bedrijf intern op zijn kop met een aantal functies die geruild werden, momenteel is daardoor Mike Dougherty die President Motorcycles and International

Polaris Indian Motorcycle 2019 sales