In het kalenderjaar 2019 verkocht BMW Motorrad 175.162 motorfietsen, een stijging van 5,8% ten opzichte van de 165.566 units in 2018. Volgens BMW-topman Markus Schramm is dat een gevolg van de lancering van zeven nieuwe modellen en een sterke line-up, overigens exact hetzelfde als wat hij in 2018 aangaf. Het is dan ook de negende keer op rij dat het motormerk haar eigen verkooprecord breekt. 

Een groot deel van de verkoop bestond weer uit het klassieke model van BMW, de GS. In het afgelopen jaar maakte die met 59.000 units weer een substantieel deel van de verkopen uit, het waren er zelfs nog eens 8000 meer dan in 2018. Van de modellen met een boxer-motorblok  (R1250GS, RT, R) werden er totoaal 90.000 (vorig jaar: 84.500) verkocht, dat is meer dan de helft. Deze cijfers laten ook zien dat de GS weer belangrijker is geworden, terwijl de andere boxer-modellen juist iets minder populair werden. 

In het thuisland verkocht BMW 26.292 units, +10.4% in vergelijking met 2018, waarmee Duitsland het land blijft waar de meeste BMW's worden verkocht. Daarna volgen Frankrijk (17.300), Italië (15.580), Spanje (12.607 units) UK (9611 units) en Nederland (2302 units). In Europa steeg de verkoop als geheel met 7 procent. In de USA & Canada werden 15.116 motoren verkocht, in een markt die zwaar onder druk staat. 

De grootste groei is er echter in de groeimarkten, waar waarschijnlijk vooral lichte modellen als de G310 worden verkocht. In China waren dat er 8818, terwijl er in Brazilië 10.064 motoren werden verkocht. Wereldwijd werden er in 2019 van de BMW G310R en G310GS 20.000 units verkocht, dat is 4000 minder dan vorig jaar. Op zich nog steeds een respectabel aantal, maar in de miljoenenmarkten waarvoor de 310 ontwikkeld werd, is dit nog maar een zéér klein marktaandeel. Vooral hier ligt dan ook nog potentie voor enorme groei, al is het wel zo dat juist in die landen de verkoop van motoren nu terugloopt. 

In de "midrange" werden 29.000 modellen als de F750GS en F850GS verkocht. Voor komend jaar heeft BMW al de F900R en F900XR als nieuw "middenklasse" model aangekondigd. De uitdaging zal bij BMW steeds blijven om de populariteit van dergelijke modellen te vergroten, zodat het merk minder afhankelijk wordt van de immer populaire R1250GS. 

2019 BMW Motorrad verkoopcijfers