MV Agusta wil Cagiva mogelijk nieuw leven inblazen

In een interview met Varese News heeft vice-president Giorgio Girelli van MV Agusta gemeld dat het Italiaanse merk nadenkt over de heropstanding van Cagiva als offroadmerk. Met de steun van AMG-Mercedes zouden hier volgens Girelli weer kansen voor zijn, al is het plan nog niet in een stadium van 'operationele studie'. MV groeit momenteel weer hard en verkoopt zo'n 8500 motoren per jaar, mede met behulp van kapitaalinjecties door externe investeerders. Mogelijk biedt de keuze voor Cagiva als submerk de mogelijkheid qua ontwikkeling meer in de richting van hippe scramblers of allroads te gaan. Vooral allroad/adventure vormt een zeer grote markt (BMW R1200GS etc.), waarin MV Agusta zelf als exlusief merk met sportieve uitstraling niet makkelijk zal passen. Hier kan de grote historische achtergrond van Cagiva als offroadmerk nog een voordeel zijn, waarbij iconische modelnamen als de SXT, Elefant, Navigator en Gran Canyon hergebruikt kunnen worden. Aardig details is dat oprichter Claudio Castiglione het bedrijf Cagiva noemde als acroniem voor CAstiglioni GIovanni VArese, waarbij Giovanni de naam van zijn zoon was. Momenteel is Giovanni CEO van MV. 

Cagiva Elefant 900


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal


* Verplichte Velden