In 2010 injecteerde Triumph een geconcentreerde dosis testosteron in de legendarische Rocket III, om zo de Rocket III Roadster te creëren. De voetsteunen verhuisden terug naar een meer centrale plek en het zadel ging naar voren, waardoor de productie-motorfiets met de meeste cilinderinhoud ter wereld een geheel andere vorm kreeg. De Rocket kreeg zo een nieuwe uitstraling, waarop de de Muscle Bike-scene opeens ruw wakker geschud werd door twee opvallende, dubbele koplampen

In 2013 ziet de Rocket III Roadster er niet alleen woester uit dan ooit, hij kreeg ook nóg meer koppel! Zoals alle motorfietsen zich altijd blijven verbeteren, komt Triumph nu met de ongecensureerde versie van de Rocket III Roadster. Op alle voorgaande Rocket III modellen werd het enorme koppel in het 2294 cc motorblok in de eerste drie versnellingen elektronisch verlaagd, puur om intimidatie van de berijder te voorkomen. Maar nu de prestaties van de Rocket III Roadster algemeen bekend zijn, is de tijd gekomen om voluit te gaan, zodat de beperkingen zijn opgeheven en het volledige koppel en vermogen al beschikbaar zijn vanaf het moment dat de koppeling wordt losgelaten.

Het resultaat is meer brute power, een directere reactie en een motor die geen enkele aansporing meer nodig heeft. Snel inhalen is gewoon een kwestie van draaien en gaan, de mate van rauwe beleving is daarbij alleen afhankelijk van de rechterpols van de berijder.

De styling is aangepast en laat de Roadster er nog woester uitzien, waardoor hij qua uiterlijk nog beter overeen komt met de prestaties. Veel onderdelen zijn nu zwart in plaats van verchroomd, waardoor dit de meest donkere, duistere Rocket III ooit is.

Nieuwe features
• Meer vermogen en koppel in de eerste drie versnellingen: 148PK en 221Nm!
• Zwarte radiator kappen i.p.v. chroom
• Zwarte ABS pulsringen
• Zwarte achterspatbordhouders i.p.v. chroom
• Zwarte airbox-cover i.p.v. chroom
• Zwarte voorvorkbeschermers i.p.v. chroom
• Zwarte claxoncover i.p.v. chroom
• Zwart koplamphuis en –ring i.p.v. chroom
• Nieuwe tankbadge, chroom met zwarte tekst
• Zwarte spiegels i.p.v. chroom
• Nieuwe zadelbekleding en -stiksels
• Nieuwe kleuren: Metallic Phantom Black met twee rode centre-stripes / Matt Phantom Black met twee witte centrestripes

De Rocket III Roadster is gebaseerd op de oorspronkelijke, unieke, koppelrijke Rocket III en werd doorontwikkeld met een meer rechte- en sportievere zithouding. Hiermee kan de berijder bochten net zo hard aanvallen als het makkelijk sturende rijwielgwdeelte dat toelaat. Het uiterst stijve frame en de verfijnde vering, bestaande uit een 43mm upside down voorvork en verstelbare achterschokbreker, laten de Rocket III Roadster door bochten 'vegen' en van richting veranderen, met een behendigheid die zijn afmetingen en cilinderinhoud logenstraft. Daarbij is hij voorzien van een hoog niveau van uitrusting en een uitgebreid instrumentenpaneel, inclusief brandstofmeter, versnellingsindicator en klok. Remmen met ABS zijn standaard, net als de onmiskenbare, dubbele koplampen. Voeg hierbij de strakke, opvallende looks, het kolossale motorblok en zijn enorme aanwezigheid, en je hebt een motor die absoluut uniek en origineel is en zich daarmee moeiteloos onderscheidt van de rest.

De 2013 Triumph Rocket III Roadster zal vanaf april in winkels staan, de prijzen beginnen vanaf € 19.490,-.

Rocket III Touring
De Rocket III Touring is altijd al veel meer geweest dan een Rocket III met extra koffers en een windscherm. In feite waren bij de eerste Touring-modellen in 2007 alleen de voorrem, spiegels en achterlicht gelijk aan die van de Rocket III, en natuurlijk het epische, 2.3 liter driecilinder motorblok. Verder werd alles speciaal ontwikkeld voor zijn rol als toercruiser. De Rocket III Touring verscheen voor het eerst in 2007, aangedreven door de ongeëvenaarde en onmiskenbare 2294 cc sterke, vloeistofgekoelde 'triple', die zijn debuut maakte in het 2004-model van de Rocket III. Het enorme koppel van 203Nm is ideaal voor ontspannen rijden met lage toeren. Ongeacht de belasting of omstandigheden, met of zonder passagier, waarbij de betrouwbare cardanaandrijving onderhoud minimaliseert.

Het frame heeft een uitzonderlijk laag zwaartepunt, waardoor de Rocket III Touring gemakkelijk en vrij te manoeuvreren is, waarbij de 16-inch wielen en 180-mm achterband -smaller dan die van de originele Rocket III- een verrassende mate van wendbaarheid bieden, zonder afbreuk te doen aan stabiliteit.

Accessoires en garantie
Voor zowel de Rocket III Roadster als Rocket III Touring is een uitgebreid assortiment aan fabriek-accessoires verkrijgbaar, ontwikkeld om zowel de stijl als de functie van de motorfiets te verhogen. Net als bij alle andere nieuwe Triumph motorfietsen wordt hij geleverd met twee jaar fabrieksgarantie en een onbeperkt aantal kilometers.